Тема. Повторення та систематизація знань та вмінь учнів з теми «Функції і графіки»
Мета: повторити та систематизувати набуті учнями знання про зміст основних понять теми та види задач; повторити та систематизувати основні способи дій, що були опановані учнями під час вивчення теми; провести підготовку до підсумкового тематичного оцінювання.
Тип уроку: повторення та систематизація знань та вмінь.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
Якщо на попередньому уроці було задано виконати домашню самостійну роботу — збираємо зошити на перевірку. Далі, в будь-якому разі, проводимо аналіз найбільш складних для учнів завдань і (або) організуємо роботу із само- або взаємоперевірки за зразком.
III. Постановка мети й формулювання завдань уроку
Уточнюємо дидактичну мету тріади останніх уроків — повторити та систематизувати знання, вміння і навички щодо третьої основної змістової лінії курсу алгебри 7 класу — «Функції та графіки».
IV. Повторення та систематизація знань
Як і на попередніх двох уроках, працюємо за схемами:
Схема 1
Схема 2
Виконання усних вправ
Функцію задано формулою у = 2х – 3.
у = 2х + 7; у = х – 3; у = -3?
Виконання письмових вправ
х |
-1,4 |
|
2,6 |
|
8,8 |
|
у |
|
-3,4 |
|
-1,8 |
|
2,4 |
1) ; 2) ?
1) ; 2) у = 3(х + 8); 3) у = х(6 – х);4) у = х(9 – х) + х2?
Для лінійних функцій побудуйте графіки та знайдіть за графіками, при яких значеннях аргументу кожна з функцій набуває додатних значень.
1) у = 4х + 9 та у = 6х – 5; 2) у = 10х – 7 та у = 5.
Графіки лінійних функцій у = 3х + 2, у = -2х + 3 та у = 0,5х – 2 обмежують трикутник. Чи лежить початок відліку всередині цього трикутника?
V. Підсумок уроку
Звертаємось до схем та повторюємо зміст основних понять та способи розв'язання задач. (Ще раз повертаємось до усних вправ.)
VII. Домашнє завдання
Домашня тестова залікова робота з теми «Функція»
1) -9; 2) -11; 3) 9; 4) 11.
1) 3; 2) -3; 3) ; 4) .
1) х ≠ 8; 2) х ≠ 0; 3) х ≠ 1; 4) будь-яке число.
у = -4х + b?
1) 26; 2) 10; 3) -10; 4) -26.
1) k = -5; b = 0; 2) k = -1; b = 3;
3) k = 5; b = 3; 4) k = -5; b = -3.
1) k = 9; b = -1; 2) k = 9; b = 0; 3) k = 9; b = -9; 4) k = 1; b= -1.
1) І; 2) II; 3) III; 4) IV.