Позакласний захід для учнів 5 класу "Подорож до Країни Математики"

Про матеріал
Розробка позакласного заходу для учнів 5 класу, яку можна використати під час проведення декади математики. Окремі завдання можна використовувати на уроках для розвитку логічного мислення.
Перегляд файлу

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 5-Х КЛАСІВ

«ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ МАТЕМАТИКИ»

(можна використати під час проведення декади точних наук)

Мета заходу: зацікавити дітей до вивчення математики; розвивати логічне мислення, творчий підхід до виконання завдань.

ВЕДУЧИЙ. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати до славної Країни Математики. Але перш, ніж ми розпочнемо свій рух до цієї країни, як і перед любим подорожуванням, нам необхідно провести деякі приготування. Спочатку давайте познайомимося з картою цієї країни. Для цього необхідно вирішити таку задачу: накрити зображення карти розрізаними її частинами.

(Танграм)

ВЕДУЧИЙ. Ось ми і справилися з приготуваннями. А тепер в дорогу!.. Подивіться, а хто це там попереду зустрічає нас. А це смішні лісові гноми. Вони, напевно, хочуть нам щось сказати. Виявляється, щоб рушити далі, ми повинні виконати їх завдання.

ЗАВДАННЯ 1. З розрізаних частин скласти квадрат.(Кожна дитина отримує конверт з частинами)

ЗАВДАННЯ 2. Скласти розповідь про квадрат.

А ось яку історію розповів нам гном.( Розповідь ілюструється моделями фігур)

«Корисний прямокутник»

Прямокутник весь час заздрив Квадрату.

-Я такий незграбний, - жалівся він. –Якщо стану у весь ріст, то стану довгим та вузьким. Ось таким…А якщо ляжу на бік, то буду низьким та товстим. Ось таким…

А ти весь час залишаєшся однаковим,- продовжив він, звертаючись до Квадрата. - І стоячі, і сидячі, і лежачі.

            -То так, - гордо відповідав Квадрат. – У мене всі сторони рівні. Не те, що в де кого: то дилда дилдою, то млин млином.

І Квадрат перевертався з боку на бік, але його ширина та зріст від цього не змінювались.

А одного разу сталося ось що. Одна людина заблукала в лісі. Вона йшла навмання крізь  ліс і зустрілася з Квадратом та Прямокутником. Оскільки у Квадрата був дуже поважний вигляд, то людина звернулася за допомогою саме до нього.

-Можна я заберусь на Вас і подивлюсь, де мій будинок? –спитав він у Квадрата.

Чоловік спочатку заліз на одну сторону Квадрата, але нічого не побачив, бо йому заважали верхівки дерев. Тоді чоловік попросив Квадрата повернутися і заліз на іншу сторону. Але, як відомо, всі сторони у Квадрата рівні, тому і на цей раз чоловік нічого не побачив з-зі дерев.

-Шановний квадрате! – став просити чоловік, - допоможіть мені хоча би через річку перейти!

Квадрат підійшов до річки та спробував дотягнутися до іншого берега. Але ПЛЮХХХ!!!

-Може я зможу Вам допомогти? – запропонував чоловіку сором’язливий Прямокутник.

Він став у весь свій зріст. Чоловік забрався на нього і став вище дерев. Вдалині він побачив свій будиночок і, нарешті, зрозумів, куди йому требі йти. Тоді Прямокутник ліг на бік і став мостом. Чоловік перебрався по Прямокутнику через річку, допоміг йому піднятися, подякував і поспішив додому.

А Квадрат, що сушився на березі після вимушеного купання, сказав Прямокутнику:

-А Ви, виявляється, корисна фігура!

-Та що Ви! – відповів Прямокутник. – Просто мої сторони різної довжини: дві довгі та дві короткі. Іноді це буває дуже зручно.

 

ВЕДУЧИЙ. Що ж буде  нам наступним випробуванням? Подивіться, на нашому шляху Казкові ворота. Щоб через них пройти, треба відкрити ось цей замок. Як це зробити? Необхідно порахувати всі трикутники, що на ньому є.

ЗАВДАННЯ 3.Порахувати трикутники.

ВЕДУЧИЙ. Ось ми і пройшли крізь Казкові ворота. І де ми опинилися? Що це за картини кругом нас? Все на них зображено якимись дивними знаками. Так це ж цифри!. Гном нам підказує, що ми не зможемо рушити далі, поки не доповнимо цю дивну галерею своїми картинами.

ЗАВДАННЯ 4. «Намалювати» картину цифрами.

ВЕДУЧИЙ. Подивіться, що за цікава будова. І хто тут так славно працює? Кіт Котофей. І від нього нове завдання. Треба уважно подивитися на його будову і визначити, у якої з цеглин найбільше сусідів.

ЗАВДАННЯ 5. «ЦЕГЛИНКИ»

ВЕДУЧИЙ. І ось на Казковій галявині нас очікують друзі Кота Котофея. Вони приготували для нас цікаві питання. Хто буде найкмітливіший, обов’язково отримає приз.

  1. В автобусі їхало 50 людей. На зупинці 7-ро вийшло, 3 увійшло. На наступній – увійшов 1, 3 вийшло. На наступній – 5 увійшло, вийшло 6. На наступній – вийшло 15, увійшло 2. Порахували? Скільки зупинок зробив автобус? (4)
  2. Однією лінією розділити циферблат годинника так, щоб в кожній частині числа при додаванні давали рівні суми.
  3. Поєднайте знаками 5 двійок так, щоб в результаті отримати 7. (2:2+2+2+2=7)
  4. Летіли гуси: 1 попереду, 2 позаду, 1 позаду,2 попереду,1 між двома та 3 в ряд. Скільки всього було гусей?

Ви просто всі молодці! Нам пора повертатися. Дякуємо тобі, Країна Математика за цікаву подорож!

 

 

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 липня 2019
Переглядів
1144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку