Розробка позакласного заходу
з природознавства в 5 класі на тему :
Гра; «Що я знаю про світ, який мене оточує»
Підготувала:
вчитель географії
Добренського ліцею:
Черенкова Л.І.
2020 рік
Гра «Що я знаю про світ, який мене оточує»
( для 5 класу ).
Мета: гра спрямована на розширення знань про навколишній світ, на формування в школярів культури ведення діалогу , толерантності до думки іншої людини, розвитку мовлення, засвоєння наукової термінології, бережного ставлення до природи, охорони її.
Хід гри:
Жеребкування:
Діти вибирають картки із зображенням тварин і рослин.
№ 1 команда – тварини, № 2 команда – рослини.)
Візитка :
Команда придумує назву своїй команді і презентує її.
(на підготовку 3 хвилини, оцінюється в 5 балів.)
Конкурс: «Розминка для розуму».
По черзі кожній команді задаються питання, хто більше відповість. За кожне питання 1 бал.
Питання команді № 1:
-
Сліпими чи зрячими народжуються зайці? ( зрячими )
-
Що їдять жаби взимку? ( сплять )
-
Пінгвін – це птах чи ні ? ( птах )
-
Хто спить униз головою? ( кажан )
-
Що стається із бджілкою після того, як вона вжалить?( помирає )
-
Куди восени зникають метелики? ( більшість гине, або ховається під кору )
-
Яку користь приносять сонечка? ( поїдають попелиць )
-
Який птах найбільший у світі? ( страус )
-
Про яких тварин можна сказати, що вони вилазять із шкіри?( про змій )
-
Чи росте дерево взимку? ( ні )
Питання команді № 2:
-
Який птах підкидає яйця в чужі гнізда? ( зозуля )
-
Назва якої рослини говорить про те, де вона живе? ( подорожник )
-
Коли їжак не колеться? ( коли народився )
-
Скільки ніг у павука? ( 8 )
-
Комаха, яка завдає шкоди томатам, картоплі, баклажанам. ЇЇ личинки червоні і ненажерливі. Від ворогів її захищає їдка рідина з неприємним подразливим запахом. ( колорадський жук )
-
Куди восени зникають метелики? ( більшість гине, або ховається, під кору )
-
Скільки крил у жука? ( дві пари: верхня і нижня )
-
Які ссавці літають? ( кажани )
-
Худим чи жирним лягає ведмідь у барліг? ( жирним, жир зігріває й живить сплячого ведмедя )
-
Який лісовий мешканець сушить собі на деревах гриби? ( білка )
Конкурс: «Питання з капелюха».
На аркушиках написані питання, аркушики згорнуті і лежать у капелюсі, команди по черзі витягують питання.) 3 хвилини на роздуми, за питання - 2 бали
Питання:
-
Чому перед дощем ластівки літають низько? ( вони ловлять
комах, яких холодне повітря змушує опускатися до землі. )
-
Чому вовка називають «санітаром лісу»? ( здобич його – хворі, ослаблені тварини. )
-
Навіщо змії показують язик? ( вони не дражняться, сьогодні вченим відома відповідь на це запитання, виявляється язиком змії нюхають повітря та навколишні предмети. Всі змії за своєю природою хижаки і роздвоєний язик, яким вони вловлюють молекули запаху з повітря та переміщують їх до органу Якобсона на піднебінні є їх ефективною секретною зброєю.)
-
Навіщо страус ховає голову в пісок? ( не із-за страху, заплющивши очі великі і опустивши голову в гарячий пісок, він чекає скільки витерпить, доки загинуть, або втечуть всі паразити. )
-
Його винайшли китайці. У нас його виробляють із дерева. Він легко горить. З нього утворюється багато сміття. На ньому малюють, пишуть. Що це? ( папір. )
-
З неї зроблено багато іграшок, вона буває різнокольоровою, її важко зламати. Предмети, виготовлені з неї, мають невелику вагу. Якщо її підпалити, то з’явиться дуже багато смердючого диму. Викидати її не можна, оскільки вона не розкладається в природі? ( пластмаса. )
-
Для вимірювання маси використовують прилад, що називається? ( ваги. )
-
Як називається одиниця виміру об’єму? ( метр кубічний, літр, см кубічний. )
Конкурс капітанів: « Підбери дзьоб».
Із зав’язаними очима капітани – вибирають «пташину» їжу: горіхи, квасолю, ягоди і «дзьоб» , за допомогою вилки, щипців, або ложки. Хто швидше назбирає своїм «дзьобом» «пташину» їжу у тарілку. Конкурс оцінюється в 5 балів.
Конкурс: « Підбери прислів’я».
За ключовими словами відгадайте прислів’я, приказку, в яких згадуються тварини. За кожну правильну відповідь 2 бали.
-
Баран – ворота. ( Витріщив очі, як баран на нові ворота. )
-
Комар – ніс. ( Комар носа не підточить. )
-
Ведмідь – вухо. ( Ведмідь на вухо наступив.)
-
Кіт – сало. ( Дивиться, як кіт на сало.)
-
Кішка – собака. ( Живуть, як кішка з собакою. )
-
Сич – мороз. ( Надувся, як сич на морозі.)
-
Кіт – миша. ( Манить, як кота мишею. )
-
Вовк – ноги. ( Вовка ноги годують.
Конкурс: « Художник».
Із зав’язаними очима на дошці крейдою намалювати тварину або рослину, яку назве суперник. Конкурс оцінюється в 5 балів.
Конкурс: « Корова».
Команда супернику мімікою показує або тварину, або рослину, або тіла природи. Команда повинна вгадати. Конкурс оцінюється в 5 балів.
Конкурс: « Екзамен».
Команди по черзі вибирають картки з намальованими слідами тварин, хто швидше вгадає кому належать ці сліди.
Конкурс оцінюється в 5 балів.
Конкурс: « Загадки».
За кожну вгадану загадку 1 бал.
-
Сіреньке, маленьке, хоч якого кота з місця стягне. ( Мишка.)
-
Ні старому, ні молодому не дасть приступити до дому. (Собака.)
-
Коли ступиш, всюди маєш. Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря.)
-
Зимою спить, а влітку шумить. ( Річка. )
-
Що то за гість, що тепло їсть. ( Мороз. )
-
Біжить – біжить, не вибіжить. Тече – тече – не витече. (Вода. )
-
Білий, як пір’їна, холодний, як крижина. ( Сніг. )
-
Воно без рук, воно без ніг, з – під землі тече весь вік. В спеку, влітку звеселяє, всіх водою напуває. ( Джерело. )
-
Без крил по небу літає, і хоча її ніхто не б’є, вона плаче.( Хмара.)
10 У зеленому кашкеті галасує в очереті, хоч і плавати мастак, та не риба і не рак. (Жаба.)
Підсумок гри. Жюрі називає переможців.