Мандрівка з Хлоп’ятком –
Здоров’ятком до королівства Здоров’я
Тема: Мандрівка з Хлоп’ятком – Здоров’ятком до королівства Здоров’я .
Мета: поглибити знання дітей про здоров’я, дати поняття про те, що від здоров’я кожного залежить майбутнє нації, всієї України. Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний розвиток. Виховувати хороші звички, які допоможуть зміцнити здоров’я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом. Корегувати мовленнєві навички.
Обладнання: мультимедійна презентація.
Хід уроку
Учитель: Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,
А Земля нехай дарує вам барвистий світ.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.
А здорових і веселих успіх не мине.
- Діти, впевнена, всі ви добре вмієте відпочивати. А як саме це треба робити? (Ходити в походи, гратися у веселі ігри, плавати в морі, займатися спортом).
- Як ви гадаєте чому саме на свіжому повітрі корисно бути кожного дня? (Щоб загартуватися, бути здоровими).
- Так, це чудово, коли дитина здорова.
- Скажіть, як відчуває себе здорова людина? (Їй все хочеться робити: і відпочивати, і працювати, і гратися, і вчитися, і займатися спортом та різними корисними справами).
- А коли ви захворієте, яке у вас самопочуття? (Відповіді дітей).
- Отож, людині потрібне здоров’я, щоб учитися, рости і міцніти.
- Ви сьогодні навчаєтеся в школі, у веселій країні Знань. І шлях цей довгий. Щоб пройти його, треба мати міцне здоров’я, силу волі і велике бажання вчитися. Та зустрінуться у вас на шляху і певні труднощі, які треба буде подолати, щоб дійти до вершини під назвою «Перемога». Щоб усе це подолати, кожному з вас потрібно бути здоровим.
- І сьогодні, любі діти, до нас, завітав незвичайний гість. Звати його Хлоп’ятко – Здоров’ятко. (Слайд 2). Уважно послухайте, яку загадку він приготував для вас:
- Що не купити ні за які гроші? (здоров’я). - -- Правильно, здоров’я. Наш гість дуже турбується про кожного з вас, тому і хоче, щоб сьогодні ви зрозуміли, який же це скарб – здоров’я. Для цього Здоров’ятко підготував багато цікавих завдань, які і пропонує розгадати, подорожуючи до казкового королівства Здоров’я, де і мешкає. Та ось перше завдання Здоров’ятка
1.Вправа «Знайомство»
Всі стають в коло і по черзі дають відповідь на запитання: «Як ти піклуєшся про своє здоров’я?» (вчитель робить підсумок висловлюванням)
Отже ви готові вирушити до казкового королівства Здоров’я.
А ось ця казкова карта допоможе нам не заблукати. (Демонстрація карти – слайд 3)
- Ну що ж, вирушаємо? (Так).
- Отож, перша наша перешкода на шляху до королівства Здоров’я – це Брама Знань.(Слайд 4) Наш народ споконвіку дбав про своє здоров’я і протягом багатьох століть з вуст в вуста передавав ці слова народної мудрості і тільки той замки відмикає, хто народну мудрість називає. (Діти називають складені прислів’я про здоров’я та тлумачать їх).
-
(Слайд 5). Молодці. Труднощі подолали
І народні приказки вміло всі назвали.
Та дорога нелегка нас усіх чекає:
Попереду – трясовина злісно підступає.
В ній Болотниця підступна на людей чатує
І шкідливі різні речі хитро пропонує.
(звернення Болотниці до дітей)
Від світанку до зорі
Радять дітям лікарі
Алкоголю не вживати,
Цигарок до рук не брати
І не їсти блекоту,
Не вживати наркоту.
Раджу все робить не так!
Дам поради залюбки все робити навпаки!
Це ж і весело, й цікаво,
І для діток є забава.
Нащо вам здоровим жити?
Йдете в школу – закуріть,
І диміть, диміть, диміть!
Замість чаю пийте пиво
І хворійте всі щасливо.
Нащо вам здоров’я мати?
Краще хворим пролежати.
Бо ж не треба з дітьми гратись.
Ні гулять, не розважатись.
Ані в той футбол ганяти.
М’яч в ворота забивати.
Їжте блекоту й дурман,
В голові носіть туман,
Бо дурним приємно бути,
Можна геть усе забути!
- Як ви вважаєте, чи варто прислуховуватися до порад підступної Болотниці?
- Назвіть речі, які вона вам пропонує робити? (Курити, вживати алкоголь, наркотики, лінуватися).
- На вашу думку, чому не слід починати пробувати курити, вживати алкоголь та наркотики ( виникне звичка, від якої людина може втратити здоров’я).
- Ці звички називаються ШКІДЛИВИМИ. Ці три вороги (куріння, алкоголь і наркотики) забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті.
- Чи можемо ми зробити висновок, що алкоголь, тютюн, наркотики – викрадачі людського життя? Чому?
- Ми ще раз пересвідчуємося, що найдорожчий скарб – це здоров’я. Воно як свічка, поки горить – тепло і затишно. Вигорить свічка – зникне життя.
- Як ви вважаєте, чи треба вам набувати навичок упевненості, мати свою точку зору? Чому?
- Ви повинні пам’ятати, що той, хто може подолати іншого, - сильний, той, хто може подолати себе, - могутній.
- Вам змалечку треба працювати над собою, формувати характер, волю, набувати корисних звичок, мати активну життєву позицію. Треба вести здоровий спосіб життя. Тож давайте дружно скажемо і Болотниці, і шкідливим звичкам: «Ні!Ні!Ні! Всім шкідливим звичкам на Землі!». (Слайд 6)
- Хлоп’ятко – Здоров’ятко дуже радіє з того, що ви не піддалися вмовлянням Болотниці і пропонує йти далі до Королівства Здоров’я. Але що це? Підступна так розлютилася, що зламала Чарівний Місток (слайд 7). Треба його відремонтувати. Склавши дошки на містку, дізнаємося, які корисні звички стануть у пригоді і зможемо перейти через місток.
Гра «так – ні» (слайд 8).
- Загартування
- Нервове напруження
- Переїдання
- Спортивні ігри
- Наркотики
- Прогулянки на свіжому повітрі
- Куріння
- Чищення зубів
- Алкоголь
- Рухливі ігри
- Дотримання режиму дня
- Лінощі
- Купання
- Молодці, місток відремонтовано (слайд 9).
- Тепер щоб перейти його треба пригадати ще одну корисну звичку - правильна постава. Що це означає мати правильну поставу? (ходити і сидіти рівно тримаючи спину) Корисні поради. (слайд 10) і перейти місток красиво.
Вчитель. Гарна постава – це не тільки краса, а й здоров’я.
- Як ви гадаєте, це краса природна чи набута? (Відповіді дітей, узагальнення вчителя).
- Так, багато що залежить від спадковості, але й не менше залежить від індивідуального розвитку. А щоб розвиватися – потрібно рухатись. Рух – це природна біологічна потреба людини. Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, слабими, вони не впевнені у своїх силах, гірше вчаться. Допомогти можуть фізичні вправи, завдяки виконанню яких підвищується рівень обміну речовин і поліпшується діяльність усіх найважливіших функціональних систем організму.
- Ось чому режим дня школяра має передбачати якомога більшу рухову активність. Це ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, фізичні вправи, прогулянки, катання на санчатах, лижах, велосипедах, заняття у спортивних секціях, посильна праця тощо.
- Та коли ми сидимо за партою, часто забуваємо за свою поставу, тому пригадаємо правила правильної постави.
Спи на пласкому ліжку і невеликій подушці.
|
Носи рюкзак, а не портфель. Одягай його на обидва плеча.
Щодня кілька хвилин ходи з книжкою на голові, уяви себе принцем, чи принцесою, а в тебе на голові корона.
Гра «Перейди міст з подушечкою на голові і не впусти її» |
- Куди ж далі ми потрапили?
- Хлоп’ятко – Здоров’ятко пропонує нам не гаяти часу і вирушати далі,
- Ну і продовжуємо далі свою мандрівку. Куди ж це ми потрапили? (Слайд 11)
- Так, діти ми потрапили до Сходинок «Росту і здоров’я»
Здоров’я бережіть поки малі,
І мудрими ідіть по цій землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров’я щастя не буває.
А є здоров’я, буде все як треба,
Сміятиметься сонечко із неба.
Давайте порівняємо наше здоров’я із сонцем (на дошці зображення сонця). Чому? Тому що сонце є життєдайною силою для всього живого на Землі. Подумайте, без чого не можна уявити собі здорової людини? На промінчиках на дошці прикріплюємо відповідні малюнки. (учні виходять до дошки і прикрашають сонечко вибираючи з різних малюнків)
«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить народна мудрість.
Вправа «Мозкова атака».
Для чого людині їсти?(слайд 12 )Їжа – джерело енергії, впливає на стан здоров’ я, розумовий розвиток, тривалість життя, фізичний розвиток, працездатність.
Та завжди треба пам’ятати, яку їжу корисно вживати, а від якої треба відмовлятися. Тож перевіримо, чи вмієте ви це робити.
Робота в групах.
ГРА ДЛЯ РОЗУМНИХ ДІТОК. ЯКІ ПРОДУКТИ КОРИСНО ВЖИВАТИ В ЇЖУ? ЯКІ ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ МОЖУТЬ ЗАШКОДИТИ РОБОТІ ОРГАНІЗМУ? (слайд 13)
Отже ви вибрали овочі та фрукти, а чому саме вони корисні для нашого здоров’я? - Так, вони містять багато вітамінів, які корисні для здоров’я. Молодці. Хлоп’ятко – Здоров’ятко задоволений, що ви активні на уроці і пропонує вирушати далі до Королівства Здоров’я, адже ось воно – зовсім близько, треба тільки стежкою загадковою проти (слайд 15). Відгадування вітамінних загадок про овочі та фрукти.
Маленька, червоненька,
Із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають (редиска)(слайд16)
Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий? (огірок) (слайд17)
В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю (буряк) (слайд18)
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували (груша) (слайд19)
Мовби на одній нозі.
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце —
Грона сповнені всі сонця!
Кожен скуштувати рад
Соковитий... (виноград) (слайд20)
- А чому саме вітаміни корисні для нашого здоров’я?(коло думок) (слайд 21)
Ось ми і допомогли Здоров’ятку потрапити до своєї домівки, Палацу Здоров’я (слайд 22)
Мабуть всі дуже зголодніли?
Та скажіть, а можна без дорослих їжу підігріти?(відповіді)
Краще маму почекати, щось перекусити,
Ніж з вогнем боротись, життя вкоротити.
Та коли приходить мама можна вже поїсти,
Борщ - на перше, вареники, компотом запити.
Ви сьогодні приготували презентації своїх улюблених блюд, які є народними українськими блюдами, їх полюбляють всі українці. (слайд 23)
Довго з тіста їх ліпили,
У окропі поварили.
Потім дружно ласували,
Ще й сметанки додавали . (слайд 25)
На плиті каструлька біла,
В ній водичка закипіла.
"Буль-буль-буль" — вода булькоче.
Що вона сказати хоче?
Каже мама: "Ач яка! Захотіла, буряка!
Я в окріп буряк поклала,
А вода булькоче — мало!
Додала тоді квасолю, цибулину й
Бараболю, і морквину, й капустину,
Ложку солі, дрібку кмину.
Не забула й помідори.
От і борщик буде скоро!!! . (слайд 26)
- Уявіть, що ви мамі допомагаєте варити борщ, що покладете? (слайд 27)
- Як на вашу думку, кого називають обжорами? І подивіться у нас ще один гість, що з ним сталося?
А це добре – багато їсти? (слайд 28) Чому?
Правильно. Ви діти, сьогодні на уроці були дуже активними, зацікавленими і небайдужими то теми нашого уроку. Щиро допомагали нашому гостю потрапити до своєї домівки, та ще й нагодували, а тепер послухайте, що ж хоче вам сказати Хлоп’ятко – Здоров’ятко
Перш за все – спасибі вам,
Моїм любим дітлахам.
Хочу вам я побажати
Про здоров’я змалку дбати.
Фізкультурою займатися
На повітрі більше гратися.
Зуби чистіть, умивайтеся,
До шкідливого не торкайтеся.
Хто здоровий – той сміється.
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини.
Це ж чудово для людини!
З усмішкою в світ ідіть,
Всі здоровими ростіть!
Очікування. Ось і закінчився наш шкільний день. Але здоров’я берегти слід завжди. Діти,ось тут лежать квіточки.якими ми прикрасимо своє життя
Червоні - мені сподобалось сьогодні в школі, я завжди дбатиму про своє здоров’я;
Сині - мені сподобалось, але ліньки дбати про здоров’я;
Жовті - - мені все байдуже.
Будь ласка,виберіть собі квіточку і залиште собі на згадку –
будете пам’ятати, що про здоров’я треба дбати.
Дякую, діти!Отже очікування справдились і ви будете здоровими.
Вправа «Прощання». Стати в коло і промовити разом. Я бажаю здоров’я собі і всім людям на планеті.
Стати в коло, взятися за руки і промовити.
Я всміхаюсь сонечку
Здрастуй золоте!
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику,
Лийся,мов з відра!
Друзям усміхаюся.
Зичу всім добра!