Позакласний захід «Веселі хімічні старти», 7 клас
(Слайд 1)
Мета:
б) активізувати пізнавальну діяльність учнів;
в) розвивати критичне і логічне мислення;
г) вдосконалювати вміння творчо працювати, спостерігати та узагальнювати факти;
д) виховувати самостійність, активність, наполегливість, відповідальність.
Обладнання: мультимедійна дошка, мікрофони, лабораторне приладдя та реактиви, роз даткові картки з завданнями, пісковий годинник.
Правила проведення гри: У грі беруть участь дві команд из 6 учасників, учнів 7 класів. Кожна команда обирає собі назву. Змагання проводяться у вигляді цікавих конкурсів, невеликих дослідів, вікторин. Команду підтримують і допомагають вболівальники (однокласники).
(Слайд 2)
Вчитель: Хімією цікавилося багато видатних людей. Так М.В. Ломоносов ще 250 років тому сказав: «Широко простягає хімія руки своє у справи людські»
Знання із хімії потрібні кожному в житті,
Ніхто не заперечить істину одвічну:
Бо все навколо нас та й ми самі
Утворені із речовин хімічних
І сьогодні ми з вами позмагаємося і оберемо найкращих знавців хімії. Капітани представте свої команди.
(Слайд 3) «Відгадай явище»
Конкурс №1 Хімія – природнича наука, яка вивчає речовини та їх перетворення. Послухайте запитання і дайте правильну відповідь. У яких випадках мова йде про фізичні, а в яких про хімічні явища.
В конкурсі бере участь один учасник з кожної команди, який при зачитуванні питання піднімає карточку з написом літер «Ф» і «Х». Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
(Слайд 4)
Вчитель: Вивчення української мови зазвичай починають з вивчення алфавіту, при вивченні хімії ми вивчаємо хімічні символи. І наш наступний конкурс називається «Хімічна абетка»
Конкурс №2 «Хімічна абетка»
Учаснику команди видається 10 карток з написами хімічних знаків елементів, які вони повинні розставити в алфавітному порядку згідно хімічної номенклатури
Поки команди виконують завдання звучить музика. 2 бали отримує команда, яка раніше справилася з завданням.
(Слайд 5)
Вчитель: Наступний конкурс покаже нам тісний звязок хімії з українською мовою та літературою. І називається він «Створи слово»
Конкурс №3 «Створи слово»
Команди одержують набір карточок з символами хімічних елементів, з перших літер українських букв яких необхідно скласти якомога більшу кількість слів. Команда , що склала більше слів отримує 2 бали.
(Слайд 6)
Вчитель: Поки учасники виконують завдання ми пограємо з вболівальниками. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 додатковий бал.
(Слайд 7)
Гра з вболівальниками
Вчитель: Команду свого классу підтримати прийшли,
І є у вас можливість своїм допомогти.
Ви слухайте уважно питання всі мої
Та намагайтесь швидше на них відповісти.
(Слайд 7) «Створи слово» можливі слова.
Вчитель: Знову повертаємося до наших команд. Наш наступний конкурс «Хімічна естафета».
(Слайд 8)
Конкурс №4 «Хімічна естафета».
Кожна команда отримує суміш речовин, яку необхідно розділити. 1) цукор, крейда, залізні і алюмінієві ошурки; 2) кухонна сіль, пісок, вода, залізні ошурки. Спочатку команда складає план по розділенню суміші, а потім кожен учасник команди має виконати одну дію порозділенню суміші, при цьому він має працювати в халаті, який дається один на команду і передається від учасника до учасника.Учасникам видається набір потрібного для роботи обладнання. Перемагає та команда, яка швидше і якісніше виконала завдання.
(Слайд 9)
Конкурс №5 «Ерудит»
Команди отримують картки з ребусами, в яких зашифровані хімічні елементи та речовини. Та команда, що першою справиться з завданням отримує 5 балів.
Натрій Кремній
Францій Хлор
Цирконі Дубній
Осмій Гідроген
Магній Золото
Хром
(слайд 10) Поки учасники думатимуть ми знову пограємо з вболівальниками і побачимо чи вмієте ви розгадувати загадки.
Конкурс загадок:
Ми конкурс починаємо, ваш час уже настав,
За кожну вірну відповідь команді буде бал.
З хімічної таблиці я елемент візьму
З властивостей дізнайтесь, його я не назву.
А як з киснем я зійдусь, то отримаєш вологу. (Гідроген)
Жовтим полум’ям горю, й довго не погасну.
Я поширений доволі: в соді, в склі, в кухонній солі. (Натрій)
Є у грунті, у наших кістках, і у водах підземних потужних.
Є він в наших зубах білосніжних, а тому він метал дивовижний. (Кальцій)
Маю ще один талант, я блищу, бо діамант. (Карбон)
У літаках сріблясто-білих, потужних,але легкокрилих.
Він срібний, наче сніг чи іній, і зветься гарно - … (Алюміній)
(Слайд11)
Конкурс №6 «Утвори з складів»
Учасники отримують картки з складами, з яких необхідно скласти слова – відповіді на питання.
За кожне правильно складене слово команда отримує бал.
(Слайд12)
Азараз музична пауза:
Ти признайся мені
(на мотив пісні «Червона рута»)
Ти признайся мені
Звідки в тебе ці чари.
Я без тебе ці дні
у полоні печалі.
Який крем мені взять,
Щоб лишитись красивій.
І шампунь, щоби мать
Всім волосся на диво.
Хімія мила ,нерозгадана сила.
Ти у мене єдина, тільки ти, повір.
Подаруй мені вроду,
Порошки, мило, соду,
Та очищену воду з синіх гір.
Журі підбиває підсумки конкурсів і визначає переможців.
І в нагороду для переможців –феєрверк!
(Слайд13)
Дослід «Хімічний вулкан з магнієм»