Мета: поглибити знання учнів про культурні рослини, походження та значення культурних рослин у житті людини; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.Мета: поглибити знання учнів про культурні рослини, походження та значення культурних рослин у житті людини; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.
Урок з природознавства
Тема Як з’явилися культурні рослини?
Мета: поглибити знання учнів про культурні рослини, походження та значення культурних рослин у житті людини; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
- Стали всі рівненько,
посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
й працювати почали.
ІІ. Хвилинка спостережень.
Вже морози розгулялися навколо,
та в будинки не пускаєм лютий холод.
Снігурі злетілися на збори – віче.
Це який на даний час зимовий місяць? ( Січень )
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1. В золотому решеті – чорні хатки є густі.
Їх горобчики клюють, нам з тобою не дають. ( Соняшник )
2. Звідкіль не поглянеш, кругленьке й рум’яне,
Духм’яне, гладеньке, на смак солоденьке. ( Яблуко )
3. Бік до сонця підставляє товстунець червоний.
У полоні сік ховає солодко-солоний. ( Помідор )
4. У вінку зеленолистім, у червоному намисті
Заглядається у воду на свою чарівну вроду. ( Калина )
2. Робота в парах.
Позначте правильне визначення знаком « + ».
1) Культурні рослини – це:
Найкрасивіші рослини;
Рослини, які споживають тільки люди;
Рослини, які спеціально вирощують люди.
2) У якому ряду названі тільки квіткові рослини?
Ялина, горобина, ромашка;
Морська капуста, кульбаба, фіалка;
Троянда, липа, калина.
V. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь більше про різноманітність культурних рослин.
VI. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота за підручником.
- Пригадайте, які квіткові рослини вирощує людина?
- Подивіться фотографії в підручнику на с. 90 і розкажіть, де вам траплялося бачити ці рослини? З якою метою їх вирощують?
Розповідь вчителя про культурні рослини, на які групи вони поділені, і що виготовляють з них.
- Запам’ятайте! До культурних рослин належать лише ті, які не можуть повноцінно існувати без допомоги людини.
Фізкультхвилинка
VII. Узагальнення і систематизація знань.
1. Гра « Сортування»
- Розподіліть рослини по групах. Давайте з вами пригадаємо, які є групи.
( На дошці групи, і учні до групи прикріплюють рослини )
Зернові Технічні Овочеві Плодово-ягідні
Ячмінь соняшник картопля яблуня
Пшениця льон огірок смородина
Кукурудза цукровий буряк гарбуз вишня
2. Гра « Четверте зайве»
- Визначте « зайву рослину» та аргументуйте свій вибір.
Квасоля, горох, смородина, соя.
Вишня, конюшина, суниця, груша.
Пшениця, овес, картопля, кукурудза.
3. Робота в зошиті.
VIII. Підбиття підсумків. Рефлексія.
На дошці таблиця, зображені культурні рослини, а учні повинні підібрати відповідне.
ІХ. Домашнє завдання.
Дослідіть і розкажіть, які культурні рослини поширені у нашій місцевості. Опрацювати в підручнику с.90-91.