Тема: Краща команда знавців фізики
Мета: поглиблення знань з фізики, заохочення до вивчення фізики.
Розвивати розумові і творчі здібності; розширювати кругозір; розвивати інтересу до предмету; розвивати логічне мислення, швидкість реакції. Виховувати увагу, уміння працювати в команді, акуратність, трудолюбивість.
Форма проведення: конкурс.
Програма заходу
І. Вступне слово
ІІ. Представлення команд
(Привітання, девіз, емблема)
ІІІ. Конкурси:
6. Конкурс «Мозаїка»
7. Конкурс «Збирачі формул»
8.Конкурс «Конкурс знавців»
9.Конкурс «Експериментальна задача»
IV. Підведення підсумків конкурсів
Хід заходу
І. Вступне слово вчителя
Вчитель. Сьогодні ми перевіримо як ми знаємо фізику, тому розпочинаємо гру «КВК» «Кращий фізик року». Для участі запрошуємо дві команди, сформовані з учнів 8- 9 класів. Просимо зайняти місця.
ІІ. Представлення команд та журі
Вчитель. Кожна команда зараз представить свою візитку.
(Команди представляють свої назву, емблему, девіз)
Вчитель. У нас є журі, яке буде слідкувати за ходом конкурсу і оцінювати команди.
ІІІ. Конкурси:
1-й конкурс «Розминка» (відгадування загадок)
(За кожну відгадану загадку команди отримають по 1-му балу)
Загадки І команді
Помре — біжить.
(Сніг)
А стоїть на місці.
Лічить людський вік,
Та не чоловік.
(Годинник)
Хоч не бачиш, а вживаєш.
(Повітря)
4.Одиницю часу маю.
Так я швидкість вивільняю.
Щоб надалі лиш зростала,
Жодних перешкод не знала.
( Прискорення)
5. Що без ніг біжить, без вогню горить?
( Електричний струм.)
Загадки ІІ команді
а не вставиш у вікно.
(Лід)
По тарілці біжить стрілка.
А ця стрілка наперед
Нам погоду дізнає.
(Барометр.)
То як яблука малі.
Хоч не можуть говорити,
Вагу визначить змогли.
(Гирі)
Правди домагалися,
Ледве не побилися,
Раз — і зупинилися.
(Терези)
5. Все по колу і по черзі
Дві подружки ходять вперто,
Не штовхаючись ніколи,
Кожна знає своє коло.
(Стрілки годинника)
2-й конкурс «Чорна скринька»
Вчитель. Увага! Чорна скринька! (команди повинні розгадати, що знаходиться в чорній скринці).За правильну відповідь ― 1 бал.
Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд. (Оголошення перших результатів)
3-й конкурс «Конкурс капітанів»
А зараз я запрошую капітанів. Вам потрібно скласти електричне коло за малюнком, намалювати схему і розв'язати задачу. За кожне правильно виконане завдання ― 2 бали.
4-й конкурс «Фізичне явище»
Поки капітани працюють команда одержує завдання слідуючого конкурсу.
Вам потрібно розмістити в колонку фізичні явища і приклади до них.
Конкурс оцінюється - 5 балами.
Фізичні явища |
Приклади в картинках |
Механічні |
|
Звукові |
|
Теплові |
|
Електромагнітні |
|
Світлові |
|
Вчитель. Журі оцінює відповіді команд. (оголошення результатів)
5-й конкурс «Збери слово»
Запрошую чотирьох представників із кожної команди.
За допомогою літер які прикріплені до учасників ви повинні скласти слово-відповідь на запитання.
Кожне запитання має 1 бал. Та команда яка швидше складе слова отримає 6 балів
Ф-П, А-К, Р-А, А-Ш
1. Око автомобіля. (фара)
2. Місце для зберігання одягу (шафа)
3. Як називають воду в газоподібному стані? (пара)
4. М'ясо, після механічної обробки? (фарш)
5. Найкраще місце відпочинку в спекотну пору року, де зелені насадження забезпечують зниження температури повітря через випаровування вологи? (парк)
6. В електриків є нуль і є …. (фаза)
І-А, Г-О, М-С, Р-Н
1. Як називають звук, що чутно в небі після блискавки? (грім)
2. Дрібні краплі води, що утворились на поверхні Землі і предметах в результаті конденсації. (роса)
3. З нього ліплять бабу. (сніг)
4. В ньому шукають голку магнітом. (сіно)
5. Урочиста пісня кожної держави. (гімн)
6. І літературний твір, і чоловіче ім'я. (Рома)
6-й конкурс «Мозаїка»
Вам потрбно зібрати прилад і описати що ним вимірюється, знайти ціну поділки.
Оцінюється 6-ма балами. (команди отримують конверти з пазлами:
Вчитель. Журі оцінює відповіді команд. (оголошення результатів)
7-й конкурс «Збирачі формул»
(На столі хаотично розкладені букви й символи, з яких необхідно скласти формули)
Вчитель. Максимальна оцінка ― 4 бали. (Учні складають формули)
I |
= |
U |
/ |
R |
V |
= |
S |
/ |
t |
A |
= |
F |
. |
L |
P |
= |
m |
. |
g |
8-й конкурс «Конкурс знавців»
Вчитель. Зараз кожній команді зачитуємо по 7 питань, відповівши на які вони можуть отримати 7 балів.(по 1 балу за кожне питання)
Питання для 1-ї команди
2. Чому сталева, алюмінієва і срібна ложки,однакові за формою і розміром, мають різну масу? (Тому що різна густина).
3. Як підключається в коло амперметр? (Послідовно)
4. Чому птахи з великими крилами (шуліки, орли) можуть триматися в повітрі, не махаючи ними? (Тому що широкі крила дають змогу птахам ніби «спиратися» на конвекційні потоки теплого повітря)
5. Чому собака в спеку висовує язик? (У шкірі собаки відсутні потові залози. З язика випаровується волога, і тіло охолоджується)
6.Чому опік шкіри від киплячої олії сильніший, ніж від киплячої води? (Температура кипіння води 100оС, а олії – майже втричі вища)
7. Чому крапля води розтікається на підлозі, а крапля ртуті – ні? (Тому що молекули ртуті не взаємодіють з молекулами підлоги)
Питання для 2-ї команди
1.Чому камінь кинутий вгору, падає на землю? (Завдяки силі земного тяжіння).
9-й конкурс «Експериментальна задача»
Кожній команді задається по одній задачі .
Оцінка – 5 балів.
1 команда
Задача Визначити діаметр нитки. (5 балів.)
Обладнання: лінійка, нитка.
2 команда
Задача Визначити товщину листка книжки. (5 балів)
Обладнання: книжка‚ лінійка
Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд, підвести підсумки змагання і назвати переможців
Турнірна таблиця
Види конкурсів |
Команда «Круті фізики» |
Команда «Фізика і енергія» |
Сума балів |
|
1-а команда |
2-а команда |
|||
Конкурс «Розминка» (відгадування загадок) (5б) |
|
|
|
|
Конкурс «Чорна скинька» (1б) |
|
|
|
|
Конкурс «Капітанів» (6б) |
|
|
|
|
Конкурс «Фізичні явища» (5б) |
|
|
|
|
Конкурс «Збери слово» (6б) |
|
|
|
|
Конкурс «Мозаїка» (6б) |
|
|
|
|
Конкурс «Збирачі формул» (4б) |
|
|
|
|
Конкурс «Знавців» (7б) |
|
|
|
|
Конкурс «Експериментальна задача» (5б) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|