Доки живе наша пісня, доти живе народ
Конкурс
Мета: виховувати в дітей пошану та любов до безцінних надбань українського народу, розкрити красу і поетичність, неповторність українських народних пісень, розвивати вміння виконувати пісні
Учитель. Любі діти, сьогоднішня наша зустріч присвячена найціннішому духовному скарбові нашого народу – українській пісні.
Існує така легенда. Зібрав Бог усі народи й почав роздавати дари. Одному народу дав силу, другому – красу, третьому – багатство. І коли роздав усі скарби, помітив убогу вродливу дівчину у вишитій сорочці, босу, з барвистою стрічкою на голові.
Щаслива дівчина вдячно притисла дорогий подарунок до серця й понесла його своєму народові. З тих пір по всій Україні дзвенять пісні, виливаючи в чарівних звуках та сердечних словах і смуток, і веселощі. Тож і ми маємо шанувати цей найбільший народний скарб, дар Божий.
Учень 1.Народна пісня зоряно, незгасно
Горить в моєму серці повсякчас
Не пломенистим закликом, не гаслом,
А променем, що будить сівача.
Вона мене виводить на дорогу,
Вона мені просвітлює віки,
Де радість і печаль мого народу
Врослися в древа вічного гілки.
Учень 2. Такого сплеску в музиці і слові,
Вогню такого не передаси
Нічим, крім пісні, посестри любові,
Криниці невичерпної краси.
Учень 3. Несімо ж скрізь терени років, крізь вогонь
І пісню, і мову його
і волю орлину, і правду живу
З-під неба Вкраїни у даль світову.
Учитель. Отже, я пропоную припасти до живлющих народних джерел та показати своє вміння користуватися даром Божим – співати народні пісні. Конкурс знавців народних пісень починається. Пропоную створити дві команди
Конкурси:
1. Продовжити пісні (проспівати 1 куплет)
2. Відгадати пісню й проспівати куплет
3.Конкурс-аукціон пісень зі словом «козак»
4. Конкурс «Питання-відповідь» (ведучий задає командам по черзі запитання - рядки з пісень. Відповісти треба рядками з іншої пісні)
( А я ж тебе люблю, ще й любити буду,
тільки признаюся, що сватать не буду)
(Не піду, не піду я за тебе, діду,
не чекай, не жди,
бо ти негожий, на чорта схожий,
згинь та й пропади)
((Бо з милим розпрощалася)
(Я більш не вийду, з тобой не стану)
(Якби мені не тиночки та не перелази,
ходив би я до дівчини по 4 рази)
Хто, скажи, цілував їх без мене?
(Молодий Михайло, мені подобайло...)
А чи мені женитися, а чи тебе ждати?
(Женись, женись, мій миленький,
а я не журюсь,
прийду на твоє весілля.
Збоку подивлюсь)
(Гриць мене, моя мати,
Гриць мене полюбив,
Гриць мені, моя мати.
Черевички купив)
5. Конкурс на кращу колискову для директора, класного керівника, мами, улюбленої подруги (картки)
6. Придумати нове закінчення куплету пісні
Вже й вечеря зварилася.
(Мамо, ти б не питалася,
Ну на що воно здалося?)
Та й лягайте спочивать.
(А я піду ще до клубу собі дівчину шукать)
Не каламутіть води.
(Виходь гулять, дівчинонько,
сама вдома не сиди)
(Краще з лісу принеси ягідок смачненьких)
При широкім полі
(Зібралися погулять
Саша і дві Олі)
А я весела й молода
(Гуляти буду досхочу,
а потім заміж полечу)
7. Описати зовнішність дівчини або хлопця словами з пісні (команди вибирають картку)
Приклади
Дівчина:
хлопець
8. Інсценізація пісень
„Несе Галя воду”
„Два веселих гуся”
Учитель. От і закінчився наш конкурс. Молодці, діти, знаєте народні пісні, гарно співаєте. Я гадаю, що ви завжди з любов’ю будете ставитись до пісень – найціннішого скарбу нашого народу.
Учень 1. Українська пісня. То журавками, то неопалимою купиною бринить вона, як історична пам’ять мого народу.
Учень 2. Українська народна пісня. Вона, як сльоза, очищає душу. Пісня, як свята молитва, сповідає і прощає. Народна пісня цілюща, як материнське молоко. Бо живе в ній наш родовід, у ній живе наша многостраждальна і прекрасна Україна з її ясними зорями й тихими водами.
Учень 3. Пісня – наш паспорт вічний,
Пропуск у білий світ...
Ми не ховали обличчя,
Гордо ішли сотні літ.
Завжди ми накривали
Дружби ясні столи.
Нас по піснях пізнавали,
Де б ми і з ким не були.
Райдуга в небі висне
Граючи в плесах вод.
Доки живе наша пісня,
Доти живе народ.