«Літературний квест по країні Казкарія
разом із Василем Сухомлинським»
Презентація про Сухомлинського
В: Сьогодні радо вас вітаю
у світі письменника рідного краю.
Для учнів своїх він твори писав,
бути добрими, чуйними він їх навчав.
Не так давно, в минулому столітті, жив на світі педагог, учений, письменник В.О.Сухомлинський (1918 – 1970). Він дуже любив дітей. Навчав їх, а ще писав для них багато-багато оповідань, казок: про ласкаве сонечко і м"яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про зайчика-хвалька та голосистого півника, про ласкаві мамині руки і добру бабусю. Він писав про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоби діти виросли добрими і чуйними, працьовитими, щоб любили тата і маму, рідну домівку, нашу Батьківщину з широкими луками, зеленими садами, безмежними ланами.
Зверніть увагу на добрі, уважні, лагідні очі і високе чоло, що свідчить про великий розум, відкриту душу, ніжна і добра посмішка завжди осявала його обличчя.
Указом Президента України П. Порошенка 2018 рік оголошено роком Великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського, творча спадщина якого не втрачає своєї значущості і в наш час. Адже пройнята безмежною вірою в людину, щедрість і благородство її душі, невичерпне багатство інтелектуальних і моральних сил. Саме цього року ми відзначаємо 100річчя від дня його народження.
Сьогодні ми ще раз перегорнемо сторінки біографії Василя Сухомлинського, згадаємо поради Педагога дітям, здійснимо літературний квест у світ його казок та оповідань.
Отже, розпочинаємо наше знайомство з командами та представлення журі.
Діти! - Ви любите пригоди? А шукати скарби?
- Отже, запрошую вас до пошуку скарбів. Ви готові?
- Що може допомогти у пошуках? (карта)
Розгляд карти. Обговорення. А ще вам допоможуть маршрутні листи. (вручення) За кожну правильну відповідь ви отримуєте квітку. У кого їх буде більше – той і переміг.
1 СТАНЦІЯ Презентація команд (назва та девіз). (коридор- посмішка)
Раз, два – квіка розцвітає,
Три, чотири – сонце сяє,
Зігріває всіх, всіх,
І дарує дітям сміх.
« Друзі природи»
Ми – друзі природи,
Діти гарної вроди.
Чемні, дружні, працьовиті
На всі руки майстровиті.
2 СТАНЦІЯ «Дитина і мистецтво» (класи 3-2 – оплески)
Діти працюють та згадують казку, з якою познайомилися раніше.
-Як називалась казка В.Сухомлинського?
- Чому соняшник називають квіткою сонця?
В. Сухомлинський. «Квітка сонця»
На високому стеблі — велика квітка із золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Тому й називають квітку соняшником.
Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та як тільки сходить ранкова зоря, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилось із-за обрію. Соняшник повертає до нього свою золоту голівку й дивиться, дивиться на червоне вогняне коло. Усміхається соняшник до сонця, радіє, вітає його:
— Добрий день, сонечку, я так довго чекав тебе!
Сонце піднімається все вище й вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Ось воно вже заходить за обрій, і соняшник востаннє усміхається його золотому промінню.
3 СТАНЦІЯ «Дитина і природа» (сад – горіхи)
|
Троє хлопчаків прийшли до школи рано–раненько.
Петро показав хлопцям саблю.
У Грицька був металевий соловейко.
Сергійко повів хлопців у гущавину лісу й показав квітку.
Послухаємо пісню солов.я
На її блакитних пелюстках тремтіли краплі роси
(Ні, блакитних) - 2 бали
|
«Скарб» ( У їдальні - коробка , в якій – яблуко) .
- Відгадайте, з якої казки це яблуко?
Оповідання В.О. Сухомлинського
«Яблуко в осінньому саду»
Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч з жовтим листком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко.
Оля й Ніна аж скрикнули від радості.
— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.
— Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках.
Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі:
— Хай тобі буде яблуко, Ніно…
Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:
— Хай тобі буде яблуко, Олю…
Яблуко переходило з рук в руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна і та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.
Віддали їй яблуко.
В маминих очах сяяла радість.
Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.)
- Чому зраділа мама, коли дівчатка принесли їй яблуко?
4 СТАНЦІЯ «Дитина і мова» ( спортзал - повітряна кулька . В кульці - завдання)
«Ледача подушка», «Сьома дочка», «Конвалія в саду», «Суперечка двох книг», «Позбирай її сльози», «Сергійкова квітка», «Верба – мов дівчина золотокоса».
1.….. Дитячого садка ; не прокинуся ; добряче вибий; питає Яринка дідуся; ой як не хочеться; візьми її….( « Ледача подушка» )
2. …..Мати в гості до сина ; як бджолі без квітки; немов маківка ; як маленьке пташення; земля жде краплини води; як вони скучали; принесла їй води в мисці.(Сьома дочка )
3. … Петрик уранці прийшов у сад ; красиво буде в кімнаті , на зелені листки впала сіра тінь; на деревах почувся пташиний спів; в саду стало похмуро.(«Конвалія в саду»)
4. …… Схилила свої зелені віти ; пташка помостила гніздечко; верба прислухається ; вітер позолотив гілки ; весною вона прилетить ; пташка буде щаслива ; дівчина золотокоса сумує; зітхнула верба.
(«Верба- мов дівчина золотокоса»)
5 СТАНЦІЯ «Дитина та історія» (учительська- квітка з цукерок)
.визначити правильні відомості про життя та творчість В.О.Сухомлинського
.тестові завдання:
1. В.О.Сухомлинський народився у …:
а) 29 вересня 1917 р.;
б) 28 вересня 1918 р.;
в) 27 вересня 1919 р.
2. Народився в селі Василівка . Якої області? :
а) Кіровоградської;
б) Дніпропетровської;
в) Запорізької.
3. Із якої сім’ї був Василь Сухомлинський :
а) робітничої;
б) інтелігенції;
в) селянської.
4. Який педагогічний інститут закінчив:
а) Чернігівський;
б) Новгород-Сіверський;
в) Полтавський.
5. Навчаючись на заочному відділі Полтавського педагогічного інституту здобуває кваліфікацію …:
а) вчителя української мови та літератури;
б) вчителя початкового навчання;
в) вчителя математики.
6. Під час 2 світової війни:
а) виїздить у тил на роботу;
б) йде добровольцем на фронт;
в) залишається в окупованій Україні для роботи у підпіллі.
7. З 1948 р. протягом 23 років працює директором школи …:
а) Онуфрієвської;
б) Павлиської;
в) Кременчуцької.
8. Одним із головних творів О.В.Сухомлинського є:
а) «Листи до матері»;
б) «Листи до сина»;
в) «Листи до доньки».
9. Який національний університет України носить ім’я О.В.Сухомлинського:
а) Миколаївський;
б) Харківський;
в) Київський.
10. В якому районі Києва є вулиця ім. Василя Сухомлинського:
а) Деснянському;
б) Дніпровському;
в) Подільському.
6 СТАНЦІЯ «Дитина і традиції» (їдальня – яблука)
7 СТАНЦІЯ «Дитина і казка»« Скарб- книга» (бібліотека - книги)
В.Сухомлинський. «Найгарніша мама»
Випало Совеня із гнізда та й повзає. Далеко забилось, не може знайти рідного гнізда. Побачили птахи малого — некрасивого, з великою голівкою, вухатого, банькатого, жовторотого. Побачили та й питають, дивуючись:
— Хто ти такий, де ти взявся?
— Я Совеня, — відповідає мале. — Я випало з гнізда, не вмію ще літати і вдень дуже погано бачу. Я шукаю маму.
— Хто ж твоя мама? — питає Соловей.
— Моя мама Сова, — гордо відповідає Совеня.
— Яка ж вона? — питає Дятел.
— Моя мама найгарніша.
— Розкажи, яка ж вона, — питає Дрізд.
— У неї голова, вуха й очі такі, як у мене, — відповідає з гордістю Совеня.
— Ха-ха-ха! — зареготали .Соловей, Дятел і Дрізд. — Та ти ж потвора. Виходить, і мати твоя така сама потвора.
— Неправда! — закричало Совеня. — Мама в мене найгарніша.
Почула його крик Сова, прилетіла потихеньку, взяла Совеня за лапку й повела до рідного гнізда. Совеня уважно подивилося на свою маму: вона була найгарніша.
Завдання: Прослухавши казку, «знайти» дитинчат для тварин .
Свиня---------
Корова-----------
Кінь----------------
Вівця-------
Сова-------------
Качка---------------
Курка----------------
Індик--------------------
Діти знаходять скарб – книгу В.Сухомлинського , сертифікати учасників.
- Діти, ми сьогодні дуже вдало виконали завдання квесту( квест – це пошук, пошук пригод, гра команд ) Найбільший скарб чекав на вас в останній схованці . Це чудові книги В. Сухомлинського Я сподіваюся, що ви знайдете в них багато цікавого.
Здайте свої маршрутні листи журі, для підведення підсумків.
А я хочу вам запропонувати на канікули ще цікаві книги ,які переглянемо в презентації.
Презентаці про книгиВ.О. Сухомлинського, які прочитати на канікулах.
Слово надаємо журі.
Нагородження команд грамотами.
Поділ скарбів.