Позакласний захід "ІГРОВИЙ ПРОЕКТ «ХТО ЗВЕРХУ?""

Про матеріал

Розробка цікавого позакласного заходу у формі ігрового проекту "Хто зверху?" є аналогом ТВ-шоу Нового каналу. Може бути проведена у 7-11 класах між групами дівчат та хлопців відповідної вікової категорії. Мета проекту: стимулювання пізнавально – ігрової діяльності учнів; розвиток емоційної сфери; вдосконалення знань та вмінь з трудового навчання навичок спілкування; розвиток творчих здібностей; виховання навичок культури спілкування, патріотичності, мотивації навчання.


Перегляд файлу

ІГРОВИЙ  ПРОЕКТ  «ХТО  ЗВЕРХУ?"

Мета:

o    стимулювання пізнавально – ігрової діяльності учнів;

o    розвиток емоційної сфери, як основи формування справжньої культури почуттів;

o    вдосконалення знань та вмінь з предмету, навичок спілкування;

o    розвиток творчих здібностей;

  • виховання навичок культури спілкування, патріотичності, мотивації навчання .

Завдання проекту:

o    збір, підготовка та розробка методичних матеріалів для реалізації проекту;

o    формувати у дітей інтерес до активного змістовного  відпочинку;

o    розвивати вміння мислити, робити певні висновки через пізнавально - ігрову діяльність.

Очікувані результати проекту:

o    залучення учнів  до участі в  розважальній  програмі та конкурсах;

o    підвищення  пізнавальної  активності вихованців;

o    виховання навичок культури спілкування з однолітками;

o    підвищення рухової активності дитини, як запоруки здорового способу життя;

o    сценарій  заходу.

Форми реалізації проекту:

o    телешоу  «Хто  зверху?»

Ігровий проект виконує такі функції:

o    Розважальну (це головна функція гри – розважити, дати задоволення).

o    Комунікативну: оволодіння діалектикою спілкування.

o    Самореалізації у грі.

o    Ігро - терапевтичну: подолання різних труднощів, які виникають в інших видах життєдіяльності.

o    Творчу: розвиток творчих здібностей та навичок.

o    Діагностичну: виявлення відхилень від нормативної поведінки, самопізнання в процес ігри.

o    Функцію корекції: внесення позитивних змін у структуру особистісних показників.

o    Міжнаціональну комунікацію: засвоєння єдиних для всіх людей соціально –культурних цінностей.

o    Соціалізації: включення в систему суспільних відносин.

Обладнання:  картки для конкурсів, літери, матеріали та інструменти для практичного туру, вислови видатних людей, грошові купюри - євро,  проектор,  ПК , мультимедійна презентація.

Хід  заходу

І . ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. 

Звучить  музика - кліп «Зачарована дорога» про село Некрасове.

Вчитель.  Сьогодні ми зібралися для того, щоб продемонструвати свої знання, уміння, навички з трудо­вого навчання, оцінити їх, поба­чити успіхи. Наше славне село відоме не лише найрозумнішими учнями, але й найпрацьовитішими. Праця — це безпе­рервний процес, джерело на­шого добробуту, життя, гарного настрою, доброї слави між людьми. Запрошуємо Вас на шоу «Хто зверху»: хто розумніший, хто моторніший, хто кмітливіший, а хто просто хитрішій – хлопці чи дівчата? Хлопчачі завдання для дівчат та дівчачі – для хлопців. Що переможе: жіноча хитрість чи чоловіча сила?

 Шановні учасники, хочу побажати вам бути дружні­ми, уважними, активними. Тож, команди, чи готові ви до змагань?...

 

ІІ. КОНКУРСНА ЧАСТИНА.

Изображение 1 002Вчитель. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять  конкурсів та фінальне завдання. Кожне завдання оцінюється смайликами: у якої команди більше, та і переможе.

 

КОНКУРС  1 – «БЛІЦ – ЦІКАВЕ КРЕСЛЕННЯ»

Що в житті цьому приготував, те в майбутньому візьмеш, а що був посіяв, теє там пожнеш. (Іван Вишенський) 

Завдання 1. Гарному оформленню креслення сприяє  знання свого інструменту, пристосувань та креслярського шрифта.  Кожне завдання оцінюється у 5 балів.

Изображение 1 002А) Знайдіть зображення олівця правильно підготовленого до роботи. -  перший.

Б) Як користуватися циркулем: як показано на рисунку зліва чи як зправа?  -  перший малюнок.

Завдання 2. «Оптичні  іллюзії»

А) Скільки кубиків зверху і скільки з низу? Відповідь:    будуть здаватися виступаючими вперед почергово то два кубика вверху, то два кубика внизу.

Б) Що перед вами, паралелепіпед з вирізом чи три площини проекцій з розташованим в них предметом? Відповідь: перед нами паралелепіпед з вирізом А, або паралелепіпедом А, який розмістили в трьохгранний кут.

Завдання 3. Знайдіть на кожному рисунку четвертий зайвий предмет Изображение 1

Відповідь:

  1. Морква – овіч, (яблуко, груша, слива - фрукти);
  2. Перо – приладдя для письма (бритва, ніж, ножниці – ріжучі інструменти);
  3. Книга – друковане видання (портфель, гаманець, чемодан – ємності);
  4. Гвинт – деталь кріплення (ножівка, сокира, буравчик – столярний інструмент);
  5. Піраміда (три призми);
  6. Конус (три циліндри);
  7. Багатогранник (круглі тіла);
  8. Одне тіло (конус) із зрізом, паралельним основі (три тіла з косим зрізом площиною).

Изображение 1 013Завдання 4. Серед цих фігур пізнайте контури праски, різця, гвинта, ракети, човна, будинку.

Відповідь: 1)Праска; 2) Ракета; 3) Човен; 4) Будинок; 5) Різець; 6) Гвинт.    

 

КОНКУРС 2 – «ВГАДАЙ ПІСНЮ»  

    Де праця, там і пісня.(усна народна творчість)

Хлопці – «Розпрягайте хлопці коней»

Дівчата «Несе Галя воду»

( телефон + навушники)

 

КОНКУРС  3 – «ХТО ЦЕ?»           - картинки

   З видимого пізнавай невидиме. (Г.С.Сковорода)

Вчитель.  Зараз кожна команда отримає аркуші з малюнками жіночих та чоловічих персонажів, які завдяки своїй наполегливій праці стали відомими та досягли значних результатів на життєвому шляху. Ваше завдання: за 1 хв. Дівчатам -  попідписувати імена чоловічих героїв, а хлопцям - жіночих. По команді починаємо змагання.

Хлопчикам:

Леся Українка (поетеса),

Ольга Фреймут (телеведуча),

Оксана Караванська (дизайнер одягу),

Наталя Добринська (олімп.чемп. – із Стрижавки),

Бджілка Майя,

Маша, 

фіксік Сімка,

 Жасмін,

 Попелюшка,

 Елен Еглуї (винах. барабана для пральної машини),

Табіта Бебітт (винах. циркулярної пилки),

 Джозефіна Кокрейн (винах. посудомийної машини).

Дівчаткам:

Тарас Шевченко (поет, …),

Андрій Кузьменко (співак),

Андре Тан (модельєр),

Андрій Шевченко (футболіст),

Карлсон,

листоноша Пєчкін,

 козаки,

Котигорошок,

Буратіно,

Зінгер (винахідник шв.машини),

 Прокопович (винах. рамкового вулика),

Сікорський (винах. гелікоптера).

 

КОНКУРС  4 – «ЗБЕРИ ЛІТЕРИ»  

  Ну щоб, здавалося, слова. ( Т.Шевченко)

Вчитель. Думаю, що хлопці проти не будуть, якщо першими почнуть наші дівчатка. Отримайте необхідний реквізит. 4 гравців із вашої команди отримують по 2 літери. Хто саме отримає вирішуйте самі. Правила наступні:  я зачитую питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які  в них на футболках. Слово складаємо зліва направо. На все їм дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка  склала меншу кількість слів – 5 балів.

Дівчатам   (ф-п, а-к, р-з, а-ш):

  1. Око автомобіля. ФАРА
  2. В електриків є нуль і є …. ФАЗА
  3. Як називають воду в газоподібному стані? ПАРА
  4. М'ясо після механічної обробки?   ФАРШ
  5. У дівчат - це прикраса та помітний аксесуар, у хлопців – засіб  захисту унікального інструменту людини, який  відповідає за утворення звуку?  ШАРФ
  6. Найкраще місце відпочинку в спекотну пору року, де зелені насадження? ПАРК

Хлопцям ( с-ш, і-а, н-к, о-а):

1.     Суха трава, їдло для тварин. СІНО

2.     Пестлива форма від слова «кішка». КІСА

3.     Що нас катає взимку. САНІ

4.     Її заплітають дівчата. КОСА

5.     Страва з крупи і води, в казках її варять з навіть із сокири. КАША

6.     Заглиблення в стіні, де можна зберігати папки, книги та інші речі. НІША

 

КОНКУРС  5 – «ОБМІН РОЛЯМИ»

Лиш праця світ таким, як є, створила, лиш в праці і для праці треба жить.. (І.Франко)

Хлопці – кожному хлопцю пришити ґудзик, щоб не відірвався.

Дівчата – кожній дівчині забити по цвяху, щоб не зігнувся.

(гудзик, тканинка, нитка, голка; цвях, дошка, молоток)

ФІНАЛ 

              Добрий розум, робить легким будь-який спосіб життя. (Г.С.Сковорода)

Вчитель. Ми переходимо фінального конкурсу, де команда показує свій сукупний інтелект. Ми будемо ставити запитання і за 60 с команда має дати якомога більше правильних відповідей. Зараз ви продемонструєте як ваші знання  допоможуть Вам. Отже, дорогенькі хлопчики ваша хвилина пішла.

Хлопці

1.   Очіпок  -  це  предмет  одягу  жінки  чи  чоловіка?  - жінки

2. Чим в´яжуть ажурні серветки: руками, голкою, ножицями, гачком?

3.  Рівномірне чергування впорядкованих елементів – це: ритм, контраст, колір, силует?

4. Вид мистецтва, у якому художні зображення виконують за допомогою закріплення рисунка на основу: вишивка, аплікація, шиття?

5. Поперечні нитки тканини називаються: піткання, основи, пруг, муліне?

6. Перелік страв, які подають, називається : зміст, меню, список?

7. Який шов вишивається зліва направо: тамбурний, уперед голкою, назад голкою?

8. Комплекс дій, який закінчується створенням продукту та презентацією: аплікація, проект, вишивка, контрольна робота?

9. Тонкий папір, який використовують для переведення малюнка: фольга, газетний папір, калька, капрон?

10.  До якого типу машин належить швейна машина: енергетична, транспортуюча, технологічна, обчислювальна?

Дівчата

1. Яка деревина найтвердіша: дуб,береза, акація, граб ?

2. Кому важче визначити колір та відтінок: чоловіку чи жінці?

3. Ціп - чоловіче  чи  жіноче  знаряддя  праці?   - чоловіче

4. Інструмент для випилювання: лобзик, ножівка, стамеска , олівець?

5. З волокон  складається : фанера, ДСП, ДВП ?

6. Коромисло - це  знаряддя  яким  користувались  частіше  жінки  чи  чоловіки?   - жінки

7. Характерний рисунок деревини – це: орнамент, текстура, шпон?

8. Зображення предмета, виконане від руки, з додержанням пропорцій, називається: ескіз, шаблон, складальне креслення?

9. Матеріал, який має велику теплопровідність, електропровідність, блиск та інші характерні властивості: скло, метал, деревина, гума?

10. Перед тим як забити цвях у тонку дошечку, його затуплюють для того, щоб: укоротити його, він не розколов дощечку, щоб легше забити?

 

 ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

Прийшов час підвести підсумок гри: скільки євро заробила кожна з команд: …. Отже, перемогла команда …

Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства.

Видатний український філософ Г.Сковорода зробив свого часу висновок: «Наступний, весело освітлений день – плід вчорашнього, так само як добра старість – нагорода гарної юності».

Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. 

Перегляд мотиваційного відеоролика «Ваше майбутнє у ваших руках».

Вчитель.Бажаю всім досягнути найвищих результатів у навчанні!

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку