Урок української літератури у 6 класі із використанням методів інтерактивного навчання та критичного мислення.
Автор: Зайчук Лариса Юхимівна , учитель української мови та літератури Іллінецького НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія №2"
Тема уроку: В.Винниченко «Федько-халамидник»
Головні і другорядні герої твору. Добро і зло, благородство і підлість у творі. Федько як особистість.
Мета уроку: працюючи над змістом оповідання, вчити учнів характеризувати образи героїв, розвивати зв’язне мовлення , творчу уяву, плекати загальнолюдські моральні цінності.
Людина починається з добра.
Народна мудрість.
Перебіг уроку
І .Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
Визначте, якого кольору слова: зима, небо, мама, зло, добро.
А якого кольору ваш настрій?
До осмислення цих важливих понять закликав нас В.Винниченко у своєму творі «Федько-халамидник».
ІІ. Оголошення і мотивація теми та мети уроку.
Доберіть епізоди із твору, у яких,на вашу думку, проявляються добро та зло. Прокоментуйте їх.
-Отож, добро та зло живе у вчинках людей, героїв цього твору.
За цитатами із твору визначити героїв оповідання:
сміливий, терплячий, покірний, безсердечний, спритний, чесний, делікатний, підлий, благородний, вірний у дружбі, боягузливий, брехливий, непосидючий.
(Прикріплення епітетів- пелюсток на дошці під іменами- Федько, Толя ).
Визначити, які риси характеру героїв стали визначальними для сприйняття хлопчиків оточуючими. Зробіть висновки, чому так
Займи позицію.
Роль- учні. Аудиторія-Толя. Форма- СМС. Тема-заклик до усвідомлення Толею свого вчинку.
Презентація робіт.
Що ж хотів сказати Володимир Винниченко своїм оповіданням, поміркуймо, застосувавши кольорові капелюхи.
Жовтий- позитивне у творі…
Чорний – негативне у творі….
Зелений – якби міг, то б … (творчі ідеї)…
Червоний – емоції, почуття, коли читав…
Синій – актуальність твору…
ІІІ. Підсумок уроку
ІV. Домашнє завдання.