Позакласний захід : Гра «Що я знаю про світ, який мене оточує» для учнів 5 класу

Про матеріал
Гра «Що я знаю про світ, який мене оточує». спрямована на розширення знань про навколишній світ, на формування в школярів культури ведення діалогу , толерантності до думки іншої людини, розвитку мовлення, засвоєння наукової термінології, бережного ставлення до природи, охорони її.
Перегляд файлу

Розробка позакласного заходу

з природознавства в 5 класі на тему :

  

 

Гра; «Що я знаю про світ, який мене  оточує»

Не проти екології, а за охорону природи: в Україні ліквідують Державну екологічну інспекцію -  - 15 ynspektsyya2

 

                                                                    Підготувала:

                                            вчитель географії

                                           Добренського ліцею:

                                            Черенкова Л.І.

 

2020 рік

Гра «Що я знаю про світ, який мене  оточує»

( для  5 класу ).

 

Мета: гра спрямована на розширення знань про навколишній світ, на формування в школярів культури ведення діалогу , толерантності до думки іншої людини, розвитку мовлення, засвоєння наукової термінології, бережного ставлення до природи, охорони її.

 

Хід гри:

Жеребкування:

Діти вибирають картки із зображенням тварин і рослин.

№ 1 команда – тварини, № 2 команда – рослини.)

Візитка :

           Команда придумує назву  своїй команді і презентує її.

(на підготовку 3 хвилини, оцінюється в 5 балів.)

 

Конкурс: «Розминка для розуму».

 По черзі кожній команді задаються питання, хто більше відповість. За кожне питання 1 бал.

 

Питання команді № 1:

 

  1.  Сліпими чи зрячими  народжуються зайці? ( зрячими )
  2.  Що їдять жаби взимку? ( сплять )
  3.  Пінгвін – це птах чи ні ? ( птах )
  4.  Хто спить униз головою? ( кажан )
  5.  Що стається із бджілкою після того, як вона вжалить?( помирає )
  6. Куди восени зникають метелики? ( більшість гине, або ховається під кору )    
  7. Яку користь приносять сонечка? ( поїдають попелиць )
  8.  Який птах найбільший у світі? ( страус )
  9. Про яких тварин можна сказати, що вони вилазять із шкіри?( про змій )
  10.   Чи росте дерево взимку? ( ні )

 

Питання команді № 2:

 

  1.  Який птах підкидає яйця в чужі гнізда? ( зозуля )
  2. Назва якої рослини говорить про те, де вона живе? ( подорожник )
  3.  Коли їжак не колеться? ( коли народився )
  4.   Скільки ніг у павука? ( 8 )
  5.  Комаха, яка завдає шкоди томатам, картоплі, баклажанам. ЇЇ личинки червоні і ненажерливі. Від ворогів її захищає  їдка рідина з неприємним подразливим запахом. ( колорадський жук )
  6.  Куди восени зникають метелики? ( більшість гине, або           ховається, під кору )
  7.  Скільки крил у жука? ( дві пари: верхня і нижня )
  8.  Які ссавці літають? ( кажани )
  9.  Худим чи жирним лягає ведмідь у барліг? ( жирним, жир зігріває й  живить сплячого ведмедя )
  10.  Який лісовий мешканець сушить собі на деревах гриби? ( білка )

 

                          Конкурс: «Питання з капелюха».

На аркушиках написані питання, аркушики згорнуті і лежать у капелюсі, команди по черзі витягують питання.) 3 хвилини на роздуми, за питання - 2 бали

Питання:

  1.  Чому перед дощем ластівки літають низько? ( вони ловлять

комах, яких холодне повітря змушує опускатися до землі. )

  1.  Чому вовка називають «санітаром лісу»? ( здобич його – хворі, ослаблені тварини. )
  2. Навіщо змії показують язик? ( вони не дражняться, сьогодні вченим відома відповідь на це запитання, виявляється язиком змії нюхають повітря та навколишні предмети. Всі змії за своєю природою хижаки і роздвоєний язик, яким вони вловлюють молекули запаху з повітря та переміщують їх до органу Якобсона на піднебінні є їх ефективною секретною зброєю.)

Орган Якобсона змії

  1.   Навіщо страус ховає голову в пісок? ( не із-за страху, заплющивши очі  великі  і опустивши голову в гарячий пісок, він чекає скільки витерпить, доки загинуть, або втечуть  всі паразити. )
  2.   Його винайшли китайці. У нас його виробляють із дерева. Він легко горить. З нього утворюється багато сміття. На ньому малюють, пишуть. Що це? ( папір. )
  3.   З неї зроблено багато іграшок, вона буває різнокольоровою, її важко зламати. Предмети, виготовлені з неї, мають невелику вагу. Якщо її підпалити, то з’явиться дуже багато смердючого диму. Викидати її не можна, оскільки вона не розкладається в природі? ( пластмаса. )
  4.  Для вимірювання маси використовують прилад, що називається? ( ваги. )
  5.  Як називається одиниця виміру об’єму? ( метр кубічний, літр, см кубічний. )

 

Конкурс капітанів: « Підбери дзьоб».

 

Із зав’язаними очима капітани – вибирають «пташину» їжу: горіхи, квасолю, ягоди і «дзьоб» , за допомогою  вилки, щипців, або ложки. Хто швидше назбирає своїм «дзьобом» «пташину» їжу у тарілку. Конкурс оцінюється в 5 балів.

Конкурс: « Підбери прислів’я».

За ключовими словами відгадайте прислів’я, приказку, в яких згадуються тварини. За кожну правильну відповідь 2 бали.

 

  1.  Баран – ворота. ( Витріщив очі, як баран на нові ворота. )
  2.   Комар – ніс. ( Комар носа не підточить. )
  3.   Ведмідь – вухо. ( Ведмідь на вухо наступив.)
  4.   Кіт – сало. ( Дивиться, як кіт на сало.)
  5.   Кішка – собака. ( Живуть, як кішка з собакою. )
  6.   Сич – мороз. ( Надувся, як сич на морозі.)
  7.   Кіт – миша. ( Манить, як кота мишею. )
  8.   Вовк – ноги. ( Вовка ноги годують.

 

Конкурс: « Художник».

 

Із зав’язаними очима на дошці крейдою намалювати тварину або рослину, яку назве суперник. Конкурс оцінюється в 5 балів.

 

 

 

 

Конкурс: « Корова».

 

Команда супернику мімікою показує або тварину, або рослину, або тіла природи. Команда повинна вгадати. Конкурс оцінюється в 5 балів.

 

 

Конкурс: « Екзамен».

Команди по черзі вибирають картки з намальованими слідами тварин, хто швидше вгадає кому належать ці сліди.

Конкурс оцінюється в 5 балів.

 

      

Конкурс: « Загадки».

 

За кожну вгадану загадку 1 бал.

 

  1.  Сіреньке, маленьке, хоч якого кота з місця стягне. ( Мишка.)
  2.   Ні старому, ні молодому не дасть приступити до дому. (Собака.)
  3.   Коли ступиш, всюди маєш. Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря.)
  4.   Зимою спить, а влітку шумить. ( Річка. )
  5.   Що то за гість, що тепло їсть. ( Мороз. )
  6.  Біжить – біжить, не вибіжить. Тече – тече – не витече.   (Вода. )
  7.  Білий, як пір’їна, холодний, як крижина. ( Сніг. )
  8.  Воно без рук, воно без ніг, з – під землі тече весь вік. В  спеку, влітку звеселяє, всіх водою напуває. ( Джерело. )
  9.  Без крил по небу літає, і  хоча її ніхто не б’є, вона плаче.( Хмара.)

10  У зеленому кашкеті галасує в очереті, хоч і плавати мастак, та не риба і не рак. (Жаба.)

 

Підсумок гри.  Жюрі називає переможців.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бахмутова Валерия Константиновна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Водовіз Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 січня 2021
Переглядів
2069
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку