Повторення й узагальнення вивченого матеріалу за І семестр у 7 класі

Про матеріал
Урок повторення й узагальнення вивченого матеріалу з української літератури за І семестр у 7 класі
Перегляд файлу

Тема: Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за І семестр у 7 класі

Мета: систематизувати й узагальнити вивчений протягом семестру навчальний матеріал, який стосується знань про життєвий і творчий шлях письменників, зміст їхніх творів, понять із теорії літератури; розвивати культуру зв'язного мовлення, логічне мислення, формувати вміння обстоювати власну думку; виховувати любов до книги, пошану до культури українців, відповідальність за власні успіхи.

Обладнання: підручник, портрети митців

 

                                       ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності

ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Перевірка домашнього завдання

Слово вчителя.

-Діти, ось і закінчується І семестр. На цьому уроці ми пригадаємо вивчені твори, життєвий і творчий шлях письменників та пограємо у вікторини та  ігри  «Літературний баскетбол», «Що?Де?Коли?»

ІІІ.  Узагальнення та систематизація знань

  1. Вікторина «Назви письменника»

Учитель по черзі демонструє школярам портрети майстрів художнього слова ( І.Франко, Т.Шевченко, А.Чайковський,М.Стельмах). Діти називають ім'я письменника, а також пригадують  факти з його біографії.

  1. Гра «Літературний баскетбол» (додаток)
  2. Гра «Що? Де? Коли?»

Учні готують один одному питання, типу «Що таке коломийка», «Де народився Т.Г.Шевченко?», «Коли відбувалися події, описані в повісті «Захар Беркут»?»

  1. Конкурс «Відгадай твір»

Учні об'єднуються у 2 команди, учитель читає рядки з вивчених творів, діти називають їх. За кожну правильну відповідь нараховуються бали

  • На тютюн та люльку, / Необачний! / «Гей, вернися, Сагайдачний, / Візьми свою жінку, Оддай мою люльку, / Необачний!». («Ой на горі та женці жнуть».)
  • Поховайте та вставайте, / Кайдани порвіте / І вражою злою кров’ю / Волю окропіте. (Т.Г. Шевченко «Заповіт».)
  • Ой ночують чумаченьки / В чистім степу при долині, / Розпустили сірі воли пасти / При зеленій муравині. («Ой у степу криниченька».)
  • Не слухала стара мати, / Робила, що знала — / Дивилася чорнобрива, / Сохла і мовчала. / Пішла до ворожки, / Щоб поворожити — / Чи довго їй одинокій / На сім світі жити? (Т.Г. Шевченко «Тополя».)
  • Воли ревуть, води не п’ють, / Бо в Крим доріженьку чують. / Ой Бог знає, та Бог і відає, / Де чумаченьки ночують. («Ой у степу криниченька».)
  • «Запекло, почервоніло / і рай запалило. / Мов прокинувся, дивлюся: / село почорніло, / боже небо голубеє — і те помарніло». (Т.Г. Шевченко «Мені тринадцятий минало».)
  • « — Еге ж: і весну, і життя. Тепер, внучку, геть-чисто все почне оживати: скресне крига на ріках та озерах, розмерзнеться сік у деревах, прокинеться грім у хмарах, а сонце своїм ключем відімкне землю». (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять».)
  • «Вернись, синку, додомоньку/Змию, зчешу головоньку/Та постелю постеленьку».(«Гомін, гомін по діброві»)
  • «Попереду Дорошенко/Веде своє військо,/Військо Запорізьке/Хорошенько» («Ой на горі та женці жнуть»)
  • «Ми над усе любимо свій кутик, — коли б так кожний інший любив свій кутик, то певно всі люди жили б на світі спокійно й щасливо». (І. Франко «Захар Беркут».)

ІV Підсумки уроку

VДомашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Презентація2.pptx

 

docx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
3972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку