Повторення таблиць множення числа 5 і ділення на 5. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів. Складання і розв'язування задач.

Про матеріал
Урок- мандрівка по Світовому океану в ролі океанологів . Зінтегровано природознавство, математику, основи здоров'я.
Перегляд файлу

Тема 17. Повторення таблиць множення числа 5 і ділення на 5. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів. Складання і розв'язування задач. (№№148-155).

Мета: повторити таблицю множення числа 5 і ділення числа 5;формувати вміння використовувати таблицю множення під час розв’язування задач,що включають збільшення або зменшення суми двох чисел у кілька разів; розвивати пізнавальний інтерес до математики, природознавства,уважність, кмітливість; виховувати любов до математики, навколишнього світу.

                                                                             Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання Рівняння №146

- Назвіть корінь рівняння на знаходження

1)невідомого множника    8,4

2)доданка                                 28

3)діленого                                32

 Рінняння –це

ЧИСЛА ПРИ додаванні 

Задача  №147 М.в. -1учень біля дошки складає

4х5+45=69 (грн)

*Множення –це …

2. Усний рахунок

- Над якою темою працюємо?

- Повторимо вивчену таблицю множення

«Гра» «Збери краплинки»

Запис на дошці

4х3              6х3

3х9              3х7

4х8              2х8

2х7              4х5

3. Математичний диктант

Клас пише лише відповіді

М.д.: 12.27,32,14.18,21,16,20..

Кому потрібна вода?( Всьому живому)

4. Задачі

Людина без води може прожити не більше тижня=7дн.

Перша ознака нестачі води – головний біль.

- Скільки дітям треба випивати, щоб бути здоровим?

Трьом дітям в день треба випивати 6л води. Поставте запитання, щоб задача розв’язувалася дією ділення?

- То скільки води треба 1 дитині?

Обернену складемо:

3д- 6л                      1д- 2л                      1д-2л

1д-?л                      3д -?л                          ?д -6л

  • Отже, скільки літрів води ви повинні випивати в день?

ІІ. Оголошення теми уроку

-Як називається водний простір? (Світовий океан)

-Із скількох частин він складається?(4)

Т –трудимося

А – активно

І – ініціативно

Л –легко

+

-Сьогодні ми здійснимо мандрівку по Світовому океану, повторимо таблицю множення  на 5, рухаючись протоками. Побуваємо на мисі задачному.

Ми – океанологи. Океанологія вивчає океани.

Виконуючи завдання, на берегах зошита ставте краплинки. В кінці уроку порахуємо краплини.

1. Каліграфічна хвилинка

Тихий океан  - найбільший і найглибший.

25 морів і 25 000 островів

  • Скільки цифр візьмемо, що б написати 25?

Цифра 2( 3 елементи)

Верхнє праве заокруглення переходить у довгу похилу паличку до нижньої сторони клітинки,безвідривно хвиляста лінія в правий кут.

5( 3 елементи)- ведемо вниз від верхньої сторони клітинки до середини коротку похилу лінію, не відриваючи правий півовал. Відриваючи руку, проводимо дугоподібну лінію в правий кут.

25- 2 дес 2од. непарне, сусіди.

–За останні 100років рівень води в океані виріс на 25см.

Скільки це в дм?

25 см = 2 дм 5 см

-З якої таблиці множення число 25? ах5

 2. Актуалізація опорних знань учнів

1)Ось ми зараз і пригадаємо а х 5.

- Пригадайте ознаку подільності на 5.

- Число  ділиться на 5, якщо закінчується на 0 або 5.

 Рахунок п’ятірками.

а :5                   5           15           25         35        45

а·5                    1    2  3   4   5   6   7

  • Що помітили ? Який зв'язок? Перевірте, що

5·7 = 35        з 1 прикладу                       2 отримали.

35 : 5 = 7         Якщо добуток поділити на один із множників, то

35 : 7 = 5          отримаємо другий множник.

2) Збільшення та зменшення числа у кілька разів (завдання на дошці).

- Тихий океан у 5 разів  більший діаметра Місяця.

 Збільшіть у 5 разів числа( це завдання для хлопчиків)

3,8,6,2,4,5,7,9.

Зменшіть у 5 разів числа 15,40, 30,10, 20, 25,35,45.

Отже, щоб збільшити число у 5 разів, треба · помножити, а щоб зменшити,поділити.

3) Гра «Панамський канал».

«Панамаський канал» - це найкоротший водний шлях, що з’єднує  Тихий та Атлантичний океан.

Щоб швидко пройти до Атлантичного океану, треба назвати множники, бо добутки в нас є. Наприклад, 15- це 3 і 5, 40- 8 і 5.                                                     Атлантичний

 

 

Тихий

 

4) Бермудський трикутник

В Атлантиці є місце, де зникають кораблі і літаки – біля берегів Флориди і Маямі.

 Щоб нам не потрапити в Бермудський трикутник, треба розв’язати приклади, використовуючи таблицю множення числа 5.

ІІІ. Робота над матеріалом теми

1. Приклади № 148(3),с.24 (по варіантам- 1в. – 1 рядок, 2 в. -2 рядок)

2 учні біля дошки

5 · (8 : 4) =10                 5 ·2 + 42 = 52

25 : 5 · 7 =  35               15 : 5 · 9 = 27

30 : 5 + 45 = 51             40 :5 – 8= 0 

5 · 9 – 9 = 36                  40 : 5 : 4 = 2

-Молодці, Бермудський трикутник обійшли! Якщо виконали безпомилково завданя, ставте на полях зошита краплинку.

Фізкультхвилинка ( Раз, два- всі пірнають…)

2. Мис задачний  Задача №149

- Без чого несмачна  їжа? (Без солі)

- Індійський океан – найсолоніший (Червоне море)

Біля мису Задачного готуємо сніданок.

Прочитайте задачу 149. З чого сніданок? Які овочі?

 Картопля – 24 кг      ?

Цибуля- 5 кг

Морква - ?, у 5 разів менше, ніж

  • Скільки чого взяли?
  •  Що означає  5 кг? 25 кг? Чого у 5 разів менше?
  • Можемо зразу дати відповідь на запитання задачі?
  • Що для цього треба знайти? Якою дією?
  • Скільки запитань? Скільки дій?
  • Про що дізнаємося в 1 дії? У 2 дії? 

                              Розвязання

1) 25 + 5 = 30 (кг) – картоплі і цибулі;

2) 30 : 5 = 6(кг)

М.в. : (25+5) : 5 = 6 (кг)

Відповідь : 6 кг моркви витратили.

Якщо виконали безпомилково завданя, ставте на полях зошита краплинку.

3. Самостійна робота. Задача  №150

- Доплили до «холодильника» Землі – найменшого океану – Північно –Льодовитого. Подорожувати кораблем тут небезпечно, бо тут плавають айсберги. Щоб нас не спіткала доля зустрічі «Титаніка» з айсбергом, слід добре все прорахувати і самостійно вміти прийняти рішення.

1) Ознайомлення з умовою. Головні слова. Що значить у 5 разів дорожча?

3 зошити на перевірку, 1 учень читає вголос.

М.в. 4 · 5 + 4 = 24( грн.)

Якщо виконали безпомилково завдання, ставте на полях зошита краплинку.

ІV. Підсумок уроку

  • Ви вірно справилися з розрахунками. Мандрівка добігла до кінця. Порахуйте

краплинки на берегах зошита.

  • Чи можна воду пити з океану? Чому?
  • Нам яка вода потрібна? (Прісна)
  • - Що повторили на уроці? Які задачі розв’язали? Ким були? (океанологами).

V. Домашнє завдання

С. 25 №№154,155, повторити  таблицю множення числа 5

Сатин – 18 грн., 1м- ? грн.

Ситець – 4 грн.                           на ? 1м дорожчий

Задача на зведення до 1, порівняння.

  • Вдихнули повітря на повні легені, пішли до коридору – вас чекає  5 океан – повітряний.

 

doc
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку