Шкідлива та корисна їжа

Про матеріал
Поглибити та розширити уявлення учнів про корисну та шкідливу їжу; формувати уявлення про вітаміни, викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я;
Перегляд файлу

Тема. Корисна та шкідлива їжа.

Мета: поглибити та розширити уявлення учнів про корисну та шкідливу їжу;  формувати уявлення  про вітаміни, викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я;

-         розвивати вміння вибирати корисні для здоров’я продукти, аналізувати, робити висновки;

-         виховувати навички здорового  харчування,  повагу один до одного, уміння робити власний вибір.

 

Наприкінці заняття учні мають знати:

  1. Важливість їжі для організму людини.
  2. Користь і шкода від продуктів харчування.
  3. Правила здорового харчування.
  4. Як обирати корисні продукти.
  5. Уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

 

Обладнання і матеріали: малюнки,інтерактивна дошка, картки, продукти харчування, дослідницький матеріал, презентація, фліпчарт.

Методи і форми роботи:

  1. Дослідницька діяльність.
  2. Ребус.
  3. Пошукова діяльність.

Компетентності:

  1. Спілкування рідною мовою.
  2. Спілкування іноземною мовою.
  3. Математична компетентність.
  4. Здоров’язбережувальна компетентність.
  5. Громадянська компетентність.

Орієнтовний план уроку

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Ранкова зустріч

1.Таємничо-чарівна хвилинк

Ось і вже дзвенить дзвінок

В гості йде до нас урок.

-         У мене на столі є «чарівна скринька». Там знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля.                                               

-         Вам цікаво що там знаходиться?

-         Загляньте. Кого ви побачили в цій скриньці? (На дні скриньки дзеркало).

-         Так, у чарівній скриньці ви можете побачити себе, людину – найцінніший скарб на Землі.

-         А що є найбільшим скарбом у житті людини?

-         Правильно, здоров’я – найбільший скарб у нашому житті.             

Недарма ж вислів говорить: «Гроші втратив - нічого не втратив, час втратив -багато втратив, здоров’я  втратив – все втратив». ( гроші втратив- не біда, їх можна заробити, час втратив- мається на увазі, що час швидко йде, не стоїть на місці, тому не треба витрачати його на всілякі дурниці, а потрібно витрачати на корисні справи).

-         Сьогодні вранці ви всі вчасно прокинулися, зробили ранкову гімнастику і гігієнічні процедури, а потім ……. ( Поснідали)

- А для чого дитині потрібно снідати? І чи це обов’язково?

- Так, дитина обов’язково повинна снідати. Їжа постачає в організм дитини поживні речовини, які допомагають дитині рости і розвиватися. Але не будь — яка. Смачна їжа приносить задоволення, однак вона не завжди корисна для здоров`я..

 

     IV. Повідомлення теми і завдань заняття.

-Тема нашого уроку « Корисна та шкідлива їжа». Сьогодні на уроці ви навчитеся розпізнавати корисні і шкідливі продукти та напої, дізнаєтеся, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу корисну для здоров'я                                  

-Як ви гадаєте, чи потрібні нам знання з даної теми? Навіщо?

- ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1. Бесіда про продукти харчування.

- Чи може людина жити без їжі?

      Людина без їжі жити не може. Якщо людина не їсть 2-3 дні, вона стає блідою, слабшає, їй важко працювати. Ще через декілька днів голодування людина майже зовсім втрачає сили, ледве рухається. А від більш тривалого голодування може померти.
- Чи цікаво , скільки часу без їжі витримують тварини?

- Наприклад, гадюка витримує 20 днів, крокодил - 100, жаба - 1 рік, черепаха більше 1 року. (презентація).

-         Хто з тварин найменше витримує без їжі?

-         Що дає їжа людині

-         - Скільки разів на день треба їсти людині, щоб почуватися себе добре?

       - Як називається перший прийом їжі? ( Сніданок)

- Що ви зазвичай їсте на сніданок?

- Погляньте, які страви можна вживати  на сніданок? (малюнки)

-                У 9 годин ви снідаєте в школі. Це називається другий сніданок.

-                Що зазвичай ви їсте в школі? Чи відрізняється їжа в школі від тієї, яку ви вживаєте вдома?Чим?

-                Чи відоме вам таке прізвище, як Клопотенко?

-                Наша їдальня піклується про ваше здоров’я і тому готує вам страви розробленим шеф-кухарем Євгеном Клопотенком.

-         Далі який прийом їжі?

-                Що ви вживали на обід? (малюнки).

-                Прийом їжі між обідом та вечерею називають підвечірок.

-                Як називається останній прийом їжі? Що вживаєте на вечерю? ( малюнок)

-                Отже, скільки разів потрібно харчуватися. Повторимо прийоми їжі.
     1. Формування поняття «Шкідлива їжа»

  Чи вся смачна їжа є корисною? Є чимало смачної їжі, яка шкідлива для дитячого організму. Назвіть її

Діти називають:

* чіпси,            * велика кількість солодощів,

* сухарики,     *  солодкі газовані напої.

- Давайте поглянемо на екран, які продукти ми ще не назвали

     1) Обговорення матеріалів стенду «Шкідливий цукор»

C:\Users\Comp 1\Desktop\aca5522cf3e86400307cb1e16b8642c9.jpg 

 

 

 

 

 

 

_

-         Погляньте на стенд. Прочитайте назву.

-         Що ви там бачите? ( Напої)

-         Який з напоїв вам подобається найбільше?

-         Зверніть увагу, біля кожного продукту зображено вміст цукру, що міститься в ньому.

-         Давайте порахуємо кількість кубиків цукру, що містить сік ? солодкий чай, кока-кола, вода.

-         Який напій містить найбільшу кількість цукру?найменшу?

-         Чи корисно вживати велику кількість цукру? Чому?

-Чи згодні з твердженням, що на малюнку зображені тільки 

шкідливі продукти?

-         Знайдіть  «зайву» їжу (корисну).

– Доведіть, що не помиляєтесь.

-         Отже, який висновок зробимо для себе? Що треба вживати чисту негазовану воду. Ви ж не поливаєте квіти  колою чи соком, ви поливаєте чистою водою. Так само  людський організм повинен поповнюватися чистою водою.

Досліди із чіпсами та солодкою водою.

-         Тепер поговоримо про наступний продукт, розгадавши ребус.

-         Хто любить чіпси?

-         З чого вони зроблені? ( З картоплі)

-         Чи корисні вони?

-         А чому вони некорисні, якщо зроблені з картоплі?

-         Розгляньте їх, які вони? (вони жирні, смажені, оброблені різними приправами, барвниками).

-         Давайте перевіримо чи корисні чипси в нашій класній лабораторії.

Дослід із чіпсами

На столах тарілочки з чіпсами та склянки з водою, паперові серветки.

-         Беру чипсу та суху серветку, міцно стискаю.

-         Що спостерігаємо? (На серветці залишаються масні плями.)

-         Який висновок можна зробити? ( чипси мають велику кількість жиру від олії).

-         У склянку з водою занурила кілька чіпсів, перемішала ложечкою.

-         Якою стала вода? ( Вода стає брудною від барвників)

-         Який висновок можна зробити.( Отже, чіпси містять неприродні барвники, які шкодять нашому здоров’ю).

-         Підпалюю чіпси. Що з ними сталося? (При смаженні часточки їжі горять  завдяки жиру і утворюють дуже шкідливі речовини. Жиру в чіпсах хоч відбавляй. А от вітамінів, мікроелементі в та інших корисних речовин - 0..)

-         Чи корисні чипси? ( Ні).

-         - У якому вигляді корисна картопля? Чи є ще охочі поласувати чіпсами ?

  1. Розмова про корисні продукти

- Але ж не всі продукти є шкідливими. Є ще й корисні.

   - Які продукти корисні? Завдяки чому вони є корисними.

-         А що ж таке вітаміни? Слово «вітаміни» походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова. A, C, E, D, B,  – це не випадкове розміщення букв. Це назва вітамінів. І так само, як літери складають слова, вітаміни є будівельним матеріалом, що дозволяють нашому тілу працювати.                                                                       

-         В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни. Поглянемо на фліпчарт.

-         В яких продуктах ми зустрічаємо вітамін А. Назвіть.

Вітамін А, інакше називають ретинолом або каротином. Він «відповідає» за наш зір. Фрукти і овочі жовтого і червоного кольору допоможуть заповнити брак каротину.

 

-         Вітаміни групи В. Вони потрібні для вироблення білків – головний будівельний матеріал м’язів, для зміцнення нервової та ендокринної систем.

-         Що ви знаєте про вітамін Д.

Якщо швидко втомлюються очі, ламаються нігті, а нічний сон не приносить бажаного відпочинку – організму не вистачає вітаміну D. Ним багаті скумбрія і камбала, печінка тріски і курячі жовтки.

-         Вітамін С допоможе зміцнити імунітет і боротися з застудою. Він міститься в чорній смородині, шипшині, болгарському перці, лимоні і квашеній капусті.

-         Вітамін Е активізує діяльність м’язів. Він міститься в рослинних оліях (особливо соняшниковій), молоці, яєчному жовтку.

-         Як ви гадаєте, до чого може призвести нестача вітамінів? ( знижується імунітет, дитина стає в’ялою, частіше хворіє, бліда шкіра).

-         Отже, який висновок треба зробити? ( харчуватися збалансовано і раціонально, щоб отримати достатню кількість поживних речовин, необхідних нашому організму, щоб працювати на найвищому рівні).

Фізкультхвилинка

 

        Гра «Корисний - шкідливий»

-         Подумайте, чи впливає їжа на стан наших зубів?Як?  Перевіримо наскільки ви добре знаєте, які продукти шкодять нашим зубам, а які-ні.

- Пограємо з вами в гру  « Корисна чи шкідлива їжа.»              

-Я вам роздам картки, на них намальовані продукти. Визначте чи завдає шкоди цей продукт зубам чи ні і приклейте до відповідного малюнку.

 - Ще раз поглянемо на ті продукти, які завдають шкоди нашим зубам та запам’ятайте їх.

 

Бесіда про цукерки

-         Зараз ми поговоримо ще про один продукт харчування, які полюбляють дуже діти. На партах у вас лежать листочки. Розгляньте їх.

-         Що ви бачите?

-         Як ви думаєте, що треба зробити із цими листочками,щоб здогадатися про що ще ми будемо говорити.

-         Зараз розташуйтеся в порядку зростання.

-         Яке слово утворилося? (Цукерки)

-         Чи корисні цукерки для організму?

-         Як ви гадаєте, а чи любили солодкі страви козаки? ( Так)

-         Улюбленою солодкою стравою козаків був медовий шулик.

-         Ми теж з вами є юними козачатами .

-         Як зветься наш рій?

-         А що ми з вами корисного вже готували?

-         Ми з вами спробуємо приготувати корисні цукерки із сухофруктів.

-         Для цього нам знадобиться

-        

-        

-         Попередньо я підготувала тісто вдома, щоб зекономити наш час.

-         Одягаємо рукавички, головні убори.

( роздаю дітям тісто, формують цукерки).

-         На тарілках лежить тісто, сформуйте кульки, обтрусіть його кокосовою стружкою.

-         Спробуємо цукерки. Але перед цим озвучимо правила поведінки під час їжі?

Правила поведінки під час їжі

-         Щоб їжа добре засвоювалася, слід дотримуватися певних правил:

-         а) ретельно пережовувати їжу;

-         б) не поспішати і не розмовляти під час їжі;

-         їсти сидячи;

-         Смачні цукерки? Чи добавляли ми у них цукор? Можемо вважати їх корисними?

-         Чи можемо такі солодощі замінити магазинними цукерками?

    Гра « Що покладу у ланчбокс?»

Ввесь урок ми говорили з вами про корисну та шкідливу їжу, зараз пропоную підійти до нашого шведського столу і покласти у свій ланчбокс ті продукти, які б ви поклали для перекусу в школі. (Шведський стіл (буфет) — спосіб подачі їжі, при якому безліч страв виставляються поруч, і їжа розбирається по тарілках самими гостями)

-         А хто знає що таке ланчбокс?

-           Зверніть увагу, на столі лежатиме не лише корисна їжа, а й шкідлива.

-         Біля кожного столику лежать рукавички. Обов’язково одягніть їх.

-         Ви маєте змогу підійти до кожного столу.

-         Які продукти обрали? Чому саме?

Гра «Так чи ні?»( так- зелена, ні- червона

     ● Ти повинен уживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає твоє здоров’я.

     ● Їсти треба швидко, не пережовуючи.

     ● Тобі корисно їсти смажену, м׳ясну їжу.

     ● Їжа повинна бути різноманітною.

     ●Ти повинен їсти більше овочів, фруктів, тому що в них багато вітамінів.

     ● Кожного дня треба їсти солодощі.

     ● Натуральні продукти корисні для здоров’я.

     ● Їсти треба в один і той же час.

 

Підсумок

-         Чи корисним був для вас урок? Чому?

-         Що новим було для вас?

-         Якими знаннями з даної теми ви поділитеся з батьками?

-         Оцініть свою роботу .

-         Намагайтеся не вживати продуктів, які шкодять здоров’ю. Щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила, їх потрібно виконувати самому і переконувати у цьому інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      

 

docx
Додав(-ла)
Очкур Світлана
Додано
29 лютого
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку