ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 5 КЛАСІ

Про матеріал
Тест розроблено на основі підручника О.П.Глазова "Українська мова" 6 клас, можна використати для самостійної роботи учнів, повторення матеріалу, контрольної роботи.
Перегляд файлу

Лексикологія

1. Розділ науки, який вивчає лексичний склад мови, називається:

 а) морфологією;
 б) синтаксисом;
 в) словотвором;
 г) лексикологією.

2. Лексика — це:

 а) наука про слово;
 б) сукупність слів, що є в будь-якій мові;
 в) одиниця мови, яка служить для найменування предметів;
 г) властивість слова вживатися в різних значеннях.

3. Тлумачний словник — це словник, який пояснює:

 а) граматичне значення слова;
 б) написання слова;
 в) лексичне значення слова;
 г) походження слова.

4. На основі переносного значення слова виникає:

 а) епітет;
 б) порівняння;
 в) метафора;
 г) рима.

5. Перекладний словник — це словник:

 а) пояснення термінів;
 б) перекладу синонімів;
 в) перекладу антонімів;
 г) перекладу з однієї мови на іншу.

6. У яких стилях мовлення використовуються діалектні слова?

 а) У всіх стилях;
 б) у науковому та діловому;
 в) у розмовному та художньому;
 г) у публіцистичному та конфесійному.

7. Які ви знаєте групи слів за їх походженням?

 а) Синоніми й антоніми;
 б) омоніми й пароніми;
 в) власне українські й запозичені;
 г) діалектні й професійні.

8. У якому словнику пояснюється значення слів?

 а) Етимологічному;
 б) тлумачному;
 в) орфографічному;
 г) фразеологічному.

9. Неологізми - це:

 а) нові слова;
 б) застарілі слова;
 в) слова, близькі за значенням;
 г) слова, протилежні за значенням.

10. Виділіть рядок, у якому всі слова - загальновживані.

 а) Яблуня, жито, черевики, добрий, воля;
 б) характер, горобець, земля, підмет, сестра;
 в) доля, писати, квас, чепіга, педрада;
 г) один, жати, стіна, електрика, азот.

11. Виділіть рядок, у якому словосполучення належать до офіційно-ділової лексики.

 а) Зазнати щастя, про людське око, згідно з графіком;
 б) подати заяву, відповідно до наказу, зробити висновки;
 в) взяти участь, писати грамотно, пристосуватися до обставин;
 г) коритися долі, перемагати в змаганні, узяти відпустку.

12. Позначте речення, яке потребує редагування.

 а) Дозвольте оголосити порядок денний.
 б) Прошу внести пропозицію до протоколу.
 в) Хочу подякувати учасників круглого столу.
 г) Нараду було проведено відповідно до визначеного регламен

 

 

Лексикологія

1. Розділ науки, який вивчає лексичний склад мови, називається:

 а) морфологією;
 б) синтаксисом;
 в) словотвором;
 г) лексикологією. =

2. Лексика — це:

 а) наука про слово;
 б) сукупність слів, що є в будь-якій мові; =
 в) одиниця мови, яка служить для найменування предметів;
 г) властивість слова вживатися в різних значеннях.

3. За походженням слова української мови поділяються на

 а) власне українські та запозичені ; =
 б) власне українські та слов"янські;
 в) власне українські та спільнослов"янські ;
 г) власне українські та неслов"янські.

4. За вживанням лексика української мови поділяється на

 а)  активну і застарілу;
 б) пасивну і активну; =
 в) неологізми і історизми;
 г) архаїзми і неологізми.

5. За вживанням слова української мови поділяються на групи

 а) загальновживані та стилістично забарвлені; =
 б) книжні та стилістично забарвлені ;
 в) суспільно-політичні та діалектні ;
 г) професійні та загальновживані.

6. У реченні Я сам на бусла схожий своєю любов"ю до отчого дому виділене слово

 а) неологізм;
 б) просторічне;
 в) професійне;
 г) діалектне. =

7. Змішування в мовленні українських слів і мовних форм називається

 а) росіянізм(русизм);
 б) перекручення;
 в) суржик; =
 г) вульгаризм.

8. Розділ науки, який вивчає стійкі сполучення слів,які за значенням дорівнюють одному, називається

 а) морфологією;
 б) синтаксисом;
 в) словотвором;
 г) фразеологією. =

9. У реченні Кіт заснув і в вус не дує, а собака сторожує виділений фразеологізм

 а) підмет;
 б) присудок; =
 в) додаток;
 г) обставина.

10.Речення План може мати вигляд таблиці,графіка,тексту характерне для

 а) наукового стилю;
 б) художнього стилю;
 в) публіцистичного стилю;
 г) офіційно-ділового стилю. =

11.  У якому словнику пояснюється значення слів?

 а) Етимологічному;
 б) тлумачному; =
 в) орфографічному;
 г) фразеологічному.

12. Установіть відповідність між словом і групою за вживанням:

1. омбудсмен;
2. транвай;
3. ватра;
4. столова.

а) діалектні;
б) неологізми;
в) професійні;
г) росіянізми(русизми)
д)перекручені.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробки уроків з української мови для проведення підсумкового зайняття з учнями 6 класів загальноосвітньої школи.

 

 

Мета:

  • навчальна: перевірити знання учнів про іменник;
  • розвивальна: розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення; мовленнєві навички;
  • виховна: виховувати любов до мови.

Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація.

Міжпредметні зв'язки: виконання тестових завдань (формування ключової компетенції).

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

       Представлена презентація «Розвиток креативного мислення учнів на уроках української мови та літератури» складається з 14 слайдів, на яких демонструється питання розвитку креативного мислення. У роботі розглянуто та обґрунтовано поняття «креативна педагогіка», її мета та завдання. Значну увагу приділено теорії розвитку критичного мислення, ролі нетрадиційних та розвивальних завдань, а також нетрадиційним завданням та вправам з української мови та літератури для розвитку креативного мислення учнів, що є позитивним результатом творчої співпраці вчителя та учнів на уроці.

       Досвід є актуальним та потребує подальшого вивчення і запровадження на сучасному етапі виховання активної особистості, здатної до креативного мислення.      

       Матеріали досвіду можуть бути корисними вчителям української мови та  літератури.

 

docx
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку