Урок "Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання – кілометр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини"

Про матеріал
Урок з математики на тему "Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання – кілометр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини." для 3 класу.
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання – кілометр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини.

Мета: формувати вміння додавати і віднімати розрядні числа; ознайомити з новою одиницею довжини — кілометром; розвивати вміння розв’язувати задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати старанність.

Обладнання: підручник, зошити, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

- Добрий день діти! Мене звати Яна Олександрівна і сьогодні я проведу урок математики.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати будемо  мати.

- Перевірка готовності дітей до уроку

- Давайте перевіримо, чи всі готові до уроку. У вас на парті повинні бути підручники, зошити, ручка та пенал.

 

II. Актуалізація опорних знань

- Зверніть увагу  на дошці написано назву уроку "Математичний…", але у записі не вистачає ще одного слова.  Щоб дізнатися друге слово у назві уроку, ви, діти, повинні розв’язати запропоновані завдання усно. Дане завдання - зашифроване, тому, розв’язавши приклад, ви можете дізнатися потрібну букву цього слова.

Кожній відповіді відповідає буква. Дізнавшись букви, ви зможете скласти слово. Це і буде слово, якого не вистачає у назві уроку.

 

200 + 40 + 1 = 241 В

600+30+3 = 633 Е

300+50+8 = 358 Р

100+3 = 103 Н

400+80 = 480 І

900+90+9 = 999 С

70+700+5 = 775 А

30+300 = 330 Ж

ВЕРНІСАЖ

  •                     А хто з вас знає, що таке вернісаж?
  •                   Хто бував на художніх вернісажах, де саме?
  •                   Математика не грає очевидної ролі в більшості робіт сучасного мистецтва. Однак, є багато художників, у яких математика знаходиться в центрі уваги.

Усний рахунок

  •                   Зверніть увагу на екран, ви бачите картину відомого художника Маріуца Ешера, яка називається «День – Ніч». А тому зараз ми з вами проведемо гру «Ніч і день»

 

                       

Ніч (закрити очі) – перший доданок 100, другий 200, знайдений результат зменшити на 60

 100+200-60=240

День (відкрити) – Заєць пробіг 300 м від своєї нори, а потім 100 в протилежному напрямку. На якій відстані опинився? (300-100=200 м)

Ніч – 100 зменшити на 50 і до результату додати 20

100-50+20 = 70

День 365 зменшити на 300

 365-300 = 65

Ніч  - до 5 додати 7

 5+7 =12

Бажаю, щоб на сьогоднішньому уроці всі працювали на 12 балів!

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація пізнавальної діяльності.

  •              Сьогодні на уроці ми з вами навчимося додавати і віднімати порозрядно і дізнаємося про нову для вас одиницю вимірювання довжини – кілометр.
  •              Для цього треба запам’ятати правило:
  •              Одиниці складаються з одиницями, десятки з десятками, сотні складаються з сотнями; одиниці віднімаються від одиниць, десятки від десятків, сотні від сотень.
  •              Під час усного рахунку ми з вами повторили розрядний склад числа. Давайте ще раз згадаємо, які ви знаєте розряди чисел?  Наприклад, число 354, назвіть скільки од., дес.., сот.?
  •              Давайте відкриємо підручник на с. 37, звернемо увагу на завдання №226.
  • Треба обчислити за схемою.

 2 сот.+4 дес. = 240+8=248-100=148-4=144

607+70=677-7=670-15=655

  • №227 (1ч.)

IV. Вивчення нового матеріалу

Перед вами сучасна жанрова картина житомирського майстра Михальчука Олександра, яка має назву «Карусель».

 Є під такою назвою інтерактивна вправа. Але ми проведемо свою вправу «Карусель».

Зараз ми з вами обєднаємося у групи по 4 чоловіки (2 парти). Перевіримо готовність, 1 група – підніміть руки,2 – підніміть!..

У вас у кожного на парті лежать картки із прикладами. По команді, ви починаєте розвязувати приклади. Перший учень розв’язує перший приклад, і передає картку сусіду по парті. Кожен учасник команди виконує 1 приклад. А перевіряти ми будемо разом.

Фізкультхвилинка для очей

Зараз ми проведемо вправу «Зорові ілюзії» (те, що здається)

Уважно подивіться на картину і скажіть, що ви бачите?

(Але як би кола оберталися, то оберталися б і коричневі галочки. А вони знаходяться на своїх місцях) Який же висновок? Нам лише здається, що кола обертаються. У нас виникла зорова ілюзія.)

- Зараз відкривайте ваші робочі зошити. Запишемо дату і класну роботу.

Каліграфічна хвилинка

9

99

999

- Визначте, скільки сотень, десятків і одиниць у числах 99 і 999

А зараз перед вами картина на якій зображено Одеський національний академічний театр опери та балету, один з найкрасивіших театрів Європи.

  • А хто був в Одесі? І бачив цей театр?
  • А як ви вважаєте, в яких одиницях вимірюється  відстань між містами, наприклад, від Києва до Одеси?
  •              В кілометрах.
  •              Діти, в 1 км 1000м.
  •              Я для вас підготувала таку таблицю, де вже є відомі вам одиниці вимірювання довжини і також нова для вас – кілометр. Ви зможете нею користуватися протягом всього нашого уроку.

 

  •              Відкрийте будь ласка №230, виконаємо його усно. Хто прочитає завдання?
  •              № 232 (письмово)

        А                В                                                      С                                                                          

 

AB =  4 км, BC = 5 км 800м, AC = ?

AC = AB + BC

4 км + 5 км 800 м = 9 км 800 м

 

Фізкультхвилинка

 

V. Узагальнення і систематизація нового матеріалу

- На нашому математичному вернісажі є картини, які вже побували на реставрації, а є такі, які треба реставрувати. І зараз ви відчуєте себе в ролі реставраторів.

- Зверніть увагу на дошку. Перед вами картина, яку потрібно реставрувати. А саме вирішити ці приклади. Що в цих прикладах особливого? (№231)

Щоб правильно розв’язати ці приклади діти, ми повинні спочатку подивитися, яка дія тут виконується. Якщо додавання, треба згадати, які компоненти дії додавання (1 доданок, 2 доданок, сума). Згадавши це, дивимося, що нам відомо, а що ні. Далі вирішуємо як знайти невідоме. Аналогічно на приклади на віднімання. І ще діти, не менш важливе. У прикладі всі числа повинні стояти з однаковою одиницею вимірювання. Якщо перше число записане в сантиметрах, то і два наступних числа повинні стояти у сантиметрах, а якщо не всі числа стоять у однаковій одиниці, то нам потрібно перевести, у чому нам допоможе таблиця одиниць вимірювання. Така сама робота виконується з іншими одиницями вимірювання.

Виконання  №229,233

№ 229

Довжину класної кімнати –  метри

Довжину стола – дм

Розміри дитячого майданчика – м

Довжину Дніпра – км

Відстань від Києва до Донецька – км

№233

4 дм x 5 = 20 дм – загальна довжина

20 дм : 4 дм = 5 – кількість

20 дм : 5 = 4 дм - довжина

 

VI. Підсумок уроку

  • Яка була тема уроку?
  • Що нового дізналися?
  • Що нового запамятали?

 

VII. Повідомлення домашнього завдання

№ 236, 237

 

 

docx
Додано
2 листопада 2019
Переглядів
4109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку