Повторення. Історія України в стародавні часи.

Про матеріал
Мета: пригадати з учнями вивчений матеріал з історії України у попередніх класах; розвивати вміння аналізувати, порівнювати та синхронізувати події; виховувати повагу до історії своєї держави.
Перегляд файлу

Тема: Повторення. Історія України в стародавні часи.

 

Мета: пригадати з учнями вивчений матеріал з історії України у попередніх класах; розвивати вміння аналізувати, порівнювати та синхронізувати події; виховувати повагу до історії  своєї держави.

Формувати групи компетентностей:

  • Компетентність спілкування державною мовою для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі;
  • Соціальну та громадянську компетентності для розуміння важливості вивчення історії своєї  держави; формувати розуміння бережливого ставлення до часу;
  • Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій;
  • Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації;

Тип  уроку:  вступний.

Обладнання: зошити, підручник, атласи, контурні карти,мультимедійна презентація, ілюстративний матеріал.

 

Хід  уроку:

І. Організація  навчальної  діяльності.

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.

У 6 класі ви вивчали історію стародавнього світу, під час ви­вчення якої ознайомилися також із тогочасною історією України. Пригадаймо матеріал, вивчений вами минулого року.

  • Які вам відомі досягнення давнього світу, що дійшли до сьогодення?

Досягнення народів Давнього Сходу. Світова культура

Єгипет

Межиріччя

Фінікія

Китай

Індія

Ніл

Тигр та Євфрат

 

Янзци та Хуанхе

Інд та Ганг

Піраміди, муміфікація мертвих, мистецтво портрету, перші карти зоряного неба, водяний годинник, поділ року на 365 діб

Сади Семіраміди, Вавилонська вежа, ассирійські бики з п’ятьма ногами, кіннота

Пурпурова фарба, прозоре скло, алфавіт, вітрила

Велика Китайська стіна, шовк, папір, порох, чай, фарфор

Цифри, шахи, цукор, буддизм

 

ІІІ. Основна частина уроку

Робота відбувається у вигляді бесіди та заповнення таблиць

  1. Поява та розселення людей

період

Давня людина

роки

стоянки

Знаряддя праці

Спосіб життя

 

Ранній палеоліт

 

пітекантроп

1 млн. років тому

Королеве (Закарпаття)

ручне рубило

списи

Використання вогню

Постійно пересувались в пошуках їжі

 

Середній палеоліт

 

 

неандерталець

150-28 тис. років тому

Киїк-Коба (Крим)

Гостроконечники та скребла

Житла з кісток мамонтів або каміння

Вміння добувати вогонь

 

Пізній палеоліт

 

 

 

 

кроманьйонець

40-35 тис. років тому

Мізин (Чернігівщина)

Межиріч (Черкащина)

Кирилівка (Київщина)

 

Скребачки, ножі, наконечники списів та сокири,

Голки, шила
лук та стріли, лижі, човни

 

Приручення собаки

Виготовлення прикрас

Полювання

Життя родовими общинами

 

 

Мезоліт

10-7 років тому

 

  1. Поширення землеробства та скотарства

У період неоліту (7-4 тис. до н.е.) відбулась неолітична революція – перший поділ праці на землеробство та скотарство, початок ведення відтворювального господарства.

Найбільш відомою першою землеробською культурою на теренах України була Трипільська культура, а скотарями – скіфи, кіммерійці

назва

період

релігія

заняття

Побут та суспільство

трипільці

4-3 тис. до н.е.

  • Культ предків
  • Ритуальні будинки

Перелогове землеробство

  • Мотика, рало, серпи, зернотерки
  • Сіяли ячмінь, просо, горох, пшеницю

Тваринництво. Садівництво

Гончарство

Вироби з міді

Прядіння та ткацтво

Племена→сім’ї

На чолі племені вождь

Селища від 10 до 100 жител

Одно/двоповерхові будинки

Піч, лежанка, сімейний вівтар

кіммерійці

9 ст. до н.е

 

Військові походи

 

 

  • Іраномовні кочовики
  • Жили в кибитках, запряжених волами
  • конярство

скіфи

5-4 ст. до н.е.

  • кургани – поховання (Товста Могила, Гайманова Могила, Солоха)
  • Найвідоміший правитель Атей карбував власну монету, вів загарбницьку політику

сармати

6-3 ст. до н.е.

  •  

Військові походи

 

Крім того у середині 7 ст. до н.е. у Північному Причорномор’ї та Криму з’являються перші грецькі міста-колонії (Тіра, Пантикапей, Ольвія, Хесонес-Таврійський)

 

  1. Слов’яни

Бесіда за запитаннми

  • Що вам відомо про давніх слов'ян?
  • Які території вони заселяли?
  • Якими подіями завершилося вивчення вами історії старо­давнього світу?
  • Що ви пам’ятаєте про Київську Русь?
  • Хто нею правив? Чим відомі ці правителі?

Після того як учні дадуть відповіді на запитання, вони разом з учителем починають створювати лінію часу, позначаючи основні періоди існування Руси-України:

  • Утворення Русі-України
  • Розквіт Русі-України
  • Дроблення та занепад Русі-України
  • Галицько-Волинська держава
  • Українські землі у складі інших держав

 

  1. Ознайомлення з підручником.

Отже, цього року ми з вами будемо знайомитися із першим державним утворенням на українських землях, яке отримало назву Русь (Київська Русь). Під час роботи ми в основному будемо звертатися до тексту підручника, а також до джерел інформації, які в ньому роз­міщені.

Під час вивчення курсу слід ознайомити учнів із засадами те­матичного оцінювання. Тематичне оцінювання — це визначення рівня навчальних досягнень учнів із певної теми (частини теми, групи тем) або з певного виду навчальної діяльності на основі вимог навчальної програми та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів із того чи іншого предмета.

Типові форми тематичного оцінювання за способом установлення рівня навчальних досягнень учнів (можливе також поєднання цих форм): усне тестування (опитування, співбесіди тощо); письмове тестування (диктант, контрольна, експеримен­тальна, практична, лабораторна роботи, опис технологіч­ного процесу, складання творчого проекту тощо); комп'ютерне тестування.

Для оцінювання, що проводиться в письмовій формі (диктан­ти, контрольні, лабораторні роботи тощо), передбачається наяв­ність зошитів (окремих аркушів), які зберігаються в навчальному закладі до кінця навчального року.

На початку вивчення теми (частини теми, сукупності тем) вчи­тель має ознайомити учнів із тривалістю її (їх) вивчення; загаль­ним змістом, кількістю і терміном проведення обов'язкових видів робіт (лабораторних, контрольних тощо); із типовими питаннями, що виносяться на тематичне оцінювання, прикладами завдань; терміном і формою проведення тематичного оцінювання, запро­понувати список навчальних посібників. Форми і тривалість (не більше двох академічних годин) тематичного оцінювання, обсяг і зміст навчального матеріалу визначаються вчителем.

Семестровий бал виставляється учням на основі тематич­них.

Семестрові роботи як окремі підсумкові роботи не проводяться.

Семестровий бал має бути наближеним до середнього арифме­тичного від суми скорегованих тематичних балів. При цьому мають ураховуватися динаміка (зміна) особистих навчальних досягнень учнів із предмета; важливість теми (тривалість вивчення теми, і складність її змісту, ступінь узагальнення матеріалу тощо).

 

ІV. Висновки  та  узагальнення.

 

V. Домашнє  завдання.

  • Опрацювати  параграф  з  підручника.

 

1

 

doc
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
1527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку