Позакласний захід - КВК "Прості речовини. Метали й неметали"

Про матеріал
Позакласний захід розроблено у формі гри КВК "Прості речовини. Метали й неметали". Мета заходу - закріпити та поглибити знання учнів, розширити кругозір про історію, застосування а також різні цікаві факти про прості речовини метали та неменали, сприяти розвитку логічного мислення учнів та вміння висловлювати свою думку.
Перегляд файлу

Навчальний предмет. Хімія. 7 клас

Розділ.

Позакласний захід:  КВК «Прості речовини. Метали й неметали»

Автор Чиж Тетяна Віталіївна вчитель хімії Погребського НВО  Броварського району Київської області.

Мета: Закріпити та поглибити знання учнів, розширити кругозір про історію, застосування а також різні цікаві факти про прості речовини метали та неменали, сприяти розвиткові логічного мислення учнів та вміння висловлювати свою думку.

Форми роботи:  урок типу «КВК».                                   

 Методи та методичні прийоми: Словесні (бесіда, розповідь, пояснення), практичні (спостереження, аналіз, висновки), наочні (демонстраційні досліди, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, дидактичні картки).

Структура  - гри:

  1.                Організація класу
  2.             Узагальнення і систематизація знань,  умінь і навичок

Конкурс 1"Домашнє завдання"

Конкурс 2 "Розминка"

Конкурс 3 "Хімічна головоломка"

Конкурс 4 "Хімічне лото" 

Конкурс 5 "Конкурс капітанів"

Конкурс 6 "Аукціон"

  1.          Підведення підсумків
  2.           Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

Правила гри

Вступне слово вчителя

Учні класу об’єднуються у дві команди однакових за інтелектуальним рівнем розвитку для спільної роботи, кожна команда обирає капітана.

Сьогодні ми закріпимо знання з хімії у формі гри – «КВК» з теми «Прості речовини. Кисень».

Кожна команда має сейф – де буде накопичувати


- злотий якому відповідає (3 бали)  найкраща відповідь

 

  • срібляник (2 бали)

 

  • мідяник (1 бал)

 

  • ферумчик (0,5 балів) не повна відповідь

 

Команда, яка збере  найбільшу кіль балів, стане переможцем гри.

Наприкінці змаганя ми проведемо підрахунки.

Після кожного конкурсу вчитель "поповнює сейф" відповідно до системи оцінювання, встановленої правилами до кожного конкурсу.

Під час гри в класі панує повна тиша. За порушення дисципліни знімається 1-н бал з рахунку відповідної команди

 Якщо команда відповідає з помилками, то вчитель надає  змогу відповісти іншій команді й отримати бал або пів бала. Якщо вірної відповіді немає, відповідає ведучий.

 Переможці нагороджуються високими балами та дипломом переможця.

 

 Хід гри

Перший конкурс "Домашнє завдання"

1 команда «Кисень» готувала привітання команди у вигляді  реклами простої речовини кисню.

2 команда «Озон» у вигляді реклами простої речовини озону.

Відбувається привітання команд .

Другий конкурс розминка.

  • Чи знаєте ви ? - за кожну правильну відповідь 1-н бал.
  •          Які метали були відомі людині ще до історичних часів? (Сu, Аu, Аg).
  •          Які метали називаються чорними та кольоровими? ( чорні - Fе та
    його сплави, Мn, Сг), (кольорові - АІ, Сu, РЬ, Zn, Sn).
  •          Яку валентність може проявляти Ферум? (ІІ, ІІІ ).
  •          Єдиний рідкий неметал? r).
  •          Які метали називаються мікроелементами? (необхідні для
    нормальної життєдіяльності організму у низьких концентраціях –
    (Fe, Са, Nа, Мg, Сu. АІ, Zn, Мо, Со).
  •          Який метал надає кольору  крові   комах? (Си)
  •          Нестача якого металу призводить  до карієсу? (Са)
  •          Який метал надає кольору нашій крові? (Fе).
  •          Без якого білого металу рослини не були б зеленими? (Мg).
  •          Чи вірно, що Індій названо на честь Індії? (Назва походить від синього барвника - індиго; в спектрі Індію є дві яскраві сині лінії).
  •          Назва якого вершника пов’язана з червоним кольором ? (мідний вершник).
  •          Рідкий метал? (Hg)
  •          Який елемент Ферсман назвав  " елементом життя та мислення" ? (Фосфор)
  • Які метали названо на честь частин світу? (Європій, Америцій).
  • Які метали названі на честь країни? (Германій, Францій, Рутеній-Росія).
  • Який метал названо на честь штату в США? (Каліфорній).

 

 

  • Який хімічний елемент "най..."
  •          Найпоширеніший у земній корі (Оксиген)
  •          Найпоширеніший у земній корі метал (АІ).
  •          Найтвердіша проста речовина ( Алмаз)
  •          Найлегший газ (Водень)
  •          Найпоширеніший елемент у космосі (Гідроген)
  •          Найбільше використовується у світі (Fе).
  •          Найбільш ковкий метал ( Аu).
  •          Найважчий метал (Оs).
  •          Найлегший метал (Lі).
  •          Найактивніші метали? (Лужні метали) 
  •          Найактивніший  неметал? (F).
  •          Найтвердіший метал (Сr).
  •          Найдавніший сплав - бронза.

Третій конкурс  -  Хімічна головоломка.

    Командам роздаються картки з прихованими назвами хімічних елементів, команда яка першою знайде відповідь отримує два бали.

  • Людина, що володіє секретами + 3 літери в кінці слова. (Магній).
  • Назва крісла короля + одна літера спереду і три в
    кінці —> леткий сріблясто-білий метал. 

    (с + трон + цій - Стронцій).

  • Змініть першу літеру у назві зволоженої частини суходолу і отримайте коштовний метал (болото - золото).

Четвертий конкурс - "Хімічне лото."

       До дошки  запрошуються по три представники з кожної із команд, які отримують картки з буквами: а, і, й, т, б, л, м, о, р, ф, х, д, к, у.     За 3 хвилини учасникам необхідно скласти з цих букв назви хімічних елементів. Одна назва – один бал команді.

Пятий конкурс капітанів.

     Капітани по черзі називають властивості заліза та кисню. У кого закінчиться відповідь той програв. Капітан переможець отримує злотий. Капітан команди «Кисень» називає властивості заліза, а капітан команди «Залізо» властивості кисню.

Шостий конкурс "Аукціон"

     Дані речовини: НgО, S, Fe, CH4. За три хвилини напишіть якомога більше хімічних рівнянь, щоб утворити нові речовини.  (За кожну правильно утворену нову речовину учні отримують срібляник).

Відповіді:

2НgО = 2Нg + О2

CH4 + 2O2 = CO2 +2H2O

2H2O = 2H2 + O2

3Fe + 2O2 = FeO * Fe2O3   (F3O4)

S + O2 = SO2

2SO2 + O2 =2SO3

Fe + S = Fe S …..

Підведення підсумків гри.                          

      Капітани команд підраховують бали  у своїх сейфах. Вчитель оголошує переможців, команда-переможець нагороджується дипломом.

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
950
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку