6 клас
Повторення вивченого у І семестрі
Тема: Повторення та узагальнення вивченого матеріалу у формі гри «Щасливий випадок».
Мета: перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу, розвивати логічне мислення , уміння правильно і лаконічно відповідати на запитання ; будувати власне висловлювання на певну тему; виховувати почуття колективізму, зацікавленість предметом «Зарубіжна література».
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
ІІ. Опрацювання матеріалу.
Вступне слово вчителя.
Протягом першого семестру ми опрацювали цікавий матеріал: здійснили екскурс у глибину віків, залучилися до кращих взірців світової літератури, міфів і переказів різних народів світу, їх літературних обробок, побували в гостях у байки та її безсмертних творців, разом Діком Сендом милувалися краєвидами далеких країн, з Оксаною та Вакулою святкували Різдво, а Скрудж заставив нас багато над чим подумати та поміркувати. А тепер настав час для узагальнення та систематизації набутих вами знань.
ІІІ. Робота на уроці.
Проведення гри «Щасливий випадок».
Клас розділяється на дві команди.
(За визначений час гравці обговорюють назву своєї команди, мотивуючи свій вибір).
Конкурс «Далі, далі…»
Учням пропонується за одну хвилину дати якомога більше відповідей на запитання курсу семестру. Якщо команда невпевнена у своїй відповіді чи не знає її, можна казати «Далі…». Гра продовжується.
Запитання для команди № 1 .
Запитання для команди №2.
Конкурс «Ти- мені, я -тобі».
Учні один одному ставлять запитання,які добирають самостійно.
Конкурс « Темна конячка».
Відгадати героя за цитатою.
Запитання до І команди.
«… був справжній «жмикрут»: він умів міцно схопити людину кліщами, придушити, скрутити, згребти. Це був старий грішник – заздрий, жадібний, твердий і гострий, як кремінь, але ніяке кресало не могло викресати з нього благородної іскри, скритний, потайний та самостійний, як той слимак».
Запитання до ІІ команди.
«Доля була до нього суворою: він був знайдою, ім’я йому дав перехожий, який відніс хлопчика до притулку. Але коли він підріс, містер Уелдон звернув увагу на кмітливого хлопчика й надав йому можливість навчатися й працювати на його судні «Пілігрим».
Конкурс «Про все потроху».
Команди складають кросворди за матеріалами семестру. Обмінюються ними та розгадують.
IV. Підсумки. Визначення переможців.
V. Виставлення оцінок та їх мотивація.