Повторення вивченого за рік

Про матеріал
Урок-подорож сприяє узагальненню та систематизації знань учнів, отриманих в 2 класі. В розробці використані інноваційні методи навчання.
Перегляд файлу

Урок математики в 2 класі за підручником С. О. Скворцової

Тема уроку. Повторення вивченого за рік

Мета. Узагальнити і систематизувати вивчене.

Дидактична задача: закріпити знання табличних випадків множення та ділення, вміння розв’язувати складені задачі;

вдосконалювати обчислювальні навички додавання і віднімання з переходом через розряд та табличного множення й ділення;

закріпити вміння знаходити невідомі компоненти арифметичних дій множення та ділення.

Розвивальна задача: формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час виконання завдань.

Обладнання: предметні малюнки, картки, цеглинки лего, конверти із завданнями, потяг з вагончиками, опорні схеми до задач, осінні листочки.

Хід уроку

І. Організаційний етап уроку

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок!

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі,

Діти – просто молодці!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадування загадки

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручай

Та заквітчую гаї.

Відгадайте хто вона

Ця красуня чарівна?

  • Весна приходить не сама. Вона приносить із собою сонечко, зелену травичку, квіти, радість, красу… Особливо гарно навесні в лісі! Тож зараз ми здійснимо уявну подорож до казкового весняного лісу, побуваємо у Лісовій школі. Покажемо учням цієї школи чого ми навчилися протягом року.
  1. Вправа «Мікрофон»

А що ж ми вивчили в цьому навчальному році?

(Навчились додавати і віднімати двоцифрові числа. Опанували табличне множення і ділення. Навчились розв’язувати складені задачі та знаходити невідомі компоненти арифметичних дій множення та ділення)

  • Усе це ми повторимо на уроці.
  1. Вправа «Незакінчене речення»
  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Сформулюйте своє очікування від уроку, починаючи фразою:
  • «Я очікую…»
  • Я бажаю, щоб ваші очікування здійснилися.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1. Усна лічба
  • Який вид транспорту оберемо, ви здогадаєтесь самі, коли розв’яжете вирази і розташуєте відповіді в порядку зростання.

 

г

36+29

т

84-36

я

7∙8

п

63:9

о

72:8

 

Сьогодні поїдемо в ліс за знаннями.

Кмітливість візьмемо в дорогу із нами.

Фантазія теж нам у лісі згодиться.

Отож, вирушаймо до залізниці.

  1. Робота з цеглинками лего – «Кольорова стежина»
  • Наш потяг буде рухатися по стежині, яку ми прокладемо з цеглинок.

  

 

9 56 6 5 24 8

 

 

 

 

18 звірів вчились

В ліску 3 зайчики сиділи

Парами їх посадили

З апетитом моркву їли,

Це звичайно, жарт,

Всі по 8, як один.

Але скільки в класі парт? (9)

Скільки з’їли всіх морквин? (24)

 

 

Йшли 2 їжаки.

На березі 7 гнізд було,

Несли по 3 буряки.

По 8 птахів в них жило.

А ви їм допоможіть –

Не полохайте ви їх,

Буряки ті полічить. (6)

А рахуйте. Скільки всіх. (56)

 

 

48 карасів наловили ми усі,

П’ять музик у дудку дули.

А нас було всього 6.

Вони дули 5 годин.

Скільки кожен із нас з’їсть? (8)

Поміркуйте, як там було,

 

Скільки в дудку дув один? (5)

 

  1. Математичний диктант
  • Доїхали ми до Лісової школи. Вона гостинно відкриє нам двері тільки тоді, коли ми справимося із математичним диктантом.
  1. Ділене 54, дільник 6. Знайдіть значення частки.2
  2. Перший множник 8, другий множник 9. Знайдіть значення добутку.
  3. Знайдіть невідоме ділене, якщо значення частки 4, а дільник – число 3.
  4. Знайдіть невідомий дільник ,якщо ділене – число 64, а значення частки 8.
  5. Знайдіть невідомий множник, якщо значення добутку 42, а відомий множник – число 7.
  6. Число 9 збільште у 7 разів.
  7. Число 45 зменшіть у 5 разів.
  8. По 24 взяти 3 рази.
  9. Скільки разів у 60 вміщується по 2?

IV. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого

  • Молодці, я бачу, що всі ви дружите з математикою, тому звірята запрошують вас до своєї господи.

 

  1.  Гляньте, білочка одна.

Вискочила із дупла…

Білочка-умілочка –

Добра господиня.

В неї є горішки,

Шишок повна скриня.

Ось метнулась білочка,

Заховалась в скриньці

Це вона готує

Нам усім гостинці.

 

  • Лише той отримає гостинці від білочки, хто правильно розв’яже вирази. (Біля кожного виразу –  горішки).

 

5∙9+45

35:35∙0

(27-9):3

64-32:4

64+18:2

50:(5∙2)

38+9∙3

4∙7+47

6∙8-24

36:4:1

(12+20):4

96-3∙10

 

  1. Робота в парах

А зараз в парах попрацюйте,

Лісових звірят своїми знаннями здивуйте.

  • Завдання-хитринку пропонує вам тваринка, що …

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

А зовуть її ? (Лисиця)

  • Вам потрібно у значеннях виразів знайти помилки.

(Кожна пара отримує картку з одним виразом)

53+13-6∙3=66

78-80:10:4=76

81-60:10∙4=47

49+26-7∙9=12

90-8∙8:1∙0=0

 

  1. А ось веселий зайчик хоче

Рівність розв’язати.

Хто йому з вас допоможе,

Правильну відповідь відшукати?

:6=9

   35:=7

4∙=36

 ∙8=40

 

  • Які рівності утворилися?
  • Що знаходили?
  • Як знайти невідомий множник, ділене, дільник?
  1. Формування вміння розв’язувати задачі

Гляньте!

Біла латка, чорна латка

На дереві скаче.

Вона вертиться, скрекоче,

Допомогти розв’язати задачі нам хоче.

Колективна робота над задачами

(Зошит до підручника С. О. Скворцової с. 137)

Попрацюйте разом, діти.

Задачі розв’яжіть скоріш.

Щоб звіряток здивувати,

І знань отримати побільш.

(Робота над задачами відбувається за пам’яткою «Працюю над задачею»)

  1. Геометрична хвилинка. Діаграма Вена
  • Над нами кружляє метелик і пропонує відгадати загадку.

Влітку диво ще знайду

В полі, в лісі і в саду.

Ці рослини кольорові

Запашні й такі чудові. (Квіти)

  • А ще приніс він конверт, а в ньому завдання.

(З геометричних фігур скласти квітку.)

Геометрія! Диво-наука.

Тут потрібні і розум, і руки.

А ще наші творчі натури,

Щоб складати цікаві фігури.

  • З яких фігур склали квіточку?
  • Порівняйте квадрат і прямокутник за допомогою діаграми Вена.

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

1. Десь узявся вітерець,

непосидько-пустунець.

Покрутився біля трав,

Листочки з дерев позривав.

  • Позбираємо їх і дізнаємося ,що про нас думають учні Лісової школи ,у яких ми побували в гостях.

(З букв, написаних на звороті листочка, учні читають слово «Молодці».)

Незабаром закінчиться урок.

Тож давайте підіб’ємо підсумок.

  • Чи справдились ваші очікування?
  • Чи сподобалось на уроці?
  • Що було легким?
  • Що було важко виконувати?
  • Що ви повторили?
  • Що закріпили?
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку