Позакласний захід "Літературний квест по країні Казкарія разом із Василем Сухомлинським»

Про матеріал
Розробка позакласного заходу у формі квест-подорожі. Мета - утвердження патріотичних цінностей, переконань, виховання поваги до своєї країни, українського народу, його культури, видатних діячів. Учасники знайомляться із біографією Василя Сухомлинського, порадами Педагога дітям, здійснюють подорож у світ його казок та оповідань на тематичних станціях «Дитина і мова», «Дитина і природа», «Дитина та історія», «Дитина й мистецтво», «Дитина і традиції», «Дитина і казка».
Перегляд файлу

                 

 

 

 

 

 «Літературний квест по країні Казкарія

разом із  Василем Сухомлинським» 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

                             

   Презентація про Сухомлинського

                        

В:   Сьогодні радо вас вітаю
у світі письменника рідного краю.
Для учнів своїх він твори писав,
бути добрими, чуйними він їх навчав.

Не так давно, в минулому столітті, жив на світі педагог, учений, письменник В.О.Сухомлинський (1918 – 1970).  Він дуже любив дітей. Навчав їх, а ще писав для них багато-багато оповідань, казок: про ласкаве сонечко і м"яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про зайчика-хвалька та голосистого півника, про ласкаві мамині руки і добру бабусю. Він писав про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоби діти виросли добрими і чуйними, працьовитими, щоб любили тата і маму, рідну домівку, нашу Батьківщину з широкими луками, зеленими садами, безмежними ланами.

Зверніть увагу на добрі, уважні, лагідні очі і високе чоло, що свідчить про великий розум, відкриту душу, ніжна і добра посмішка завжди осявала його обличчя.

Указом Президента України П. Порошенка 2018 рік  оголошено роком Великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського, творча спадщина  якого не втрачає своєї значущості і в наш час. Адже пройнята безмежною вірою в людину, щедрість і благородство її душі, невичерпне багатство інтелектуальних і моральних сил. Саме цього року ми відзначаємо 100річчя від дня його народження.

Сьогодні ми ще раз перегорнемо сторінки біографії Василя Сухомлинського, згадаємо поради Педагога дітям, здійснимо літературний квест у світ його казок та оповідань.

Отже, розпочинаємо наше знайомство з командами та представлення журі.

Діти! - Ви любите пригоди?  А шукати скарби?

-  Отже, запрошую вас до пошуку скарбів. Ви готові?

 - Що може допомогти у пошуках?  (карта)

Розгляд карти. Обговорення. А ще вам допоможуть маршрутні листи. (вручення) За кожну правильну відповідь ви отримуєте квітку. У кого їх буде більше – той і переміг.

1 СТАНЦІЯ Презентація команд (назва та  девіз). (коридор- посмішка)

  • Квіти сонечка

 Раз, два – квіка розцвітає,

Три, чотири – сонце сяє,

Зігріває всіх, всіх,

І дарує дітям сміх.

 

 « Друзі природи»

 

Ми – друзі природи,

Діти гарної вроди.

Чемні, дружні, працьовиті

На всі руки майстровиті.

 

2  СТАНЦІЯ «Дитина і мистецтво»    (класи 3-2 – оплески)

  1.           «Скарб»  ( Колективна  розмальовка  «Соняшник»    дві команди. Діти отримують 3 олівці: жовтий,  коричневий та зелений.  Треба домовитись про те, як разом  розфарбувати картинку, маючи лише 3 олівці)

Діти працюють та  згадують казку, з якою познайомилися раніше.

-Як називалась казка В.Сухомлинського?

- Чому соняшник називають квіткою сонця?

 

  В. Сухомлинський. «Квітка сонця»

На високому стеблі — велика квітка із золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Тому й називають квітку соняшником.

Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та як тільки сходить ранкова зоря, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилось із-за обрію. Соняшник повертає до нього свою золоту голівку й дивиться, дивиться на червоне вогняне коло. Усміхається соняшник до сонця, радіє, вітає його:

— Добрий день, сонечку, я так довго чекав тебе!

Сонце піднімається все вище й вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Ось воно вже заходить за обрій, і соняшник востаннє усміхається його золотому промінню.

 

3 СТАНЦІЯ   «Дитина і природа»     (сад – горіхи)

  • учасники команди слухають  оповідання «Сергійкова квітка» і відповідають на питання « Так чи не так ?».
  • якщо відповідь “ні – пишуть правильну відповідь.
  • оповідання «Сергійкова квітка»
  • Сьогодні передостанній день навчання. Четверо хлопчиків прийшли до школи рано-ранесенько. 
    Посідали під високим дубом і стали хвалитися подарунками своїх батьків.
    Петро показав хлопцям ножик. Це був чудовий ножик із мідною колодочкою, а на колодочці намальований кінь і на ньому — вершник.
    — Добрий ножик, — сказали хлопці.
    — Це мій ножик, — похвалився Петро.
    Максим показав хлопцям ліхтарик. Такого ліхтарика вони ніколи не бачили. 
    На білій ручці його було вирізано дивовижного птаха.
    Добрий ліхтарик, — сказали хлопці. Це мій ліхтарик, — похвалився Максим. 
    Гриць показав металевого соловейка. Доторкнувся до нього губами, подув — і той заспівав.
    — Добрий соловейко, — сказали хлопці.
    — Це мій соловейко, — похвалився Гриць. Хлопці ждали: а що ж у кишені в Сергійка? Сергійко сказав:
    — Ходімо зі мною.
    Він повів хлопців у гущавину чагарника й показав квітку. Вона цвіла під кущем 
    Це була прекрасна квітка. 
    На її блакитних пелюстках тремтіли краплі роси, і в кожній краплині горіло маленьке сонце.
    — Яке диво! — зітхнули хлопці.
    — Але ж це не твоя квітка, — сказав Петро. — Ти ж не можеш узяти її з собою...
    — А навіщо мені брати квітку з собою? — запитав Сергійко.
    — Ти ж не можеш її на щось поміняти, — доводив Максим.
    — А навіщо мені квітку міняти? — усміхнувся Сергійко.
    — Пхі, і я можу сказати: це моя квітка, — мовив Гриць.
    — А хіба від цього вона стане гірша? — здивувався Сергійко.
  • таблиця з відповідями
  1. Троє хлопчаків прийшли до школи рано – раненько.

     
  2. Петро показав хлопцям саблю.
     
  3. У Грицька був металевий соловейко.
     
  4. Сергійко повів хлопців у гущавину лісу й показав квітку.
     

 

  1. Послухаємо пісню солов’я.
     

 

  1. На її рожевих  пелюстках тремтіли краплі роси
     

Троє хлопчаків прийшли до школи рано–раненько.
( Ні , четверо) -2 бали

Петро показав хлопцям саблю.
( Ні , ножик ) -2 бали

 

У Грицька був металевий соловейко.
( Так ) -1 бал

Сергійко повів хлопців у гущавину лісу й показав квітку.
( Так ) -2 бали

Послухаємо пісню солов.я
( Так ) -1 бал

 

На її блакитних пелюстках тремтіли краплі роси

(Ні, блакитних) -  2 бали
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Скарб» ( У їдальні -  коробка , в якій – яблуко) .

- Відгадайте, з якої казки це яблуко?

Оповідання  В.О. Сухомлинського

«Яблуко в осінньому саду»

Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч з жовтим листком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко.
Оля й Ніна аж скрикнули від радості.
— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.
— Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках.
Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі:
— Хай тобі буде яблуко, Ніно…
Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:
— Хай тобі буде яблуко, Олю…
Яблуко переходило з рук в руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна і та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.
Віддали їй яблуко.
В маминих очах сяяла радість.
Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.)

  - Чому зраділа мама, коли дівчатка принесли їй яблуко?

  • - Як ви думаєте, яку  сім'ю можна назвати щасливою?( в якій люблять  одне одного, допомагають, прислухаються, піклуються, роблять приємні речі тощо)  

4 СТАНЦІЯ «Дитина і мова»   ( спортзал -  повітряна  кулька . В кульці -  завдання)

 

  • із розсипаних словосполучень вгадати назву оповідання     В.О. Сухомлинського
  • назви оповідань на картці:

«Ледача подушка», «Сьома дочка», «Конвалія в саду», «Суперечка двох книг», «Позбирай її сльози», «Сергійкова квітка», «Верба – мов дівчина золотокоса». 

  •   словосполучення з оповідань:

1.….. Дитячого садка ; не прокинуся ; добряче вибий; питає Яринка дідуся; ой як не хочеться; візьми її….( « Ледача подушка» )

2. …..Мати в гості до сина ; як бджолі без квітки; немов маківка ; як маленьке пташення; земля жде краплини води; як вони скучали; принесла їй води в мисці.(Сьома дочка )
3. Петрик уранці прийшов у сад ; красиво буде в кімнаті , на зелені листки впала сіра тінь; на деревах почувся пташиний спів; в саду стало похмуро.Конвалія в саду»)

4. …… Схилила свої зелені віти ; пташка помостила гніздечко;                                  верба прислухається ; вітер позолотив гілки ; весною вона прилетить ;                       пташка буде щаслива ; дівчина золотокоса сумує; зітхнула верба.
(«Верба- мов дівчина золотокоса»)

5 СТАНЦІЯ  «Дитина та історія»  (учительська- квітка з цукерок)

.визначити правильні відомості про життя та творчість В.О.Сухомлинського

.тестові завдання:

 

1. В.О.Сухомлинський народився у …:

      а) 29 вересня  1917 р.;

      б) 28 вересня 1918 р.;

      в) 27 вересня  1919 р.

2. Народився в селі Василівка . Якої  області? :

     а) Кіровоградської;

     б) Дніпропетровської;

     в) Запорізької.

3. Із якої сім’ї був Василь Сухомлинський :

     а) робітничої;

     б) інтелігенції;

     в)  селянської.

4.  Який педагогічний інститут закінчив:

     а) Чернігівський;

     б) Новгород-Сіверський;

     в) Полтавський.

5. Навчаючись  на заочному відділі Полтавського педагогічного інституту здобуває кваліфікацію …:

    а) вчителя української мови та літератури;

    б) вчителя початкового навчання;

    в) вчителя математики.

6. Під час 2 світової війни:

     а) виїздить у тил на роботу;

     б) йде добровольцем на фронт;

     в) залишається в окупованій Україні для роботи у підпіллі.

7.  З 1948 р. протягом 23 років працює директором школи …:

      а) Онуфрієвської;

      б) Павлиської;

      в) Кременчуцької.

8. Одним із головних творів О.В.Сухомлинського є:

     а) «Листи до матері»;

     б) «Листи до сина»;

     в) «Листи до доньки».

9. Який національний  університет України носить імя О.В.Сухомлинського:

    а) Миколаївський;

    б) Харківський;

    в) Київський.

10. В якому районі Києва є вулиця ім. Василя Сухомлинського:

    а) Деснянському;

    б) Дніпровському;

    в) Подільському.

6 СТАНЦІЯ «Дитина і традиції» (їдальня – яблука)

 

  •  вставити пропущені слова у  Поради В.О. Сухомлинського
  • картка з завданням:
  1. Будь скромним. Бережи свою ГІДНІСТЬ.
  2. Мати, батько, ВІТЧИЗНА – найдорожчі, найрідніші твої багатства.
  3. Найголовнішим джерелом знань і невичерпним джерелом твого духовного багатства є КНИГА.
  4. Неоціненне багатство, яке здобувається в роки дитинства та юності – це ЗНАННЯ.
  5. Вірність слову – твоя особиста ЧЕСТЬ.
  6. Найбільше щастя людини ДОБРО.

7 СТАНЦІЯ  «Дитина і казка»« Скарб- книга»  (бібліотека - книги)

В.Сухомлинський.  «Найгарніша мама»

Випало Совеня із гнізда та й повзає. Далеко забилось, не може знайти рідного гнізда. Побачили птахи малого — некрасивого, з великою голівкою, вухатого, банькатого, жовторотого. Побачили та й питають, дивуючись:

— Хто ти такий, де ти взявся?
— Я Совеня, — відповідає мале. — Я випало з гнізда, не вмію ще літати і вдень дуже погано бачу. Я шукаю маму. 
— Хто ж твоя мама? — питає Соловей.
— Моя мама Сова, — гордо відповідає Совеня.
— Яка ж вона? — питає Дятел.
— Моя мама найгарніша.
— Розкажи, яка ж вона, — питає Дрізд.
— У неї голова, вуха й очі такі, як у мене, — відповідає з гордістю Совеня. 
— Ха-ха-ха! — зареготали .Соловей, Дятел і Дрізд. — Та ти ж потвора. Виходить, і мати твоя така сама потвора. 
— Неправда! — закричало Совеня. — Мама в мене найгарніша.

Почула його крик Сова, прилетіла потихеньку, взяла Совеня за лапку й повела до рідного гнізда. Совеня уважно подивилося на свою маму: вона була найгарніша.

 Завдання:  Прослухавши казку, «знайти»  дитинчат  для   тварин .

Свиня---------

Корова-----------

Кінь----------------

Вівця-------

Сова-------------

Качка---------------

Курка----------------

Індик--------------------

Діти знаходять скарб – книгу В.Сухомлинського , сертифікати учасників.

- Діти, ми сьогодні дуже вдало виконали завдання квесту( квест – це пошук, пошук пригод, гра команд )  Найбільший скарб чекав на  вас  в останній  схованці . Це чудові книги  В. Сухомлинського  Я сподіваюся, що  ви  знайдете в них багато цікавого. 

 Здайте свої маршрутні листи журі, для підведення підсумків.

А я хочу вам запропонувати  на канікули ще цікаві книги ,які переглянемо в презентації.

 

 Презентаці про книгиВ.О. Сухомлинського, які прочитати на канікулах.

Слово надаємо журі.

Нагородження команд грамотами. 

Поділ скарбів.

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку