Тема: Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання – кілометр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини.
Мета: формувати вміння додавати і віднімати розрядні числа; ознайомити з новою одиницею довжини — кілометром; розвивати вміння розв’язувати задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати старанність.
Обладнання: підручник, зошити, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
- Добрий день діти! Мене звати Яна Олександрівна і сьогодні я проведу урок математики.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Будем добре працювати,
Хороші результати будемо мати.
- Перевірка готовності дітей до уроку
- Давайте перевіримо, чи всі готові до уроку. У вас на парті повинні бути підручники, зошити, ручка та пенал.
II. Актуалізація опорних знань
- Зверніть увагу на дошці написано назву уроку "Математичний…", але у записі не вистачає ще одного слова. Щоб дізнатися друге слово у назві уроку, ви, діти, повинні розв’язати запропоновані завдання усно. Дане завдання - зашифроване, тому, розв’язавши приклад, ви можете дізнатися потрібну букву цього слова.
Кожній відповіді відповідає буква. Дізнавшись букви, ви зможете скласти слово. Це і буде слово, якого не вистачає у назві уроку.
200 + 40 + 1 = 241 В
600+30+3 = 633 Е
300+50+8 = 358 Р
100+3 = 103 Н
400+80 = 480 І
900+90+9 = 999 С
70+700+5 = 775 А
30+300 = 330 Ж
ВЕРНІСАЖ
Усний рахунок
Ніч (закрити очі) – перший доданок 100, другий 200, знайдений результат зменшити на 60
100+200-60=240
День (відкрити) – Заєць пробіг 300 м від своєї нори, а потім 100 в протилежному напрямку. На якій відстані опинився? (300-100=200 м)
Ніч – 100 зменшити на 50 і до результату додати 20
100-50+20 = 70
День 365 зменшити на 300
365-300 = 65
Ніч - до 5 додати 7
5+7 =12
Бажаю, щоб на сьогоднішньому уроці всі працювали на 12 балів!
III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація пізнавальної діяльності.
2 сот.+4 дес. = 240+8=248-100=148-4=144
607+70=677-7=670-15=655
IV. Вивчення нового матеріалу
Перед вами сучасна жанрова картина житомирського майстра Михальчука Олександра, яка має назву «Карусель».
Є під такою назвою інтерактивна вправа. Але ми проведемо свою вправу «Карусель».
Зараз ми з вами об’єднаємося у групи по 4 чоловіки (2 парти). Перевіримо готовність, 1 група – підніміть руки,2 – підніміть!..
У вас у кожного на парті лежать картки із прикладами. По команді, ви починаєте розв’язувати приклади. Перший учень розв’язує перший приклад, і передає картку сусіду по парті. Кожен учасник команди виконує 1 приклад. А перевіряти ми будемо разом.
Фізкультхвилинка для очей
Зараз ми проведемо вправу «Зорові ілюзії» (те, що здається)
Уважно подивіться на картину і скажіть, що ви бачите?
(Але як би кола оберталися, то оберталися б і коричневі галочки. А вони знаходяться на своїх місцях) Який же висновок? Нам лише здається, що кола обертаються. У нас виникла зорова ілюзія.)
- Зараз відкривайте ваші робочі зошити. Запишемо дату і класну роботу.
Каліграфічна хвилинка
9
99
999
- Визначте, скільки сотень, десятків і одиниць у числах 99 і 999
А зараз перед вами картина на якій зображено Одеський національний академічний театр опери та балету, один з найкрасивіших театрів Європи.
А В С
AB = 4 км, BC = 5 км 800м, AC = ?
AC = AB + BC
4 км + 5 км 800 м = 9 км 800 м
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація нового матеріалу
- На нашому математичному вернісажі є картини, які вже побували на реставрації, а є такі, які треба реставрувати. І зараз ви відчуєте себе в ролі реставраторів.
- Зверніть увагу на дошку. Перед вами картина, яку потрібно реставрувати. А саме вирішити ці приклади. Що в цих прикладах особливого? (№231)
Щоб правильно розв’язати ці приклади діти, ми повинні спочатку подивитися, яка дія тут виконується. Якщо додавання, треба згадати, які компоненти дії додавання (1 доданок, 2 доданок, сума). Згадавши це, дивимося, що нам відомо, а що ні. Далі вирішуємо як знайти невідоме. Аналогічно на приклади на віднімання. І ще діти, не менш важливе. У прикладі всі числа повинні стояти з однаковою одиницею вимірювання. Якщо перше число записане в сантиметрах, то і два наступних числа повинні стояти у сантиметрах, а якщо не всі числа стоять у однаковій одиниці, то нам потрібно перевести, у чому нам допоможе таблиця одиниць вимірювання. Така сама робота виконується з іншими одиницями вимірювання.
Виконання №229,233
№ 229
Довжину класної кімнати – метри
Довжину стола – дм
Розміри дитячого майданчика – м
Довжину Дніпра – км
Відстань від Києва до Донецька – км
№233
4 дм x 5 = 20 дм – загальна довжина
20 дм : 4 дм = 5 – кількість
20 дм : 5 = 4 дм - довжина
VI. Підсумок уроку
VII. Повідомлення домашнього завдання
№ 236, 237