Мета: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров'я школярів.
Завдання:
Ø розкрити сутність поняття «безпека»;
Ø визначити фактори ризику, що викликають дорожню аварійність;
Ø сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі;
Ø розширити кругозір учнів, щодо перших винаходів авто в Україні.
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«РОЗДОЛЬНЕНСЬКИЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД I-III СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КАЛАНЧАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
Інтерактивна гра «Найрозумніший пішохід»
Виховний захід для учнів 5-8 класів
Класний керівник 7 класу
Коваленко Олена Анатоліївна
Роздольне 2017
Тема: БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ – БЕЗПЕКА ЖИТТЯ. Інтерактивна гра «Найрозумніший пішохід»
Мета: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я школярів.
Завдання:
Ключові слова: безпека, безпека на дорозі, людина як учасник дорожнього руху, дорога, транспортний засіб, особиста відповідальність.
Необхідне забезпечення: презентація «Безпека на дорозі - безпека життя», інтерактивна гра «Найрозумніший пішохід», проектор/ телевізор, дорожні знаки різної величини, 4 емблеми для команд «Пішохідний перехід», «Обережно, ДІТИ!», «Проїзд заборонено», «Нещасний Випадок».
Хід уроку
Вступне слово вчителя( супроводження презентацією)
Проблема безпеки дорожнього руху виникла із появою колеса та створенням транспортних засобів, які перевозили людей та вантажі. Розкопки міста Помпеї показали, що чотири тисячі років тому вже використовувались правила дорожнього руху: збереглися дорожні знаки та дорожня розмітка. З того часу всі зрозуміли про необхідність створення «Абетки безпеки на дорозі»(перегляд відеофільму).
Дорожньо-транспортний травматизм відноситься до числа трьох найпоширеніших причин загибелі осіб у віці від 5 до 44 років. У разі відсутності невідкладних та дієвих кроків дорожньо-транспортний травматизм стане, за прогнозами фахівців, п’ятою з найпоширеніших причин смерті в світі, яка щорічно забиратиме 2,4 млн. людських життів.
Все це дало поштовх до того, що в березні 2010 року в резолюції Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй 2011-2020 рр. було оголошено Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху з метою стабілізації, а потім і скорочення прогнозованого рівня смертності від ДТП в усьому світі.
Життя людини має дуже велику цінність. А безпека на дорозі – це і є, насамперед, безпека життя. Саме це твердження є темою нашого сьогоднішнього заходу.
А зараз ми дізнаємось, чи знаєте ви яких саме правил дорожнього руху повинні дотримуватися. Я розпочну читати пізнавальні вірші про правила дорожнього руху, а ваше завдання їх доповнити в риму.
ДОРОЖНІ ЗНАКИ
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен,
Допоможе він тобі/ мені.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним буть доречно.
Руху правила єдині,
Знати їх усі повинні.
Шануватимуть їх люди —
Скрізь тоді порядок буде!
Знають діти всі, напевно,
Перехід бува підземний.
Під землею люди йдуть —
І безпечна їхня путь.
Нагорі біжать машини,
Проїжджають безупину,
А внизу йде пішохід —
Дуже зручний перехід.
Він стрічає всіх привітно,
Навіть вдень горить тут світло.
На переході біля світлофору
Правил дотримуйся дуже суворо:
Спочатку ліворуч ти подивись
Немає машин? – То йди, не барись!
Далі йти теж маєш право!
Як машин немає справа!
Знає будь-яка дитина:
Йти не можна, де машини.
Тому Коля і Тамара
Йдуть собі по тротуару.
Тротуари- це доріжки,
Ми по них ідемо пішки.
Всі, хто тротуаром ходить,
Звуться просто – пішоходи.
Світлофор потрібен всім:
І дорослим, і малим.
Друзі, він багато може,—
Пішоходам допоможе
Він дорогу перейти
Без лихих пригод в путі.
Блимне лиш червоним оком —
Нас застерігає строго,
Що не можна крокувати,
Необхідно почекати.
А засвітиться зелене:
І для тебе, і для мене
Шлях відкритий, можна йти,
Дуже раді я і ти.
Молодці! Ви спрацювали правильно, а головне дружньо. Настав час для інтерактивної гри «Найрозумніший пішохід». Діти що означає цей знак? (Діти на дорозі). Правильно, а для нас тепер це означає, що участь в нашій грі прийматимуть учні 5-8 класів. Запрошую команди зайняти свої ігрові місця. Музична заставка №1
Звісно, яке змагання без членів журі. Судити сьогоднішнє змагання будуть учні 10 класу …………………………………………та вчитель основ здоров’я і голова журі…………………………………………………………………………..
1 конкурс «Знайомство»
Запрошую капітанів команд за допомогою жеребкування витягнути собі назву – емблему команди. ( Емблеми – назви команд «Пішохідний перехід», «Обережно, ДІТИ!», «Проїзд заборонено», «Нещасний Випадок», учні на перед назв не знають). І за допомогою пантоміми за 1 хвилину має представити назву своєї команди. Команда суперниця, яка першою вгадає назву команди отримує 1 бал, а команда, що представляє назву, при умові не перевищення 1 хв, отримує 5 балів.
2 конкурс «Найрозумніший пішохід»
В наступному конкурсі ми будемо змагатися з наступних тем:
На турнірній таблиці 30 запитань, колір запитання відповідає кольору відповідної теми. Ваше завдання за 30 секунд запам’ятати кольори запитань. Першими постріл роблять учні 5 класу, другими – учні 6 класу і так далі. Якщо команда не правильно дала відповідь на запитання, або взагалі немає правильної відповіді – то вона втрачає 1 бал.
Увага на таблицю запитань! Час пішов!
Запитання для 2 конкурсу:
1. Чи дозволяється буксирувати велосипед велосипедом:
а) дозволяється, але не більше одного велосипеда;
б) дозволяється тільки на жорсткому зчепленні;
в) не дозволяється ?
2. З якого віку можна керувати велосипедом на проїжджій частині? (з 14 років)
3. На які групи поділяються дорожні знаки? Назвіть не менш трьох груп.
Розрізнюють сім груп дорожніх знаків:
Попереджувальні. Заборонні. Наказові. Пріоритету. Інформаційоно-вказівні. Сервісу . Додаткової інформації (таблички)
4. Якщо пішохід не встиг дійти до середини дороги, то де він повинен зупинитися:
а) в будь-якому місці на проїжджій частині, не заважаючи руху транспортних засобів;
б) обов'язково дійти до тротуару або узбіччя незалежно від руху транспортних засобів;
в) на середині пішохідного переходу, а при його відсутності - на середині проїжджої частини дороги?
На середині проїжджої частини
5. Дітей якого віку заборонено перевозити на передньому сидінні автомобіля?
Молодше 12 років
6. Про що каже цей знак?
В’їзд заборонено
7. З якого віку можна отримати права на керування автомобілем?
З 18 років
8. Про що каже цей знак?
Рух заборонено
9. Назвіть предмет «довжиною біля 11 вершків червоного кольору з жовтою рукояткою», которий був вручений постовим міліціонерам згідно інструкції від 22 листопада 1922 року.
жезл
10. На що вказує цей знак?
Місто зупинки
11. Для чого потрібний валідол в автомобільній аптечці?
1. Для прийома при високій температурі тіла.
2. Для прийома при болях в області перелома.
3. Для прийома при болях в області серця.
Відповідь №3
12. Назвіть службу, що з’явилась у 1936 році «з метою забезпечення безпеки дорожнього руху»
ДАЇ
13. Назвіть царя, в роки царювання якого почалось систематичне будівництво доріг.
Петро I
14. Водій мотоцикла чи водій автомобіля порушив правила дорожнього руху?
Водій автомобіля
15. Про що попереджає цей знак?
Залізничний переїзд без шлагбаума.
16. Назвіть імператора, при якому була створена команда громадян, яка повинна була стежити за рухом на перехрестях. У випадку затору команда мала необмежені права, аж до застосування фізичної сили.
Юлій Цезар
17. Якщо на перехресті, де працює світлофор, знаходиться регулювальник, чиїм сигналами потрібно підкорятися – світлофора чи регулювальника?
Сигналам регулювальника
18. Про що каже цей знак?
Рух пішоходів заборонено
19. Як називається «особа, що знаходиться поза транспортного засобу на дорозі і не здійснює на ній роботу»?
Пішохід
20. Перша Міжнародна конференція з автомобільного руху, що проходила в 1909 р. у Парижі, остаточно встановила порядок їх застосування. Назвіть їх.
Дорожні знаки
21. Для чого в автомобільній аптечці застосовується 10% водний розчин аміаку (нашатирний спирт).
1. Для вдихання при непритомності і чаді.
2. Для накладання зігрівального компресу.
3. Для обробки ран.
Відповідь №1
22. Про що каже цей знак?
Рух на велосипедах заборонено
23. Про що каже жовта лінія дорожньої розмітки?
Зупинка заборонена.
24. Як велосипедист повинен інформувати інших учасників руху про свій намір зупинитися?
Підняти вгору руку
25. Лівосторонній чи правосторонній рух був прийнятий при Петрі I ?
Правосторонній
26. Про що каже жовтий миготливий сигнал світлофора?
Рух на перехресті не регулюється.
27. На якій відстані від края дороги може пересуватися велосипедист?
Не більш 1 метра
28. З якою максимальною швидкістю дозволюється рух транспортних засобів у населених пунктах?
60 км/год
29. Про що попереджає цей знак?
Дорожні роботи
30. У чому особливість таких країн як, наприклад, Австралія, Великобританія, Кіпр, Індія, Ірландія, Японія, Кенія, Мальта, Нова Зеландія.
У цих і багатьох інших країнах прийнято лівосторонній рух.
Вчитель:Поки журі підведе підсумки нашого змагання пропоную всім веселу музичну паузу
Виконання пісні «Кольори світлофора»(на мелодію пісні «Червона рута»)
Муз заставка №2.
1. Пішоходи всі ми,
Бо ще ходим до школи.
Правила ми свої
Не порушимо ніколи,
А коли підростем -
Іномарки придбаєм,
Як зупинить ДАІ,
Пісню цю заспіваєм.
Приспів:
Червоний колір -
Він всіх нас зупиняє.
Ну,а жовтий благає:
Трішки зачекай.
Зелений колір
Усім рух дозволяє.
Кольори світлофора завжди пам’ятай.
2. Щоб не сталося біди,
Треба знаки усі знати.
Ми попросимо в ДАІ
Штрафи вищі підняти,
Бо лиш тільки тоді
Всі замисляться люди
І у нас ДТП більше ніколи не буде.
Приспів:
Вчитель: Слово для підведення підсумків змагання надається вчителю основ здоровя …………………………………………..
До вашої уваги пісня у виконанні учнів 8 класу «Дорожній знак»
Вчитель. Ось ми і повторили з вами основні правила дорожнього руху, сподіваємось, що всі ви будете дотримуватися цих правил, бо вони є запорукою нашого подальшого благополуччя, бо наша безпека на дорозі – безпека нашого життя!
Використані джерела
1