Тема: Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за І семестр у 7 класі
Мета: систематизувати й узагальнити вивчений протягом семестру навчальний матеріал, який стосується знань про життєвий і творчий шлях письменників, зміст їхніх творів, понять із теорії літератури; розвивати культуру зв'язного мовлення, логічне мислення, формувати вміння обстоювати власну думку; виховувати любов до книги, пошану до культури українців, відповідальність за власні успіхи.
Обладнання: підручник, портрети митців
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності
ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Перевірка домашнього завдання
Слово вчителя.
-Діти, ось і закінчується І семестр. На цьому уроці ми пригадаємо вивчені твори, життєвий і творчий шлях письменників та пограємо у вікторини та ігри «Літературний баскетбол», «Що?Де?Коли?»
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань
-
Вікторина «Назви письменника»
Учитель по черзі демонструє школярам портрети майстрів художнього слова ( І.Франко, Т.Шевченко, А.Чайковський,М.Стельмах). Діти називають ім'я письменника, а також пригадують факти з його біографії.
-
Гра «Літературний баскетбол» (додаток)
-
Гра «Що? Де? Коли?»
Учні готують один одному питання, типу «Що таке коломийка», «Де народився Т.Г.Шевченко?», «Коли відбувалися події, описані в повісті «Захар Беркут»?»
-
Конкурс «Відгадай твір»
Учні об'єднуються у 2 команди, учитель читає рядки з вивчених творів, діти називають їх. За кожну правильну відповідь нараховуються бали
-
На тютюн та люльку, / Необачний! / «Гей, вернися, Сагайдачний, / Візьми свою жінку, Оддай мою люльку, / Необачний!». («Ой на горі та женці жнуть».)
-
Поховайте та вставайте, / Кайдани порвіте / І вражою злою кров’ю / Волю окропіте. (Т.Г. Шевченко «Заповіт».)
-
Ой ночують чумаченьки / В чистім степу при долині, / Розпустили сірі воли пасти / При зеленій муравині. («Ой у степу криниченька».)
-
Не слухала стара мати, / Робила, що знала — / Дивилася чорнобрива, / Сохла і мовчала. / Пішла до ворожки, / Щоб поворожити — / Чи довго їй одинокій / На сім світі жити? (Т.Г. Шевченко «Тополя».)
-
Воли ревуть, води не п’ють, / Бо в Крим доріженьку чують. / Ой Бог знає, та Бог і відає, / Де чумаченьки ночують. («Ой у степу криниченька».)
-
«Запекло, почервоніло / і рай запалило. / Мов прокинувся, дивлюся: / село почорніло, / боже небо голубеє — і те помарніло». (Т.Г. Шевченко «Мені тринадцятий минало».)
-
« — Еге ж: і весну, і життя. Тепер, внучку, геть-чисто все почне оживати: скресне крига на ріках та озерах, розмерзнеться сік у деревах, прокинеться грім у хмарах, а сонце своїм ключем відімкне землю». (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять».)
-
«Вернись, синку, додомоньку/Змию, зчешу головоньку/Та постелю постеленьку».(«Гомін, гомін по діброві»)
-
«Попереду Дорошенко/Веде своє військо,/Військо Запорізьке/Хорошенько» («Ой на горі та женці жнуть»)
-
«Ми над усе любимо свій кутик, — коли б так кожний інший любив свій кутик, то певно всі люди жили б на світі спокійно й щасливо». (І. Франко «Захар Беркут».)
ІV Підсумки уроку
VДомашнє завдання
Додаток
Презентація2.pptx