Комунікативні ігри (багато тем)

Про матеріал
Комунікативні ігри до тем: адаптація, я-особистість, людина, одяг, казки, космос, тварини, птахи, літо
Перегляд файлу

Тема : казки

Комунікативна діяльність

Розв’язання проблемних ситуацій на тему «Хто найліпший книжчин друг?»

 Гра «Чи знаємо ми казки?»

   Усі гравці діляться на дві групи. Кожна група обговорює казки, згадує їх назви. А назва казки повинна складатися з двох-трьох слів, наприклад «Червона шапочка» , «Снігова Королева», « Лисиця і Журавель».

   За сигналом ведучого одна група говорить голосно й чітко – «Лисиця!», а друга повинна продовжити («й Журавель!»).

   Якщо назву казки вгадано, то друга група загадує назву казки. А якщо ні – продовжує перша група. Перемагає та група. Яка найбільше вгадає казок.

Гра «Книга рук»

   Зробіть у групі «Книгу рук». На кожній сторінці альбому потрібно зробити відбиток долоні, обвести контури. Під малюнком написати імя , вік і дату. А далі особисту сторінку кожного поступово заповнюють фотографіями, наклейками, записами. Час від часу «Книга рук» стає предметом бесіди за круглим столом (за згодою кожної дитини).

Виготовлення своєї першої книжки на тему «Казки»

Гра «Подорож до чарівної країни казок»

   Дитина звертається до друзів «Хто поїде зі мною до чарівної країни казок?» - ставить на стіл кулак з піднятим великим пальцем. Хтось з дітей бере великий палець у свій кулак, відставляє великий палець і каже « Я поїду до чарівної країни казок!»… коли останній гравець візьметься за палець, перша дитина стукає по його кулачкові й каже «Приїхали!»

Гра «Відомі персонажі»

Кожна дитина обирає собі героя-персонажа, про якого може розповісти від першої особи. Решта учнів задають питання, зміст яких залежить від підготовленості.

Завдання персонажа – намагатися відповідати на питання ухильно і не конкретно, щоб його роль не так швидко розпізнали.

 

 

Тема : одяг

Комунікативна діяльність

Гра «Запам`ятай одяг»

   Вихователь  пропонує дітям піднятися, пройтись, подивитись хто як одягнений і постаратися запам’ятати  якнайбільше деталей одягу своїх товаришів.

Через деякий час вихователь просить всіх швидко встати парами спиною один до одного. Кожна дитина повинна описати як одягнен його партнер. Дитина , одяг якої описують, може допомагати партнеру, задуваючи питання.

 

Можна розділити дітей на групи , тоді кожна дитина подивиться уважно і запам’ятає деталі одягу товаришів тільки у своєї групи. Переможцем може стати команда.

 

Тема: людина

Комунікативна діяльність

Гра «Опиши зовнішність»

Вихователь  підбирає листівки з портретами різних людей (бажано, щоб ці люди не були знайомі дітям). Гра проводиться в парах. Кожна пара одержує листівку. На протязі декількох хвилин діти вивчають зовнішність людини, що зображена на листівці. Потім один із дітей в кожній парі перевертає листівку зворотним боком до себе і розпочинає опис. Інший в цей час дивиться на портрет і задає навідні питання.

Перемагає той, хто правильно і докладно описав зовнішність людини.

Гра "На кого я схожий"

   У першій частині проводиться вітання, тренінг "Комплімент", під час якого діти дають один одному порівняльні характеристики. Наприклад: "Наташа, у тебе очі як зірочки!"

   У другій частині діти самостійно створюють свій уявлюваний портрет (можна звернутися за підказкою до вихователя, якщо виникають труднощі).

   Третя частина проводиться у формі гри-загадки "Хто я?".

Діти по черзі зображують когось уявлюваного, інші повинні вгадати, про кого йдеться мова.

Гра «Чарівні  ковпачки»
Обладнання: сім різнокольорових циліндрів-ковпачків будь-якого розміру. Два конуси однакового кольору, шо вставлені один в один.
На зовнішньому конусі є невеликий отвір, але він непомітний, оскільки внутрішній ковпачок закриває його. За необхідності внутрішній конус повертається і ковпачок «оживає».
   Дорослий пропонує дітям уважно подивитися на конуси і сказати, на що вони схожі. Потім просить здогадатися, який із ковпачків, на думку дітей, є чарівним. Діти повинні обрати ковпачок. Ведучий повідомляє, що ковпачки дійсно чарівні. Вони виконують бажання, але тільки особливі бажання, що стосуються власне людини, її стану або людей у цілому. Наприклад, можна побажати, щоб якийсь хлопчик або дівчинка навчилися усміхатися чи розучилися кривдити інших. Діти по черзі вдягають чарівний ковпачок і говорять свої бажання. Ведучий висловлює своє сподівання на те, що ці бажання здійсняться. Далі ведучий пропонує погратися з ковпачками, які «оживають». Один ковпачок «хоче» привітатися з усіма дітьми (комунікативна гра «Вітання»). Другий ковпачок збирається в гості (комунікативна гра «У гості»). Можливим є використання музичних фрагментів: діти наспівують улюблену пісеньку, поки «йдуть у гості», потім співають пісні разом із «господарями». Третій ковпачок знайомиться з дітьми. Проводиться гра «Імена». Четвертий ковпачок дуже засмучений, тому що забув веселу пісеньку і не може її пригадати. Дітям дається творче завдання скласти красиву, веселу мелодію, допомогти ковпачку.

 

Тема : тварини

Комунікативна діяльність

Гра «Вгадай хто це»

   Тренування дітей у складанні мікродіалогів (формулюванні реплік у формі загальних питань та стверджувальних або заперечних відповідей на них) на тему «Тварини». Діти  працюють парами. Кожна з них одержує від вихователя картку з зображенням тварини. Партнери спілкуються, розпитуючи один одного про наявність на картці тієї чи іншої тварини.Перемагає той, хто першим відгадає всіх  тварин, зображених на картці свого співрозмовника.

Гра « На чарівній галявині».

  Всі тварини, рослини, предмети вміють розмовляти, діти перетворюються на тварин, плакучу вербу, дзюркотливий струмок, скрипучий пень, струнку березу, шовкову траву. Ведучий ходить
галявиною і вітається з усіма, намагаючись вгадати хто це. Діти відповідають, прагнучи передати ігровий образ.

Гра «Ковпачки перетворюються»
Обладнання: невисокі конуси з наклеєними на, них зображеннями тварин: зайчика, лисички, ведмедя, вовка, білочки, пташки (або свійських тварин). Маленький конус надягається зверху, і «ковпачок перетворюється» на якесь звірятко.
Ведуча повідомляє дітям, що сьогодні вони будуть свідками дивних перетворень. Але, на жаль, вона забула чарівні слова («умови») Дітям необхідно підказати (придумати) якісь чарівні заклинання. Нарешті потрібні слова знайдені й починаються «перетворення».
Ведуча користується кошиком, скринькою, в яку опускає простий ковпачок, а дістає іграшку. Стане в нагоді хустка, за допомогою якої відбуваються зміни. Можливим є і простіший варіант, коли «голова» іграшки просто на очах дітей надягається на конус.
Перетворення на звіряток відбувається поступово. Діти самостійно обирають, який ковпачок буде наступним. Щоб діти здогадалися, хто з'явиться, ведуча загадує загадки.
З'являється Заєць, і проводиться ускладнений варіант комунікативної гри «Вітання». Лисичка починає хвалитися: «я лисиця хоч куди, незрівняної краси»Ведуча пропонує дітям похвалити Лисичку. Кожний хвалить по-своєму. Повторення тексту в оригіналі не обов'язкове. Діти можуть проспівати ці слова, погладжуючи Лисичку і заглядаючи їй в очі. Лисиця задоволена дітьми, вона допомагає перетворити наступний ковпачок на Вовка або Ведмедя. Герої Із задоволенням вирушають у гості (комунікативна гра «У гості», з ускладненням).
Білочка знайомиться, пропонує пограти зі своїми іменами.
(Мовленнєва ритмічна гра «Імена»)
Порядок появи героїв — довільний. Завершується заняття танцем.

 

Тема : Адаптація

Комунікативна діяльність

Гра « Дівчатка – хлопчики»

Хлопчики сідають на одну лаву, а дівчатка на іншу. Хлопчики називають будь-які імена дівчаток. Якщо ці імена носять дівчинки, то вони встають і розповідають трохи про себе. Потім дівчатка називають будь-які імена хлопчиків. Це відбувається до тих пір, поки імена всіх дітей не будуть названі.

 Гучна гра

За сигналом ведучого всі гравці починають, вигукуючи свої імена, шукати своїх тезок, щоб швидше інших зібратися в команду. Виграють найгаласливіші і моторні.

 Гра «Хто є хто»

 За 5 хвилин після сигналу ведучого гравці повинні познайомиться один з одним, дізнаючись ім'я. Виграє той, хто встиг більше всіх дізнатися .

 Гра «Пів слова»

Учасники гри сідають в коло і перекидають один одному м'яч. При цьому кидає голосно говорить перший склад свого імені; той, хто піймав м'яч, повинен швидко вимовити другий склад. Якщо назвав правильно, той хто кидав називає ім'я повністю. Якщо ім'я названо неправильно, то він каже «Ні», і чекає, хто назве його ім'я правильно і т.д.

 Гра «Телефон довіри»

Хлопчики сідають навпроти дівчаток парами. Дівчатка пошепки повідомляють своє ім'я хлопчикові з своєї пари. Після цього хлопчик, який сидить у 1-му ряду каже сусідові ім'я своєї напарниці. Каже він тихо, щоб не почули інші хлопчики. Другий хлопчик говорить третє ім'я першого дівчинки і тієї, що сидить навпроти нього. Так до тих пір, поки не дійдуть до останнього хлопчика: він називає імена всіх дівчат по черзі. Якщо ім'я названо правильно, то дівчинка встає, якщо ні-залишається сидіти. Потім дівчатка дізнаються імена хлопчиків і т.д. виграє та команда, яка була більш точною.

 

Тема : я – особистість

Комунікативна діяльність

Гра «Відкриємо серце один одному»

Кожен гравець отримує жетон у формі сердечка, на приклеїна його фотографія. Ведучий йде з капелюхом по колу. Гравці голосно називають свої імена і опускають сердечко у капелюх. Завдання гравців: витягнути з капелюха сердечко, назвати імя дитини, що зображена на ньому та віддати його хазяїну.

 Гра «Що означають ваші імена?»

Кожна дитина придумує , щоб могло означати її ім`я. Може пригадати пісню з її ім`ям , назви рослин, що починаються з такої ж букви, що й ім`я, придумує талісман. Виграє той , хто оригінальніше розповість про своє ім`я.

Гра «Листоноша»

 Перший гравець підбігає  до  стільця, на якому лежать маленькі конверти (по числу учасників). На зворотному боці фотокартка адресата . Взявши конверт, «листоноша» голосно вигукує імя адресата, а адресат піднімає руку і кричить: «Це Я!» Потім він відправляється за черговим листом. Вихователь на зворотному боці карток може написати значення імен. Ці картки в кінці гри можна оголосити і подарувати.

Гра «Назвіть ім`я»  

Всі стоять в колі, тримаючи витягнуті руки перед собою. Дитина кидає м'яч через центр кола одному з учасників і називає при цьому своє ім'я. Після кидка він опускає руки. Після того, як м'яч обійде всіх, і всі опустять руки, гра починається по другому колу. Кожен з учасників кидає м'яч тій людині, якій він кидав в перший раз, і знову називає своє ім'я.
Змінений варіант гри. Знову ж всі стоять у колі з витягнутими руками, але тепер учасник, що кидав м'яч повинен назвати  ім'я дитини, що ловить м'яч  і т.д.
 

 

Тема: дитячий садок

Комунікативна діяльність

Гра «Знайомство»

   Знайомство, відпрацьовування  вітання. На цьому занятті діти й керівник знайомляться один з одним, повідомляють про себе які-небудь відомості (що захочуть), говорять, як їх краще називати (Танечка, Танюша, Тетяна й тощо.)Діти стоять у колі і промовляють такі слова:

Вправо, вліво повернись, до друзів посміхнись

Доброго ранку ліси і поля

Доброго ранку планета Земля!

Щастя і здоров’я Вам люди бажаємо

Зранку в садочку всіх щиро вітаємо!

 

Тренінг "Комплімент"

   Діти встають у коло. Долонька правої руки кладе на долоньку лівої руки сусіда, що стоїть праворуч. Долонька лівої руки підставляється під праву долоньку сусіда, що стоїть ліворуч.

  За сигналом вихователя  діти по черзі говорять комплімент дитині, що стоїть праворуч. Компліменти не повинні повторюватися. Вимовляється комплімент із посмішкою, треба дивитися в очі дитині, якій він призначається.

Цей тренінг надалі може включатися в різноманітних модифікаціях в усі заняття.

Гра « Вітання»

1.                              Зібралися всі діти в коло,

Я – твій друг і ти – мій друг

Міцно за руки візьмемося

Й один одному всміхнемося.                           

Всім звірятам, пташкам і жучкам

Ми шлемо посмішки

Всіх друзі ми дуже любимо

Кривдити нікого не будемо

 

2. Діти посміхаються, дивляться одне одному в очі: вітаються пальчиками,долоньками,ліктями,носиками.

  3. Гуляють вільно залою, за сигналом ведучого або після закінчення музики зупиняються і вітаються різними способами з тими, хто знаходиться поруч. Наприклад: вигадують свої «іноземні», «інопланетні» вітання.

 

Тема : космос

Комунікативна діяльність

Гра «Планета Усмішок»
  Обладнання: пласкі «ракети» семи кольорів веселки з отвором посередині. Варіанти ракет (всього 7) можуть бути різноманітними.
Ракети можна розташувати на підлозі (тоді діти ставатимуть у центр), можна тримати їх перед собою, виглядаючи в отвір, можна підвісити на волосіні тощо. Ракети завжди повинні перебувати в полі зору дітей.
   Запропонувати дітям вирушити на Планету Усмішок, де відбуваються якісь незрозумілі події. Зачитати листа від Правителя Планети, який повідомляє, що всі жителі перестали усміхатися і потребують допомоги. Ведучий запитує дітей, чи згодні вони допомогти в цій нелегкій справі. Для того щоб вирушити туди, необхідно виконати деякі умови.
Умови гри
1. Гарний настрій (якщо він поганий, краще залишитися вдома).
2. «Перевірка готовності до польоту».
Дорослий пропонує дітям надягнути уявні скафандри, космічне взуття, рукавички і заплющити очі.
Дорослий повинен «перевірити», чи добре надягнуті «скафандри», торкнутися голови, рук дитини, погладити, коментуючи свої дії приблизно так: «Чи щільно сидить костюм?», «Які теплі й товсті рукавиці!», «Який чудовий вигляд ти маєш у цій формі!»
Потім дітям потрібно запропонувати «зайняти місця» в ракетах. Діти можуть стояти на підлозі або взяти в руки ракети. Велику ракету може тримати командир.
3. Перед стартом усі мають посміхнутися (в отвір ракети).
Гра «На Планеті Усмішок»
   Дорослий перетворюється на Правителя Планети Усмішок. Він вітає гостей, говорить, що на цій планеті прийнято знайомитися з кожним особисто.1)«Знайомство»  (діти  вимовляють,  проспівують,  проплескують свої імена по ланцюжку).2) «Вітання» (діти  вчаться  вітатися,  як жителі  Планети Усмішок:  із посмішкою, підморгуючи одне одному, за мізинчики, ліктиками тощо; вони вільно рухаються залою, вітаючись одне з одним, передаючи певні почуття: здивування, радість).
   З'являється один із жителів Планети Усмішок (іграшка, м'ячик, кулька, ідо незвичайно прикрашені або розмальовані). Діти допомагають мешканцеві планети пригадати, як він раніше вмів усміхатися. Вони передають його одне одному по колу і промовляють слова вітання з посмішкою. Сумна усмішка зникає. (її можна прикріпити зверху, а потім зняти або придумати, як можна перетворити сумну посмішку на веселу, наприклад шляхом «перевертання».)
За бажанням можна ускладнити завдання, запропонувавши дітям самостійно придумати, як навчити жителів знову посміхатися.
3. Вирушення додому. «Діти в невагомості» (психогімнастичні етюди).
4. Повернення.

 

Тема : літо

Комунікативна діяльність

Гра «Чарівні фарби»
Обладнання: кожна фарба є круглою «книжкою» одного кольору, верхній бік якої — рівний круг діаметром приблизно 20 см, а знизу — круг або круги такого ж діаметра, що зігнуті навпіл і наклеєні однією половиною до верхньої частини.
   Перевернувши «фарбу» і розгорнувши «сторіночки» на зворотному боці, ведучий може отримати потрібне зображення (наприклад, на розвороті жовтої фарби — круглу золоту рибку тощо).Ведучий повідомляє дітям, шо у нього в гостях був веселий художник Малярик, який залишив на згадку чудові фарби. (Демонстрація різнокольорових кругів, які можна розташувати на «палітрі» з білого паперу.) «Фарби» можуть самі перетворюватися на різноманітні іграшки, малюнки. Ведучий бере по одній «фарбі», і діти виконують завдання, що пов'язані Із зображенням якого-небудь предмета на розвороті круга. Варіанти: Червона (квітка, м'яч, півник, шапочка, корабель з яскраво-червоними вітрилами, кленовий лист); Жовта (Колобок, сонечко, рибка, барабан, труба); Оранжева (рудий кіт, білочка, лисиця, апельсин, рудий клоун); Зелена (жаба, огірок, коник, ялинка, окуляри); Блакитна (крапелька, дзвоник, ковпачок, кит); Синя (хмара, слива, джинси); Фіолетова (може бути пляма, яка хотіла все зіпсувати, або грозова хмара чи покривало Хмурени). Ведучий обирає потрібне зображення, коли готується до гри.

Гра «Кольорові олівці»
Обладнання: круглі шапочки хроматичних кольорів та «олівці». «Олівці» можуть бути пласкими, розміром з альбомний аркуш, привабливими, яскравими, їх можна тримати в руках або повісити на груди. Дорослий — Простий Олівець (атрибути — за бажанням ведучого).
Ведучий пропонує дітям вирушити до Школи Кольорових Олівців.
Школа знаходиться далеко. Під музику діти йдуть: м'якою шовковистою травою; скошеним лугом (трава колеться); тихо, обережно повз гніздо лісової пташки, щоб не злякати її;перестрибують калюжі на дорозі.Нарешті підходять до Школи. Їх зустрічає Веселий Олівець (ведучий перевтілюється ). Веселий Олівець вітається з дітьми (один із варіантів комунікативної гри «Вітання»).Олівець пояснює, що в цій Школі діти вчитимуться малювати не те, що є насправді, а уявні малюнки. Олівець (дорослий) пропонує дітям перетворитися на олівці. Колір діти обирають за бажанням, а потім виконують завдання. Ведучий просить сказати, що можна намалювати червоним олівцем. Діти по ланцюжку називають, які малюнки вони могли б намалювати. Ведучий пропонує намалювати уявні червоні квіти: троянди, маки, тюльпани, гвоздики (етюд «Квіти на галявині»).  Наприкінці ведучий викладає всі олівці і нагадує, що разом олівці схожі на веселку.

 

Тема : птахи

Комунікативна діяльність
Гра «Птахи, запаліть ліхтарики»
Діти-птахи стають по колу. Ведуча-ластівка просить дітей запалити «ліхтарик» біля її будинку. «Ліхтарик засвітиться», якщо всі птахи по черзі передадуть «іскорку» за допомогою сплеску  ритмічно одне одному. Дорослий задає ритм, а діти-птахи по одному «засвічуються».
Діти не повинні поспішати, всім необхідно дуже уважно стежити за грою, інакше, якщо хтось пропустить чергу, «ліхтарик не засвітиться». Відповідальність кожної дитини за успішне виконання завдання є дуже високою. (Варіант:діти-птахи  заплющують очі, «іскорка» передається тільки певним умовним пташиним криком . )Якщо дорослий отримує сигнал, який пройшов по колу, то він повідомляє дітям, що «ліхтарик засвітився», якщо цього не відбувається, то потрібно замінити завдання на більш легке.
Гра «Допоможіть пташці»
Одна з «пташок» засмучена. Вона розповідає дітям таку історію. У місті жила-була Чарівна Сопілочка. Вранці вона будила усіх птахів чудовими звуками. Птахи прокидалися завжди з чудовим настроєм, і весело співали, а люди слухали їх і з радістю бралися до роботи. Місто завжди було ошатним, веселим, і всі його жителі були щасливими.
Але одного разу в місто прийшов Злий Хлопчик і вкрав у Сопілочки її чудову пісеньку. Вранці, коли всі прокинулися, чудової музики не було. Птахи дуже засмутилися, перестали співати та й людей справи не йшли на лад. Люди,що жили у місті більше не чули пташиний спів. Обличчя перехожих були похмурими, і навіть кішки перестали муркотіти. (Тут «пташка» має запитати в дітей: «Як допомогти Хлопчикові виправитися?» Діти пропонують свої варіанти, потім придумують красиву мелодію для Сопілочки, щоб вона ожила.)
Після цього гра триває. «Пташки» пропонують дітям заспівати, виконати улюблений танець, хоровод тощо.
Наприкінці гри діти придумують на прощання красиві слова, фрази, жести.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку