Урок "В.Винниченко "Федько-халамидник".Головні та другорядні герої твору.Добро і зло, благородство і підлість. Федько як особистість."

Про матеріал

Урок української літератури у 6 класі із використанням методів інтерактивного навчання та критичного мислення.

Автор: Зайчук Лариса Юхимівна , учитель української мови та літератури Іллінецького НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія №2"

Перегляд файлу

Тема уроку: В.Винниченко «Федько-халамидник»

Головні і другорядні герої твору. Добро і зло, благородство і підлість у творі. Федько як особистість.

Мета уроку: працюючи над змістом оповідання, вчити учнів характеризувати образи героїв, розвивати зв’язне мовлення , творчу уяву, плекати загальнолюдські моральні цінності.

                                                         Людина починається з добра.

                                                                               Народна мудрість.

Перебіг уроку

І .Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.

  1. «Кольорова палітра»

Визначте, якого кольору слова: зима, небо, мама, зло, добро.

А якого кольору ваш настрій?

  1. Гра «слово-магніт». Доберіть слова, що поєднуються зі словами «добро», «зло».

До осмислення цих важливих понять закликав нас В.Винниченко у своєму творі «Федько-халамидник».

      ІІ. Оголошення і мотивація теми та мети уроку. 

  1. Робота з текстом оповідання.

Доберіть епізоди із твору, у яких,на вашу думку, проявляються добро та зло. Прокоментуйте їх.

-Отож, добро та зло живе у вчинках людей, героїв цього твору.

  1. «Чарівна скринька»

За цитатами із твору визначити героїв оповідання:

  • «Там шибку з рогатки вибив, там синяка підбив своєму закадишному другові, там перекинув діжку з дощовою водою…»;
  • «Камінь, а не дитина. Сибіряка якийсь»;
  • «Дитина смирна, ніжна, делікатна. Чистенький, чепурненький, соромливо посміхається невинними синіми очима»;
  • «За все бить не можна. За що бити, а за що хвалити»;
  • «Сидить у себе на воротях, як Соловей-Розбійник на дереві».
  1. Осмислення понять про головних і другорядних героїв.
  2. Характеристика образів Федька і Толі, створення асоціативних  грон із рис характеру, епітетів, що заготовлені на квіткових пелюстках сірого і білого кольорів:

сміливий, терплячий, покірний, безсердечний, спритний, чесний, делікатний, підлий, благородний, вірний у дружбі, боягузливий, брехливий, непосидючий.

(Прикріплення епітетів- пелюсток на дошці під іменами- Федько, Толя ).

  1. Робота в парах.

Визначити, які риси характеру героїв стали визначальними для сприйняття хлопчиків оточуючими. Зробіть висновки, чому так

Займи позицію.

  • Чи винен Толя у смерті Федька? Чи міг змінити ситуацію?
  1. Прийом «РАФТ».

Роль-  учні. Аудиторія-Толя. Форма- СМС. Тема-заклик до усвідомлення Толею свого вчинку.

Презентація робіт.

  1. Робота в групах.

Що ж хотів сказати Володимир Винниченко своїм оповіданням, поміркуймо, застосувавши кольорові капелюхи.

Жовтий- позитивне у творі…

Чорний – негативне у творі….

 Зелений – якби міг, то б … (творчі ідеї)…

Червоний – емоції, почуття, коли читав…

Синій – актуальність твору…

 

C:\Users\admin\Desktop\lviv-pmday-2015-s-6-6381 (3).jpg

ІІІ.  Підсумок уроку

  1. Прийом «незакінчене речення»
  • Працюючи на уроці,  я зрозумів, що…
  1. Заключне слово учителя
  •  людина починається з добра…

ІV. Домашнє завдання.

  1. Написати свій варіант закінчення оповідання.
  2. Опрацювати статтю в підручнику про головних і другорядних героїв твору.

 

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
2221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку