Розробка цікавого позакласного заходу у формі ігрового проекту "Хто зверху?" є аналогом ТВ-шоу Нового каналу. Може бути проведена у 7-11 класах між групами дівчат та хлопців відповідної вікової категорії. Мета проекту: стимулювання пізнавально – ігрової діяльності учнів; розвиток емоційної сфери; вдосконалення знань та вмінь з трудового навчання навичок спілкування; розвиток творчих здібностей; виховання навичок культури спілкування, патріотичності, мотивації навчання.
ІГРОВИЙ ПРОЕКТ «ХТО ЗВЕРХУ?"
Мета:
o стимулювання пізнавально – ігрової діяльності учнів;
o розвиток емоційної сфери, як основи формування справжньої культури почуттів;
o вдосконалення знань та вмінь з предмету, навичок спілкування;
o розвиток творчих здібностей;
Завдання проекту:
o збір, підготовка та розробка методичних матеріалів для реалізації проекту;
o формувати у дітей інтерес до активного змістовного відпочинку;
o розвивати вміння мислити, робити певні висновки через пізнавально - ігрову діяльність.
Очікувані результати проекту:
o залучення учнів до участі в розважальній програмі та конкурсах;
o підвищення пізнавальної активності вихованців;
o виховання навичок культури спілкування з однолітками;
o підвищення рухової активності дитини, як запоруки здорового способу життя;
o сценарій заходу.
Форми реалізації проекту:
o телешоу «Хто зверху?»
Ігровий проект виконує такі функції:
o Розважальну (це головна функція гри – розважити, дати задоволення).
o Комунікативну: оволодіння діалектикою спілкування.
o Самореалізації у грі.
o Ігро - терапевтичну: подолання різних труднощів, які виникають в інших видах життєдіяльності.
o Творчу: розвиток творчих здібностей та навичок.
o Діагностичну: виявлення відхилень від нормативної поведінки, самопізнання в процес ігри.
o Функцію корекції: внесення позитивних змін у структуру особистісних показників.
o Міжнаціональну комунікацію: засвоєння єдиних для всіх людей соціально –культурних цінностей.
o Соціалізації: включення в систему суспільних відносин.
Обладнання: картки для конкурсів, літери, матеріали та інструменти для практичного туру, вислови видатних людей, грошові купюри - євро, проектор, ПК , мультимедійна презентація.
Хід заходу
І . ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Звучить музика - кліп «Зачарована дорога» про село Некрасове.
Вчитель. Сьогодні ми зібралися для того, щоб продемонструвати свої знання, уміння, навички з трудового навчання, оцінити їх, побачити успіхи. Наше славне село відоме не лише найрозумнішими учнями, але й найпрацьовитішими. Праця — це безперервний процес, джерело нашого добробуту, життя, гарного настрою, доброї слави між людьми. Запрошуємо Вас на шоу «Хто зверху»: хто розумніший, хто моторніший, хто кмітливіший, а хто просто хитрішій – хлопці чи дівчата? Хлопчачі завдання для дівчат та дівчачі – для хлопців. Що переможе: жіноча хитрість чи чоловіча сила?
Шановні учасники, хочу побажати вам бути дружніми, уважними, активними. Тож, команди, чи готові ви до змагань?...
ІІ. КОНКУРСНА ЧАСТИНА.
Вчитель. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожне завдання оцінюється смайликами: у якої команди більше, та і переможе.
КОНКУРС 1 – «БЛІЦ – ЦІКАВЕ КРЕСЛЕННЯ»
Що в житті цьому приготував, те в майбутньому візьмеш, а що був посіяв, теє там пожнеш. (Іван Вишенський)
Завдання 1. Гарному оформленню креслення сприяє знання свого інструменту, пристосувань та креслярського шрифта. Кожне завдання оцінюється у 5 балів.
А) Знайдіть зображення олівця правильно підготовленого до роботи. - перший.
Б) Як користуватися циркулем: як показано на рисунку зліва чи як зправа? - перший малюнок.
Завдання 2. «Оптичні іллюзії»
А) Скільки кубиків зверху і скільки з низу? Відповідь: будуть здаватися виступаючими вперед почергово то два кубика вверху, то два кубика внизу.
Б) Що перед вами, паралелепіпед з вирізом чи три площини проекцій з розташованим в них предметом? Відповідь: перед нами паралелепіпед з вирізом А, або паралелепіпедом А, який розмістили в трьохгранний кут.
Завдання 3. Знайдіть на кожному рисунку четвертий зайвий предмет
Відповідь:
Завдання 4. Серед цих фігур пізнайте контури праски, різця, гвинта, ракети, човна, будинку.
Відповідь: 1)Праска; 2) Ракета; 3) Човен; 4) Будинок; 5) Різець; 6) Гвинт.
КОНКУРС 2 – «ВГАДАЙ ПІСНЮ»
Де праця, там і пісня.(усна народна творчість)
Хлопці – «Розпрягайте хлопці коней»
Дівчата – «Несе Галя воду»
( телефон + навушники)
КОНКУРС 3 – «ХТО ЦЕ?» - картинки
З видимого пізнавай невидиме. (Г.С.Сковорода)
Вчитель. Зараз кожна команда отримає аркуші з малюнками жіночих та чоловічих персонажів, які завдяки своїй наполегливій праці стали відомими та досягли значних результатів на життєвому шляху. Ваше завдання: за 1 хв. Дівчатам - попідписувати імена чоловічих героїв, а хлопцям - жіночих. По команді починаємо змагання.
Хлопчикам:
Леся Українка (поетеса),
Ольга Фреймут (телеведуча),
Оксана Караванська (дизайнер одягу),
Наталя Добринська (олімп.чемп. – із Стрижавки),
Бджілка Майя,
Маша,
фіксік Сімка,
Жасмін,
Попелюшка,
Елен Еглуї (винах. барабана для пральної машини),
Табіта Бебітт (винах. циркулярної пилки),
Джозефіна Кокрейн (винах. посудомийної машини).
Дівчаткам:
Тарас Шевченко (поет, …),
Андрій Кузьменко (співак),
Андре Тан (модельєр),
Андрій Шевченко (футболіст),
Карлсон,
листоноша Пєчкін,
козаки,
Котигорошок,
Буратіно,
Зінгер (винахідник шв.машини),
Прокопович (винах. рамкового вулика),
Сікорський (винах. гелікоптера).
КОНКУРС 4 – «ЗБЕРИ ЛІТЕРИ»
Ну щоб, здавалося, слова. ( Т.Шевченко)
Вчитель. Думаю, що хлопці проти не будуть, якщо першими почнуть наші дівчатка. Отримайте необхідний реквізит. 4 гравців із вашої команди отримують по 2 літери. Хто саме отримає вирішуйте самі. Правила наступні: я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на футболках. Слово складаємо зліва направо. На все їм дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 5 балів.
Дівчатам (ф-п, а-к, р-з, а-ш):
Хлопцям ( с-ш, і-а, н-к, о-а):
1. Суха трава, їдло для тварин. СІНО
2. Пестлива форма від слова «кішка». КІСА
3. Що нас катає взимку. САНІ
4. Її заплітають дівчата. КОСА
5. Страва з крупи і води, в казках її варять з навіть із сокири. КАША
6. Заглиблення в стіні, де можна зберігати папки, книги та інші речі. НІША
КОНКУРС 5 – «ОБМІН РОЛЯМИ»
Лиш праця світ таким, як є, створила, лиш в праці і для праці треба жить.. (І.Франко)
Хлопці – кожному хлопцю пришити ґудзик, щоб не відірвався.
Дівчата – кожній дівчині забити по цвяху, щоб не зігнувся.
(гудзик, тканинка, нитка, голка; цвях, дошка, молоток)
ФІНАЛ
Добрий розум, робить легким будь-який спосіб життя. (Г.С.Сковорода)
Вчитель. Ми переходимо фінального конкурсу, де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання і за 60 с команда має дати якомога більше правильних відповідей. Зараз ви продемонструєте як ваші знання допоможуть Вам. Отже, дорогенькі хлопчики ваша хвилина пішла.
Хлопці
1. Очіпок - це предмет одягу жінки чи чоловіка? - жінки
2. Чим в´яжуть ажурні серветки: руками, голкою, ножицями, гачком?
3. Рівномірне чергування впорядкованих елементів – це: ритм, контраст, колір, силует?
4. Вид мистецтва, у якому художні зображення виконують за допомогою закріплення рисунка на основу: вишивка, аплікація, шиття?
5. Поперечні нитки тканини називаються: піткання, основи, пруг, муліне?
6. Перелік страв, які подають, називається : зміст, меню, список?
7. Який шов вишивається зліва направо: тамбурний, уперед голкою, назад голкою?
8. Комплекс дій, який закінчується створенням продукту та презентацією: аплікація, проект, вишивка, контрольна робота?
9. Тонкий папір, який використовують для переведення малюнка: фольга, газетний папір, калька, капрон?
10. До якого типу машин належить швейна машина: енергетична, транспортуюча, технологічна, обчислювальна?
Дівчата
1. Яка деревина найтвердіша: дуб,береза, акація, граб ?
2. Кому важче визначити колір та відтінок: чоловіку чи жінці?
3. Ціп - чоловіче чи жіноче знаряддя праці? - чоловіче
4. Інструмент для випилювання: лобзик, ножівка, стамеска , олівець?
5. З волокон складається : фанера, ДСП, ДВП ?
6. Коромисло - це знаряддя яким користувались частіше жінки чи чоловіки? - жінки
7. Характерний рисунок деревини – це: орнамент, текстура, шпон?
8. Зображення предмета, виконане від руки, з додержанням пропорцій, називається: ескіз, шаблон, складальне креслення?
9. Матеріал, який має велику теплопровідність, електропровідність, блиск та інші характерні властивості: скло, метал, деревина, гума?
10. Перед тим як забити цвях у тонку дошечку, його затуплюють для того, щоб: укоротити його, він не розколов дощечку, щоб легше забити?
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
Прийшов час підвести підсумок гри: скільки євро заробила кожна з команд: …. Отже, перемогла команда …
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства.
Видатний український філософ Г.Сковорода зробив свого часу висновок: «Наступний, весело освітлений день – плід вчорашнього, так само як добра старість – нагорода гарної юності».
Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається.
Перегляд мотиваційного відеоролика «Ваше майбутнє у ваших руках».
Вчитель.Бажаю всім досягнути найвищих результатів у навчанні!