Конспект уроку з історії для 6-го класу
Тема уроку: «Поява людини на планеті Земля, розселення давніх землян»
Мета уроку:
-
Ознайомити учнів із процесом еволюції людини та етапами розселення по планеті.
-
Пояснити, як природні умови впливали на життя та міграцію первісних людей.
-
Розвивати вміння працювати з картами, аналізувати інформацію та робити висновки.
-
Виховувати інтерес до історії та повагу до досягнень людства.
Очікувані результати: Після уроку учні зможуть:
-
Назвати основні етапи еволюції людини.
-
Пояснити причини та напрямки міграції перших людей.
-
Орієнтуватися на карті розселення давніх людей.
-
Відтворити елементи життя первісних спільнот.
Обладнання: карта світу, презентація, набори карток для ігор, робочі аркуші, макети знарядь праці.
Хід уроку:
I. Організаційний момент (2 хв.)
-
Привітання з учнями.
-
Перевірка присутніх.
-
Питяння: «Чому важливо знати про перших людей?»
II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
-
Вправа «Історичний ланцюжок»: учні по черзі називають відомі їм факти про первісних людей.
III. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
1. Походження людини
-
Короткий огляд теорій походження людини.
-
Основні етапи антропогенезу: австралопітеки, Homo habilis…
2. Розселення первісних людей
-
Карта розселення перших людей.
-
Причини міграції: кліматичні зміни, пошук їжі, безпека.
-
Основні шляхи розселення.
IV. Інтерактивні завдання (25 хв.)
1. Гра «Еволюція людини» (10 хв.)
-
Учні отримують картки з назвами етапів розвитку людини.
-
Завдання: скласти картки в правильній хронологічній послідовності.
-
Обговорення ключових особливостей кожного етапу.
2. Рольова гра «День із життя первісної людини» (10 хв.)
-
Клас ділиться на групи.
-
Кожна група отримує завдання: «Побудуйте житло», «Знайдіть їжу», «Захистіть плем'я від хижаків».
-
Учні за допомогою малюнків або коротких сценок демонструють виконання завдання.
3. Вправа «Міграційний слід» (5 хв.)
-
Учні працюють із картою.
-
Завдання: показати на карті маршрути розселення людей.
-
Кожен учень представляє свій «шлях міграції» та пояснює, чому обрав саме цей маршрут.
V. Закріплення знань (8 хв.)
4. Вікторина «Хто я?»
-
Учитель описує характеристику певного етапу розвитку людини.
-
Учні мають вгадати, про який тип людини йде мова.
5. Гра «Археологічна знахідка»
-
Учні отримують «знахідки» (муляжі знарядь праці, кістки, артефакти).
-
Завдання: визначити, до якого етапу розвитку вони належать.
VI. Підсумок уроку (5 хв.)
-
Коротке обговорення: «Що нового ви дізналися сьогодні?»
-
Оцінювання роботи учнів.
VII. Домашнє завдання:
-
Створити малюнок або комікс про життя первісної людини.
-
Підготувати коротку розповідь про одну з міграцій давніх людей.