Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за Ісеместр у формі гри «Щасливий випадок».

Про матеріал
Уроки літератури відіграють надзвичайну роль у формуванні особистості учня. На жаль, сьогоднішні школярі читають дуже мало. Їх більше цікавлять комп’ютерні ігри, розваги і т.д. . Для того , щоб уроки зарубіжної літератури проходили весело, цікаво, дуже часто на заняттях використовую ігрові моменти. Це сприяє зацікавленню предметом, розвиває потребу кожного учня бути у творчому пошуку,сприяє духу колективізму. Діти не тільки граються на уроках, але й повторюють вивчений матеріал.
Перегляд файлу

                                                     6 клас

                              Повторення вивченого у І семестрі

Тема: Повторення та узагальнення вивченого матеріалу у формі гри «Щасливий випадок».

Мета: перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу, розвивати логічне мислення , уміння правильно і лаконічно відповідати на запитання ; будувати власне висловлювання  на певну тему; виховувати  почуття колективізму, зацікавленість предметом «Зарубіжна література».

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

                                              Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІ.  Опрацювання матеріалу.

                           Вступне слово вчителя.

       Протягом першого семестру ми опрацювали цікавий матеріал: здійснили екскурс у глибину віків, залучилися до кращих взірців світової літератури, міфів і переказів різних народів світу, їх літературних обробок, побували в гостях у байки та її безсмертних творців, разом Діком Сендом милувалися краєвидами далеких країн, з Оксаною та Вакулою святкували Різдво, а Скрудж заставив нас багато над чим подумати та поміркувати. А тепер настав час для узагальнення та систематизації набутих вами знань.

ІІІ. Робота на уроці.

                Проведення гри «Щасливий випадок».

                          Клас розділяється на дві команди.

        (За визначений час гравці обговорюють назву своєї команди, мотивуючи свій вибір).

                                   Конкурс «Далі, далі…»

         Учням пропонується за одну хвилину дати якомога  більше відповідей на запитання курсу семестру. Якщо команда невпевнена у своїй відповіді чи не знає її, можна казати «Далі…». Гра  продовжується.

 

                                      Запитання для команди № 1 .

  1. Що таке міф?
  2. Верховним богом у Стародавній Греції був…
  3. Титани – це …
  4. Основоположником жанру байки був…
  5. Байка – це…
  6. Назвіть основний принцип створення байки.
  7. Де міститься мораль у байці частіше всього?
  8. Назвіть байку, персонажем якої є вовк.
  9. Назвіть дві основні частини байки.
  10.  Назвіть автора твору «П’ятнадцятирічний капітан».
  11.  Ім’я кухаря на кораблі.
  12.  Хто такий Бенедикт?
  13.  Скрудж- це герой з твору…
  14. Ставлення Скруджа до Різдва.
  15.  Про що попередив Марлі свого компаньйона?
  16.  Скільки Духів Різдва прийшло до Скруджа?
  17. Особливості композиції «Різдвяної пісні в прозі».
  18.  Як пов’язане ім’я Гоголя з Україною?
  19.  Перерахуйте героїв твору «Ніч перед Різдвом».
  20.  Образ Оксани. Назвіть риси характеру.
  21.  Кому вареники самі стрибали до рота?
  22.  Назвіть риси чарівної казки, що виявилися у фіналі повісті.

                            Запитання для команди №2.

  1. Що таке міфологія?
  2. У Стародавній Греції боги жили на горі…
  3. Титаномахія – це…
  4. Хто вперше написав віршовану байку?
  5. Мораль  - це…
  6. Що таке алегорія?
  7. Як називають людей, які складають байки?
  8. Назвіть байку, героєм якої є лев.
  9. Що таке «езопова мова»?
  10.  Повне ім’я п’ятнадцятирічного капітана.
  11.  Континент, на якому опинилися мандрівники зі шхуни «Пілігрим».
  12.  Ім’я старої няньки.
  13.  Назвіть автора твору «Різдвяна пісня в прозі».
  14.  За жанром «Різдвяна пісня в прозі» …
  15.  Марлі-це…
  16.  Назвіть Духів Різдва.
  17.  Як вплинув прихід Духів Різдва на Скруджа?
  18.  Назвіть твори Гоголя.
  19.  Перерахуйте традиційні образи, символи Різдва у повісті «Ніч перед Різдвом».
  20.  Образ Вакули. Назвіть риси характеру.
  21.  Як звали сільську відьму?
  22. Чому красуня готова відмовитися від черевичків?

                             Конкурс «Ти- мені, я -тобі».

      Учні один одному ставлять запитання,які добирають самостійно.

                          Конкурс « Темна конячка».

          Відгадати героя за цитатою.

                                 Запитання до І команди.

        « був справжній «жмикрут»: він умів міцно схопити людину кліщами, придушити, скрутити, згребти. Це був старий грішник – заздрий, жадібний, твердий і гострий, як кремінь, але ніяке кресало не могло викресати з нього благородної іскри, скритний, потайний та самостійний, як той слимак».

                               Запитання до ІІ команди.

       «Доля була до нього суворою: він був знайдою, ім’я йому дав перехожий, який відніс хлопчика до притулку. Але коли він підріс, містер Уелдон звернув увагу на кмітливого хлопчика й надав йому можливість навчатися й працювати на його судні «Пілігрим».

                             Конкурс «Про все потроху».

      Команди складають кросворди за матеріалами семестру. Обмінюються ними та розгадують.

 IV. Підсумки. Визначення переможців.

 V. Виставлення оцінок та їх мотивація.

 

 

docx
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку