Тема. Літературний КВК. «Хто?», «Що», «Коли», «Чому». 5 клас.
Мета. Підвищити інтерес учнів до уроків зарубіжної літератури; виховувати повагу до літературних та культурних традицій народів світу; навчати самостійно працювати з додатковою літературою; висловлювати та відстоювати власну думку; формувати естетичні смаки.
Хід уроку
Змагаються 2 команди 5-А і 5-Б класу «Козаки» і «Герої»
Перший конкурс -розминка.
-
Назвіть друзів Мауглі.
-
Який герой казки «Снігова королева» придумав чарівне дзеркало? (Злий Троль)
-
Яке слово намагався скласти Кай? (вічність)
-
Який персонаж ускочив у діжку із синьою фарбою? (Шакал Чандарава)
-
Що найбільше приваблювало Синдбада у подорожах? (Пригоди)
-
Хто розповідав казки із збірки «Тисяча і одна ніч»? (Шахерезада)
-
Що побачив імператор у коробці з надписом «Соловей»? (Штучну пташку)
-
З якою квіткою порівнюється хлопчик-зірка? (З нарцисом)
-
На кого ніколи не нападали вовки? (На людей)
-
Ця дівчинка завжди ходить в червоній шапочці. (Червона шапочка)
-
Яка героїня казки на балу загубила кришталевий черевичок? (Попелюшка)
-
Хто останній тягнув ріпку? (Мишка)
-
Що несла у кошику Червона шапочка? (Пиріжки)
Другий конкурс. Літературні вікторини. З якої казки слова?
Завдання:
-
Це скоро набридло старій і вона сказала дівчині, що її службі скінчилася. Ледащиця зраділа, гадаючи, що тепер на неї лине золотий дощ. (казка «Пані Метелиця»)
-
«Сльози – ось найдорожча нагорода, від якої радіє серце співця. Але засни тепер і прокинься свіжим і бадьорим, а я співатиму тобі колискову». (казка «Соловей»).
-
«Що говорив Закон Джунглів? Спочатку бий, а потім подавай голос. Вже з самої твоєї безтурботності вони знають, що ти – Людина. Тож будь розсудливіший» («Мауглі»).
-
У якій народній казці хитрий герой втік від усіх, а перехитрила його лише Лисичка? («Колобок»)
-
У якій казці розповідається про овоч, що виріс дуже великим і завдав багато клопоту господарям? («Ріпка»)
Третій конкурс. Завдання: впізнати твір за опорними словами:
-
Бідність, вчитель, сивобородий дідусь, намальований птах. (Пензлик Маляна)
-
Чандарава, синя фарба, лев, пантера («Фарбований шакал»)
-
Багдад, корабель, подорож, мореплавство, купці, цар-людожер. (Синдбад-мореплавець)
-
Смола, золото, піч, яблуня, мачуха. (Пані Метелиця)
-
Імператор, дівчина, сіренька пташка, смерть, сльози. («Соловей»)
-
Красень, гріх, зайченя, монети, прокажений, золоті кучери («Хлопчик-Зірка»)
-
Троянда, пісенька, печаль, сад зелений, глибина. (вірш «Задзвени із глибини»)
-
Троянди, сніг, дівчинка, хлопчик, подорож, снігове царство. («Снігова королева»)
Четвертий конкурс: скласти прислів’я із поданих слів:
-
Багато, зламати, людину, не можливо, друзів, в якої. (Людину, в якої багато друзів, не можливо зламати).
-
Ключ, до, це, знань, книга(Книга – це ключ до знань).
-
Жаліє, не той, друг, а той, допомагає, хто.(Друг не той, хто жаліє, а той, хто допомагає).
-
Багато, читає, хто, знає, багато, той.(Хто багато читає, той багато знає).
П’ятий конкурс «Показуха». Вчитель показує слово учневі, а учень показує рухами своїй команді. Команда вгадує хто це. (Червона шапочка, Хлопчик Персик, Пензлик Маляна, Снігова королева).
Шостий конкурс «Літературні асоціації». Вчитель називає слово, а діти придумують асоціації (фольклор, зима, природа, Андерсен).
Сьомий конкурс «Що в чорному ящику?». Три підказки:
-
Він корисний для дітей і дорослих.
-
Його полюбляють малювати художники.
-
Від нього отруїлася Білосніжка.
Восьмий конкурс «швидкий потяг». Вчитель називає початок, а діти – кінець.
-
Кіт (у чоботях)
-
Баба (яга)
-
Крокодил (Гена)
-
Муха (цокотуха)
-
Поштар (Пєчкін)
-
Дядя (Федір)
-
Черепаха (Тортила)
-
Вінні (Пух)
-
Соловей (розбійник)
-
Чарівний (капелюх)
Підсумки проведення змагань. Визначення переможців.