Наповнимо музикою серця
Позакласний захід
для учнів 5 класу
до міжнародного дня музики
Підготувала Овсяннікова Т.М.
Мета: вчити учнів розпізнавати життєвий зміст музики та вміти висловлювати враження від музичних творів; виконуючи пісні, передавати настрій і характер музики; поглиблювати знання учнів про музику;розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, емоційність учнів; виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.
Музичний матеріал:
Обладнання:
Хід заняття
Вчитель:
Клавіші розучували ніч.
Із мелодій ледь летіли зорі.
Котик з казки ледь торкає віч
Музикою радості і волі.
Дощ терпкий верхів’ям стугонів
І зливавсь в холодні неба соти.
«Музико!» - лиш крикнути хотів,
Та... замовк. Бо слово влилось в ноти...
Наша сьогоднішня зустріч непроста, вона наповнена мистецтвом. У цей знаменний для всіх музикантів день ми будемо говорити про музику, слухати та дізнаватися багато цікавого та нового.
1 жовтня 1975 за рішенням ЮНЕСКО заснований Міжнародний день музики. Одним з ініціаторів установи Міжнародного дня музики є композитор Дмитро Шостакович.
Свято відзначається щорічно в усьому світі великими концертними програмами, за участю кращих артистів і художніх колективів. У цей день звучать твори, що ввійшли до скарбниці світової культури.
Епілогом нашого сьогоднішнього заходу будуть слова великого німецького композитора Людвига ван Бетговена (1770 – 1827)
«Музика покликана народжувати полум’я в душі»
Л.ван Бетховен
Ці запитання у далекому 1985 році ставила собі учениця однієї московської школи Іра Ісакіна. Відповідь на запитання вилилась у чудовий вірш. Але на цьому все не скінчилося, тому що вірші учениці отримали нове життя в пісні російського композитора Георгія Струве.
Звучить пісня Г.Струве «Музика»
Музыка
Лев Озеров
Не умею рассказывать музыку,
И не смею рассказывать музыку,
И немею, слушая музыку.
Немота моя – не помеха мне,
А для горести и для смеха мне.
Две эпохи с тобою братаются,
Пусть на час или на мгновение
Чудодейственно это явление.
Небеса с землею сближаются,
Поворот земли совершается,
Лютый холод в зной превращается
В час, когда я слушаю музыку.
Любов до пісні закладена в нас ще від наших предків. Українська пісня! З давніх-давен пісня виражала радість і смуток, сподівання і мрії про майбутнє. Народна пісня – дорогоцінне надбання народу, нев’януча краса його духовності.
Хто не був зачарований нею? Багато прислів’їв і приказок створив наш народ про пісню:
Послухайте легенду про українську пісню.
Легенда про пісню
Розповідають, що якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Обдарувавши усіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину, одягнену у вишиту сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові – вінок з калини.
- Хто ти? Чого плачеш? – запитав Господь.
Дівчина хотіла вже йти, та Господь, піднявши правицю, зупинив її: «Є у мене неоціненний дар, який прославить тебе на цілий світ. Це – пісня.»
Узяла дівчина Україна дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.
Такого сплеску в музиці і слові,
Вогню такого не передаси,
Нічим, крім пісні, посестри любові,
Криниці невичерпної краси.
Буває пісня тугою налита,
І туга душу наскрізь пропече,
Бува така, що наче серед літа
Срібляста річка в синю даль тече.
Вона – любов, вона – печаль і втіха,
Жива вода на виразки душі,
Поки живе – убереже від лиха
Понад стежками тихі спориші.
То вже здавен: лиш пісню розпочни –
Її підхоплять, аж у полі тісно…
Вкраїнський хліб тому такий смачний,
Що він завжди замішаний на пісні.
Звучить пісня «Добрий день, матусю Україно» М.Ведмедері
Про музику ми читаємо, музику ми слухаємо, виконуємо пісні, а сьогодні я хочу дізнатися, чи добре ви вміє розгадувати загадки про музику і музичні інструменти.
1.Який музичний інструмент об’єднує у собі фортепіано і баян (Акордеон)
2.Назвіть український народний інструмент з великою кількістю струн. (Бандура)
3.Всередині - пустий
Голос – густий,
Сам мовчить, а коли б’ють – кричить.
(Барабан)
4.Я стою на трех ногах,
Ноги – в черных сапогах.
Зубы белые, педаль.
Как зовут меня? (Рояль.)
5.В лесу вырезана,
Гладко вытесана,
Поет-заливается.
Как называется? (Скрипка.)
6. На листочке, на страничке –
То ли точки, то ли птички.
Все сидят на лесенке
И щебечут песенки. (Ноты.)
Молодці, добре вмієте відгадувати загадки. А тепер наступне завдання – вам потрібно придумати слова, в яких би були назви нот.
Наприклад: дорога, речення, комісія
Ви побачили, яка музика різнокольорова, що музику можна не тільки слухати, але грати у музичні ігри. Все веселкове різнобарв’я музики ми можемо почути в пісні Ольги Янушкевич «Веселкова»
О.Янушкевич «Веселкова»
Доля дітей знаходиться в руках батьків. Вони ростять маленькі паростки, щоб потім віддати їх до школи у дбайливі руки першого вчителя. Ваша перша вчителька іде з піснею по житті і вас вона навчила любити пісню, поважати музику. Тому завершенням нашого заходу буде пісня, яка стала для вас в початковій школі рідною.
Діти разом з першою вчителькою виконують пісню Ірини Білик «Надія»