Вплив рухливих та спортивних ігор на розвиток людини
Номер слайду 2
Гра - історично сформоване суспільне явище, самостійний вид діяльності. Ігрова діяльність дуже різноманітна: дитячі ігри з іграшками, настільні ігри, ігри хороводів, ігри рухливі, ігри спортивні. Через гру дитина пізнає світ та входить у світ знань, оволодіває духовними цінностями. Гра це скарбниця людської культури, вона є засобом відпочинку та розваг. Ігрова діяльність є не тільки елементом культури, вона є корисним засобом виховання дітей і підлітків.
Номер слайду 3
Рухливі ігри мають виховне, оздоровче та освітнє значення і легко доступні в житті дитини. Також вони покращують фізичний розвиток дітей, добре впливають на здоров'я та зміцнюють всі системи організму людини. Гра є одним з найважливіших засобів фізичного виховання. Це дуже емоційна діяльність, тому вона відіграє велику цінність у виховній роботі з дітьми та молоддю. Рухливі ігри використовуються як засіб загального фізичного виховання дітей, молоді, а також як засіб підготовки до спортивних ігор та інших видів спорту. У дітей формуються різноманітні навички в основних рухах, а швидка зміна видів діяльності в процесі гри привчає дитину використовувати відомі їй рухи. Все це позитивно позначається на вдосконаленні рухових навичок. В грі дитина відображає накопичений досвід, поглиблює та закріплює свої уявлення про життя.
Номер слайду 4
ГРА Рухливі ігри. Спортивні ігри. ГРАРухливі ігри являють собою свідому ініціативну діяльність, спрямовану на досягнення умовної мети, добровільно встановленої самими граючими. Досягнення мети вимагає від граючих активних рухових дій, виконання яких залежить від творчості та ініціативи самих граючих (швидко добігти до мети, швидше кинути в ціль, швидко і вправно наздогнати «противника» або втекти від нього і т. д.). Спортивні ігри - це найвищий ступінь рухливих ігор. Правила в них строго регламентовані, вони вимагають спеціальних майданчиків і устаткування. Характерним для спортивних ігор є складна техніка рухів
Номер слайду 5
ГРА індивідуальними (одиночними)колективні (групові) ГРАв них беруть участь групи граючих, класи, спортивні секції. Всім колективним рухливим іграм притаманні елементи змагання (кожен за себе або кожен за свій колектив), а також взаємодопомога, взаємовиручка в інтересах досягнення встановленої мети. Характерним для колективних ігор є постійна зміна ситуація у грі, що вимагає від граючих швидкості реакції. Рухливі ігринайчастіше організовуються самими дітьми (гра в м'яч, зі скакалкою, в «класики», катання обруча та ін.) Вони можуть бути використані і викладачами з метою організації дозвілля і активного відпочинку
Номер слайду 6
Ігри як засіб фізичного виховання та ігрового методу сприяють вихованню і вдосконаленню фізичних якостей. Крім того, у іграх удосконалюються і закріплюються природні рухи та окремі навички та вміння, набуті на заняттях іншими видами спорту. Рухливі ігри в першу чергу служать завданням фізичної підготовки й удосконалення елементів спортивної техніки, а також вихованню рішучості, волі й інших важливих якостей.
Номер слайду 7
Серед різних засобів і методів фізичного виховання провідне місце належить іграм, під час яких розвиваються моторні навички і формуються такі найважливіші фізичні якості, як швидкість, спритність, витривалість тощо. Ігри допомагають також усебічному розвиткові людини. Вони розширюють коло її уявлень, розвивають увагу, спостережливість, пам’ять, кмітливість. Ігри – це неабиякий засіб емоційного розвитку й виховання. В іграх багатогранно виявляються вольові якості людини – настирливість, зважливість, сміливість. У групових іграх необхідна узгоджена колективна поведінка, яка сприяє розвиткові й укріпленню відчуття взаємовиручки, взаємодопомоги і дисципліни. В іграх виразно виявляються індивідуальні особливості й розкриваються риси характеру гравців.