Щоб учні мали можливість отримати інформацію про значення природи в житті людини, про вплив господарської діяльності на стан навколишнього середовища можна організувати гурток „ Довкілля „ .
Головне завдання роботи гуртка – задовольнити природне бажання дітей безпосередньо пізнавати світ, свій край, виховувати любов до нього.
„Щоб берегти Землю,
природу,
треба її полюбити,
щоб полюбити, треба пізнати.
Пізнавши – не можливо не полюбити”
М.Пришвін
Берегти ,любити, пізнавати природу треба вчити дітей змалечку. Нам якомога швидше треба виховати покоління людей, які б свято берегли землю, повітря, ліс, воду. Від уміння жити в гармонії з навколишнім, від успішного здійснення екологічної освіти, формування екологічного мислення великою мірою залежить майбутній стан природного середовища.
Вчитель має використовувати всі можливості, щоб посіяти в серцях школярів зернятка любові до природи. Педагогічних засобів ,які сприяють активізації вивчення природи, екологічного навчання і виховання існує чимало. Одним з важливих засобів є організація та робота гуртків .
Щоб учні мали можливість отримати інформацію про значення природи в житті людини, про вплив господарської діяльності на стан навколишнього середовища можна організувати гурток „ Довкілля „ .
Головне завдання роботи гуртка – задовольнити природне бажання дітей безпосередньо пізнавати світ, свій край, виховувати любов до нього.
План роботи гуртка
1.Вступне заняття. Оголошення плану роботи гуртка на рік. Пропозиції гуртківців.
2. Бесіда ”Практичні поради з поведінки у природі” .
3. Читання і обговорення творів із книжки В.Біанки „Розповіді про тварин”.
4.Українські прислів”я та приказки екологічного змісту.
5.Екологічна гра „ Лікарські рослини”
6.Екскурсія”Осінні зміни в природі”
7.Вікторина” Цікаве про тварин”
8.Конференція „Збережемо природу Землі”
9.Бесіда „З грибами на” Ви”.
10.Народні загадки про неживу природу, рослинний та тваринний світ.
11.Читання і обговорення оповідання В.Іваненко „Північні приятелі”.
12.Екологічні ігри ”Жителі зоопарку”, „Кіт і горобці”.
13.Екскурсія в природу „ А вже падають сніжинки”.
14.Вікторина „ Все про рослини „.
15.Екологічний проект „ Юні друзі природи”.
16.Бесіда „Пташина їдальня”.
17.Усна народна творчість екологічного змісту. Міфи .
18.Читання і обговорення казки В.Біанки „Беркут”.
19.Конкурс віршів на тему „ Зупинись ! Прочитай ! Подумай!”.
20.Гра-драматизація „ Брати наші менші”.
21.Конкурс кросвордів на тему „ Україна на карті Батьківщини”.
22.Конференція „ Охорона навколишнього середовища. Червона книга. Зникаючі види тварин.”
23. Бесіда „Витівки води”.
24. Екологічна гра „ Найрозумніший”.
25.Екскурсія „Зустрічаємо птахів”.
26.Вікторина „ Передбачення погоди”.
27.Читання і обговорення оповідань В .Біанки із збірки „ Розповіді про тварин „.
28.Усний журнал „Цікаві відомості про тварин”.
29.Екологічна абетка „ Природа навколо нас”.
30.Мандрівка в природу „Про що жебонів струмочок”.
31.Робота над екологічною казкою „ Ображена бджола”.
32.Екологічна вистава „ Охороняйте первоцвіти”.
33.Підсумкове заняття.