Позакласний захід. "Козацькі розваги"

Про матеріал
Даний тип матеріалу можна використовувати для учнів 5-8 класів. До Дня Збройних Сил України, до Дня козацтва, а також використовувати як конкурсну програму.
Перегляд файлу

Сценарій шкільного свята до Дня захисника України

 

Мета:

  • сприяти патріотичному вихованню учнівської молоді; пробуджувати національну самосвідомість;
  • розвивати розумові та фізичні здібності, кмітливість і спритність;
  • виховувати патріотичні почуття до рідної землі, дружби та взаємоповагу один до одного, взаєморозуміння та взаємопідтримку;
  • прищеплювати інтерес до фізкультури та спорту.

Обладнання: обручі, фішки, картопля, відра, ємність з водою, столові ложки, м’ячі, мати, барєри або лави, м’ячі з ріжками або мішки, аркуші паперу, кольорові олівці, ракетки для гри у бадмінтон, надувні кулі, (тенісні ракетки та тенісні м’ячі), канат.

 


         1-а  ведуча: Добрий день, шановні  гості,  вчителі, батьки,  учні  і  любі  наші, найкращі чоловіки  і  хлопці!

 

2-а  ведуча: Щиро вітаємо Вас зі святом – Днем захисника України. Насправді – небагато в нас таких важливих дат, як день тих, чия професія – Батьківщину захищати.

 

1-а ведуча: За словами Т.Шевченка, «у своїй хаті – своя сила, і правда, і воля,» - то маємо обов’язково шанувати тих, чий святий обов’язок – захищати свою хату, боронити свою правду – своєю силою і своєю волею. Сьогодні в кожному домі віддають шану й повагу тим, хто в лиху годину війни мужньо боронив українську землю. Перед вами ми схиляємоголову у вас ми вчимося любити Батьківщину.

 

2-а ведуча: З незапам’ятних часів в Україні збереглася така традиція: після важкого трудового дня треба відпочити, зібравшись разом у єдине коло, з піснями, іграми, танцями,розвагами, змаганнями.

 

1-а ведуча: Ось і у нашій школі відбудуться сьогодні такі веселі й надзвичайно складні козацькі забави.

 

2-а ведуча: Дозвольте  представити козаків нашої школи:…………………………

 

1-а ведуча: А ось і наша козацька старшина: поважні, авторитетні козаки, які не раз бували в боях, брали участь у змаганнях і завжди виходили з них переможцями. (Представлення членів журі)

 

2-а ведуча: З  давніх – давен повелося, що кожне козацьке товариство мало свої традиції, свою зброю, своїх коней, у бій ходили зі своїми знаменами. Наші сучасні козаки теж мають своє обличчя. Отже, прийшов час познайомитися з нашими козаками.

 

1-а ведуча:  Конкурс 1. Привітання козацьких гуртів.    (Кожна команда представляє свою назву, емблему, девіз)

 

2-а ведуча: Козаки нас привітали. Настав час перевірити їх сміливість і кмітливість, спритність і силу, адже завжди козаки славилися своєю силою, спритністю, мали гостре несхибне око, розумні голови. Ось ми зараз і побачимо, чи гідні хлопці нашої школи носити високе звання «козак». Розпочинаємо козацьку естафету.

 

1-а ведуча:  Відомо, що козаки самі садили городину, самі обробляли город, щоб себе прогодувати. То ж і ви зараз покажете свою майстерність. Естафета «Як козаки картоплю саджали».

Перший учасник команди біжить, тримаючи в руці картоплину, до «городу» - обруча, який покладений перед кожною командою на відстані 10-12 метрів, «саджає» - кладе картоплю, повертається до команди, передає естафету. Наступний учасник виконує теж саме…  Останній біжить до «городу» з відром (або коробкою) «збирає врожай» - збирає картоплю й повертається до команди. Перемагає команда, яка першою зібрала врожай.

 

2-а ведуча: Молодці, козаки, із завданням впоралися. А скажіть, яка головна козацька страва? (запитання до всіх). Правильно, куліш. А щоб кашу зварити, треба води наносити. Тож зараз і побачимо чи полюбляють наші  козаки цю страву.  Естафета «Кашовари».

 

Біля кожної команди – ємність з водою, у першого учасника в руках ложка. Він набирає ложкою воду, несе до протилежного кінця залу, де стоїть пуста ємність. Виливає в неї воду з ложки, повертається до команди, передає ложку наступному. Козаки під музичний супровід носять воду у ємність (казанки). Виграє команда, у якої більше води потрапило до пустої ємкості.

 

1-а ведуча: Ось тобі й козаки!

 

2-а ведуча: Козаки – це вільні люди!

Козаки – безстрашні люди!

Козаки – борці за волю!

За народну добру долю!

Отож сьогодні покажіть

І всім присутнім доведіть!

Що козацькому роду

Нема переводу!

 

 1-а ведуча: А зараз конкурс «Козацька кмітливість»

  1. Кого називали козаками? (Вільну людину)
  2. Хто стояв на чолі козацького війська? (Гетьман)
  3. Як називали хати, у яких жили козаки? (Курінь)
  4. Де розташовувалися козацькі табори? (Запорізька Січ)
  5. Як називалася козацька зачіска? (Оселедець)
  6. З ким вели війни козаки за незалежність? (Туреччина, Польща)
  7. Які імена козацьких гетьманів вам відомі? (Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Петро Полуботок)
  8. Найвідоміший козацький танець? (Гопак)
  9. Найвідоміша страва, яку дуже полюбляли козаки? (Куліш)
  10. Що було ознакою влади гетьмана? (Булава)

Кожній команді по черзі ставиться запитання. Перемагає команда, яка дала найбільше правильних відповідей.

 

2-а ведуча: Різне траплялось у козацькому житті. Було й так, що козаки потрапляли в полон. Та при першій нагоді вони тікали з неволі. естафета «Втеча козака з полону».

 

Перший учасник кожної команди стоїть з м’ячем, затиснутим між колін. Стрибками рухається до обруча, кладе м’яч, пролазить через обруч, біжить до мата, робить перекид уперед,  далі перестрибує через перешкоду (бар’єр), оббігає фішку,  повертається до команди, забираючи по дорозі м’яч, передаючи м’яч наступному. Виграє та команда, яка без порушень правил і швидше за всіх виконала завдання.

 

1-а ведуча: Наступна естафета «Як козаки через річку переправлялися».

 

Кожна команда отримує гімнастичний обруч. Перший учасник стоїть « на другому березі річки» – на відстані 10 – 12 метрів навпроти своєї команди всередині обруча. За сигналом біжить до команди всередині обруча, накидає обруч на наступного учасника і вони разом «переправляються» – біжать до місця переправи, де перший учасник залишається, а другий вертається за наступним, і так далі, поки вся команда не переправиться на «другий берег річки». Виграє команда,яка виконала вправу скоріше за всіх.

 

2-а ведуча: З давніх – давен кожен козак мав свого коня, от і побачимо, якого коня мають наші козаки. 6 естафета «Як козаки на конях скакали».

 

Кожна команда отримує м’яч з ріжками (або мішок). На відстані 10 – 12 метрів навпроти кожної команди лежить аркуш паперу та кольорові олівці. Кожен учасник, стрибаючи на м’ячі з ріжками (або в мішку) пересувається стрибкам до аркушу паперу, малює якусь частину коня (1-й голову, 2-й тулуб, 3-й передні ноги, 4-й задні ноги, 5-й хвоста, 6-й гриву і т. д.), таким же способом повертається назад, передаючи естафету наступному учаснику. Журі оцінює швидкість та якість малюнка.

 

1-а ведуча: Молодці козаки! А, знаєте, козаки уміло володіли не тільки шаблею, а й уміли весело проводити вільний час.  Наступна естафета «Як козаки розважалися».

 

Першому учаснику кожної команди дається бадмінтонна ракетка та надута кулька (можна використовувати тенісну ракетку та тенісний м’яч або столову ложку та тенісний м’яч). На відстані 8 – 10 метрів стоїть фішка. Учасник, підбиваючи ракеткою кульку, рухається до фішки, оббігає її та повертаються назад, передаючи естафету наступному. Виграє команда, яка першою завершить естафету.

 

2-а ведуча: Усім добре відомо, що козаки цінували свою свободу, своє побратимство, вони допомагають їм виходити з різних ситуацій. Українське козацтво складалося з найвідчайдушніших, найсміливіших, слабких у козацькому гурті не було. Тож давайте подивимось, чи дружні наші козаки. Заключна естафета «Як козаки силою вихвалялись».

 

Перетягування канату. Виконують усі команди між собою. Виграє команда, у якої більше перемог.

 

1-а ведуча: Ну а зараз ми, напевно, надамо слово журі.

Вони тут за всім спостерігали

Гарні бали виставляли,

А тепер прийшов вже час

Оголосять їх для нас.

 

Підсумки журі. Нагородження козаків грамотами й подарунками.

 

Ось і закінчилися змагання. Наші команди показали, що вони – гідні нащадки славного козацького роду, справжні козаки.

 

2-а ведуча: Після сьогоднішніх змагань у нас залишається світла пам'ять про славні подвиги наших предків – запорожців. Отож, пам’ятайте, дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен із вас своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
30 березня 2021
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку