Позакласний захід для учнів "Основи ненасильницького спілкування"

Про матеріал
Матеріали заходу допоможуть учнів старших класів вчитися обмірковувати свої фрази, правильно будувати свою мову, не соромитися розмовляти про почуття. Тим самим налагоджувати безконфліктне спілкування з однолітками та дорослими.
Перегляд файлу

«Основи ненасильницького спілкування»

виступ на засіданні клубу

 «Психологічне перехрестя»

педагога соцільного

 Пономаренко Н.Г.

27.11.2019

Успіх – факт досягнення поставленої мети за

мінімальних витрат матеріальних, соціальних і

психологічних ресурсів.

Процес досягнення успіху в особистості супроводжується різноманітними емоціями: задоволенням і незадоволенням собою, почуттям успіху й неуспіху тощо. Кожний батько й мати мріють бачити свою дитину успішною, а кожний педагог прагне допомогти своїм учням визначитися, як будувати своє майбутнє. Адже справжнього успіху може досягти будь-хто – для цього треба докладати зусиль, долати невдачі та труднощі, що постають на життєвому шляху.

В процесі досягнення успіху ми взаємодіємо з іншими людьми. Взаємодіємо як? Спілкуємося!

Однин з новітніх методів у сучасній психології є ненасильницьке спілкування.

Автором цього методу є Маршал Розенберг. У своїй книзі  «Мова життя» він описав 2 основні способи спілкування: мова Шакала та мова Жирафа.

 

Мова Шакала – це домінантна мова.

«Шакал» живе в голові, оцінюючи, аналізуючи й звинувачуючи інших.

Що означає говорити мовою Шакала? Це означає, що Ви використовуєте:

- ярлики, критику, осуд;

- оцінку з точки зору винагороди чи звинувачення (тобто поведінка людини заслуговує винагороди чи покарання);

- вимоги (заперечення можливості вибору в людини, бажання покарати тих, хто не виконує вимоги);

- заперечення можливостей вибору чи відповідальності.

У «Шакала» небагато варіантів дій – сваритися, підкорятися чи тікати. Зазвичай він реагує автоматично чи за звичкою.

Приклад спілкування мовою «Шакала»:

- Ти ніколи мене не слухаєш, коли я з тобою розмовляю! Ти постійно мене ігноруєш.

- Ну, як же. Я постійно тебе слухаю!

- Ти не можеш слухати мене й одночасно читати газету! Ти весь час мене обдурюєш.

У ННС «Жираф» символізує мову життя і партнерства, сприяє душевній близькості й об’єднанню.

Жираф – дуже сильна, але й водночас мирна й добра тварина. У Жирафа найміцніше серце з усіх тварин й найдовша шия, що дозволяє бачити навколо себе повну картину світу.

Говорити мовою Жирафа – це значить говорити від щирого серця.

Людина, яка говорить мовою «Жирафа»:

- не дає оцінок,

- не звинувачує,

- не вимагає й не погрожує.

«Жирафи» об’єктивні у своєму баченні й розумінні своїх почуттів та потреб, а також почуттів та потреб інших людей. «Жирафи» використовують емпатію, намагаючись зробити не тільки своє життя, а й життя інших людей – комфортним.

Приклад спілкування мовою «Жирафа»:

- Коли я бачу, що ти читаєш газету, коли я з тобою розмовляю, то відчуваю розчарування, тому що мені потрібно, щоб мене почули. Міг би ти відкласти газету на 5 хвилин і вислухати мене?

- Коли ти просиш мене відкласти газету, в якій є важлива для мене стаття, то я відчуваю неспокій, тому що мені треба розуміти, що відбувається у світі, а ще я турбуюсь про те, щоб тобі було добре. Могла б ти почекати 5 хвилин, поки я дочитаю газету й приділю тобі увагу.

- Так.

Існують 4 основні принципи ненасильницького спілкування:

1 - безоціночне спостереження

2- вираження своїх почуттів

3- потреби

4 – прохання та побажання.

 Наприклад: Син каже мамі: «Ти примусила мене снідати, і я спізнився на урок!» (перекладання відповідальності). Приклад «перекладу»:

- «Я чекаю на сніданок і нервуюсь, що спізнюся в школу, а мені саме сьогодні потрібно бути вчасно! Можна, я візьму з собою бутерброд?” (подія – почуття – потреба – прохання).

Давайте з Вами спробуємо також говорити мовою Жирафа…(виконання вправ з використанням ННС)

 

 

Приклади фраз мови Шакала.

 

Син каже мамі: «Ти примусила мене снідати, і я спізнився на урок!»

Якщо я буду прибирати постіль, то спізнюся до школи!

Я дала тобі зошит вчора, і тому не зробила завдання!

Зробив би вчасно уроки, мав би вільний час для футболу

Мені зовсім нецікаво, як тебе вчора лаяла вчителька

Вкрали гаманець? А я тобі казала, не клади його до задньої кишені!

Ти безсовісний, я цілий день кручусь на роботі, а ти навіть хліба не купив

Якщо ти ще раз запізнишся з прогулянки додому, я тебе більше нікуди не пущу

 

 

 

 

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20191120_085449.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20191120_085502.jpg

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пашечко Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пашечко Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
1031
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку