Позакласний захід "Двобій світів"

Про матеріал
Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Запрошуємо вас у чудову подорож, сповнену таємниць і несподіванок. Вас чекають цікаві і захоплюючі пригоди, нездоланні перешкоди, мудрі загадкию.
Перегляд файлу

 

 

 

Позакласний захід

з фізики

 

«двоБІЙ СВІТІВ»

 

 

 

 

Підготувала

вчитель фізики

Прилуцького закладу загальної середньої освіти

 І-ІІІ ступенів № 10 (ліцей № 10)

Кіча  Раїса  Іванівна

 

 

 

 

2020 н. р.


Мета заходу: визначити рівень оволодіння учнями знаннями отриманими у ході вивчення фізики, розвивати інтерес до вивчення фізики шляхом активації їхньої пізнавальної діяльності, вчити творчо мислити, швидко і правильно орієнтуватися у нестандартній ситуації, знаходити правильну відповідь. 

 

Очікувані результати: знаннєвий компонент: учні демонструють знання, отримані на уроках фізики, оперують фізичними поняттями; діяльнісний  компонент: учні володіють найпростішими методами проведення дослідів та експериментів; ціннісний компонент: учні оцінюють на якісному рівні результати застосування набутих знань в реальних життєвих ситуаціях.

 

Ключові компетентності, що формуються під час проведення заходу: основні компетентності у природничих науках і технологіях (володіти основними методами здійснення фізичних дослідів, проводити їх, коректно та безпечно користуватися фізичними приладами, обладнанням, усно пояснювати результати фізичних дослідів та експериментів); математична (використовувати просторову уяву, логічне мислення для розв’язування експериментальних задач зфізики та тлумачення їх результатів); спілкування державною мовою (користуватися сучасною науковою мовою; чітко, стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки; бути здатними до комунікації з іншими учасниками); ініціативність та підприємливість (працювати в колективі, здійснювати поділ завдання на складові, розподіляти функції та обов’язки між членами команди; вести діалог, узагальнювати інформацію, приймати рішення).

 

Обладнання: комп’ютерна  презентація, картки із завданнями, набори для проведення дослідів, набори для проведення експериментів.

 

Вікова категорія: учні 7 класу

 

Пояснення: У заході беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Кожна команда має 5 учасників. Дуель хлопчачого і дівчачого світів ділиться на  6 раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів, дослідів, експериментів, загадок. Наприкінці гри за максимальною кількістю балів визначається переможець гри.

 

Час проведення:  45 хвилин.

 

Команди:  «День» - дівчатка;

                    «Ніч» - хлопчики.

 

Журі: із запрошених гостей вибирається три члени журі.

 


Хід заходу

Ведуча: Відколи крутиться Земля,

               Відтоді розум найцінніший...

               Багатства можеш ти не мать,

               Та фізику повинен знать!

               Вона – цариця всіх наук.

               (Але це тільки поміж нами)

               Щоб вам не  відірвало рук,

               Ви не беріть її руками.

      Але ж саме сьогодні я хочу запропонувати нашим юним друзям «доторкнутися до фізики руками», самим на практиці перевірити деякі її твердження і закони. Сьогодні я запрошую вас у чудову подорож, сповнену таємниць і несподіванок. Вас чекають цікаві і захоплюючі пригоди, нездоланні перешкоди, мудрі загадки.

     Але я вірю, що ви сміливо здолаєте усі перешкоди, розгадаєте найскладніші загадки, справитесь із найважчими випробуваннями.

     Отож, запрошуємо вас до гри «ДВОБІЙ СВІТІВ».

  Команди на старт!

 

  1. Раунд:  Мішок Бернуллі.

Всім відомо з давнини, що фізика насамперед, це творчість рук та мозку.

     Тож я пропоную нашим командам одночасно в цьому переконатися саме зараз.

      Повітряна куля – це прекрасно, а гігантський мішок Бернуллі – це найкраще! В цьому експериментів ви будете займатися досить незвичною грою. А саме надуванням мішків Бернуллі наввипередки.

( Пісочний годинник)

Крок № 1. Візьміть кожен по мішку і завяжіть його на вузол з одного боку.

Крок № 2. Спробуйте надути мішок будь-яким відомим для вас способом. Чи готові?  Почали!  Вийшло?! А скільки часу це у вас зайняло?

Крок № 3. А тепер спробуйте надути мішок набагато швидше. Широко відкрийте не зав’язану сторону мішка і відведіть його від рота на відстань близько 40 сантиметрів і швидко дуйте всередину.

Секрет експерименту: Завдяки закону Бернулі: в потоках рідин або газів, чим вище швидкість, тим нижче тиск. Отже ви надуваєте мішок не тільки повітрям, яке видуваєте з легень, а і надсилаєте в нього повітря, що знаходиться поруч.

 

  1. Раунд: Загадкова кімната

    У природі дуже багато загадок. Завдання фізики - розгадати їх. А ваше завдання - дати правильні відповіді на запитання.

Команда дівчат

  1. Під яким деревом сидів Ньютон, Коли на нього впало яблуко? (яблуня)
  2. Як називається рух повітря? (вітер)
  3. Розмір якої частини тіла зробив Попелюшку принцесою? (ноги)
  4. Літальний апарат Баби Яги. (ступа)
  5. З якої речовини був побудований палац Снігової королеви? (з води)

Команда хлопців

  1. Рідинний насос у тілі людини. (серце)
  2. Яким органом людина користується як локатором? (вухом)
  3. Сніг у рідкому стані. (вода)
  4.  Джерело енергії для людського організму. (їжа)
  5. На уроці фізики поки Петя відповідав на запитання вчителя, Коля відсунув його стілець. Під дією якої сили Петя впав на підлогу? (сили тяжіння)
  1. Раунд: Досліди.

       Не завжди скарби заховані глибоко в землі. Іноді вони плавають на поверхні, але дістати їх не так вже й легко. В цьому ви зараз самі переконаєтесь. Кожна команда проведе свій дослід  за розданими карточками із завданнями.

(дітям роздаються карточки із завданнями)

Техніка безпеки перед початком роботи:

1. Чітко слідуйте порядку і правилам безпечного проведення досліду.

2. Звільніть робоче місце від усіх непотрібних для роботи предметів та матеріалів.

3. Перевірте наявність необхідних предметів і матеріалів.

4. Починайте виконувати завдання лише після дозволу вчителя.

5. Виконуйте лише ту роботу, яка передбачення завданням або дорученням вчителя.

Експеримент  «Торнадо в пляшці» для глядачів.

    Природа торнадо досі до кінця не піддається поясненню. Поки що не можна точно описати механізм переходу грози в торнадо. Але досліджувати в невеликій кімнаті торнадо ви легко зможете.

( Поки обидві команди вивчають карточки з завданнями,

вчитель проводить експеримент)

Секрет експерименту: Коли ви просто перевертаєте пляшку, тиск в порожній пляшці заважає воді виливатись. Обертаючи пляшку і створюючи вир ви вирівнюєте тиск між двома посудинами і вода спрямовується вниз. Тому процес переливання води відбувається швидше.

1 дослід « Пакет, що не протікає»  (команда  «Ніч»)

    Що буде якщо проткнути пакет з водою? Утворюється дірка і вода витече назовні. А чи можна проткнути пакет з водою так, щоб вода не витекла? Зараз розберемося.

Крок № 1 візьміть пакет, що застібається і наповніть його водою.

Крок № 2 застебніть пакет.

Крок № 3 поступово пробивайте його декількома деревяними шпажками. І спостерігайте за тим, чи витікає вода.

Секрет експерименту: матеріал, з якого зроблений пакет, еластичний. Коли ви проколюєте пакет, поліетилен охоплює шпажку, заважаючи воді витікати. Ви можете вставити в пакет від 3-х до 1-ти шпажок.

2 дослід « Незвичайний пісок» - (команда «День»).

    Напевно, багато хто з вас люблять ходити по мокрому піску поряд з морем, коли хвилі то накочуються, то відступають. А що було б, якби на березі моря був не звичайний пісок? Давайте проведемо дослід, щоб відповісти на це питання.

Крок № 1 візьміть дві глибокі ємкості і налийте в них води.

Крок № 2 насипте в одну ємність Речовину № 1, а в іншу ємність  Речовину № 2.

Крок № 3 занурте одну руку в ємкість з Речовиною № 1, а іншу – в ємність з Речовину № 2. І що виходить?

    Речовина № 1 намокла, а Речовина № 2 – ні! Дивно, але ж пісок завжди намокає при контакті з водою! У чому ж тут справа?

Секрет експерименту: Речовина № 1 – це звичайний підфарбований пісок, а Речовина № 2 – це гідрофобний пісок. Він оброблений спеціальним реагентом, який відштовхує воду. Тому цей пісок і не намокає.

 

  1. Раунд: Музичний  конкурс.

     В четвертому конкурсі ми дізнаємось, хто – хлопці або дівчата – краще знають відповіді на питання за відомими піснями. Учасники гри по черзі відповідають на запитання. Кожній команді буде задано по 4 запитання, на які потрібно дати відповідь.

Запитання для дівчат:

1. Як ви вважаєте чи правдиві слова пісні? Чи може серед безхмарного неба з'явитися грім? ( Грім серед ясного неба. Пономарьов)

2. За яких обставин ми можемо спостерігати опади у вигляді дощу? (Перечекати. Кароль)

3. Яка сила заважає вам повторити за співачкою: відірватись від землі, і летіти в небеса? ( Відірватись від землі. Могилевська)

4. Від чого залежить, що іноді на небі видно багато зірок, а іноді зовсім немає? (Палала в небі зірка. Валевська)

Запитання для хлопців:

1. В чому полягає невідповідність слів виконавців пісні? ( Два сонця в горі. Фантом)

2.Завдяки чому ми можемо спостерігати з вами таке явище, як рух місяця по небу? (Місяць по небу ходить. Могилевська)

3. Що являє собою фізичне явище, яке ми звикли називати зорепадом? (Ніч, яка місячна. Вінник)

4. Як визначити швидкість човна, який пливе по річці? (А я пливу у човні. Білик)

5 Раунд: « Магічні експерименти»

    Два експерименти, команда виконує по черзі на швидкість, правильність та знання.

( діти отримують карточки з завданням)

Техніка безпеки перед початком роботи:

1. Чітко слідуйте порядку і правилам безпечного проведення досліду.

2. Звільніть робоче місце від усіх непотрібних для роботи предметів та матеріалів.

3. Перевірте наявність необхідних предметів і матеріалів.

4. Починайте виконувати завдання лише після дозволу вчителя.

5. Виконуйте лише ту роботу, яка передбачення завданням або дорученням вчителя.

1 Експеримент « Невидимі чорнила»  (команда  «Ніч»)

    Шпигуни і слідопити часто стикаються з невидимим чорнилом. В детективних фільмах і книгах, коли героя намагаються обдурити злочинці, або коли вони знаходять секретні документи. Напевно, вам завжди було цікаво як же чорнило можуть бути невидимими. Є кілька способів. Зараз ви навчитеся одному з них!

Крок № 1: візьміть пакет з Речовиною № 3 і вилийте його вміст в стакан, додайте в розчин 20 мл води.

Крок № 2: візьміть пензлик, і вмочуючи її в Речовині № 4, напишіть слово на папері. ( після цього важливо ретельно промити пензлик під водою)

Крок № 3: дайте паперу висохнути.

Крок № 4: поки сохне папір, зробіть розчин Речовини № 5- вилийте вміст пакета в склянку, додайте в розчин 20 мл води.

Крок № 5: вмочуючи пензлик в розчині Речовини № 5, проведіть по паперу послідовними паралельними рухами. І… ваше слово починає проявлятися. Давайте розберемося як же це вийшло.

Секрет експерименту: Речовина № 3 – це роданид амонію, а Речовина № 4 – це хлорид заліза. При їх взаємодії виходить роданид заліза червоно-коричневого кольору. Слово написали безбарвним розчином роданиду амонію, а реакція з хлоридом заліза відбувається дуже швидко.

2. Експеримент « Кольори, що не перемішуються» (команда «День»).

    Всі люблять і вміють змішувати різні кольори. А що якщо провести експеримент і отримати кольори, які не будуть змішуватися між собою?

Крок № 1: налийте в кожен з трьох стаканів по 70 мл., теплої води.

Крок № 2: в стакан № 1 насипте чотири ложки цукру. Добре розмішайте до повного розчинення цукру ( можливий осад в розчинення цукру, що не розчинився – це не критично). Пофарбуйте розчин зеленим барвником.

Крок № 3: в стакан № 2 насипте дві ложки цукру. Добре розмішайте до повного розчинення цукру. Пофарбуйте розчин жовтим барвником.

Крок № 4: в стакан № 3 цукор не додавайте. Пофарбуйте розчин червоним барвником.

Крок № 5: акуратно і повільно, намагаючись не перемішати кольори, за допомогою піпетки перенесіть в стакан № 1 вміст стакану № 2, а потім вміст стакану №3. У вас вийде три різнокольорових шари, що не перемішуються між собою.

Секрет експерименту: Даний ефект досягається за рахунок різної густини розчинів. Густина самого насиченого цукром розчину є найбільшою, а речовини, густина яких менша знаходяться вище. І вони не будуть змішуватись між собою.

  1. Раунд  «Щасливий випадок».

Саме зараз фінал істини. Отже, розумники, - за одну хвилину кожна команда повинна дати якомога більше правильних відповідей. Та команда, яка дасть більшу кількість відповідей, і переможе у цьому раунді. За кожну правильну відповідь - 1бал. Ну що, дівчатка, готові? То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.

Запитання для дівчаток:
1. Найменша оцінка в школі (1)
2. Скільки вольт напруга в мережі? (220)
3. Чому дорівнює швидкість тіла в стані спокою? (нуль)
4. Температура кипіння води (1000)
5. Квадратний корінь із 9 (три)
6. Вага тіла вимірюється в (ньютонах)
7. Що вимірюють в м3 ? (об`єм)
8. Перший день навчального року (1 вересня)
9. Одиниця вимірювання будь-якої сили (ньютон)
10. Сила, що заважає рухатися (сила тертя)
11. Що менше: атом чи молекула? (атом)
12. Точний прилад серед знаків зодіаку (терези)
13. Перша людина на Землі (Адам)
14. Скільки годин в одній добі? (24)

      Тепер Ваша черга, дорогі хлопчики, блиснути своїм інтелектом. Час пішов.
Запитання для хлопців:
1. Сила, яка діє завжди (сила тяжіння)
2. 50 кг – маса чи вага? (маса)
3. Завдяки якому явищу просолюються огірки? (дифузія)
4. Свято всіх жінок (8 березня)
5. Температура танення льоду (О0)
6. Який прилад служить для зберігання теплої рідини? (термос)
7. Сім в квадраті (49)
8. В ньому шукають голку магнітом (сіно)
9. Місце, куди розумний не піде (гора)
10. Скільки секунд в 1 годині? (3600)
11. Математичний знак, що зарекомендував себе з позитивної сторони (плюс)
12. Скільки обертів за добу робить годинникова стрілка? (2)
13. Одиниця вимірювання об`єму рідини (літр)
14. Під час грози що раніше відбувається: спалах блискавки чи гуркіт грому? (спалах блискавки)

А зараз гра з глядачами.

Пропонуємо вам послухати історію, в якій навмисно переплутані всі одиниці вимірювання. Треба виправити помилки, правильно розставити одиниці вимірювання.

       «Сьогодні я встав раніше, в 4 кг ранку. Добре поснідав, випив 200 метрів молока. Потім відправився на озеро. Відстань до нього чимала – 5 градусів. Уранці було прохолодно, температура всього 10 годин тепла. Тому я йшов швидко, із швидкістю 10 літрів за годину. Прийшов, закинув вудку. Не пройшло і 20 сантиметрів, як я упіймав першу рибину. Величезну: довжиною 50 хвилин і вагою 3км/год. Чудова буде юшка.»

Слово журі для підведення підсумків.

Нагородження переможців, учасників гри.

Ведуча: Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності.

Саме тому протягом майже всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо хлопчик ти чи дівчинка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!

Отже, наш «ДВОБІЙ СВІТІВ» завершений. Я гадаю, ми всі сьогодні переконалися, що учні нашого класу – неважливо дівчата або хлопці - найсміливіші, найзавзятіші, найвинахідливіші та найрозумніші учні. Я дякую всім присутнім за участь та підтримку.

doc
Пов’язані теми
Фізика, Сценарії
Додано
3 березня 2020
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку