Позакласні заходи "Мандрівка з Хлоп’ятком – Здоров’ятком до королівства Здоров’я"

Про матеріал
Мета: поглибити знання дітей про здоров’я, дати поняття про те, що від здоров’я кожного залежить майбутнє нації, всієї України. Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний розвиток. Виховувати хороші звички, які допоможуть зміцнити здоров’я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом. Корегувати мовленнєві навички.
Перегляд файлу

 

Мандрівка з Хлоп’ятком –

Здоров’ятком до королівства Здоров’я

D:\Чтение 4 класс\Конспекты Чтение 4 класс 1 семестр\Урок 44-45\мальчик5.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Мандрівка з Хлоп’ятком – Здоров’ятком до королівства Здоров’я .

Мета: поглибити знання дітей про здоров’я, дати поняття про те, що від здоров’я кожного залежить майбутнє нації, всієї України. Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний розвиток. Виховувати хороші звички, які допоможуть зміцнити здоров’я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом. Корегувати мовленнєві навички.

Обладнання: мультимедійна презентація.

   Хід уроку

Учитель:  Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,

А Земля нехай дарує вам барвистий світ.

Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.

А здорових і веселих успіх не мине.                    

 

-         Діти, впевнена, всі ви добре вмієте відпочивати. А як саме це треба робити? (Ходити в походи, гратися у веселі ігри, плавати в морі, займатися спортом).

-         Як ви гадаєте чому саме на свіжому повітрі корисно бути кожного дня? (Щоб загартуватися, бути здоровими).

-         Так, це чудово, коли дитина здорова.

-         Скажіть, як відчуває себе здорова людина? (Їй все хочеться робити: і відпочивати, і працювати, і гратися, і вчитися, і займатися спортом та різними корисними справами).

-         А коли ви захворієте, яке у вас самопочуття? (Відповіді дітей).

-         Отож, людині потрібне здоров’я, щоб учитися, рости і міцніти.

-                Ви сьогодні навчаєтеся в школі, у веселій країні Знань. І шлях цей довгий. Щоб пройти його, треба мати міцне здоров’я, силу волі і велике бажання вчитися. Та зустрінуться у вас на шляху і певні труднощі, які треба буде подолати, щоб дійти до вершини під назвою «Перемога». Щоб усе це подолати, кожному з вас потрібно бути здоровим.           

 

-                І сьогодні, любі діти, до нас, завітав незвичайний гість. Звати його Хлоп’ятко – Здоров’ятко. (Слайд 2).  Уважно послухайте, яку загадку він приготував для вас:

-                Що не купити ні за які гроші? (здоров’я).                                                         - -- Правильно, здоров’я. Наш гість дуже турбується про кожного з вас, тому і хоче, щоб сьогодні ви зрозуміли, який же це скарб – здоров’я.  Для цього Здоров’ятко підготував багато цікавих завдань, які і пропонує розгадати, подорожуючи до казкового королівства Здоров’я, де і мешкає. Та ось перше  завдання Здоров’ятка

1.Вправа «Знайомство»

Всі стають в коло і по черзі дають відповідь на запитання:  «Як ти піклуєшся про своє  здоров’я?» (вчитель робить підсумок висловлюванням)

Отже ви готові вирушити до казкового королівства Здоров’я.

А ось ця казкова карта допоможе нам не заблукати. (Демонстрація карти – слайд 3)

  1. Брама Шести замків.
  2. Володіння Болотниці.
  3. Місток корисних звичок.
  4. Сходи росту.
  5. Стежина загадкова.
  6. Палац Здоров’я.

-         Ну що ж, вирушаємо? (Так).

-         Отож, перша наша перешкода  на шляху до королівства Здоров’я – це Брама  Знань.(Слайд 4) Наш народ споконвіку дбав про своє здоров’я і протягом багатьох століть з вуст в вуста передавав ці слова народної мудрості і тільки той замки відмикає, хто народну мудрість називає. (Діти називають складені прислів’я про здоров’я та тлумачать їх).

-         http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=cd406e270e1609d6cd6399d3776471ec-142-144&n=24 Замки

  1. Нема здоров’я – нема щастя.
  2. Люди часто хворіють – бо берегтися не вміють.
  3. Праця додає здоров’я, а лінь – хвороб.
  4. В здоровому тілі – здоровий дух.
  5. Здоров’я маємо – не дбаємо , а втративши –плачемо .
  6. Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.

(Слайд 5). Молодці. Труднощі подолали

І народні приказки вміло всі назвали.

Та дорога нелегка нас усіх чекає:

Попереду – трясовина злісно підступає.

В ній Болотниця підступна на людей чатує

C:\Users\User\Documents\images.jpegІ шкідливі різні речі хитро пропонує.

(звернення Болотниці до дітей)

Від світанку до зорі

Радять дітям лікарі

Алкоголю не вживати,

Цигарок до рук не брати

І не їсти блекоту,

Не вживати наркоту.

Раджу все робить не так!

Дам поради залюбки все робити навпаки!

Це ж і весело, й цікаво,

І для діток є забава.

Нащо вам здоровим жити?

Йдете в школу – закуріть,

І диміть, диміть, диміть!

Замість чаю пийте пиво

І хворійте всі щасливо.

Нащо вам здоров’я мати?

Краще хворим пролежати.

Бо ж не треба з дітьми гратись.

Ні гулять, не розважатись.

Ані в той футбол ганяти.

М’яч в ворота забивати.

Їжте блекоту й дурман,

В голові носіть туман,

Бо дурним приємно бути,

Можна геть усе забути!

-         Як ви вважаєте, чи варто прислуховуватися до порад підступної Болотниці?

-         Назвіть речі, які вона вам пропонує робити? (Курити, вживати алкоголь, наркотики, лінуватися).

-         На вашу думку, чому не слід починати пробувати курити, вживати алкоголь та наркотики ( виникне звичка, від якої людина може втратити здоров’я).

-         Ці звички називаються ШКІДЛИВИМИ. Ці три вороги (куріння, алкоголь і наркотики) забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті.

-         Чи можемо ми зробити висновок, що алкоголь, тютюн, наркотики – викрадачі людського життя? Чому?

-         Ми ще раз пересвідчуємося, що найдорожчий скарб – це здоров’я. Воно як свічка, поки горить – тепло і затишно. Вигорить свічка – зникне життя.

-         Як ви вважаєте, чи треба вам набувати навичок упевненості, мати свою точку зору? Чому?

-         Ви повинні пам’ятати, що той, хто може подолати іншого, - сильний, той, хто може подолати себе, - могутній.

-         Вам змалечку треба працювати над собою, формувати характер, волю, набувати корисних звичок, мати активну життєву позицію. Треба вести здоровий спосіб життя. Тож давайте дружно скажемо і Болотниці, і шкідливим звичкам: «Ні!Ні!Ні! Всім шкідливим звичкам на Землі!». (Слайд 6)

-         Хлоп’ятко – Здоров’ятко дуже радіє з того, що ви не піддалися вмовлянням Болотниці і пропонує йти далі до Королівства Здоров’я. Але що це? Підступна так розлютилася, що зламала Чарівний Місток (слайд 7). Треба його відремонтувати. Склавши дошки на містку, дізнаємося, які корисні звички стануть у пригоді і зможемо перейти через місток.

Гра «так – ні»  (слайд 8).

-         Загартування

-         Нервове напруження

-         Переїдання

-         Спортивні ігри

-         Наркотики

-         Прогулянки на свіжому повітрі

-         Куріння

-         Чищення зубів

-         Алкоголь

-         Рухливі ігри

-         Дотримання режиму дня

-         Лінощі

-         Купання

-         Молодці, місток відремонтовано (слайд 9).

-         Тепер щоб перейти його треба пригадати ще одну корисну звичку - правильна постава. Що це означає  мати правильну поставу? (ходити і сидіти рівно тримаючи спину) Корисні поради. (слайд 10) і перейти місток красиво.

Вчитель. Гарна постава – це не тільки краса, а й здоров’я.

-                  Як ви гадаєте, це краса природна чи набута? (Відповіді дітей, узагальнення вчителя).

-                                   Так, багато що залежить від спадковості, але й не менше залежить від індивідуального розвитку. А щоб розвиватися – потрібно рухатись. Рух – це природна біологічна потреба людини. Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, слабими, вони не впевнені у своїх силах, гірше вчаться.                Допомогти можуть фізичні вправи, завдяки виконанню яких підвищується рівень обміну речовин і поліпшується діяльність усіх найважливіших функціональних систем організму.

-                  Ось чому режим дня школяра має передбачати якомога більшу рухову активність. Це ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, фізичні вправи, прогулянки, катання на санчатах, лижах, велосипедах, заняття у спортивних секціях, посильна праця тощо.

-                  Та коли ми сидимо за партою, часто забуваємо за свою поставу, тому пригадаємо правила правильної постави.

 

C:\Users\User\Pictures\img070.jpgСпи на пласкому ліжку і

     невеликій подушці.

Новая Бурятия

C:\Users\User\Pictures\img070.jpgНоси рюкзак, а не портфель. Одягай його на обидва плеча.

C:\Users\User\Pictures\img070.jpg 

Щодня кілька хвилин ходи з книжкою на голові, уяви себе принцем, чи принцесою, а в тебе на голові корона.

 

Гра «Перейди міст з подушечкою на голові і не впусти її»

-         Куди ж далі ми потрапили?

-         Хлоп’ятко – Здоров’ятко пропонує нам не гаяти часу і вирушати далі,

-         Ну і продовжуємо далі свою мандрівку. Куди ж це ми потрапили? (Слайд 11)

-         Так, діти ми потрапили до Сходинок «Росту і здоров’я»

Здоров’я бережіть поки малі,

І мудрими ідіть по цій землі.

Хай кожен з вас запам’ятає,

Що без здоров’я щастя не буває.

А є здоров’я, буде все як треба,

Сміятиметься сонечко із неба.

Давайте порівняємо наше здоров’я із сонцем (на дошці зображення сонця). Чому? Тому що сонце є життєдайною силою для всього живого на Землі. Подумайте, без чого не можна уявити собі здорової людини? На промінчиках  на дошці прикріплюємо відповідні малюнки. (учні виходять до дошки і прикрашають сонечко вибираючи з різних малюнків)

 «Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить народна мудрість.

Вправа «Мозкова атака».

Для чого людині їсти?(слайд 12 )Їжа – джерело енергії, впливає на стан здоров’ я, розумовий розвиток, тривалість життя, фізичний розвиток, працездатність.

Та завжди треба пам’ятати, яку їжу корисно вживати, а від якої треба відмовлятися. Тож перевіримо, чи вмієте ви це робити.

Робота в групах.

  ГРА ДЛЯ  РОЗУМНИХ ДІТОК. ЯКІ ПРОДУКТИ КОРИСНО ВЖИВАТИ В ЇЖУ? ЯКІ ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ МОЖУТЬ ЗАШКОДИТИ РОБОТІ ОРГАНІЗМУ?  (слайд 13)

Отже ви вибрали овочі та фрукти, а чому саме вони корисні для нашого здоров’я?                                                                                                                                - Так, вони містять багато вітамінів, які корисні для здоров’я.                             Молодці. Хлоп’ятко – Здоров’ятко задоволений, що ви активні на уроці і пропонує вирушати далі до Королівства Здоров’я, адже ось воно – зовсім близько, треба тільки стежкою загадковою проти (слайд 15).                                                        Відгадування вітамінних загадок про овочі та фрукти.

Маленька, червоненька,

 Із хвостиком тоненьким.

 На городі мене рвуть

 І до столу подають   (редиска)(слайд16)

 Довгий, зелений,

 Добрий і солоний,

 Добрий і сирий.

 Хто він такий?   (огірок) (слайд17)

В полі хороше мені

 Зеленіти навесні.

 Чим же я — не молодець?                        

 Маю диво-корінець,

 Все про нього дбаю,

 Цукор відкладаю     (буряк) (слайд18)

Лампочка вгорі висіла,

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\8. харчування\80103690_3a25e2105ca769b1e49cab644b81.jpg Стала смачна, пожовтіла.

 Діти лампочку зірвали,

 З апетитом скуштували    (груша) (слайд19)

Мовби на одній нозі.

 Він зростає на лозі.

 Подивись скоріш в віконце —

 Грона сповнені всі сонця! 

 Кожен скуштувати рад

 Соковитий...       (виноград) (слайд20)

- А чому саме вітаміни корисні для нашого здоров’я?(коло думок)   (слайд 21)

Ось ми і допомогли Здоров’ятку потрапити до своєї домівки, Палацу Здоров’я  (слайд 22)

Мабуть всі дуже зголодніли?

Та скажіть, а можна без дорослих їжу підігріти?(відповіді)

Краще маму почекати, щось перекусити,

Ніж з вогнем боротись, життя вкоротити.

Та коли приходить мама можна вже поїсти,

Борщ -  на перше, вареники, компотом запити.

Ви сьогодні приготували презентації своїх улюблених блюд, які є народними українськими блюдами, їх полюбляють всі українці. (слайд 23)

Довго з тіста їх ліпили,

У окропі поварили.

Потім дружно ласували,

Ще й сметанки додавали . (слайд 25)

 

На плиті каструлька біла,

В ній водичка закипіла.

"Буль-буль-буль" — вода булькоче.

Що вона сказати хоче?

Каже мама: "Ач яка! Захотіла, буряка!

Я в окріп буряк поклала,

А вода булькоче — мало!

Додала тоді квасолю, цибулину й

Бараболю, і морквину, й капустину,

Ложку солі, дрібку кмину.

Не забула й помідори.

От і борщик буде скоро!!! . (слайд 26)

 

- Уявіть, що ви мамі допомагаєте варити борщ, що покладете? (слайд 27)

- Як на вашу думку, кого називають обжорами? І подивіться у нас ще один гість, що з ним сталося?

А це добре – багато їсти? (слайд 28) Чому?

Правильно. Ви діти, сьогодні на уроці були дуже активними, зацікавленими і небайдужими то теми нашого уроку. Щиро допомагали нашому гостю потрапити до своєї домівки, та ще й нагодували, а тепер послухайте, що ж хоче вам сказати Хлоп’ятко – Здоров’ятко

Перш за все – спасибі вам,

Моїм любим дітлахам.

Хочу вам я побажати

Про здоров’я змалку дбати.

Фізкультурою займатися

На повітрі більше гратися.

Зуби чистіть, умивайтеся,

До шкідливого не торкайтеся.

Хто здоровий – той сміється.

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини.

Це ж чудово для людини!

З усмішкою в світ ідіть,

Всі здоровими ростіть!

Очікування. Ось і закінчився наш шкільний день. Але здоров’я берегти слід завжди. Діти,ось тут лежать квіточки.якими ми прикрасимо своє життя

Червоні  - мені сподобалось сьогодні в школі, я завжди дбатиму про своє здоров’я;

Сині - мені сподобалось, але ліньки дбати про здоров’я;

Жовті - - мені все байдуже.

Будь ласка,виберіть собі квіточку і залиште собі на згадку –

 будете пам’ятати,  що про здоров’я треба дбати.

 Дякую, діти!Отже очікування справдились  і ви будете здоровими.

Вправа «Прощання». Стати в коло і промовити разом. Я бажаю здоров’я собі і всім людям на планеті.

Стати в коло, взятися за руки і промовити.

Я всміхаюсь сонечку

Здрастуй золоте!

Я всміхаюсь квіточці,

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику,

Лийся,мов з відра!

Друзям усміхаюся.

Зичу всім добра!

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку