Позакласний захід "Ковід-19 – пандемія ХХІ століття. Життя врятує обізнаність"

Про матеріал
Розробка позакласного заходу з біології для 11-х класів на тему "Ковід-19 – пандемія ХХІ століття. Життя врятує обізнаність". Мета заходу: Навчальна: ознайомити учнів із COVID-19, шляхами передачі інфекції, типовими симптомами хвороби; сконцентрувати увагу учнів на заходах профілактики COVID-19, обговорити важливість вакцинації; сприяти отриманню учнями знань про існуючі вакцини від COVID-19, обговорити переваги вакцинації. Розвиваюча: формувати у учнів свідоме ставлення до свого здоров’я; сформувати усвідомлення важливості та необхідності вакцинації від COVID-19 як найефективнішого заходу профілактики хвороби. Виховна: виховувати у дітей бажання вести здоровий спосіб життя; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я. Матеріали та обладнання: ноутбук, зошит, презентація, відео «Шляхи інфікування коронавірусом», відео «Як захиститися від коронавірусу. Перевірені способи уберегтися від covid-19».
Перегляд файлу

1

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Кафедра зоології та методики навчання біології

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід з предмету  на тему:

«КОВІД - 19 – ПАНДЕМІЯ ХХІ СТОЛІТТЯ.

ЖИТТЯ ВРЯТУЄ ОБІЗНАНІСТЬ»

для учнів 11-го класу

 

 

 

                             Підготувала:

                                                              студентка І курсу, групи ЗБм -17

                                                   природничого факультету

                                                             Геночкина Анастасія Вікторівна
                                        

 

 

                                            

 


                                                                                             

                                                       Кривий Ріг – 2021          

Мета заходу:

Навчальна: ознайомити учнів із COVID-19, шляхами передачі інфекції,  типовими симптомами хвороби; сконцентрувати увагу учнів на заходах профілактики COVID-19, обговорити важливість вакцинації; сприяти отриманню учнями знань про існуючі вакцини від COVID-19, обговорити переваги вакцинації.

Розвиваюча: формувати у учнів свідоме ставлення до свого здоров’я; сформувати усвідомлення важливості та необхідності вакцинації від COVID-19 як найефективнішого заходу профілактики хвороби.

Виховна: виховувати у дітей бажання вести здоровий спосіб життя; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Матеріали та обладнання: ноутбук, зошит, презентація, відео «Шляхи інфікування коронавірусом», відео «Як захиститися від коронавірусу. Перевірені способи уберегтися від covid-19».

Формування ключових компетентностей: громадянської, здоров’язбережувальної, інформаційно-комунікаційної, комунікативної, міжпредметної, предметної, соціальної.

Хід проведення заходу

Привітання!

Вступне слово вчителя (2 хв.)

Робота з презентацією. Слайд 1

Розпочнемо наш захід зі слів Авіценна - видатного вченого, філософа, лікаря, фармацевта, який жив у IV ст. ісламської ери, в епоху розквіту знань і наук при династії Абассидів:

Головним  скарбом  життя  є  не  землі,  що  ти  їх  завоював,  не  багатства,  що  їх маєш  у  скринях...  Головним  скарбом  життя  є  здоров’я,  і,  щоб  його  зберегти, потрібно багато що знати.  (Авіценна)

Дійсно, даний вислів сьогодні, в умовах пандемії COVID-19, набуває неабиякої актуальності. Для захисту свого здоров’я сучасній людині потрібні саме знання. Так, щоб уникнути інфікування: треба знати шляхи та механізми зараження, методи профілактики хвороби; щоб вчасно виявити у себе хворобу та отримати медичну допомогу: треба знати характерні симптоми  COVID-19 та вміти їх диференціювати; для ефективної профілактики: варто мати базові знання щодо існуючих видів вакцин, механізму їх дії та умов використання.

Отже, сьогодні ми обговоримо саме ці аспекти. Тема нашого заходу: «COVID-19 – пандемія ХХІ століття. Життя врятує обізнаність».

Завдання для учнів у формі бесіди (3 хв.)

Робота з презентацією. Слайд 2

На початку пропоную вам пригадати уроки з біології та відповісти на декілька питань.

1. Яка різниця між термінами «коронавірус» та «COVID-19»?

(Очікувана відповідь: Коронавіруси - це група вірусів, які можуть викликати хвороби у тварин і людини. В кінці 2019 року новий коронавірус почав передаватися від людини до людини, викликаючи захворювання, відоме зараз як COVID-19. «SARS-CoV-2» - це офіційна назва нового (або новітнього) коронавірусу. SARS-CoV-2 - це вірус, який викликає захворювання COVID-19).

2. Чи відомо вам як розшифровується абревіатуру «COVID-19»?

(Очікувана відповідь: Всесвітня організація охорони здоров’я визначила назву хвороби як COVID-19: «CO» означає corona (корона), «VI» – virus (вірус) та «D» – disease (захворювання). Раніше це захворювання називали новим коронавірусом 2019 року або 2019-nCoV).

3. Чому, на вашу думку, спалах COVID-19 є саме пандемією?

(Очікувана відповідь: Якщо захворювання поширюється не лише на регіональному (як епідемія), але й на національному чи континентальному рівні, експерти називають це пандемією. За визначенням ВООЗ, пандемія — це поширення нового захворювання у глобальних масштабах (в декількох країнах світу або континентах) з ураженням частини населення за відносно короткий проміжок часу.

Слово вчителя

Отже, ми з’ясували, що коли говорите про вірус слід використовувати термін «новий коронавірус», «новітній коронавірус» або «коронавірус», а коли говорите про хворобу, яку він викликає слід використовувати термін «COVID-19».

Говорячи про будь-яке вірусне захворювання, неможливо обійти тему його розповсюдження, а саме шляхів та механізмів інфікування. Тож, пропоную переглянути відео «Шляхи інфікування коронавірусом».

Перегляд відео «Шляхи інфікування коронавірусом» (1,5 хв.)

https://www.youtube.com/watch?v=Rk55P_TIKnY

Слово вчителя (1 хв.)

Отже, ми з’ясували як саме розповсюджується «COVID-19». Давайте ще раз повторимо та запам’ятаємо цю інформацію.

Учні називають шляхи інфікування коронавірусом.

Переважає контактний шлях, коли вірус потрапляє на слизові оболонки носа, очей через руки або інші предмети (хустинку, рукавиці) після торкання до об’єктів (тварин, м’яса, риби, дверних ручок, поручнів), що забруднені виділеннями із дихальним шляхів хворого чи інфікованого.

Краплинним шляхом вірус передається від людини до людини під час кашлю або чхання у тісному контакті. Коронавіруси не здатні зберігати контагіозність під час передавання на далекі відстані. Тому тісним контактом вважають відстань менше 1 метра.

Завдання для учнів у формі бесіди (3 хв.)

Проблемне питання: Хто найбільше ризикує заразитися новим коронавірусом?

Підбиття підсумків бесіди

Слово вчителя (1,5 хв.)

Новий коронавірус може вразити будь-кого.

Попри те, що деякі люди і знаходяться в групі ризику розвитку більш серйозної форми захворювання, та новий коронавірус може вражати осіб будь-якого віку, статі, етнічної чи релігійної приналежності.

Наступні групи людей найбільше ризикують захворіти на новий коронавірус, оскільки вони тісно контактують з багатьма іншими людьми, що вже інфіковані або ж потенційно можуть бути інфіковані новим коронавірусом та хворіти на COVID-19, наприклад:

• Медичні працівники - тому що вони повинні піклуватися про людей, які хворі або щойно померли.

• Члени сім’ї або інші особи (переважно жінки), які зазвичай беруть на себе відповідальність по догляду за іншими, коли останні є хворими.

• Кожен, хто щодня контактує з великою кількістю людей і не має змоги фізично дистанціюватися. Наприклад, люди, що живуть у дуже переповнених районах, люди, які користуються громадським транспортом, люди, які не можуть працювати вдома, люди, які не можуть залишитися вдома, тому що їх умови проживання не є безпечними, або люди, у яких немає дому.

• Люди з обмеженим доступом до води або миючих засобів, якщо це заважає їм дотримуватися рекомендацій щодо миття рук та гігієни в побуті.

• Люди, які не мають доступу до регулярної, точної, чіткої, легкої для розуміння практичної інформації, що надається зрозумілою їм мовою або в зрозумілому їм форматі, також схильні до ризику, оскільки вони можуть не знати, як запобігти поширенню або що робити, якщо вони або хтось з членів їх сім’ї заразиться новим коронавірусом.

Групова робота (2 групи по 3 учня – 8 хв.)

Кожна з груп презентує коротку доповідь (презентація, міні-проект) на задану заздалегідь тему.

Група 1: Як дізнатися, чи заражені ви новим коронавірусом?

(інкубаційний період, ознаки та симптоми хвороби) –  4 хв.

Група 2: Коли хворий перестає бути заразним?

(терміни виписки з лікарні, завершення самоізоляції) – 4 хв.

Слово вчителя

Пропоную переглянути відео «Як захиститися від коронавірусу. Перевірені способи уберегтися від covid-19»

Перегляд відео «Як захиститися від коронавірусу. Перевірені способи уберегтися від covid-19» (0,5 хв.)

https://www.youtube.com/watch?v=EmMD0qkUFPs

Слово вчителя (3,5 хв.)

У відео викладені основні заходи профілактики від COVID-19. Тож давайте зупинимося на деяких пунктах з відео детальніше.

Розглянемо основні правила миття рук та обробки рук антисептиками.

Робота з презентацією. Слайд 3

Правила миття рук з милом:

  •              тривалість процедури – 20–40 с;
  •              вода має бути теплою (комфортної температури), а не холодною чи гарячою;
  •              обов’язкова процедура, якщо руки видимо забруднені, після приходу з вулиці, перед прийомом їжі, після відвідування туалету, якщо відсутній антисептик для рук.

Робота з презентацією. Слайд 4

Обробка рук спиртовмісним антисептиком:

  •                   спиртовмісний антисептик для рук – розчин із вмістом спирту 60–80% або із 2% хлоргексидину (інші засоби, що реалізують як «антисептик

для рук», наприклад настій ромашки або розчини із 40% вмістом спирту, не є такими);

  •                   антисептик має покривати всю поверхню шкіри рук (в середньому на одну обробку слід використовувати 3 мл розчину, а це 24–27 «пшиків»
  •                   кишеньковим диспенсером, тому рекомендовано його просто наливати в долоню);
  •                   тривалість обробки – близько 30 с;
  •                   особливу увагу приділіть нігтям (там накопичується найбільше бруду);
  •                   обов’язкова процедура в разі будь-яких контактів із (потенційно) забрудненими об’єктами;
  •                   у разі частого користування антисептиком застосовуйте крем для рук, щоб уникнути підсушування та утворення тріщин шкіри;

Розглянемо рекомендації щодо правильного використання масок.

Робота з презентацією. Слайд 5

Використовуйте захисну маску у таких випадках:

  •                   обов’язково – якщо захворіли і маєте респіраторні симптоми (кашель, нежить);
  •                   у разі догляду за хворою людиною;
  •                   якщо перебуваєте у місцях великого скупчення людей – з метою додаткового захисту.

Використовуйте маску правильно:

  •                   вона має покривати ніс і рот;
  •                   вона має щільно прилягати, без відступів по краях;
  •                   заміняйте маску, щойно вона стала вологою;
  •                   не чіпайте зовнішню частину маски руками, а якщо доторкнулися, помийте руки з милом чи обробіть спиртовмісним антисептиком;
  •                   заміняйте маску кожні чотири години;
  •                   не використовуйте маску повторно.

Також слід зазначити, що від багаторазових тканинних масок також варто відмовитись, адже вони можуть навіть збільшити ймовірність зараження. Є також велика ймовірність того, що вірусні частки можуть проникати крізь тканину. Тому слід використовувати тільки медичні (хірургічні) маски, куплені в аптеці.

Актуальним є питання щодо типів масок представлених в аптеках.  Тож, можна однозначно сказати, що найвищий ступінь захисту мають маски FFP3, N95 або FFP2 з респіратором, що фільтрує повітря. Однак, масове використання таких масок на сьогодні рекомендовано тільки медичним працівникам, що перебувають у тісному контакті з хворими на коронавірус та мають найвищий ризик зараження.

Завдання для учнів у формі бесіди (2 хв.)

А тепер пропоную приділити увагу питанню вакцинації. Тож, що ми знаємо про вакцинацію як метод профілактики? Що таке ревакцинація? Як ви можете пояснити поняття імунітету та імунна відповідь?

Очікувана відповідь учнів

Вакцинація (щеплення, імунізація) – створення штучного імунітету в людини до певних інфекційних хвороб шляхом введення вакцини, анатоксину чи імуноглобуліну.

Ревакцинація – повторне введення вакцини чи анатоксину з метою підтримання штучного імунітету в людини до певних інфекційних хвороб.

Імунітет – це сукупність захисних механізмів, які допомагають організму боротися з чужорідними чинниками: бактеріями, вірусами, сторонніми тілами тощо.

Імунна відповідь — це реакція, яка виникає в організмі з метою захисту від зовнішніх загроз. Вакцина, при надходженні до організму, активує послідовність наступних імунних процесів:

1. Перша «зустріч» з інфекцією (антигеном), що надходить до організму у складі вакцини.

2. Розпізнавання імунною системою інфекції та вироблення факторів захисту (антитіл до антигену).

3. Знищення інфекції шляхом імунної відповіді організму.

4. Збереження в імунній системі «пам’яті про перенесену інфекцію» і «готовності до боротьби». При повторній «зустрічі» з тією самою інфекцією організм не залишає їй шансів.

Слово вчителя (4хв.)

Робота з презентацією. Слайд 6

Вакцини проти COVID-19 критично важливі для стримування пандемії у поєднанні з ефективним тестуванням та заходами попередження хвороби, що вже застосовуються.

Як правило, через щеплення вводять ослаблену форму збудника інфекції, що дозволяє нашій імунній системі формувати пам’ять про неї. Таким чином, наша імунна система може швидко розпізнати та боротися з інфекцією, перш ніж людина захворіє. Саме так розроблялися деякі сучасні вакцини проти COVID-19.

При розробці інших вакцин використовуються такі підходи: йдеться про так звані вакцини на основі матричної РНК, вони ж — мРНК-вакцини. Замість того щоб вводити антигени (речовини, які змушують нашу імунну систему виробляти антитіла), РНК та ДНК-вакцини дають нашому організму необхідний генетичний код, і наша імунна система виробляє антигени сама. Технологія мРНК-вакцин не нова: вчені її вивчали десятиліттями. мРНК-вакцини не містять живого вірусу і не втручаються в ДНК людини.

Робота з презентацією. Слайд 7

Для вакцинації в Україні використовують та планують використовувати вакцини знаних у світі розробників і виробників:

  • AstraZeneca (Covishield, SKBio)
  • CoronaVac/Sinovac Biotech
  • Comirnaty/Pfizer-BioNTech
  • Moderna.

Робота з презентацією. Слайд 8

Чи є вакцина від коронавірусу безпечною?

Кожна країна має регуляторні органи, які контролюють безпеку та ефективність вакцин перед їх широким використанням. В усьому світі ВООЗ координує низку незалежних технічних органів, які перевіряють безпеку вакцин до і навіть після їх запровадження. Вакцини, схвалені для використання ВООЗ, пройшли суворі тести та клінічні випробування, перш ніж показати, що вони безпечні та ефективні в подоланні пандемії. Незважаючи на те, що вакцини проти COVID-19 розроблялися дуже швидко, вони мали можливість отримати необхідні дозволи регуляторних органів лише за умови їх  відповідності суворим стандартам безпеки та ефективності.

Протягом кількох днів після щеплення у деяких людей можуть з’явитися такі симптоми, як головний біль, біль у руці, втома, підвищена температура або біль у м’язах. Ці симптоми з’являються частіше після другої дози вакцини. Це все є ознакою того, що імунна система організму створює захист. Це нормально та також часто з’являється після загально використаних щеплень.

Гра «Що це за вакцина?» (4 хв.)

Учні мають поєднати опис вакцини з її назвою.

Робота з презентацією. Слайд 9

1. Це векторна вакцина, розроблена Оксфордським університетом та британсько-шведською біофармацевтичною компанією. Вакцини виготовляють в Європейському Союзі, Великобританії, Республіці Корея. Вакцина, яка вироблена за ліцензією в Індії, має назву Covishield. Схвалена ВООЗ для екстреного використання. Ефективність — 81,3% після двох стандартних доз, введених з інтервалом 12 тижнів або довше.  У вакцині використовується безпечний для людини вірус, який має елементи вірусу SARS-CoV-2. Так вакцина змушує організм виробити імунітет, водночас не даючи хворобі розвиватися. Вакцину вводять внутрішньом’язово. Для повноцінної імунізації потрібно отримати дві дози вакцини з інтервалом 12 тижнів.

2. Це інактивована вакцина, розроблена китайським фармацевтичним підприємством Sinovac Biotech, що спеціалізується на виробництві вакцин проти гепатиту та грипу. 1 червня 2021 року Всесвітня організація охорони здоров'я схвалила вакцину виробництва Sinovac Biotech для екстреного застосування. ВООЗ рекомендує застосовувати дві дози з інтервалом від двох до чотирьох тижнів  для дорослих віком від 18 років. Ця вакцина містить у своєму складі інактивований вірус. Організм реагує на нього та виробляє імунітет. Схоже працюють вакцини проти поліомієліту, грипу. Вакцину виробництва Sinovac Biotech вводять внутрішньом’язово. Для повноцінної імунізації необхідно отримати дві дози вакцини з інтервалом у 14-28 днів.

Робота з презентацією. Слайд 10

3. Це мРНК-вакцина, розроблена американською фармацевтичною кампанією. Препарат було внесено до списку вакцин для екстреного використання ВООЗ, а також дозволено для екстреного використання у США, Великій Британії, Канаді, ЄС та інших країнах.  Вакцина зберігається у вигляді замороженої суспензії при –25 ºC до –15 ºC у багатодозовому флаконі. Флакони можна зберігати в холодильнику при температурі 2–8°C протягом 30 днів. Вакцину вводять внутрішньом’язово. Для повноцінної імунізації необхідно отримати дві дози вакцини з інтервалом у 28 днів. 

4. Це мРНК-вакцина, розроблена німецькою біотехнологічною компанією BioNTech спільно з американським фармакологічним концерном. Вакцину внесено до списку вакцин для екстреного використання ВООЗ і дозволено для екстреного використання у США, Великій Британії, Канаді та ЄС. Вакцина покликана навчити організм виробляти специфічні антитіла для знищення вірусу.  Вакцину від COVID-19 вводять внутрішньом’язово. Для повноцінної імунізації необхідно отримати дві дози вакцини з інтервалом у 21 день.

Очікувана відповідь учнів

AstraZeneca(1), Coronavac(2), Moderna(3), Pfizer-BioNTech(4).

Вікторина (4 хв.)

Робота з презентацією. Слайд 12

Перевірте, наскільки гарні знання ви маєте про вірус.

Обидвома способами.

Робота з презентацією. Слайд 13

Ні. Немає свідчень, що домашні тварини – такі, як собаки чи коти – можуть поширювати вірус, який викликає COVID-19.

Робота з презентацією. Слайд 14

Все з перерахованого.

Робота з презентацією. Слайд 15

Будь-хто. Люди будь-якого віку можуть інфікуватися вірусом, тому всі повинні вживати заходів безпеки, щоб захистити себе. Старші люди та будь-хто, хто має інші захворювання (такі, як астма, діабет, серцеві хвороби тощо) є більш вразливими до важкого перебігу коронавірусного захворювання.

Робота з презентацією. Слайд 16

Изображение выглядит как текст

Автоматически созданное описание

Ефективними для знищення коронавірусу є лише ті дезінфікуючі засоби для рук або поверхонь, які містять як мінімум 60% спирту.

Робота з презентацією. Слайд 17

Так, вакцина вже розроблена та доступна в Україні.

Робота з презентацією. Слайд 18

Як мінімум 20 секунд – приблизно стільки часу потрібно, щоб двічі заспівати пісню Happy Birthday to You.

Робота з презентацією. Слайд 19

Так. Вірус поширюється в місцях як з гарячими, так і з холодними температурами.

Робота з презентацією. Слайд 20

Так. Якщо ви живете в регіоні, де розповсюджується коронавірусне захворювання (COVID-19), важливо дотримуватися відповідних запобіжних заходів під час поводження з будь-яким предметом чи поверхнею, яких торкалися інші люди, оскільки вони можуть бути заражене вірусом.

Гра «Міф чи правда?» (5 хв.)

Робота з презентацією. Слайд 21

Зараз розповсюджується не лише коронавірусне захворювання (COVID-19), але й дезінформація про нього. Знати перевірені та підтверджені факти про хворобу - дуже важливо для того, щоб бути добре підготовленим та захистити себе та своїх близьких.

Тож, зараз я буду зачитувати речення. Ваша задача добре подумати та відповісти це речення є міфом чи правдою. Бажано обґрунтувати свою відповідь.

Речення 1. Вакцини не є безпечними, оскільки вони були розроблені надто швидко.

Очікувана відповідь: Це є міфом. Існує ряд причин, завдяки яким вакцини проти COVID-19 були розроблені швидко, і жодна з цих причин не знижує їх безпеку. Наприклад, вчені починали не з нуля. Хоча SARS-CoV-2 був новим для науки, дослідники вивчали коронавіруси протягом десятиліть. Крім того, оскільки COVID-19 торкнувся всіх континентів Землі, процес розробки вакцин включав безпрецедентну у всьому світі співпрацю. Розробники вакцин від COVID-19 отримували фінансування від широкого кола спонсорів. Ще одним

фактором, який уповільнює розробку вакцини, є набір добровольців. У випадку з COVID-19 не бракувало людей, які бажали допомогти. Крім того, за звичайних обставин клінічні випробування проводяться послідовно. Але в цьому випадку різні вчені могли одночасно проводити різні випробування, що заощадило багато часу. Ці фактори та багато іншого сприяли тому, що вакцину можна було швидко розробити без шкоди для безпеки.

Речення 2. Вакцина змінить мою ДНК.

Очікувана відповідь: Це є міфом. мРНК вакцини не інтегрується в нашу ДНК. Після отримання інструкцій клітина руйнує їх та виводить з себе. Насправді мРНК навіть не досягне ядра клітини, де знаходиться наша ДНК.

Речення 3. Вакцини проти COVID-19 можуть викликати коронавірусну хворобу.

Очікувана відповідь: Це є міфом. Вакцини проти COVID-19 не можуть викликати COVID-19. Незалежно від типу вакцини, жодна не містить живого вірусу. Будь-які побічні ефекти, такі як головний біль або озноб, зумовлені імунною реакцією, а не інфекцією.

Речення 4. Людям з вже існуючими захворюваннями не можна вакцинуватися.

Очікувана відповідь: Це неправда. Люди з більшістю захворювань, включаючи захворювання серця, цукровий діабет та захворювання легенів, можуть вакцинуватись проти COVID-19. Однак, якщо ви маєте сумніви щодо комбінування конкретної хвороби та вакцинації, завжди бажано поговорити з лікарем. Насправді, для людей, що мають такі стани як ожиріння або хвороби серця, вакцинація є ще більш необхідною, адже в них і так збільшений ризик важкого перебігу коронавірусу. Є виняток: особам, які страждають алергією на будь-який із компонентів вакцини, не слід робити щеплення.

Речення 5. Літнім людям не можна вакцинуватися.

Очікувана відповідь: Це міф. В даний час у більшості країн, де впроваджено загальнодержавну вакцинацію, саме літнім людям надається пріоритет,

оскільки вони найбільше ризикують отримати ускладнення через COVID-19. Крім того, деякі клінічні випробування мали конкретні підгрупи, які включали людей похилого віку для перевірки безпеки вакцини у цій популяції.

Заключне слово вчителя (2 хв.)

Робота з презентацією. Слайд 22

Отже, підведемо підсумки сьогоднішнього заходу.

Пандемія коронавірусної хвороби стала масштабною, глобальною кризою нашого часу в сфері охорони здоров’я, а також найбільшим викликом.

Вакцини проти COVID-19 є важливим знаряддям, щоб допомогти зупинити пандемію.

Щеплення допоможе захистити вас, ваших друзів, сім’ю та інших людей у громаді від COVID-19. На даний момент поєднання щеплення та дотримання рекомендацій системи охорони здоров’я забезпечить найкращий захист від COVID-19.

Носіння масок та дотримання соціальної дистанції допоможуть зменшити ризик контакту з вірусом, а отже зменшиться і кількість захворілих людей.. Але тільки цих засобів недостатньо. Вакцини допомагають організму побудувати захисний щит, який  дозволяє протидіяти вірусу у випадках, коли соціального дистанціювання або носіння маски виявилися замало і вірус все ж таки потрапив до вашого організму.

Тож будьте всебічно обізнані та кмітливі, аналізуйте інформацію та довіряйте лише перевіреним джерелам. Ваші знання дійсно можуть врятувати вам життя!

 

 

docx
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
1093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку