Позакласний захід "Двобій інтелектуалів."

Про матеріал

Позакласний захід з фізики для 10-11 класів.

Мета:

навчальна:поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;

розвиваюча:розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації;

виховна:через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, повагу до видатних людей, виховувати почуття колективізму, повагу до одногрупників, формувати потребу в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Державний навчальний заклад

«Сумське міжрегіональне вище професійне училище»

 

 

Дуель – шоу

 «Двобій інтелектуалів»

 

Описание: C:\Users\Люда\Desktop\images.jpg 

 

Описание: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTUElFG2EF5PXYOadUbppA8fdck4FgOWtPD2k2dpJeHBLH0z9fG 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

викладач фізики

Жугуліна В. І.

 


Мета:

  •                   навчальна: поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
  •                   розвиваюча: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації;
  •                   виховна: через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, повагу до видатних людей, виховувати почуття колективізму, повагу до одногрупників, формувати потребу в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються.

Обладнання: мультимедійний проектор 

Пояснення: у шоу беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Кожна команда має 4 учасники. Дуель ділиться на 6 раундів і фінал. Переможець визначається у фінальному, сьомому раунді, де бали команди-переможця зростають удвічі. У кожному раунді команда може отримати певну кількість балів. Також після кожного раунду команді яка перемогла надається можливість отримати 3 додаткові бали за правильну відповідь на бонусне питання. Та команда яка набере більшу кількість балів перемагає.

Хід гри

Викладач. Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вітаємо вас на шоу «Двобій інтелектуалів»! 

Хто розумніший, хлопці чи дівчата? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Сьогодні ми спробуємо це з’ясувати. Змагання відбудеться між командою хлопців та командою дівчат.

То ж давайте представляти наших учасників.  

 

1 команда «Джентельмени»  В команді «Джентельменів»

1 учень– цілеспрямований та працьовитий учень, каже про інших тільки ті слова, які хотів би почути на свою адресу.

2 учень -  любить читати, пізнавати нове, прагне бути взірцем для інших учнів у навчанні та поведінці, цікавиться технікою, добре володіє комп’ютерами.

Наступний герой щирий, розсудливий та творчий, любить читати наукову літературу, підтримує здоровий спосіб життя, займається туризмом – 3 учень -вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед! 

І нарешті, капітан команди, веселий та артистичний хлопець; організатор відпочинку для друзів; учасник та призер спортивних змагань з різних видів спорту; любить футбол та музику і вважає, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати.

Девіз «Джентельменів»: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати».

2 команда –«Леді». В команді найчарівніші, найрозумніші дівчата нашого училища!

Перша учасниця доброзичлива та чуйна, приваблива та неповторна

Наступна учасниця відповідальна та цілеспрямована, завжди досягає своєї мети .

Третя  учасниця щира, привітна, впевнені в собі.

А ось ця дівчинка переконана, що еліксиром життя та джерелом вічної молодості є рух.  Завжди рухлива та активна  , капітан команди дівчат.

Девіз команди «Леді»: «Не помиляється лише той, хто нічого не робить».

Викладач.   Пояснення умов проведення конкурсу. 

На шляху до перемоги у кожної команди 6 раундів і фінал. Переможець визначається у фінальному, сьомому раунді, де бали команди-переможця зростають удвічі. У кожному раунді команда може отримати певну кількість балів. Також після кожного раунду команді яка перемогла надається можливість отримати 3 додаткові бали за правильну відповідь на бонусне питання. Та команда яка набере більшу кількість балів перемагає.

 

Викладач. У нас залишилася одна незавершена справа - це представити наше справедливее, найоб’єктивніше журі.

(Представлення членів жюрі)
Викладач. І так, всі справи завершино, можемо переходити до гри.

1 раунд (Слайд 2)

«Розминка»

Викладач. На мультимедійному проекті з`явиться таблиця із зашифрованими словами. Ви повинні якнайшвидше утворити із поданих складів слова, які означають фізичні терміни. Всього на слайді зашифровано 6 фізичних термінів. За кожне правильне слово команда отримує 1 бал. Команда, яка першою правильно виконає завдання, отримує також додатковий бал.

Завдання: жіль, метр, тер, мо, тон, тя, ди, єм, на, ва, си, ла, об, нью.

Після виконання командами завдань на мультимедійному проекті з`являється варіанти можливих слів: (сила, Ньютон, тертя, динамометр, важіль, об`єм)

Бонусне питання

Задається команді яка перемогла у 1 раунді.

(Слайд 3) Питання: «Скільки відсотків людей вважають фізику складною наукою?»

Похибка відповіді ±10 %

 

Правильна відповідь(Слайд - 4)83 % (73-93%)

 

2 раунд (Слайд 5)

«Обери фото»

Викладач. За правильну відповідь команда отримує 3 бали.

Питання для хлопців. (Слайд 6 )

Який з цих приладів винайшла жінка?

C:\Users\Евгения\Desktop\хто зверху\b.jpgC:\Users\Евгения\Desktop\хто зверху\а.jpg

 

                     А                                            Б

Правильна відповідь – Б (Слайд 7 )

У 1810 році Табіта Беббітт створила прототип циркулярної пилки, яка пізніше почала використовуватися у лісопильній промисловості.

 

Викладач. Питання для команди дівчат.(Слайд 8)

Який з цих хлопчиків вивчає квантову електродинаміку?

C:\Users\Евгения\Desktop\хто зверху\а1.jpegC:\Users\Евгения\Desktop\хто зверху\бl.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильна відповідь – варіант А (Слайд 9 )

Викладач. Для оголошення результатів слово надається жуві.

Журі. Після двох раундів команда дівчат має ….балів, а команда хлопців - ….балів.

3 раунд (Слайд 10)

Конкурс «Портрети»

Викладач.  На мультимедійному проекті з`являється портрет відомого вченого-фізика. Ваше завдання - назвати прізвище вченого. Якщо портрета вченого недостатньо для виконання завдання, на слайді з`являються основні відомості про вченого, вказуються деякі його досягнення. Кожній команді необхідно відгадати ім`я трьох вчених-фізиків. 

За кожну правильну відповідь команда отримує 3 бали, якщо відгадує прізвище вченого без додаткових відомостей, якщо відгадує з додатковою інформацією – то отримує 2 бали. Якщо команда дає неправильну відповідь, то відгадати вченого має право команда-суперник за що отримає 1 бал. Починає гру команда, яка має поки що меншу кількість балів.

Фото для першої команди.

Перший вчений:

1 вчений: фотографія  (Слайд 11)

1 вчений: Фотографія і відомості (Слайд 12)

Другий вчений:

2 вчений: фотографія (Слайд 13) 

2 вчений: Фотографія і відомості (Слайд 14)

Третій вчений:

3 вчений: фотографія (Слайд 15)

3 вчений: Фотографія і відомості (Слайд 16)

Фото для другої команди.

Перший вчений:

Перший вчений: фотографія (Слайд 17)

1 вчений: Фотографія і відомості (Слайд 18)

Другий вчений:

2 вчений: фотографія (Слайд 19)

2 вчений: Фотографія і відомості (Слайд 20)

Третій вчений:

3 вчений: фотографія (Слайд 21)

3 вчений: Фотографія і відомості (Слайд 22)

 

Бонусне питання (Слайд 23)

У скільки разів страусине яйце важче за куряче?

Похибка може дорівнювати 10.

Правильна відповідь - (Слайд 24-)у 30 разів (20-40 разів)

Викладач. Звертаємося до Вас, шановне журі.

Журі. Після проведення 3 раундів команда дівчат має     балів, а команда хлопців -    балівує 5 додаткових балів.

 

4 раунд (Слайд 25)

Конкурс «Пісенний вернісаж»

Викладач. В четвертому конкурсі ми дізнаємось, хто – хлопці або дівчата – краще знають відомі пісні. Учасники гри повинні назвати числівник, що міститься в пісні. Наприклад, на запитання «На якому поверсі живе кохання гурту «Корнi»?» відповіддю є 25. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

Починає гру команда, яка має поки що меншу кількість балів, тобто команда…

Запитання для хлопців:
1.Скільки мінімум градусів в чоловікові порахувала Світлана Лобода? (40)
2. У який час співачка Ёлка буде сидіти у літаку і думати "про пілота»? (7. 22)
3. Скільки троянд видно з вікна в пісні А. Пугачової? (Мільйон.)
4. Про скільки звичних слів ідеться в пісні Ані Лорак? (3)
5. У якому віці ще можна вийти заміж за принца в пісні Вєрки Сердючки? (30)
 

Запитання для дівчат:
1. Скільки найвідоміших любителів чаю було на російській естраді? ( 2)
2. У якому віці, на думку групи «Руки Вверх» людина вже доросла? (18)
3. Скільки років Григорій Лепс вже щасливий «как никто»?» (100)
4. Скільки свічок не перегорить в серці Кіркорова? (1000)
5. Кількість причин у пісні Iгора Ніколаєва. (5)

Викладач. Обидві команди – просто молодці, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____. І для них бонусне питання.

Бонусне питання (Слайд 26)

Ви вранці поспішаєте на навчання. На столі стоїть чашка гарячої кави, яку ви повинні випити через п'ять хвилин. Як краще вчинити, щоб не обпектися?

  1. відразу додати холодне молоко, і нехай кава постоїть так,
  2. додати молоко у останній момент - перед тим, як випити каву,
  3. різниці немає.

Правильна відповідь (Слайд -27) - відразу додати холодне молоко, і нехай кава постоїть.

Викладач. Команда__________  отримує до своєї копілки ще 3 бали.

Журі. Після чотирьох раундів команда дівчат має ….балів, а команда хлопців - ….балів.

5 раунд (Слайд -28  )

Конкурс «Бліц»

Викладач. Ми переходимо до наступного конкурсу «Бліц», де команда показує свій сукупний інтелект. Я буду ставити запитання по черзі кожному з учасників, відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Питання для хлопців.

  1. Хто з українців вперше злітав у космос? (чоловік)
  2. Кому важче визначити колір та відтінок? (чоловік)
  3. У якому сузір’ї знаходиться Полярна зірка? (жінка, Мала Ведмедиця)
  4. Кому яблуко підказало закон всесвітнього тяжіння? (чоловіку, Ньютон)
  5. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  6. Секунди та хвилини придумав (чоловік)
  7. Хто був двічі нагороджений Нобелівською премією з фізики та хімії? (жінка, Марія Складовська-Кюрі)
  8. Хто найчастіше отримували Нобелівську премію? ( чоловіки)
  9. Хто отримав Нобелівську премію за розробку оболонкової моделі ядра? (жінка, Марія Геппер Майєр)
  10. Хто з фізиків уперше провів слідство і викрив шахраїв? (чоловік, Архімед)
  11. На честь кого названо одиницю вимірювання енергії? (чоловіка, Джоуль)
  12. У кого вища температура тіла, у чоловіка чи жінки? (чоловіка)
  13. Одиниця вимірювання електричного заряду. (чоловік, Кулон)
  14.  Винахідник радіо. ( чоловік, А.С. Попов)

Питання для дівчат.

  1.         Хто увів термін «фізика»? (чоловік, Арістотель)
  2.            Найбільш гаряча  планета Сонячної системи. (жінка, Венера)
  3.            Закон, який виражає зв'язок між силою струму, напругою та опором в електричному колі, носить ім’я…. (чоловіка, Ома)
  4.            Людина, яка допомогла Ейштейну отримати Нобелівську премію…(жінка, дружина Мілева Маріч)
  5.            Хто кидав гармати з похилої вежі  в італійському місті Піза? (чоловік Галілй)
  6.            Хто вперше отримав Нобелівську премію? (чоловік)
  7.            Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
  8.            Кого ховали в трьох трунах: дерев’яна, свинцева та ще одна дерев’яна. (жінку, Марію-Складовську Кюрі)
  9.            Ким було побудовано телескоп вперше? (чоловіком, Галілей)
  10.       Ким було відкрито сьому планету Сонячної системи? (чоловіком, Гершелем)
  11.                Основоположник космонавтики? (чоловік, Ціолковський) 
  12.                Кому належить наступний вислів: «Дайте мені точку опори, і я переверну світ»?  (чоловіку, Архімеду).
  13.  Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  14.  Хто автор планетарної моделі атома? ( чоловік, Ернест Резерфорд.)

Ведучий.  А зараз, шановне журі, оголосіть результати конкурсу «Бліц»

Журі. Рахунок__________ на користь_______.

6 раунд (Слайд 29)

Конкурс капітанів

Викладач. Капітани команд отримують завдання. Поки інші учасники та глядачі слухають вірш капітани повинні пригадати якомога більше фізичних величин або приладів, причому капітану команди хлопців слід пригадати фізичні величини жіночого роду, а капітану команди дівчат –пригадати назви фізичних приладів чоловічого роду. Наприклад, маса, сила – це приклади фізичних величин жіночого роду, а термометр,секундомір – відповідно прилади чоловічого роду. Капітан який згадає більше назв фізичних величин або фізичних приладів принесе своїй команді 10 балів. Отже, час пішов. Удачі!

Викладач. А для нас шановні присутні звучить вірш «Для чого фізику вчимо?» .

 

Для чого фізику вчимо?

Як будинок збудувати,

 Камінь надважкий підняти?

Як від вітру захиститись,

Дерево важке звалити?

Як піднятися у небо?

Як домчати, куди треба,

 Друзям вістку передати,

 Про нові світи дізнатись?

Грім і блискавка лютує.

 По шибках мороз малює.

 Вітер хвилі підіймає.

 Дощик землю напуває.

 Сніг пухкий, немов перина…

 Як? Чому? Яка причина?

 Сонце світить, зорі сяють.

Як це світло виникає?

Щоб природу пізнавати —

треба фізику вивчати.

(Після прослуховування вірша відбувається перевірка завдань, виконаних капітанами команд. На мультимедійному проекті з`являються можливі варіанти фізичних приладів чоловічого роду і фізичних величин жіночого роду.)

(Слайд 30) (Слайд 31)

Викладач. Капітан команди … дав більшу кількість відповідей і команда …  отримує 10 балів.

Фінал (Слайд -32)

Конкурс «Хто більше»

(Слайд 33) Потрібно скласти якнайбільшу кількість слів з одного великого слова

ТЕПЛОЄМНІСТЬ

Учасники складають короткі слова з букв, які знаходяться у цьому слові (тепло, петлі, сіль…). Виграє команда яка складе більше слів і бали які були набрані протягом гри подвоюються.

 

Конкурс вболівальників

Викладач. Поки жюрі підраховує результати гри, ми проведемо конкурс вболівальників. Найактивніші вболівальники не залишаться, звичайно, без призів. Якщо відповідь вам відома – піднімаєте руку. 

(За правильні відповіді учні отримують цукерки.)

Кажуть «Математика – мова фізики». Тому запитання для вболівальників буде математичного змісту:
1. Число, яке не впливає на суму. ( 0)
2. Число, яке не впливає на добуток. ( 1 ) 
3. Найменше просте число ( два )
4. 50 відсотків від гривні. ( 50 коп. )
5. Сума кутів квадрата. ( 360 градусів )
6. Один відсоток від метра. ( сантиметр )
А тепер спробуйте відгадати загадки:
1.Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї — вона за тобою. Що це? (Тінь)
2.Видно край, а не дійдеш. Що це таке? (Горизонт) 
3.Безкоштовний звуковідтворювальний пристрій. (Рот)
4.Що йде не рухаючись із місця? (Час)
5.Що можна приготувати, але не можна зїсти? (уроки)
 

Журі. Підбиття підсумків. Нагородження переможців та учасників гри.

Викладач.  Великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Я бажаю всім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.

Отже, наша фізична дуель завершена. Я гадаю, ми всі сьогодні переконалися, що учні нашого училища – неважливо дівчата або хлопці - найсміливіші, найнаполегливіші, найвинахідливіші та найрозумніші учні. Дякую всім: командам за участь та глядачам - за підтримку.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку