Затверджую
Директор школи
Т. В. Репецька ___________
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ
ПЛАН РОБОТИ
на І- ІІ півріччя 2020-2021 рр.
вихователя групи продовженого дня
Шупик Валентини Анатоліївни
Загальноосвітньої середньої школи № 6
Мета: Навчання та виховання дитини, враховуючи педагогічні інновації, з метою формування цілісної особистости. Сприяння розвитку духовного потенціалу школярика в умовах пандемії COVID-19.
Правила роботи ГПД
Ніби вулик – наша школа,
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
Розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
Та лиш дзвоник задзвенить –
Стане тихо, ніби в квіти
Поховались бджоли вмить.
(Дмитро Павличко)
Соціальний паспорт учнів ГПД
Хлопчиків –
Дівчат –
Сиріт –
Напівсиріт –
Багатодітні –
Малозабезпечені –
Діти учасників бойових дій –
Діти ЧАЕС –
Неповні сім’ї –
Правопорушники –
Неблагонадійні сім’ї –
Позбавлені батьківської опіки –
Основні напрямки виховної роботи в ГПД
Сприяти формуванню цілісної особистости, громадянина України. Плекати риси: мудрости, життєрадосности, товариськости та благородства.
-
Підтримувати тісний контакт з батьками учнів для спільного та належного виховання дітей; надавати батькам допомогу та консультації в разі потреби.
-
Надихати школяриків до діяльности та здобуття нових знань, умінь, навичок.
-
Проводити виховні заходи: спрямовувати їхню активність на успішне навчання; піклуватися про виховання поваги до себе й до світу навколо.
-
Виховувати любов до рідного краю, до України в цілому, повагу до державних символів, традицій представників різних народів, громадян країни.
-
Сприяти вихованню дітей на засадах української духовної культури, зокрема на засадах гуманістичних цінностей. Сприяти розвитку кращих рис людини.
-
Працювати над згуртуванням дітлахів, а також умінням спілкуватися з однолітками та дорослими. Ознайомлювати з етикетом, правилами поведінки і дотримання правил поведінки для учнів зокрема. Опікуватися збереженням особистого простору кожної дитини.
-
Удосконалювати та розвивати мислення, уявлення, увагу, пам’ять, сприйняття та відтворення навколишнього світу. Учити дитину спостерігати.
-
Розвивати її мовлення та знання про мовне різноманіття.
-
Впроваджувати міжпредметне, комплексне навчання за допомоги дидактичних ігор на розвиток дитини, а також інтерактивних та інформаційних технологій.
-
Систематично проводити індивідуальну роботу з учнями.
Режим дня ГПД
16:00 – 16:15 Отримання дітей. Організаційна робота.
16:15 – 16:45 Перепочинок у класі: ігри за інтересами; гігієнічні процедури; обід і etc.
16:45 – 18:00 Оздоровча година. Рухливі ігри. Прогулянка.
18:00 – 18:45 Виховна година: диспут на тему; процедури і etc. Індивідуальна робота.
18:45 – 19:00 Ігри за інтересами в класі. Робота з батьками. Повернення додому.
Пам’ятка вихователя ГПД
1. Отримання дітей:
а) розмова з учителями:
-
перевірка відвідування;
-
самопочуття, поведінка, навчання дітей;
-
особливости домашнього завдання;
б) корекція планів.
2. Початок роботи:
а) огляд приміщення групи;
б) ознайомлення дітей з планами на день;
в) перевірка чистоти рук, рушників;
г) нагадування правил гігієни під час перекусів, споживання їжі;
3. Прогулянка:
а) організація провітрювання приміщень під час прогулянки;
б) стеження за одягом дітей;
в) ознайомлення з планом прогулянки;
г) розмова «Правила поведінки під час прогулянки»;
ґ) організація спостережень за погодою, змінами в природі;
д) організація спортивної години;
е) організація ігор за вибором дітей і вивчення нової гри за програмою;
є) підбиття підсумків прогулянки.
5. Організація та проведення самопідготовки:
а) спостереження за підготовкою робочих місць;
б) дотримання правил проведення самопідготовки;
в) контроль за виконанням домашніх завдань.
6. Організація та проведення виховної години:
а) нагадування про дотримання правил поведінки;
б) проведення індивідуальних та групових бесід із дітьми;
в) спостереження за підготовкою до семінару;
г) дотримання правил проведення семінару;
7. Завершення роботи групи:
а) стеження за зборами дітей, організація передання дитини батькам;
б) стеження за прибиранням приміщення.
Організація та проведення самопідготовки
Завдання самопідготовки
-
закріпити навики самостійної роботи;
-
виховувати в учнів організованість, зібраність, дисциплінованість, самостійність;
-
формувати позитивне ставлення до навчання, здатність вчасно виконувати домашнє завдання;
-
навчити користуватися довідковою літературою, словниками.
Основні структурні елементи самопідготовки
1. Організація самопідготовки:
-
«Натхнення – це процес…»
-
плекання віри в те, що робиш.
2. Самостійна робота дітей.
3. Самооцінка, взаємоперевірка, оцінка роботи.
4. Підбиття підсумків роботи.
Методика проведення самопідготовки
-
Самопідготовка проводиться в один і той самий час. Під час заняття не можна відвідувати гуртки та додаткові заняття. У виняткових випадках за згодою батьків та адміністрації навчального закладу цей пункт може бути порушений.
-
Разом із дітьми повинні бути розроблені та узгоджені правила поводження під час самопідготовки:
-
як слід готуватися до самопідготовки;
-
гучність розмови;
-
ходіння по класу та школі;
-
що робити, якщо ти виконав домашнє завдання раніше, ніж інші діти;
-
дії учнів при поганому самопочутті та инших обставинах.
-
Підготовка й перевірка готовности дітей (на парті – щоденник, ручка, олівці);
-
Повторення правил поводження під час самопідготовки;
-
З'ясування, що задано (щоденник);
-
Підготовка до виконання першого завдання (наприклад: предмет «Математика» – на парті тільки те, що знадобиться під час виконання завдання з математики);
-
Перевірка та самооцінювання роботи;
9. Виконання наступного завдання за подібним планом.
Індивідуальна виховна робота
-
Вивчати індивідуальні психологічні особливости школяриків, їхні нахили, інтереси:
-
психотип і реакція на стресову ситуацію;
-
захоплення і вміння.
2. Допомагати учням долати труднощі в навчанні:
-
формування навичок каліграфії;
-
плекання любови до книжки та знань.
3. Проведення розмови з окремими учнями:
-
шкідливі звички;
-
впертість як риса характеру;
-
охайність, увічливість, доброта, людяність.
Робота з батьками
1. Тримати тісний зв’язок з батьками учнів.
2. Відвідувати учнів вдома з метою вивчення побутових умов сім’ї, де виховується учень (якщо це необхідно).
3. Систематично знайомити батьків зі станом виконання д/з і поведінки учнів.
4. Разом із класоводами брати участь у підготовці і проведенні батьківських зборів.
5. Говорити з батьками на теми:
-
«Друзі вашої дитини»
-
«Дитина – дзеркало родини»
-
«Вихована дитина»
-
«Читаємо книжку»
-
«Правильно збираємо ранець» (постава учня)
-
«…ґаджети в школі»
-
«Гігієна школярика в умовах пандемії COVID-19»
-
«Правила поведінки в школі і на шкільному подвір’ї»
-
«Розклад дня»
Заходи по збереженню та охорони здоров’я школярів,
запобігання травматизму, нещасних випадків
1. Дотримуватися режиму, що є основою для здоров’я дитини.
2. Відстежувати правильну поставу учнів:
-
під час самопідготовки;
-
на прогулянці;
-
«Правильно збираємо ранець».
3. Проводити диспут на тему:
-
Права дитини;
-
Профілактика простудних захворювань;
-
Профілактика травматизму: правила поведінки на спортмайданчику;
-
Спорт, фізична культура; зокрема ранкова гімнастика;
-
Зовнішній вигляд акуратність, охайність;
-
Гігієна і здоров’я; догляд за тілом, волоссям, зубами тощо;
-
Здорове харчування; вітаміни на нашому столі тощо;
-
Етикет; правила поведінки в громадських місцях: театр, транспорт тощо;
-
Діти й Інтернет; користування ґаджетами в школі;
-
Діти і вулиця; правила поведінки на подвір’ї;
-
Правила техніки безпеки на території школи та вдома.
План роботи над інсценівками
Пояснювальна записка
Театрально-ігрова діяльність має велике значення для всебічного виховання дітей: розвиває творчі здібності, формує почуття прекрасного, розвиває пам'ять.
Передбачено проводити на заняттях театралізовані ігри:
-
дії дітей з ляльковими персонажами (сюжетними і образними іграшками), пальчиковими, площинними фігурами, безпосередньо рольові ігри;
-
літературну діяльність (діалоги та монологи від імені персонажів літературних творів, із використанням слів автора);
-
образотворчу діяльність, що має дизайнерський аспект: діти створюють мальовані або аплікативні декорації та костюми персонажів;
-
музичну (виконання знайомих пісень від особи персонажів)
Театралізовані ігри можна проводити за бажанням учнів майже щодня; за участи вчителя, або самостійно. Організація театралізованих ігор неодмінно пов'язана з роботою над виразністю мови. Педагог навчає дітей керувати силою голосу, тембром, темпом мовлення, що характеризує персонажів, а також навчає звуконаслідуванню, чіткої дикції. Після опрацювання тексту вихователь допомагає учням освоїти рухи, щоби створити характер літературного героя (Приміром: лисиця – хитра: ходить назирці, зазирає в очі, на всі боки крутить головою, – хоче сподобатися з метою досягнення своєї корисливої мети, вона обережна, завбачлива, мудра). Для інсценівок потрібні лише книжки, роздруківки текстів, а для театралізованих постановок – необхідні прості атрибути та декорації. Вони повинні відповідати вимогам охорони життя й здоров'я дитини. Виготовлення цих елементів можливе на заняттях.
Цілі і завдання
Робота над інсценівками передбачає створення життєствердної атмосфери на уроці, а також сприяє виробленню нових навичок у школярів. Поліпшує мовлення дитини. Позитивно впливає на психологічний стан учня під час вивчення нового матеріалу в легкій, ігровій формі. Цей метод навчання має давню історію. Ще спудеї «Могиляки» ходили з вертепом вулицями Києва. І відомий філософ Сократ навчав своїх учнів за допомоги діалогів... Для методу характерна взаємодія учнів, батьків та вчителів під час підготовки дійства, якщо йдеться про театралізовану постановку, а також у співпраці учнів та вчителя, якщо мається на увазі проста за формою інсценівка.
Література:
-
Аксьонов Л.В., Гридіна В.Т. Чарівний барвінок: Хрестоматія з усної народної творчості. 1-5 класи. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2008. – 512 с.
-
Катерина Іваненко. Твій вірний друг поліція. Нові пригоди. – «Балтія-Друк», 2019. – 24 с. (Мапа, гра, правила руху, кросворд і т.д.)
-
Асканія-Нова. Фотоальбом. – К.: Мистецтво., 1979. – 125 с.
-
Корнеев А.П. Рассказы о зверях. – К.: Рад.шк., 1985. – 144 с.
-
Кусто Ж.-И., Паккале И. Сюрпризы моря. – Л.: Гидрометеоиздат, 1982. – 305 с.
-
Франсуаза Барб-Ґалль. Як розмовляти з дітьми про мистецтво [текст]/ Пер.з франц. Софії Рябчук. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016. – 176 с.
-
Антоненко-Давидович Б.Д. Як ми говоримо. – К.: Вид.дім «КМ Academia», 1994. – 254 с.
-
Воропай Олекса. Звичаї нашого народу: У 2-х т. – К.: Оберіг, 1991. – Т.2. – 445 с.
-
Михайло Грушевський. Історія української літератури: В 6 т. 9 кн. – К., 1993. – Т. 1. – 392 с.
-
Енді Стентон. Ви, поганець, пане Гам!/ Переклад з англ. Ореста Стадника та Оксани Луцишиної. – Львів.: Видавництво «Добра Читальня», 2009. – 181 с.
-
Нехода І.І. Поезії. Казки: Для серед. та старшого шк.віку/ Упоряд.та передм. В.В.Бичка; Художн.оформл. О.І.Кошеля. – К.: Веселка, 1986. – 206 с.; іл. – (шк.б-ка).
-
М.Вороний. Євшан-зілля. Поема// Українське слово: Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ ст./ Упоряд. В.Яременко та Євген Федоренко. – К.: Дніпро, Видавництво «Рось», 1994. – Книга перша. – С.222-226.
-
Иллюстрированная энциклопедия. Планеты и созвездия. – СПб: ООО «СЗКЭО», 2011. – 208 с., ил.
-
Гірца Астар. Від війни плачуть. Поезії/ Переклад з івриту Ані Хромової; Худож. оформл. Катерини Садовщук. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2015. – 20 с.: іл.
-
Карем Моріс. Блакитне й біле/ Вірші для дітей. Переклад із французької Володимира Каденка. – К.: Грані-Т, 2008. – 56 с., іл.. (Серія «Дитяча іронічна поезія»).
-
Еліот Томас Стернз. Котознавство від Старого Опосума/ Вірші. Переклад із англійської Івана Андрусяка. – К.: Грані-Т, 2008. – 56 с., іл. (Серія «Дитяча іронічна поезія»).
-
Большой Walt Disney словарь. – Київ: Оберіг, 1995. – 128 с.: іл.
-
Українка Леся. Вірші. Драматичні поеми/ Худож.-оформлювач І.В.Осипов. – Харків: Фоліо, 2005. – 351 с. – (Укр.класика).
-
Українські народні думи та історичні пісні: Зб.: Для серед.та ст.шк.віку/ Упоряд., приміт. О.М.Таланчук; Передм. Б.П.Кирдана; Худож. К.О.Музика. – 2 вид., доп. – К.: Веселка, 1993. – 239 с.: іл. – (Шк.б-ка).
-
Ліндґрен Астрід. Нові пригоди Карлсона, що живе на даху: кн. 3: повість: для молод.та серед.шк.віку/ Ліндґрен Астрід; Пер зі швед. Ольга Сенюк; худож. Арсен Джанік’ян. – Київ: РІДНА МОВА, 2018. – 160 с.: іл. – (Серія «КЛАСНА КЛАСИКА»).
-
Козацька абетка: коротка історія українського козацтва для дітей і дорослих/ Автор-упорядник О.С.Яремійчук; дизайн А.М.Пшінки. – К.: Веселка, 2013. – 80 с: іл.
-
Росс Стюарт. Лицарі: Науково-популярнне видання. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок»; 2003. – 48 с. – (Факти чи вигадки). Ілюстрації МакРе Букс (Італія).
-
Гресь Анна. Розвиток емоційного інтелекту. 3-4 роки. – Х.: Вид.група «Основа», 2018. – 80 с.
-
Заманова Тамара. Отаман Гамалія. Оповідання про козацьку бувальщину для дітей. – К.: ПП «Агенство по розповсюдженню друку», 2016. – 88 с.: іл.
-
Ваґнер Тоні. Дінтер Сміт Тед. Мистецтво навчати. Як підготувати дитину до реального життя/ Пер.з англ. Надія Борис. – К.: Наш формат, 2017. – 312 с.
-
Памела Ліліан Треверс. Мері Поппінс. Повість-казка: Для мол. та серед.шк. віку. Пер.з англ. Є.Горєва. – К.: Школа, 2004. – 209 с.: іл. – (Сер. «Золота б-ка»).
-
Джеремі Стронґ. Знайомтесь: фараон! – Видавництво Старого Лева. – Львів, 2014. – 85 с.
-
Качан Анатолій. Листи з осіннього саду: лірика, ігрова поезія: [для дітей дошк. та мол.шк. віку]/ Анатолій Качан; худож. Кость Лавро. – К.: Веселка, 2012. – 64 с.: іл. – (Українській дитині)
-
Жартівливі віршики: Для дошк. та мол.шк. віку (Худож.: Л.Андрощук, О.Харчук. – К.: «Лелека», 2006. – 64 с.: іл.
-
Вікторія Ковальчук. Про фею Дорофею (Літературно-художнє видання). Маленькі оповідки для маленьких дітей [Для молодшого шкільного віку]/ Художник Вікторія Ковальчук. – Л.: ПП «Видавництво «АПРІОРІ», 2012. – 64 с.: іл.
-
Колишися, колисонько!: укр.нар.колискові пісні для дітей дошк.віку/ Упоряд. В.М.Пономаренко; худож. В.Г.Мельниченко; післямова О.Я.Яремійчук. – К.: Веселка, 2011. – 64 с.: ноти.
-
Віршики// Бех П.О. Англійська мова: Навч. посібник. – 2 вид. – К.: Либідь, 1993. – 272 с.
-
Чорний Георгій. Київ досвітній/ Георгій Чорний. – К.: Гамазин, 2014. – 172 с.
-
Джеремі Стронґ. Вікінг у моєму ліжку/ Переклад Віктора Морозова. – Видавництво Старого лева. – Львів, 2012. – 248 с. – Серія «Читання для реготання».
-
Юлія Коломієць, Алла Гутніченко. Незвичайні професії: Для дошкільного і молодшого шкільного віку. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2018. – 125 с.
-
Атлас міст (для Тібора та Артура)/ Переклад Ольги Горби. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2018. – 65 с. [30 карт міст: мандруй світом. Намалював – Мартін Гааке, написала Джорджіа Черрі.]
-
https://nz.ua/
-
https://mon.gov.ua/ua/news/grupi-podovzhenogo-dnya-v-shkolah-stanut-komfortnishi-ta-inklyuzivni-mon-rozrobilo-novij-poryadok
-
Мапи
-
Годинники
-
Календар «Пори року».