Одним з важливих аспектів казкотерапії є корекція емоційних порушень поведінки. Саме уява у поєднанні з пам'яттю дають дитині можливість вибрати найбільш правильне й ефективне вирішення проблеми.
Тема: Лісова красуня.
Мета: - навчити дітей виготовляти ялинку з картону, прикрашати її
"снігом";
Обладнання: кольоровий картон (зелений), шаблони "ялинка", зубна щітка,
зубна паста, магнітофон, запис "Пори року" Вівальді,
П.І.Чайковський.
Хід уроку:
І. Організаційна частина.
Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок
Із казкою ми вже стрічались не раз
І знову вона завітає до нас.
В казках є завжди перешкоди, та знаю,
Для творчих дітей їх ніколи немає.
ІІ. Мотивація навчання засобами вербального образотворення.
Снігами вкрилася земля,
Метелиця гуляє,
Малює вікна морозець,
Та носика щипає
Чи знає, мила дітвора,
Яка оце прийшла пора? (Зима)
будує мости, дерева одягають шуби
і шапки).
2. Чистомовка:
Ок – ок – ок - білий падає сніжок
Ки – ки – ки - замітає всі стежки
Вчитель: Сніг пухнастий проліта
Всі дороги заміта.
Ця веселая стежинка
Приведе нас до …
лабіринт складів.
У лі сі лі сі тем но му де хо дить хит рий лис
- Чи знаєте ви цю пісеньку?
Продовжіть її, може хтось заспіває?
- Молодці! Ось сніжиночка злетіла
Зима загадку загадала
Та сніжинка не розгадала
Давайте, малята , її прочитаєм
Загадку зими ми розгадаєм.
Загадка. (Прикріплена до сніжинок, які лежать на партах).
Це дерево – мов їжачок,
Вбрання у нього з колючок.
Воно стріча щороку нас
Гірляндами рясними,
Веселим сяєвом прикрас,
Цукерками смачними,
Та всюди, в місті, і в селі
Несуть дорослі, ждуть малі
У кожному будинку прикрашену…(ялинку)
(Вивішую малюнок ялинки).
Девіз уроку: В колі друзів краще працювати,
Легше думати й вироби виготовляти.
Гра "Крученики".
Завдання. – Прочитайте словосполучення.
Ня су кра ва Лі со
(Лі – со – ва - білі склади;
Кра - су - ня - зелені склади).
ІІІ. Основна частина.
Красуню ялинку.
в сторону товариша.
3. Практична робота.
а) Складання плану роботи.
- Вибір кольорового картону.
- Обведення шаблонів.
- Вирізання ялинки.
- Оформлення роботи: нанесення "снігу".
б) Робота в парах:
- відмальовування трафаретів
- вирізання ялинок.
в) Фізхвилинка.
Вчитель: Ви діти гарно потрудились
І, мабуть, трошки притомились.
Тепер настав час відпочинку –
Ми проведемо рухливу хвилинку.
"Пальчикова" гімнастика.
Велику ральці рук роз’єднані, а решта – схрещені. Руками описувати невелике коло за годинниковою стрілкою, ніби ялинка кружляє на Новорічне свято.
Пальці рук ялинку зроблять,
І прикрасами оздоблять.
Будем танцювати
З ялинкою кружляти.
г) Нанесення "снігу" на ялинку за допомогою зубної пасти і щітки.
- злегка натиснути на туб пасти;
- кінчик щітки змазати пастою;
- методом "тику" нанести "сніг";
- підсушити "сніг".
1. Гра "Родичі ялинки".
Завдання: вписати у клітинки назви родичів ялинки.
С с
С м е к а
Я л и ц
К д р
- Чому ялинку, сосну, смереку, ялицю, кедр називають родичами? (Вони вічнозелені і замість листочків у них хвоя. Це – хвойні дерева, ростуть у лісах).
На малюнок ялинки, прикріпленої до дошки, вивішую гірлянду з прапорців, на якій є пропуски. Окремо під ялинкою прикріплюються прапорці зі складами.
У. Заключна частина.
1. Створення з готових виробів-ялинок зимового лісу. Слухання музики.
2. Оцінювання робіт.
3. Прибирання робочих місць.
4. Організований вихід на перерву.