Рекомендовано батькам та вчителям.
● сприяти формуванню міжособистісних відносин у групі, прагненню дітей допомагати одне одному, природі;
● виховувати в учнів екологічну культуру;
● розвивати пізнавальний інтерес в учнів;
● виховувати дбайливе ставлення до природи.
Мета:
● показувати значення природи в нашому житті;
● привертати увагу учнів до проблем екологи;
● сприяти розширенню, закріпленню знань вихованців;
● розвивати вміння працювати в команді;
● узагальнювати знання.
Завдання гри:
● сприяти формуванню міжособистісних відносин у групі, прагненню дітей допомагати одне одному, природі;
● виховувати в учнів екологічну культуру;
● розвивати пізнавальний інтерес в учнів;
● виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід гри
Учасники: команди — 3 - 4-х класів.
Означенням початку і кінця гри є відкриття і закриття.
По сигналу організатора команди шикуються. Капітани отримують стартові листи та маршрутний лист зі схемою руху команди по станціях. Діти ознайомлюються з правилами проходження маршруту.
Організатор дає команді дозвіл для старту та записує час відправлення. Кожна з них рухається у напрямку заданої точки. Біля кожної точки перебуває охоронець, який дає завдання, оцінює відповідь та спрямовує до наступної точки. На кожній станції команда повинна виконати практичне завдання і відповісти на теоретичні запитання. Зупинка на кожній станції займає не більше 7 хв. За кожну правильну відповідь на запитання нараховується 1 бал. Виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів.
Станція «Квіткова галявина»
1. Практичне завдання: учасники по черзі стрибають через скакалку і на кожному оберті називають рослину (треба якомога довше проскакати і пригадати якнайбільше назв рослин).
2. Запитання
1. Чому загинув ліс, коли вирубали дуплисті дерева?
2. Чи можуть рухатися рослини, як саме?
3. Яке дерево, крім берези, дає солодкий сік?
4. Яку послугу надають квітам птахи і комахи?
5: Як визначити вік дерева за спилком?
Станція «Брати наші менші»
1. Практичне завдання: розкласти зображення тварин за групами.
2. Запитання
1. Хто є родичем лисиці?
2. Чому не можна чіпати яйця в гніздах птахів?
3. Навіщо співають птахи?
4. Чому в пелікана такий дзьоб?
5. Яка тварина може бігати по воді?
Станція «Еко-майстерня»
1. Практичне завдання: намалювати плакати на захист природи.
2. Запитання
1. Назвати основні джерела забруднення атмосфери.
2. Які наслідки забруднення води?
3. Що повинна робити людина, щоб зберегти зникаючі види тварин і рослин?
4. Що таке «Червона книга»?
5. Назвати кілька зникаючих видів рослин або тварин.
Станція «Будь здоров»
1. Практичне завдання: з малюнків рослин обрати 5 лікарських і розказати, що ними можна лікувати або де використовувати.
2. Запитання
1. З яких трав можна заварювати чай?
2. Які трави використовують для приготування салатів?
3. Назвіть отруйні рослини.
4. Назвіть 5 хвойних дерев.
5. Назвіть 5 ягідних кущів.
Станція «Юнний друг природи»
2. Запитання
1. Яке полювання дозволяється в лісі в будь яку пору року?
2. Чому виникають лісові пожежі?
3. Як правильно збирати гриби?
4. Як визначити погоду за гілками ялинки?
5. Як орієнтуватися в лісі?
Станція «Капітанська»
1. Практичне завдання (гра «Зрозумій мене)
(Капітан показує, а команда повинна відгадати.)
Слова: мисливець, рибалка, вовк, олень, риба, пень, галявина.
Станція «Фантазери»
1. Практичне завдання: гравцям пропонується з різних пакувальних матеріалів — коробок, банок, пляшок тощо виготовити тварин, казкових героїв або інших фантастичних персонажів.
Підрахунок очків.