Позакласний захід Інтелект-бол «Фізичні віражі»

Про матеріал
В процесі викладання фізики для реалізації розвитку творчих здібностей та пізнавального інтересу учнів я намагаюся постійно використовувати елементи інтерактивного навчання. Інтерактивне навчання одночасно вирішує декілька завдань:
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід

Інтелект-бол «Фізичні віражі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував вчитель фізики

Кух Б. В.

 

 

 

2024

Інтелект-бол «Фізичні віражі»

 

Мета. Зацікавити учнів фізикою, встановлюючи зв’язки між фізикою та іншими   

            сферами життя; розвивати логічне мислення, активність, самостійність;    

            поглиблювати знання учнів із фізики; виховувати пізнавальний інтерес до  

            предмета.

2-й.

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

Фізика всіх закликає:

«Ти міркуй, фантазуй і твори»!

 

1-й. Добрий день всім, хто зібрався сьогодні в цьому залі!

2-й. Всім шанувальникам великої і прекрасної науки.

1-й. Фізика. Наскільки містким і глибоким стало це поняття!

2-й. Фізика. Вона поруч із нами завжди і всюди.

1-й. Фізика – це мистецтво наук і наука мистецтв!

2-й. Фізика – це політ фантазії і творчості.

1-й. Хіба не фізика оточує нас на кожному кроці у звичайному, повсякденному житті.

2-й. Ось що казали  великі люди про фізику.

Наука не являється і ніколи не буде являтися закінченою книгою.(Альберт Ейнштейн)

1-й. Нещастя фізики в тому, що її фундамент ніяк не досягне дна абсолютної істини.

(Георгій Александров)

2-й. І ось сьогодні ми поринемо разом у цей чудовий світ фізики

1-й. Виявити найкмітливіших, найрозумніших і старанних учнів люб’язно погодилися члени журі. До складу якого входять ….

2-й. Запрошуємо учасників конкурсу на сцену

Пісня (на мотив «Наталії Май»).

 

Панує в залі тиша –

Розв’язуємо і пишем.

Зібралися команди,

Почався конкурс в нас.

Задачі і рівняння –

Це інтелект-змагагння!

Покажем всім знання ми

Наш дружній супер-клас

 

 

Приспів:

Фізика серце нам підкорила враз!

Це наука гарна! Це наука – клас!

Хто її не знає ,той не проживе,

На уроках прагнем ми вивчать нове!

 

1-й. Запрошуємо вас на інтелект-бол «Фізичні віражі».

(Музика, фанфари)

2-й. Оскільки, фізика – це чіткість і лаконічність, почнемо з головного! Хто змагається сьогодні? А, це – учні десятих класів.

1-й. Перший конкурс «привітання».  Максимальний бал який можуть отримати команди 4 бали.

2-й. Кожна команда обрала відомого фізика, іменем якого вони назвались. Зараз вони пояснять, чому…

 

1-ша команда

 

Добрий день всім! Ми – «Ньютони»,

Вправні, вмілі, –  всі закони

Вивчили напам’ять ми –

Яблука нам всім допомогли!

 

2-га команда

Здрастуйте! А ми – «Енштейни»!

Подорожі в часі нам по кишені,

Теорія відносності, ядерна енергетика –

Все це – заслуги нашого теоретика!

 

1-й. І ще раз хочеться почути від наших команд їхнє ставлення до фізики як науки. Голосно і чітко, будь ласка, проголосіть свій девіз.

 

1-ша команда.

Фізика – сила!

Фізика – птах!

Фізика – стиль

У ділах і словах.

 

2-га команда

Фізика – воля!

Фізика – рух!

Фізика – доля!

Фізика – друг!

 

2-й. Ось і відбувся перший конкурс. А зараз оцінки журі.

1-й Просимо учасників зайняти свої місця.

 

1-й. Переходимо до другого конкурсу. І тепер просимо команди підготуватися до наступного туру, який називається «Бліц-опитування». На обдумування кожної відповіді дається 15 секунд.

2-й. За кожну правильну відповідь команда отримає один бал.

1-й. Бал буде зарахований для команди яка перша дасть правильну і обґрунтовану відповідь на поставлене питання.

2-й. Капітани, перевірте справність приладів. Що ж, розпочнемо…

 

Питання для ІІ туру.

  1.                   Як називається головний оптичний прилад підводного човна? (Перископ)
  2.                   За легендою, йому належить викрик «Евріка!», який пролунав услід за зробленим ним  відкриттям? (Архімед)
  3.                   Морська вода густіша за річкову. Як змінюється осадка корабля, коли він виходить із річки в море? (Зменшується)
  4.                   Чому біля поверхні  Землі атмосферний тиск найбільший? (Густина атмосфери більша)
  5.                   Чому для зниження повітряної кулі необхідно випустити з неї частину гелію чи водню? (Для зменшення об’єму)
  6.                   Чому мисливські лижі роблять ширшими, ніж спортивні? (Для зменшення тиску)
  7.                   Чи діє закон Архімеда в невагомості. Обґрунтувати. (Не діє. Тіла невагомі)
  8.                   Чи буде електрично заряджена ебонітова паличка притягувати чи відштовхувати полюси компасної стрілки? (Як і будь-яке незаряджене тіло, магнітна стрілка буде притягуватися до наелектризованої палички як одним, так і іншим кінцем)
  9.                   Чому не можна гасити нафту чи гас водою під час її горіння (Вони плавають на поверхні води)
  10.               Як змінюється тиск газу в герметично закритій посудині з підвищенням температури? (Збільшиться, бо збільшиться швидкість руху молекул)
  11.               Щоб підводний човен занурився у воду, частину його об’єму заповнюють водою. Чи зміниться при цьому маса човна? Чи зміниться при цьому виштовхувальна сила води? (Змінилась маса, не змінилась сила)
  12.               Товстий цвях щільно обгорнутий смужкою паперу і його вносять в полум’я свічки. Папір не горить. Поясніть це явище. (залізо, маючи добру теплопровідність, відводить тепло від паперу, тому він не загоряється.)
  13.               Чи можна за допомогою гумового шланга з тонкими стінками значно розрідити газ в якій-небудь посудині.  Чому?
  14.               Під час пострілу в круто зварене яйце в ньому утворюється отвір. Чому ж під час пострілу в сире яйце воно розлітається в усіх напрямках? (Рідина передає тиск в усі сторони однаково)
  15.               Технічний прилад з яким марно грати в хованки? (Локатор)
  16.               Чому чорнильну пляму на столі чи підлозі легше вивести зразу ж після того, як було пролито чорнило, і значно важче зробити це через декілька годин? (Це пояснюється явищем дифузії)
  17.               Заєць рятуючись від собаки, який женеться за ним, робить різкі стрибки в бік, коли собака наздоганяє його. Чому собаці важко зловити зайця, хоч собака бігає швидше від зайця? (Маса собаки більша від маси зайця і тому інерція в собаки буде більша)
  18.               Чи можна виміряти атмосферний тиск барометром, якщо у верхній частині барометричної трубки з’явилась тріщина? (ні, ртуть виллється)
  19.               Яка речовина отримує іншу назву при переході з рідкого стану в твердий? (вода)
  20.               Які основні дії викликає електричний струм? (теплову, хімічну, магнітну)

1-й. Ось і закінчився другий конкурс. Поки журі рахують бали ми з вами шановні гості проведемо розминку.

2-й. Команди підготували вам запитання.

1-й. За правильну відповідь отримаєте подарунок.

 

Питання для фізиків у залі – вболівальників

  1. Це ім’я носив один із численних предків царя Давида. Це ім’я зовсім не рідкісне. Багато з нас знають його з дитинства завдяки випадку, в якому на одного з носіїв цього імені впало дещо. (Ісаак)
  2. Який прилад можна сконструювати за допомогою склянки з водою, жаби та маленької деревяної драбини? (Барометр)
  3. Китайці називали його «чу-ші», греки – «геркулесове каміння», французи – «айман», індуси – «тхумбака», єгиптяни – «кістка», іспанці – «п’єдрамант»,  німці – «магнес», англійці – «лоудстоун». Що це? (Магніт)
  4. Гравій – це осадова гірська порода, складена уламками крихких порід та мінералів. А що вимірюють гравіметром? (Сила тяжіння)

1-й. Ну а тепер перейдемо до наступного конкурсу, який називається «заморочки з бочки».

2-й. За кожну вичерпну відповідь команди отримають по два бали. Якщо команда не має відповіді або їх відповідь не правильна, то суперники мають можливість отримати додаткові бали.

1-й. Капітани запрошуються до жеребкування.

               2-й. А поки команди думають над завданнями прослухайте музичну композицію.         

                          

«Лише у нас на Україні»

ІІІ тур – «Заморочки з бочки»

  1. Перерахуємо «шість помилок людства»: квадратура кола, трисекція кута, рухомість ртуті, еліксир життя, подвоєння куба, філософський камінь. Назвіть велику помилку, що залишилась? (вічний двигун)
  2. Чи можна розплавити олово гарячою водою, якщо його температура плавлення 2320С? (можна. Збільшивши атмосферний тиск так щоб температура кипіння була відповідною)
  3. Чому в тиху погоду під час снігопаду стає тепліше? (При кристалізації води, що є у повітрі, виділяється теплота)
  4. Спочатку була чиста вода, потім – металевий диск, потім – скло, вкрите спеціальною сполукою. Що це за річ і про що в неї потрібно запитати? (Дзеркало, чи я на світі наймиліша)

ІV. Тур – «Експериментальний тур»

  1. Скласти електричне коло за поданою схемою.

 

1-й. Четвертий тур в нас є експериментальним.

2-й. З кожної команди запрошується по одному учаснику на жеребкування.

1-й. В цьому турі буде оцінюватись швидкість і правильність, складання електричного кола за поданою схемою.

2-й. Цей конкурс оцінюється в 5 балів. Для цього нам знадобиться допомога одного із членів журі (Степан Петрович)

1-й.  Першим складати електричне коло буде учасник із команди «Ньютони».

2-й. А зараз настала черга учасника із команди «Ейнштейни».

1-й. Дякуємо (Степане Петровичу) просимо вас зайняти своє робоче місце

ІV тур - Конкурс капітанів

2-й. І ми перейшли до заключного туру «Конкур капіітанів».

1-й. Для капітанів роздається по 5 слів, пов’язаних з фізикою, вони за 1 хвилину за допомогою жестів, міміки показують для своєї команди ці слова. За кожне відгадане слово команда отримує 2 бали.

2-й. Перше слово буде відгадувати команда «Ейнштейнів»

Слова:

1 команда.

  1. Термометр.
  2. Кипіння.
  3. Електричний струм.
  4. Траєкторія.
  5. Швидкість.

2 команда.

  1. Двигун.
  2. Електризація.
  3. Електрична лампочка.
  4. Час.
  5. Криволінійний рух.

2-й. Ось і відбувся заключний конкурс.

1-й. І поки журі визначають лідерів для глядачів пропонується музична композиція.

Фінальна пісня. «А ми бажаєм вам добра»

2-й. Слово надається журі для оголошення результатів.

1-й. Дякуємо всім хто прийшов на наше змагання.

docx
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
Додано
26 березня
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку