Позакласний захід "English Party"

Про матеріал
Використання розробки даного позакласного заходу буде доцільним у роботі з учнями середньої ланки, оскільки вона сприяє формуванню комунікативної компетентності.
Перегляд файлу

Сценарій

позакласного заходу

”We Like Learning

English”

E:\pic\images.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Вчитель: Хвесик Людмила

                                                         Леонідівна

 

 

 

 

 

Метою проведення свята англійської мови «English  party» є удосконалення знань, вмінь та навичок отриманих на уроках англійської мови, розширення світогляду та ерудиції учнів; розвиток їх творчих здібностей, самостійності, естетичних смаків; виховання любові й шанування людей свого рідного краю і країни, мова якої вивчається, а також формування вміння концентрувати увагу, логічно викладати думки, заохочувати учнів до роботи над собою; виховувати інтерес до вивчення англійської мови.

Ведучий 1: Hello, dear friends!!!

Ведучий 2: Добрий день, шановні присутні! Ми раді вітати вас на

                  нашому святі.

Ведучий 1: Сьогодні на вас чекає сплеск позитивних емоцій…

Ведучий 2 : …буревій популярних пісень…

Ведучий 1: … та відкриття потужних талантів!

Ведучий 2: Саме сьогодні ми станемо свідками видовищного шоу!

Ведучий 1: Зараз на цю сцену вийдуть молоді та яскраві таланти.

Ведучий 2: Ваша підтримка підбадьорить учасників і додасть їм впевненості. Не будьте пасивні чи байдужі, від вас залежить успіх наших талановитих учасників.

Пісня 2-класників

Ведучий 1: До того ж не забувайте, що наше свято особливе!!! Адже воно присвячене іноземній мові!

Ведучий 2: І саме на цьому шоу ви зрозумієте наскільки всім нам зрозуміла і знайома чарівна ENGLISH мова! Тож не завадить трохи інформації.

Інформаційний блок

Ведучий 1: ENGLISH, as an international language, – одна з найпоширеніших мов світу, якою розмовляє близько пів більйона людей, причому половина з них вважають її MOTHER tongue – рідною мовою. Важко сказати яка кількість людей її вивчає зараз.

Ведучий 2: 80% ділового спілкування відбувається англійською мовою.

Ведучий 1: 90% інформації в Інтернеті викладено in English.

Ведучий 2: English is a national language of United Kingdom, the USA, Canada, Australia and New Zealand. It is an official language in 44 countries.

Ведучий 1: В наш час для того, щоб мати гарну роботу, потрібно знати іноземні мови. Найпоширеніші мови в світі – китайська, іспанська, англійська й деякі інші мови. Але кожна добре освічена людина в світі говорить англійською, тому що це – мова спілкування, бізнесу, науки й культури.

Ведучий 2: Англійська мова зараз найважливіша і найпоширеніша мова у світі. Це державна мова в п’яти країнах : Великобританії, Канаді, США, Австралії і Новій Зеландії. Англійська мова – одна з шести офіційних робочих мов Організації Об’єднаних Націй. Це – друга робоча мова в Європейському  Співтоваристві.

      Ведучий 3: У багатьох Азійських та Африканських країнах, як наприклад в Індії або в Єгипті, в колишніх Британських колоніях люди говорять  англійською, крім їхньої рідної мови. Люди також говорять англійською в Європі. Англійською мовою розмовляють практично по всьому світові  кожні  сім чоловік з десяти.

     Ведучий 1: Незалежна Україна  має відносини з багатьма країнами. Усе більше прямих контактів встановлюється з країнами Європи, Сполученими Штатами, Великобританією, Канадою та іншими Англомовними країнами.

      Ведучий 2: Екологічний розвиток приводить до утворення сотень спільних підприємств в багатьох містах і містечках України. Багато іноземних делегацій прибуває до нашої країни. В свою чергу наші бізнесмени, туристи, експерти часто виїжджають за кордон. Англійська – мова міжнародного спілкування, тому  дуже важливо вивчати її.

   

Ведучий 1Давайте подивимося  презентацію  та  дізнаємося  багато  нової інформації  про   English – speaking countries. 

(учні розповідають про англомовні країни, озвучуючи  презентацію.) D:\Наташа\фото\Новая папка\DSC05012.JPG

Ведучий 2: Дякуємо вам                          . 

Ведучий 1: Половина світової наукової літератури написана англійською мовою.

Ведучий 2: It is a language of a great literature.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ведучий 1: Так, англійська мова – це мова таких грандіозних письменників, поетів та драматургів як Вільям Шекспір, Джордж Гордон Байрон, Чарльз Діккенс, Бернард Шоу,  Джек Лондон, О. Генрі…

Ведучий 2: … які зробили величезний внесок у скарбницю світової літератури.

Ведучий 1: Тож помилково вважати English лише сухою мовою ділового спілкування та технічного обслуговування.

Ведучий 2: Оцініть ліричність, гармонійність та ніжність англійської мови у  віршах,  які виконають  учні  нашої  школи.

Вірші

A Child's Wish

I want to live and not to die!

I want to laugh and not to cry!

I want to feel the summer sun.

I want to sing when life is fun.

I want to fly into the blue.

I want to swim as fishes do.

I want to all the young of other lands.

I want to live and not to die!

I want to laugh and not to cry!

English Rhymes

By R. Kipling

I have six honest serving men

(They taught me all I knew);

Their names are What and Why and When

And How and Where and Who.

I send them over land and sea,

I send them East and West; 

But after they have worked for me,

I give them all a rest.

I let them rest from nine fill five,

For I am busy then,

As well as breakfast, lunch and tea,

For they are hungry men .

But different folk have different views;

I know a person small —

She keeps ten million serving men,

Who get no rest at all!

She sends'em on her own affairs,

From the second she opens her eyes —

One million How, two million

Where,

And seven million Whys!

 

Ведучий 1: Найважливішу роль у поширенні English language відіграла музика. Вже декілька поколінь у всьому світі вивчає англійську за текстами пісень мегапопулярного британського гурту минулого століття “Beatles”. Найбільш романтичною серед їхніх пісень є пісня Пола Макартні “Yesterday”, яка й досі не сходить з рейтингів хіт-парадів. Зустрічайте ______________, ученицю 8 класу з піснею “Yesterday”. You are welcome, ______!!  ( Звучить пісня “Yesterday”)

Yesterday, all my troubles seemed so far away

Now it look as though they're here to stay

Oh, I believe in yesterday

Suddenly, I'm not half the man I used to be

There's a shadow hanging over me

Oh, yesterday came suddenly

 

[Chorus:]

Why she had to go I don't know, she wouldn't say

I said something wrong, now I long for yesterday

 

Yesterday, love was such an easy game to play

Now I need a place to hide away

Oh, I believe in yesterday

Ведучий 1: Не переймайтеся якщо зрозумієте не всі слова, оскільки емоції, хвилювання, відчуття, якими діляться учасники  свята, будуть зрозумілі кожному.

Ведучий 1: Осінніми вечорами, коли плачуть небеса і зорі падають на похилені трави, далекими стежками серед незвіданих всесвітів блукає кохання. Мов та пісня, неосяжна і незбагнена, блукає воно.

Ведучий 2: І як його знайти, як його покликати серед цих невідомих шляхів? Бо так і полине від тебе, не торкнеться твого серця, заблукавши десь там у далеких степах, не залишивши навіть споминів, лише гіркі сподівання.

Ведучий 1: Про найпрекрасніше і найглибше з людських почуттів розкажуть чарівні, ніжні, романтичні  дівчата. Вони можуть донести зміст пісні до кожного серця. Унікальні, талановиті дівчата, що не припиняють  дивувати нас своїм співом.

Ведучий 2: Зустрічайте бурхливими оваціями учениць   із 8 класу із композицією Стіві Вандера “I just call to say I love you”.

  (Звучить пісня “I just call to say I love you”)

No New Years Day to celebrate,

No chocolate covered candy hearts

to give away,

No first of spring, no song to sing,

In fact, here's just another ordinary day.

 

No April rain,

no flowers' bloom,

No wedding Saturday within the month of June.

But what it is is something true

Made up of these three words that I must say to you.

Chorus:

I just called to say

I love you;

I just called to say how much

I care;

I just called to say

I love you,

And I mean it from the bottom of my heart.

 

No summer's high, no warm July,

No harvest moon to light

one tender August night,

No autumn breeze, no falling leaves,

Not even time for birds to fly to southern skies.

To fill your heart like no three words could ever do.

 

No Libra sun  No Halloween

No giving thanks to all the Christmas joy you bring

But what it is, though old so new

To fill your heart like no three words could ever do

Ведучий 2: Always be moving forward!

Ведучий 1: Never stop investing!

Ведучий 2: Never stop improving!

Ведучий 1: Never stop doing something new!

Ведучий 2: Я згоден, “Via est vita”, тобто «Рух – це життя». Нас завжди захоплює щось новеньке.

Ведучий 1:тож  зустрічайте  наших   молодих  і  талановитих  акторів,  які  покажуть  добре  всім  відому  виставу  Tom Sawyer

The performance “Tom Sawyer”

( Sunday morning. A large fence round the garden. Aunt Polly and Tom come to the fence. Tom has a bucket of whitewash and a brush in his hands. He looks at the fence.)

 

Tom: Oh! Auntie, but it is Sunday today. I can’t work on Sunday.

Aunt Polly: Your behavior has been very bad, Tom. You’ll work today. You must whitewash this fence. Now begin to work.( She goes away)

Tom: (looking at the fence) Oh, it’s rather large.( He puts the brush into the bucket and passes it along the fence, then sits down on the box. Jim, a Negro boy, comes with a bucket in his hand).Jim! Jim! (Jim stops) Say, Jim. I’ll bring the water if you whitewash a little.

Jim: ( shakes his head) I can’t, Master Tom. The old mistress told me to go and get some water and not to stop with anybody.

Tom: Oh, never mind what she said. She won’t even know, Jim. I’ll give you a marble.(Shows him a marble)

Jim: No, I can’t.( He quickly runs away)

(Suddenly Tom sees Ben Rogers. He comes skipping along, eating an apple. Tom quickly stands up and begins to whitewash the fence. He pretends not to see Ben).

Ben: Hello, Tom! Have you got to work today?

( Tom continues to whitewash. He doesn’t even look at Ben)

Ben: T-o-om. Hello.

Tom:  Why, it’s you, Ben. I didn’t notice you.

Ben: Tom, I’m going to the river to swim. Don’t you want to go? But, of course, you have got to work today.

Tom:  What do you call work?

Ben: Why, isn’t that work?!

Tom: (continues to whitewash) Well, maybe it is, and maybe it isn’t. all I know is Tom Sawyer likes it.

Ben: Oh, nonsense, do you mean to say that you like it?

Tom: (continues to whitewash) Like it? Well, I don’t see why not? Does a boy whitewash a fence every day?

Ben: Every day?

( Silence. Tom continues to work)

Ben: Say, Tom, let me whitewash a little!

Tom: No, no, I can’t agree to that. You see, Aunt Polly wants the fence to be done well especially here in the street. I’m afraid you won’t be able to do it well.

Ben: Oh, Tom, let me just try, only just a little. I’ll give you a piece of my apple.

Tom: No, Ben. I’m afraid.

Ben: I’ll give you a lot of it.

Tom: Well, here is the brush. But be careful. ( He gives Ben the brush and takes the apple. Joseph Harper, Johnny Miller, Billy Fisher come up to the fence.)

Joseph: Hello! What are you doing?

Tom: I am eating an apple.

Ben: I am whitewashing the fence. Does a boy whitewash a fence every day?

Johnny: No, he doesn’t. Let me whitewash a little.

Ben: You won’t be able to do it well.

Billy: Of course, he won’t be able to. But I know how to do it. Tom, I’ll give you a dead rat and a string.

Joseph: And I’ll give you a kite.

Tom: (proudly) Ben, let Billy whitewash a little.

( Billy gives Tom the dead rat and takes the brush.)

Johnny: Be quick.

Billy: Let us whitewash the fence, too.

Tom: Boys, don’t quarrel. Now, Johnny, it is your turn to whitewash. What can you give me?

Johnny: A kite. Here it is. Take it.

( Tom takes the kite. The boys whitewash the fence in turn. Very soon the work is finished. The boys are pleased. They are laughing and jumping about.)

Tom: A-u-n-t P-o-l-l-y! Auntie! Come up here, please.

Aunt’s voice: What do you want?

Tom: I have finished.

( Aunt  Polly appears)

Tom: May I go and play now, auntie?

Aunt Polly: What! Already?

Tom: It’s all done, aunt.

Aunt Polly: Tom, don’t lie to me. Little boys must not lie.

Tom: I am not lying, aunt. It is all done. Look for yourself.

Aunt Polly: ( looking at the fence) Oh, it is really all done. Well, Tom, you can work well when you want to. Now you may play.

Tom: Hurrah! Boys, let’s run to the river and have a swim. (All the boys run away. Aunt Polly shakes her head and goes away too.)

      

                                                                                                                                            

Ведучий 1: Давайте  подякуємо  нашим  неперевершеним акторам!

Ведучий 2: Давно хочу запитати тебе: чому саме англійська?

Ведучий 1: Ну це очевидно. Тому що “English is the key which opens the door of the world”.

Ведучий 2: Одним словом це шанс!

Ведучий 1: Так, це шанс на покращення життя і можливість знайти престижну роботу.

Ведучий 2: Шанс на отримання освіти міжнародного стандарту.

Ведучий 1: Шанс мати друзів по всьому світу і багато подорожувати.

Ведучий 2: Шанс вийти за межі однієї країни, культури, мови і…

Ведучий 1:… і заміж за принца.

Ведучий 2: Так, це шанс змінити своє життя.

Разом: We want to speak perfect English! We want to change our life!

Ведучий 1: Давайте  посміхнемося і  разом  заспіваємо  пісню «Smile», тобто «усмішка».

 

With a smile a gloomy day is bright

And a rainbow in the sky at once appears.

Share your smile and everything’s all right

And it will return to you and will be near.

R e f r a i n

Then for sure clouds in the sky

Will be merry, dancing high.

A grasshopper’ll take at once a tiny fiddle.

From blue streams all rivers start.

Give a smile from all your heart!

Give a smile from all your heart, (Twice)

Just from the middle .

Від  усмішки сонячної вмить

Найсумніший дощик плакать перестане,

Сонний ліс ураз загомонить

І заплеще, мов долоньками, листками.

Ведучий 1: All is well that ends well. Як кажуть англійці: «Добре те, що добре закінчується». Добігло кінця наше  cвято, присвячене англійській мові.

Ведучий 2: У наш час, знати English абсолютно необхідно кожній освіченій  людині, кожному грамотному спеціалісту.

Ведучий 1: Великий німецький письменник і діяч Гете сказав: “He who knows no foreign language does not know his own one”.

Ведучий 2: Іншими словами: «Той хто вивчає іноземну мову – краще пізнає свою».

Ведучий 1: We study English in order to use a computer and Internet;

Ведучий 2: to read books, magazines and newspapers;

Ведучий 1: to travel and work abroad;

Ведучий 2: to make friends and communicate;

Ведучий 1: in business and sport;

Ведучий 2: to get information;

Ведучий 1: to understand films;

Ведучий 2: to be modern;

Ведучий 1:and, of course, to sing songs.

Ведучий 1: Пам’ятайте, саме від нас залежить, яким буде наше життя.

Ведучий 2: Тож, давайте робити кроки у правильному напрямку щодня.

Ведучий 1:  Дякуємо всім за увагу та підтримку.

Ведучий 2: Good luck!         

 Ведучий   2: До нових зустрічей!

The performance “Tom Sawyer”

( Sunday morning. A large fence round the garden. Aunt Polly and Tom come to the fence. Tom has a bucket of whitewash and a brush in his hands. He looks at the fence.)

 

Tom: Oh! Auntie, but it is Sunday today. I can’t work on Sunday.

Aunt Polly: Your behavior has been very bad, Tom. You’ll work today. You must whitewash this fence. Now begin to work.( She goes away)

Tom: (looking at the fence) Oh, it’s rather large.( He puts the brush into the bucket and passes it along the fence, then sits down on the box. Jim, a Negro boy, comes with a bucket in his hand).Jim! Jim! (Jim stops) Say, Jim. I’ll bring the water if you whitewash a little.

Jim: ( shakes his head) I can’t, Master Tom. The old mistress told me to go and get some water and not to stop with anybody.

Tom: Oh, never mind what she said. She won’t even know, Jim. I’ll give you a marble.(Shows him a marble)

Jim: No, I can’t.( He quickly runs away)

(Suddenly Tom sees Ben Rogers. He comes skipping along, eating an apple. Tom quickly stands up and begins to whitewash the fence. He pretends not to see Ben).

Ben: Hello, Tom! Have you got to work today?

( Tom continues to whitewash. He doesn’t even look at Ben)

Ben: T-o-om. Hello.

Tom:  Why, it’s you, Ben. I didn’t notice you.

Ben: Tom, I’m going to the river to swim. Don’t you want to go? But, of course, you have got to work today.

Tom:  What do you call work?

Ben: Why, isn’t that work?!

Tom: (continues to whitewash) Well, maybe it is, and maybe it isn’t. all I know is Tom Sawyer likes it.

Ben: Oh, nonsense, do you mean to say that you like it?

Tom: (continues to whitewash) Like it? Well, I don’t see why not? Does a boy whitewash a fence every day?

Ben: Every day?

( Silence. Tom continues to work)

Ben: Say, Tom, let me whitewash a little!

Tom: No, no, I can’t agree to that. You see, Aunt Polly wants the fence to be done well especially here in the street. I’m afraid you won’t be able to do it well.

Ben: Oh, Tom, let me just try, only just a little. I’ll give you a piece of my apple.

Tom: No, Ben. I’m afraid.

Ben: I’ll give you a lot of it.

Tom: Well, here is the brush. But be careful. ( He gives Ben the brush and takes the apple. Joseph Harper, Johnny Miller, Billy Fisher come up to the fence.)

Joseph: Hello! What are you doing?

Tom: I am eating an apple.

Ben: I am whitewashing the fence. Does a boy whitewash a fence every day?

Johnny: No, he doesn’t. Let me whitewash a little.

Ben: You won’t be able to do it well.

Billy: Of course, he won’t be able to. But I know how to do it. Tom, I’ll give you a dead rat and a string.

Joseph: And I’ll give you a kite.

Tom: (proudly) Ben, let Billy whitewash a little.

( Billy gives Tom the dead rat and takes the brush.)

Johnny: Be quick.

Billy: Let us whitewash the fence, too.

Tom: Boys, don’t quarrel. Now, Johnny, it is your turn to whitewash. What can you give me?

Johnny: A kite. Here it is. Take it.

( Tom takes the kite. The boys whitewash the fence in turn. Very soon the work is finished. The boys are pleased. They are laughing and jumping about.)

Tom: A-u-n-t P-o-l-l-y! Auntie! Come up here, please.

Aunt’s voice: What do you want?

Tom: I have finished.

( Aunt  Polly appears)

Tom: May I go and play now, auntie?

Aunt Polly: What! Already?

Tom: It’s all done, aunt.

Aunt Polly: Tom, don’t lie to me. Little boys must not lie.

Tom: I am not lying, aunt. It is all done. Look for yourself.

Aunt Polly: ( looking at the fence) Oh, it is really all done. Well, Tom, you can work well when you want to. Now you may play.

Tom: Hurrah! Boys, let’s run to the river and have a swim. (All the boys run away. Aunt Polly shakes her head and goes away too.)

                                                                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 лютого
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку