Позакласний захід "Хімічні старти"

Про матеріал
Дана розробка сприяє розвитку інтересу до вивчення хімії. За допомогою ребусів , кросвордів , естафет активізується пізнавальна діяльність учнів, розвивається критичне і логічне мислення, вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

Позакласний захід «Веселі хімічні старти», 7 клас 

(Слайд 1)

Мета:

  1. сприяти розвитку інтересу до вивчення хімії;

б) активізувати пізнавальну діяльність учнів;

в) розвивати критичне і логічне мислення;

г) вдосконалювати вміння творчо працювати, спостерігати та узагальнювати факти;

д) виховувати самостійність, активність, наполегливість, відповідальність.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, мікрофони, лабораторне приладдя та реактиви,  роз даткові картки з завданнями, пісковий годинник.

 

Правила проведення гри: У грі беруть участь дві команд из 6  учасників, учнів 7 класів. Кожна команда обирає собі назву. Змагання проводяться у вигляді цікавих конкурсів, невеликих дослідів, вікторин. Команду підтримують і допомагають вболівальники (однокласники).

(Слайд 2)

Вчитель: Хімією цікавилося багато видатних людей. Так М.В. Ломоносов ще 250 років тому сказав: «Широко простягає хімія руки своє у справи людські»

 Знання із хімії потрібні кожному в житті,

 Ніхто не заперечить істину одвічну:

 Бо все навколо нас та й ми самі

 Утворені із речовин хімічних

І сьогодні ми з вами позмагаємося і оберемо найкращих знавців хімії. Капітани представте свої команди.

 

(Слайд 3) «Відгадай явище»

Конкурс №1 Хімія – природнича наука, яка вивчає речовини та їх перетворення. Послухайте запитання і дайте правильну відповідь. У яких випадках мова йде про фізичні, а в яких про хімічні явища.

  В конкурсі бере участь один учасник з кожної команди, який при зачитуванні питання піднімає карточку з написом літер «Ф» і «Х». Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

  1. Одержання кисню з рідкого повітря.
  2. Утворення інею на деревах.
  3. Утворення зеленого нальоту на мідних предметах.
  4. Танення льоду.
  5. Дистиляція води.
  6. Гниття листя.
  7. Прожарювання мідного купоросу.
  8. Розчинення цукру.
  9. Горіння газу.
  10. Пожовтіння листя.

 

(Слайд 4)

Вчитель: Вивчення української мови зазвичай починають з вивчення алфавіту, при вивченні хімії ми вивчаємо хімічні символи. І наш наступний конкурс називається  «Хімічна абетка»

 

Конкурс №2 «Хімічна абетка»

Учаснику команди  видається 10 карток з написами хімічних знаків елементів, які вони повинні розставити в алфавітному порядку згідно хімічної номенклатури

Поки команди виконують завдання звучить музика. 2 бали отримує команда, яка раніше справилася з завданням.

 

(Слайд 5)

Вчитель: Наступний конкурс  покаже нам тісний звязок хімії з українською мовою та літературою. І називається він «Створи слово»

 

Конкурс №3 «Створи слово»

Команди одержують набір карточок з символами хімічних елементів, з перших літер українських букв яких необхідно скласти якомога більшу кількість слів. Команда , що склала більше слів отримує 2 бали.

 

(Слайд 6)

Вчитель: Поки учасники виконують завдання ми пограємо з вболівальниками. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 додатковий бал.

 

(Слайд 7)

Гра з вболівальниками

Вчитель: Команду свого классу підтримати прийшли,

                І є у вас можливість своїм допомогти.

                Ви слухайте уважно питання всі мої

                Та намагайтесь швидше на них  відповісти.

  1. Назва якого хімічного елемента співпадає з російською назвою соснового лісу? (Бор)
  2. На який хімічний елемент дуже багата морська капуста Ламінарія?(Йод)
  3. Який метал має бактерицидні властивості? (Срібло)
  4. Назва якого хімічного елемента входить до назви речовини, яка зумовлює зелений колір рослин? (Хлор,Хлорофіл)
  5. Найбільш електронегативний елемент? (Флуор)
  6. Назва якої акваріумної рибки схожа з назвою хімічного елемента? (Неон)
  7. Елемент названий на честь героя міфів Давньої Греції – сина Землі. (Титан)
  8. Який метал називають летючим? (Алюміній)
  9. Назва якого хімічного елементу не відповідає його ролі в живій природі? (Нітроген)
  10. Метал, що бігає по воді. (Натрій)

(Слайд 7) «Створи слово» можливі слова.

Вчитель: Знову повертаємося до наших команд. Наш наступний конкурс «Хімічна естафета».

 

(Слайд 8)

Конкурс №4 «Хімічна естафета».

Кожна команда отримує суміш речовин, яку необхідно розділити. 1) цукор, крейда, залізні і алюмінієві ошурки; 2) кухонна сіль, пісок, вода, залізні ошурки. Спочатку команда складає план по розділенню суміші, а потім кожен учасник команди має виконати одну дію порозділенню суміші, при цьому він має працювати в халаті, який дається один на команду і передається від учасника до учасника.Учасникам видається набір потрібного для роботи обладнання. Перемагає та команда, яка швидше і якісніше виконала завдання.

 

(Слайд 9)

Конкурс №5 «Ерудит»

 

Команди отримують картки з ребусами, в яких зашифровані хімічні елементи та речовини. Та команда, що першою справиться з завданням отримує 5 балів.

D:\Новая папка\images (2).jpg     D:\Новая папка\g07.png  

 

                            Натрій Кремній

  

 

 Францій                       Хлор

 

        

 Цирконі                                                                     Дубній

 

     

 

                Осмій                                                           Гідроген

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\ребуси\1503.pngC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\ребуси\1505.png

                              Магній Золото

  D:\Новая папка\rebus11.jpg

 Хром

(слайд 10) Поки учасники думатимуть ми знову пограємо з вболівальниками і побачимо чи вмієте ви розгадувати загадки.

Конкурс загадок:

  Ми конкурс починаємо, ваш час уже настав,

  За кожну вірну відповідь команді буде бал.

  З хімічної таблиці я елемент візьму

  З властивостей дізнайтесь, його я не назву.

 

  1. Я найлегший від усіх, ти без мене - ані кроку.

А як з киснем я зійдусь, то отримаєш вологу. (Гідроген)

 

  1. Я з металами стою, хоч м’який мов масло.

Жовтим полум’ям горю, й довго не погасну.

Я поширений доволі: в соді, в склі, в кухонній солі. (Натрій)

 

  1. Срібно-білий активний метал, і повітря боїться він дуже.

Є у грунті, у наших кістках, і у водах підземних потужних.

Є він в наших зубах білосніжних, а тому він метал дивовижний. (Кальцій)

 

  1. Я в усіх живих клітинах, я вугілля, олівець,

Маю ще один талант, я блищу, бо діамант. (Карбон)

 

  1. Він легкий у каструлях наших, в яких ми варим суп чи кашу,

У літаках сріблясто-білих, потужних,але легкокрилих.

Він срібний, наче сніг чи іній, і зветься гарно - … (Алюміній)

 

(Слайд11)

Конкурс №6 «Утвори з складів»

Учасники отримують картки з складами, з яких необхідно скласти слова – відповіді на питання.

  1. Найбільш поширений компонент атмосферного повітря. (Азот)
  2. Найлегший газ. (Водень)
  3. Метал, який за звичайних умов рідкий. (Ртуть)
  4. Безбарвний газ, що утворюється під час грози. (Озон)
  5. Процес перетворення вуглекислого газу на кисень в рослинах. (Фотосинтез)
  6. Найпоширеніший оксид в природі. (Вода)
  7. Благородний метал.(Золото)

За кожне правильно складене слово команда отримує бал.

 

(Слайд12)

Азараз музична пауза:

Ти признайся мені

 (на мотив пісні «Червона рута»)

Ти признайся мені

Звідки в тебе ці чари.

Я без тебе ці дні

 у полоні печалі.

 

Який крем мені взять,

Щоб лишитись красивій.

І шампунь, щоби мать

Всім волосся на диво.

 

Хімія мила ,нерозгадана сила.

Ти у мене єдина, тільки ти, повір.

Подаруй мені вроду,

Порошки, мило, соду,

Та очищену воду з синіх гір.

 

 

Журі підбиває підсумки конкурсів і визначає переможців.

     І в нагороду для переможців –феєрверк!

 

      (Слайд13)

 Дослід «Хімічний вулкан з магнієм»

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку