Позакласний захід "Брейн-ринг "Подумаємо разом""

Про матеріал
Позакласний захід для проведення під час очного навчання, тиждень предметів природничо-математичної підготовки, 10-11 класи
Перегляд файлу

     

 

 

 

 

 

 

 Позакласний захід

(тиждень предметів

природничо-математичної

підготовки)

 

Брейн-ринг

«Подумаємо

разом»

 

 

                                        Підготувала викладач

                                                          математики та фізики

                                                          «Кропивницького

                                                          професійного ліцею» КОР

                                                          Кирієнко Н.М.

                                                          (проведення офлайн)

 

 


Брейн-ринг «Подумаємо разом»

1-й ведучий. Добрий день дорогі друзі!

2 –й ведучий. Добрий день, шановні вболівальники!

1-й ведучий. В рамках тижня природничо-математичних дисциплін ми проводимо предметний навчально-пізнавально-розважальний захід…

2-й ведучий. Тема якого « Подумаємо разом»

1-й ведучий. Сьогодні ми будемо свідками найцікавішої боротьби юних…

2-й ведучий. …веселих, логічних міркувань команд  «            «

1-й ведучий. Багато залежить від Вас, шановні вболівальники, від того, наскільки активними будете ви…

2-й ведучий…і наскільки успішно і логічно міркуватимете в змаганнях вболівальників

1-й ведучий. Журі може нагородити болільників за хорошу підтримку своєї команди.

2-й ведучий. У спортивних змаганнях, як правило, першими на арену виходять судді. А наш  брейн – ринг це інтелектуальний спорт.

1-й ведучий. Погляньмо разом з вами, друзі, хто буде в цім почеснім крузі.

Представляємо  вам склад журі.

(…)

2-й ведучий. Послухайте склад команд.

(…)

1-й ведучий. Отже, починаємо наш брейн - ринг.

 

Привітання команд.

Команда «1»     

1 –й учень. Знову зустрічаємось,

Знову поєдинок.

Дружно привітаємось,

Дорогий противнику.

2 –й учень. Ширше двері відкривайте логіці й кмітливості.

Естафету передайте творчій сміливості.

3 –й учень. Ми за справедливий і чесний конкурс, в якому переможе сильніша команда і дружба.

4 –й учень. Ми урочисто обіцяємо: якщо виграємо, то не задиратимемо носа, а якщо програємо – то не будемо лити гірких сліз.

 

Команда  «2»

1-й учень Щоб усе було гаразд- прикладем старання.

Виконаємо дружно ми ведучих всі бажання.

2-й учень. Хочем, щоб противник наш другом був завжди для нас. А болільників сім’я щоб веселою була.

3 –й учень. Ми за справедливий і чесний конкурс, в якому перемагає логічно думаюча команда і дружба.

4 –й  учень. Ми сьогодні також вирішили серйозно боротися, тож готуйтеся, суперники.

 

І.  Конкурс «Старт»

Кожна команда відповідає на 15 питань. Кожне питання оцінюється 1 балом.

Запитання команді «1»     

  1. Графічний редактор Microsoft Office ( Paint)
  2. Пристрій відображення інформації (монітор)
  3. Пристрій, що бігає по столу і має 2 або 3 кнопки (миша)
  4. Невелика, спеціально написана програма, що шкодить (вірус)
  5. Текстовий редактор Microsoft Office (Word)
  6. Відрізок, що сполучає центр кола з будь -якою точкою на колі ( Радіус)
  7. Число при додаванні до якого сума не змінюється (Нуль)
  8. Як називається кут, що дорівнює 90 градусів (Прямий)
  9. Який метал має бактерицидні властивості (Срібло)
  10. Рідкий метал (Ртуть)
  11. Який метал входить до складу кухонної солі (натрій)

         12.За допомогою якого приладу можна вимірювати масу (ваги) 

13. Хто відкрив закони руху (Ньютон)

14. Природний супутник Землі (Місяць)

    15. Зміна форми чи розмірів тіла називається (Деформація)

             Запитання команді «2»     

  1. Всесвітня мережа (Інтернет)
  2. Піктограма збереження видалених об'єктів (Корзина)
  3. Стан комп'ютера, при якому він не реагує на запити (зависання)
  4. Буває постійна, оперативна (пам'ять)
  5. Значок на робочому столі (піктограма)
  6. Найкоротша відстань від точки до прямої (Перпендикуляр)
  7. Стале число у формулі для знаходження довжини кола (π)
  8. Число, яке записують під дробовою рискою    (Знаменник)
  9. На який хімічний елемент багата морська капуста (Іод)
  10. Метал, який розчиняється тільки в «царській горілці» (Золота)
  11. Метал, який плавиться на долоні (Цезій)
  12.  За допомогою якого приладу можна вимірювати температуру (Термометр)
  13.  Стан, у якому вага тіла дорівнює нулю (Невагомість)
  14.  Чи можна обпекти палець, якщо встромити його у воду 303 К (Ні, 300С)
  15.  Яка найближча планета до Сонця (Меркурій)

 

ІІ. Конкурс «Реставрація»

Команди отримують картки з окремими складами і потрібно скласти вислів. За кожний правильно складений вислів 2 бали.

 

      Катет, який лежить проти кута в 30 градусів дорівнює половині гіпотенузи.

Робота сили дорівнює зміні кінетичної енергії тіла.

Властивості речовини залежать від складу молекули та будови.

 

В прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів.

Рідини не зберігають форму, але зберігають об’єм.

Кислоти складаються з атомів Гідрогену та кислотного залишку.

 

ІІІ. Конкурс «Розумники» для вболівальників, поки команди виконують завдання «Реставрація». 1 бал

  1. Вітрина, актриса, тритон. Яке число об’єднує всі ці слова(Три)
  2. Яка теорема називалася « магістр математики» (Теорема Піфагора)
  3. Як називається трикутник, який має кут 90 0 (Прямокутний)
  4. Природна суміш газів, що входить до складу земної атмосфери (Повітря)
  5. Шар, який відіграє значну роль у збереженні життя на  нашій планеті (Озоновий)
  6. Цей метал є причиною трагедії на Чорнобильській атомній станції (Уран)
  7. Газ, який використовують для зварювання та різання металів (Кисень)
  8. Отруйна речовина, що міститься у листі тютюну. (Нікотин)
  9. Розчин амоніаку у воді в медицині називають …(Нашатирним Спиртом)
  10. Фізична величина, яка вимірюється годинником (Час)
  11.  Рідина, яка забезпечує життя на Землі (Вода)
  12.  Одиниця вимірювання напруги (Вольт)
  13. Червона планета (Марс)
  14.  Запис файлів з диску на диск (Копіювання)
  15. Місце для зберігання файлів (Папка)
  16.  Риска, яка вказує, де друкується символ (Курсор)

 

IV. Конкурс капітанів

Капітан кожної команди задає по три запитання  іншому капітану. Кожне запитання  оцінюється в три бали.

 

1. Півень, який стоїть на одній нозі важить 3кг. Скільки буде важити півень, що стоїть на двох ногах. (3кг)

2. Під дією якої сили безслідно зникає фарба на підлозі шкільних коридорів до кінця навчального року? (сили тертя)
3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин)

 

1. Якщо о 12 годині ночі іде дощ, то чи можна чекати, що через 72 години буде сонячна погода? (ні, бо буде ніч)

2.  Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожний? (2 год.)
3. Хто здійснить більше переміщення: лелека, який злітав у теплі краї і повернувся до рідного гнізда, чи равлик, що виліз на вершину дерева і спустився вниз? (однакове)

 

V. Конкурс „Роздуми”.

Ви уважно слухаєте роздуми про якийсь математичний об’єкт. Якщо з першого роздуму зрозуміло про який предмет іде мова, відповідаєте і отримуєте 3 бали. Якщо ви незрозуміли або відповіли неправильно, слухаєте другий роздум. Кажете відповідь і отримуєте 2 бали. А якщо ви відповіли на роздум номер три, то отримуєте 1 бал.

1 команда

1. Вони такі непомітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без них неможливо.

2. Вони зустрічаються не тільки в геометрії, але і у всіх книжках.

3. Іноді, коли учень не вивчив урок і погано відповідає, вчитель ставить її в журнал і каже: «Підготовишся краще на другий раз, будеш відповідати».

(Крапка)

2 команда

1. На виробництво однієї тони сталі витрачається 300 тон цієї речовини, однієї тони паперу – 900 тон, однієї тони хімічного волокна – понад 2000 тон..

2. Ця речовина практично не проводить електричний струм, має дуже високу питому теплоємність, безбарвна, не має ні смаку, ні запаху.

3. Густина речовини в нормальних умовах 1000 кг/м3 при 0°С переходить в твердий стан, а при 100°С – в газоподібний.

(Вода)

VІ. Конкурс «Хто швидше» по 1 балу

По черзі члени команд відповідають на питання

  1. Чому дорівнює сума кутів трикутника  (1800 )
  2. Тригонометрія – це вчення про…(тригонометричні функції)
  3. Чому дорівнює (-18)0
  4. Чому дорівнює (-1)32
  5. Основні фігури стереометрії ( точка, пряма, площина)
  6. Для введення звукового сигналу використовують (Мікрофон)
  7. Друкуючий пристрій, який призначено для виведення на папір (Принтер)
  8. Комп’ютерний гризун (Миша)
  9. Засновник фірми Майкрософт (Білл Гейтс)
  10. Хвороби, які викликає нестача Кальцію (Рахіт)
  11. Формула води (Н2О)
  12. Карбонат кальцію –це…(крейда)
  13. Метал, Який є метою кожного алхіміка (Золото)
  14.  Чому дорівнює прискорення вільного падіння(9,8м/сек)
  15.    Найдрібніша частинка речовини, що зберігає її властивості(Молекула)
  16.  Явище перетворення рідини в пару (Пароутворення)

 

VІІ. Конкурс передача інформації

Максимальна оцінка за конкурс 5 балів. Для зберігання інформації на комп’ютері є декілька пристроїв, які об’єднані загальною назвою «Пам'ять»

Завдання командам: диск - це тарілка з водою, стакан – оперативна пам'ять,. Від команди вибрати одну людину – процесор, який за допомогою ложки передаватиме інформацію з диска в оперативну пам'ять

 

VІІІ. Конкурс «Вгадай прислів’я» 1 бал за кожну правильну відповідь

1. За ноутбуком зустрічають, за програмою проводжають.

   (За одягом зустрічають, за розумом проводжають).

2.Розкажи мені, який у тебе комп’ютер, і я розкажу хто ти.

   (Розкажи мені, який у тебя друг, и я розкажу, хто ти).

3. Хочеш багато знати – треба на комп’ютері працювати. 

   (Хочеш багато знати – треба багато вчитись).

4. Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш.  (Кашу маслом не зіпсуєш).

5. Подарованому комп’ютеру - в системний блок не заглядають.

   (Подарованому коню - у зуби не заглядають).

6. Без комп’ютера нема результату.  (Без труда нема плода).

7. Хочеш їсти солодощі – працюй на комп’ютері.  (Хочеш їсти калачі – не сиди на печі).

8. Комп’ютер на столі не тільки для одних ігор.  (Голова на плечах не тільки для однієї шапки).

 

ІХ. Конкурс уболівальників "Ой не можу”.
Викликаються по 4 уболівальники з кожної команди і послідовно називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять "Ой не можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри.
 

Х. Гра  «Кожній руці своя робота»

Гравцям дають аркуш паперу і в кожну руку олівець. Завдання лівою рукою накреслити три трикутники, а правою – три кола.

 

ХІ. Конкурс глядачів. Потрібно скласти „Математично – хімічно - фізичний алфавіт”. Необхідно для кожної букви алфавіта придумати  термін. Наприклад: А – атом, Б – бісектриса В - водень і т. д.

 

Поки журі підбиває підсумки, рахує бали і визначає переможців…

 

ХІІ. Конкурс Загадковий для вболівальників

 


Загадкове, нам знайоме,

 В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

 Кожен легко, без вагання

Відповість, що це -…(Рівняння)

 

Для введення цих чисел

Вагомі є причини:

Вимірювати треба

Нам різні величини.

 У прикладі, в задачі

 Ділити без остачі —

 Допомогти готові

Тут числа нам…( Дробові) 

 

Нам вони допомагають,

 Дій порядок визначають

 А якщо про них забудеш,

 Вийде зовсім навпаки.

 Пам’ятай же про…(Дужки)

 

Я без сторін і без кутів,
Як звуся, відгадай.
І на малюнках дітлахів
У сонечку впізнай. (Круг)

Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)

Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його ...(Трикутник)
 

Нам ці числа треба знати

Щоб від двох п’ятсот відняти.

З ними дія додавання –

Це суцільне здивування.

Все одно вони приємні –

Числа на ім’я … (від’ємні.)

 

Рівнобедрений трикутник:

Є дві рівні сторони.

Як відомо нам бічними

Називаються вони.

І для третьої є слово:

Це в трикутнику…( основа)

 

Як назвати кут такий,

Що є меншим, ніж прямий?

Відгадати дуже просто:

Називається він…( Гострий.) 

 

Гострий кут він переріс,

До тупого не доріс.

Як відомо, кут такий

Називається…( Прямий.)

 

Треба нам фігур багато

В планіметрії вивчати,

Та їх містить всі одна,

Ця фігура - … (Площина.)

 

Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться –

Електронна  я ТАБЛИЦЯ 

 

Нас зібралося багато,

Як же всіх порахувати?

Об’єднати всіх нас гарних

Може тільки база ДАНИХ 

 

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я РЕДАКТОР

 

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен WORD 

 

Коли треба показати

Слайди про усі формати –

В допомозі не відмовить

Вам ніколи POWERPOIN

 

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж, це  КЛАВІАТУРА 

 

 

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний – МОНІТОР 

 

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний  БЛОК

 

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я  МИШКА

 

Видозмін аж дві він мас.
Із пробірки воду витісняє.
Цілий клас сполук за ним назвали —
Без нього й нас не будо б з вами. (Кисень)
 

Він хитро на сполуки діє:
З лугами — синіє.
З кислотами він червоніє. (Лакмус)

Їх смак нам звичний і приємний. 
В них білий колір, зрідка темний. 
В природі завжди їх доволі. 
Ну, як ви думаєте: що це? (Сіль)

Їх смак відразу ж розпізнаєш ти, 
Коли лимон чи яблуко візьмеш до рота. 
Від них всі речі треба берегти — 
Така вже в речовин у цих робота. 
Руйнують, роз'їдають, посуд рвуть... 
Скажи: як речовини ці зовуть? (Кислоти)
 

Я— газ, найлегший і безбарвний, 
Неотруйний я і дуже гарний. 
Як сполучуся з киснем я, 
Водичку дам я для життя! (Водень)

«Живим сріблом» мене називають, 
Ще у пристрої медичні заливають, 
Та брати в руки категорично забороняють. (Ртуть)
 

А Негода – Непогода мала сірники

Як  вона їх в руки взяла, полетіли …

(Блискавки)

 

А Негода  - Непогода любила  оману.

Напускала білу млу, що звалась…(туманом)

 

Нам він завжди помічник,

Кожен так до нього звик,

Що дасть відповідь без дум,

Звісно це -…( електрострум)

 

Схожа груша ця на сонце,

Має вуса й шапочку,

Здогадались, учні, що це?

Електрична…(лампочка)

 

Ні Сонце, ні Місяць, ні планета, ні зірка.

По небу літає, літаки обганяє  (Супутник)

 

Дуже точний справедливий,

висновків із нього злива.

Всім давним давно знайомий,

а не  знаєш – сиди дома.  (Закон Ома)


 

 

Фінал
1-й вед. За хвилиною – хвилина
              Ось і грі прийшов кінець.
              Тож показуйте  рахунок:
              Хто сьогодні молодець?
 

Слово журі. Оголошення результатів.
 

2-й вед. Дві команди добре грали,
              Хоч без досвіду гравці.
              Відповіді показали –
              Що усі ви – молодці!

1-й вед. Оплесками переможців,
              Дружно будемо вітати,
              Їм солодкий приз – цукерки
              Щоб було про що згадати.

2-й вед. Тож прийміть від нас на пам’ять
              Ці дарунки"золоті”
              Вам бажаємо удачі
              І в навчанні, і в житті!


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марушка Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
373
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку