Позакласний захід «Малі олімпійські ігри»

Про матеріал

Мета: продовжити роботу з по­пуляризації здорового способу життя серед учнів початкових класів та їхніх батьків; навчати отримувати насоло­ду від змагання, з повагою ставитися один до одного; формувати інтерес до фізкультури та спорту; розвивати фі­зичні та вольові якості в умовах зма­гань, а також почуття гідності за до­сягнення українських спортсменів; удосконалювати в дітей навички ко­мандної роботи на єдиний результат.

Перегляд файлу

Малі олімпійські ігри

Позакласний захід

 

Мета: продовжити роботу з по­пуляризації здорового способу життя серед учнів початкових класів та їхніх батьків; навчати отримувати насоло­ду від змагання, з повагою ставитися один до одного; формувати інтерес до фізкультури та спорту; розвивати фі­зичні та вольові якості в умовах зма­гань, а також почуття гідності за до­сягнення українських спортсменів; удосконалювати в дітей навички ко­мандної роботи на єдиний результат; виховувати почуття колективізму комунікабельність, толерантність, потребу у наданні взаємодопомоги та взаємодії під час виконання спільної роботи;

Місце проведення: шкільний спортзал.

Суддівська бригада: головний суд­дя, суддя на фініші, суддя на дистан­ції, коментатор, секретар.

Оцінювання: за 5-бальною систе­мою.

План підготовки

  1.       Заздалегідь вивчити літератур­ний матеріал, підготувати акторів.
  1.       Приготувати реквізит:

• костюми для персонажів: «ста­родавніх греків», хлопчика символа Талісмана (Котигорошка), Сніжин­ки, Вікторинки, лікаря Айболита;

  • інвентар для проведення кон­курсів;
  • гасло свята, принцип, емблему Олімпійських ігор, символ шкільної гри, п'єдестал для проведення наго­родження; факел, копію олімпійсь­кого прапора; ребус.
  1.       Обрати та підготувати команди дітей (по 5 учасників).
  2.       Команди повинні підготувати:

спортивну форму;

  • емблему команди;
  • привітання.
  1.       Запросити для участі в святі вчителя фізкультури.
  2.       Підготувати акробатичний но­мер із переможцями шкільного свя­та «Тато, мама, я — спортивна сім'я».
  3.       Підготувати заздалегідь музич­ний матеріал:
  • записи спортивних маршів;
  • записи фанфар;
  • запис грецького танцю «Сіртаки»;
  • запис гімну шкільної республіки «Добряндії»;
  • запис пісні «Трус не играет в хоккей»;
  • записи мелодій до танців.
  1. Запросити шкільний танцю­вальний ансамбль «Росинка» для ви­ступу з такими танцями: «Танець з обручами», «Танець зі стрічками».
  2. З дівчатами молодших класів підготувати танець «Калейдоскоп ігор».
  3. Запросити хлопців, які вміють виконувати «Брейк».
  4. Разом із учителем музики під­готувати барабанщиків.
  5. На уроках праці для всіх учас­ників свята приготувати спеціальні значки «Юний олімпієць».
  6. Закупити, або зробити для на­городження:
  • медалі за 1,2, 3 місце в конкур­сах;
  • солодкі медальки;
  • призи для команд переможців.

Хід свята

(Звучать фанфари. Під урочистий марш заходять діти.)

Учень 1.

 В нашій школі знову свято:

Чути гомін, жарти, сміх.

Ми зібрались привітати

Фізкультурників усіх!

Учень 2.

Є святкових днів багато,
Нам усіх і не згадать... і

А між ними й наше свято —

Година спортивних змагань.

Учень 3.

1 дорослим, і малим

Спорт дає найбільше сили.

І змагаючись завзято,

Ми міцніємо на диво.

Учень 4.

Ми зібрались позмагатись,

Помірятися силою.

   Хай зростають всі хлоп'ята

Здорові і сильні.

Учень 5.

Фізкультура, вправи,спорт —

Всім болячкам засторога.

Глибше дихай! Рівно стій!

Дай усім хворобам бій!

Учень 6.

Всім відомо — це чудово,

Коли кожен з нас здоровий!

Тільки треба знати.

Як здоровим стати!

Учень 7.

Лиш один рецепт на світі

 Всім-превсім годиться дітям:

Коли спорт полюбиш

Сильним й спритним будеш!

(Звучить спортивний марш. Захо­дять барабанщики — звучить барабан­ний дріб. Заходять 5учнів у спортивній формі.)

Учні-спортсмени:

1. Спорт — это мушкетерство,
Спорт — сила наших дней.
Спорт — смелость и упорство.

 Спорт — всех нас делает сильней.

2. Спасибо, спорт!

За то, что ты  веселый.

За то, что бодрость даришь нам сутра.

За красоту и мужество, футбола

Тебе физкульт-ура! Физкульт-ура!

3. Спасибо, спорт!
За солнечные стартн

И за команду нашего двора,

За дружини дух спортивного азарта

Тебе физкульт-ура! Физкульт-ура!

4. Спасибо, спорт!

За радость и за счастье.

Для нас примером служат мастера.

И у реки, и на лыжне звенящей

 Тебе физкульт-ура! Физкульт-ура!

5. Спорт, ребята, очень нужен.
Мы  со спортом крепко дружим.
Спорт — помощник!

Спорт — здоровье!

Спорт — игра! Физкульт-ура!

Учень-старшокласник. Спорт увій­шов у життя людини з прадавніх ча­сів. На вавилонських барельєфах ви­різьблено кулачних бійців і плавців, які переправляються через річку. На стінах єгипетських гробниць можна знайти зображення бігу, боротьби, акробатики, ігор із м'ячем. Головна мета занять спортом — досягти висо­ких результатів, виявити переможців різноманітних змагань, а найкращі — подолати рекорди та зміцнити своє здоров'я.

В обіймах літа і зими,

 Друже, спорт, тримай завжди

Тримай до старості!   

Тривож серця, хвилюй уми!

 Забороняємо вхід ми ліні й в'ялості

 В свої серця, коли зі спортом дружні ми!

(Група з 5-ти дівчат виконує «Та­нець із обручами». Наприкінці танцю танцюристки складають емблему олімпіади. Знову звучать фанфари. Кращі спортсмени школи заносять олімпійський прапор.)

Учитель фізкультури. Дорогі діти та шановні гості!

Сьогодні ми проводимо спортивне свято «Малі олімпійські ігри».

Прапор ігор підняти!

(Піднімається олімпійський прапор.)

Ви бачите зображення символів Олімпійських ігор — п'ять кілець, переплетених між собою, які символізують об'єднання п'яти частин світу в олімпійському русі. ,

Кольори кілець символічні: блакитний — це Європа, чорний — Африка, червоний — Америка, жовтий — Азія, зелений — Австралія.

Давайте прочитаємо, із яким девізом ми сьогодні працюватимемо.

Діти. «Швидше, вище, спритніше

Учитель фізкультури. Цей девіз закликає всіх нас бути активними і рух-ливими, адже активний рух сприяє зміцненню здоров'я людини, створює умови для ведення здорового способу життя. Принцип Олімпійських ігор (Читає з плаката): «Найважливіше в олімпійських іграх — не перемагати, а брати в них активну участь».

Батьківщиною спорту та Олімпійських ігор уважають Стародавню Грецію.

(Під звуки грецького танцю «Сіртаки» заходять у туніках «стародавні греки» із ілюстраціями зображень Древньої Греції в руках.)

«Стародавні греки» (старшокласники):

1. Добрий день, шановні. Ми прийшли до вас із прекрасної Греції.

Саме там, понад 2 тис. років тому, на заході Греції, в долині річ­ки Алфей було містечко Олімпія. В густій зелені оливкових гаїв сяяли біломармурові храми на честь ста­рогрецьких богів: Зевса (царя бо­гів), Аполлона (бога світла і сонця), Афродіти (богині краси і молодос­ті), Артеміди.

Саме тут почалася історія Олім­пійських ігор, звідси ігри отримали свою назву. Олімпійські ігри, за ле­гендою, заснував знаменитий герой Геракл.

  1.     Перші ігри відбулися у VIII ст. до н. є. Й відтоді проводилися регу­лярно впродовж тисячі років. Під час проведення ігор по всій Греції оголошували мир — з усіх кінців збиралися в Олімпію посланці різ­них грецьких міст, спортсмени та вболівальники. В Олімпійських іграх могли брати участь усі вільні грома­дяни Греції. Проте жінок на ігри не допускали.
  2.     Перші Олімпійські ігри відбу­лися у 776 р. до н. є. Спортивні зма­гання проводилися кожні чотири роки і тривали п'ять днів. Після за­вершення ігор переможців увінчува­ли лавровим вінком і встановлювали на їх честь станції.

Згодом, в IV ст. н. є. на вимогу християн ігри було заборонено, а ста­діон і всі спортивні споруди — зруй­новано.

4. Але на цьому історія Олімпій­ських ігор не завершилася. Традицію проведення Олімпійських ігор від­новили в 1896 р. Відтоді вони стали
всесвітніми і відбуваються один раз на чотири роки в різних країнах світу по черзі.

Олімпійський рух сприяв установленню миру під час війн. Давні люди зрозуміли, що перемогу можна отримувати мирним шляхом —на спортивних майданчиках, а не кровопролиттям на полі бою. Олімпійський рух — провідник миру!

(Група дітей виконує танець зі стрічками. Після танцю з'являється хлопчик у спортивному костюмі, на грудях у нього — ребус: Символ.)

Хлопчик-символ.

 А ось і я! Хто? Вгадайте —

слово-ребус розгадайте!

Так, я — символ, емблема.

Починаючи з І Олімпійських ігор 1924 року, кожна Олімпіада має свою емблему. Це незвичайні малюнки.

(Учитель демонструє деякі емблеми і коротенько про них розповідає.)

Хлопчик-символ. 1948 рік, Сант-Моріш, Швейцарія.

І зимові Олімпійські ігри після Другої світової війни. Емблемою цих ігор стало зображення сходу сонця як символу відродження миру і величі спорту.

1984 рік, Сараєво, Югославія.

Емблемою стала оранжева сніжинка, виконана в стилі національної вишивки.

2010 рік, Ванкувер, Канада.

Зображений чоловічок, розфарбований у п'ять олімпійських кольорів. Емблема називається іЬопоо§, що мовою корінних жителів північної Канади (іннуїтів) означає «друг».

Усі емблеми пропагують ідеї миру, свободи, дружби, здорового способу життя.

(Звучить пісня-гімн нашої шкільної республіки «Добряндії». З'являється Котигорошка символ-талісман шкільних ігор.)

Хлопчик-символ. А хто це завітав до нас?

Талісман. Здрастуйте, діти! Здрастуйте, друзі!

Я з доброї казки до вас завітав,

Мене кожен із вас, напевно, впізнав.

Котигорошком зовусь я в народі.

Я силою славлюсь і мужністю теж.

 Від мене ви, друзі, багато візьмете.

Як будете сміливими й вправними всюди,

Вас шануватимуть, знатимуть люди.

Вам, малята, мій уклін і таке слово:

Спорт любіть з дитячих літ

І ростіть здорові!

Здоров'я бережіть, доки малі,

І мудрими йдіть по цій землі.

Хай кожен із вас у житті пам'ятає,

Що зі здоров'ям буде все як треба,

Сміятиметься сонечко з неба,

І всім вам світ постелиться під ноги,

Встановите ви всі олімпійців рекорди!

(Виходить учитель фізкультури)

 Учитель фізкультури. Перед кож­ними Олімпійськими іграми подо­рожує по нашій планеті олімпійський вогонь. Він летить, наближається із древньої Олімпії, з'єднуючи часи і народи. Його несуть видатні спортс­мени різних країн. Олімпійський вогонь запалює в серцях усіх людей світу дух свободи, миру, єдності, дружби та любові до спорту. Право внести олімпійський вогонь надаєть­ся кращому спортсменові нашої школи:…………………

(Звучить спортивний марш. Кра­щий спортсмен школи заносить факел, проносить його по залу, встановлює в спеціальну підставку.)

Талісман. Починаємо парад ко­манд!

(Виходять команди. Емблеми та назви команд несуть капітани. Коман­ди займаються місця перед вогнем Олімпіади.)

Талісман. І перш ніж ви почнете змагання, вам потрібно представити­ся й привітатись.

Привітання команд .

Команда «Дужі»

Ми — команда «Дужі»! ,

Хто із спортом дружить,

Буде завжди дужий.

Бо не хворий і не кволий,

А завжди, завжди готовий.

Він не плаче, а сміється,

До змагань мерщій береться!

 

 Командам суперників —

                                           фізкульт-привіт!

Команда «Спритні»

Ми — команда «Спритні»!

Найспритніші й розумніші!

Ми любимо бігати й стрибати,

Зарядку робити й у футбол грати.

І раді брати участь у спортивному змаганні.

У всіх видах спорту всі ми бездоганні!

Командам суперників —

                                          фізкульт-привіт!

Команда «Спортивні»

Ми — команда «Спортивні»!

Спорт усім потрібний!

Спорт, як друг, усім нам. рідний —

Помічник здоров'я, гра.

Все це — спорт! Фізкульт-ура!

Командам суперників —

                                            фізкульт-привіт!

Команда «Стрибунці»

Ми — команда «Стрибунці»!

Багато в спорті перешкод,

Та треба спритно їх долати!

Тут допоможе нам

Уміння далеко стрибати.

«Стрибунці» — молодці!

Зміцнюємось у спортивній грі!

(Звучать фанфари. Капітани ко­манд виходять на середину.)

Капітани:

  1. Ми — веселі й жартівливі.

Є в нас хлопці та дівчата,

Є високі та низенькі,

Є худенькі і повненькі.

А ще ми всі дуже дужі.

Спритні, сильні та дружні!

2. Ми прийшли сюди сьогодні,
Щоб вести запеклий бій.
Тільки ні, не кулаками,

А в веселій дружній грі.

3. Ми сюди прийшли сьогодні,
Щоб усіх вас розважати —  .

І свої могутні сили

Всім вам швидко показати.

4. Для боротьби ми не збирали
Ні рушниць, ані гармат.
Здоров'я повен міх набрали —
Вистачить його для всіх команд.

Талісман. Оплесками дружно

Спортсменів вітаємо,

В цій залі олімпійській

Змагання починаємо.

А щоб змагання було чесним,

Оберемо журі почесне.

Поглянемо разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

(Далі йде представлення журі. Журі дає клятву судити змагання чесно та об'єктивно. Команди займають свої міс­ця в «олімпійському селищі». Дівчата молодших класів виконують танець «Ка­лейдоскоп ігор». На дівчатках (попереду й позаду) планшети, що зображують види спорту. Після танцю дівчата шикуються у шеренгу. Виходить Талісман.)

Талісман. А тепер я перевірю, чи знаєте ви, з яких видів спорту відбу­ваються олімпійські змагання.

Гра «Впізнай та розкажи»

Вибрати та назвати тільки зимові види спорту: лижні гонки, біатлон,

фігурне катання, хокей, ковзаняр­ський спорт, слалом.

Талісман. Яскраве сонечко для вас

Промінням щедро світить зрання.

Ви всі приготувались? Час

Спортивні починати змагання.

(Усі спортивні конкурси проводить Талісман)

Слалом — маневри на лижах між кеглями

Учасники на дитячих лижах ма­неврують між кеглями, як це роблять досвідчені лижники.

Лижні гонки

Капітан перевозить по одному гравцеві з команди на лижах.

Біатлон

1. Пройти на лижах без «кріплен­ня» — на двох дощечках.

2. Вкинути у відерце тенісний
м'ячик.

(Вибігає дівчинка-сніжинка.)

Сніжинка. Поки судді оцінюють три перші конкурси, я вам загадаю загадки. Той, хто дасть правильну відповідь, отримає солодку медальку. Тільки умова: не викрикувати, а піднімати руку, якщо хочете відпо­вісти.

Загадки

1. Рукавиці одягай і суперника вдаряй. (Бокс.)

2. Як же зветься цей танок —

На льоду та в ковзанах? (Фігурне катання.)

3. Хоч буваю часто битий,
Але зовсім не сердитий.
Я стрибаю, веселюся.

Чи вгадаєш, як зовуся? (М'яч.)

4. Дерев'яні дві дощечки
Мчать мене униз на вскачки.
А коли я спотикаюсь,

За дві палиці тримаюсь. (Лижі.)

5. Шпагу ти мерщій бери

Й на суперника іди. (Фехтування.)

6. Щоб силу мати,

Треба мене піднімати. (Штанга.)

  1.     Я на ній стрибаю, Організм звеселяю. (Скакалка.)
  2.     Ми бігаємо, стрибаємо, Поки його не чуємо.

А як звук його лунає,

То ніхто вже не втікає. (Свисток.)

9. В руки ключку ти бери

І мене наздожени. (Шайба.)

10. Цю гру люблять всі на світі:
І дорослі, й малі-діти.

М'яч, удар і крики «Гол!» — Пречудова гра... (футбол).

11. Коли шайба й ключка є,
Хлопці грають у... (хокей).

Талісман. А тепер слово надається судцям. 

Головний суддя. Підбиваючи підсумки у кожній грі — перемож­ці отримують свої медалі на п'є­десталі.

Окрім цього, кожна команда має свої «олімпійські скриньки», куди вони складують відповідні жетони за отримані медалі: 1 — червоний, 2 — жовтий, 3 — коричневий.

Талісман. Продовжуємо наші змагання! Спортсмени готові? Уболівальники готові?

Легка атлетика

Біг із перешкодами. «Біг у мішках».

Художня гімнастика

Учасник крутить обруч, рухаю­чись до прапорця, залишає обруч. Назад повертається стрибаючи на скакалці, яку передає наступному учасникові.

Хокей

Кожен учасник команди ключкою «веде» повітряну кульку. Потім її тре­ба «забити» у ворота — у велику ко­робку.

(Звучить пісня «Трус не играет в хоккей!». Виходить Талісман. З'являється лікар Айболить. У нього під рукою вели­кий термометр, а сам він, слухаючи плеєр, голосно підспівує сучасні ритми.)

Лікар Айболить (до Талісмана). Здрастуйте! Все гаразд?

Талісман. Завдяки зарядці!

Айболить. Я прийшов до вас пере­вірити наших олімпійців. Вони по­казують олімпійські рекорди. Чи не обійшлося тут без допінгу? Проведе­мо допінг-контроль.

Тих, хто сидить, попрошу встати і команди виконувати.

Всі дихайте...

Не дихайте...

Дуже добре,.. Станьте прямо,

Усміхніться... Ліворуч, праворуч

Поверніться... І очима покліпайте... Ага!

(Щось пише в зошиті.) Усе гаразд... відпочивайте...

Дружно руки піднімайте... Все чудово... опускайте...

Нахиліться, розігніться... Станьте прямо, усміхніться. (Під загальний сміх міряє темпера­туру.)

Сідайте. Я оглядом задоволений:

Всі пройшли допінг-контроль —

Всі веселі і здорові,

Змагання продовжувати готові!

Талісман. Слово надається суддям.

(Головний суддя підбиває підсумки трьох останніх конкурсів. Відбуваєть­ся нагородження медалями. Дівчинка-Сніжинка проводить пісню-гру зі всім залом.)

Сніжинка. А тепер усі разом відпо­чинемо — поспіваємо й пограємося разом!

  1. Ти здоровим хочеш бути, зроби так (двічі плеснути руками).

Ти здоровим хочеш бути, зроби так (двічі сплеснути руками).

Ти здоровим хочеш бути і рекордів досягнути

Ти здоровим хочеш бути, зроби так (двічі сплеснути руками).

2. Ти здоровим хочеш бути, дихай так (вдих носом, видих ротом).

3. Ти здоровим хочеш бути, присідай (присісти встати).

4. Ти здоровим хочеш бути, стрибай так (два стрибки).

5. Ти здоровим хочеш бути, зроби все (повторити підряд усі рухи).

(Талісман продовжує змагання.)

«Велосипеди»

Кожен учасник повинен на дитя­чому велосипеді подолати свою дис­танцію й передати естафету іншому.

«Метання молота»

На відстані 5 м від учасників ви­ставлено 5 кеглів, Кожен учасник має збити їх дитячим м'ячем. Рахується кількість збитих кеглів командою. Виграє команда, яка зробить більше влучних кидків.

(Звучить спортивний вальс. Вихо­дить Сніжинка.)

Сніжинка. Тато, мама і я —

Фізкультурників сім'я.

Нумо, дружній колективе,

Виступайте всім на диво!

Вас прийшли привітати перемож­ці спортивного сімейного конкурсу «Тато, мама і я — спортивна сім'я»,

(Сімейна команда вітає всіх при­сутніх і показує свій акробатичний номер. З'являється Талісман.)

Талісман. Слово надається суддям.

(Судді підбивають підсумки двох останніх конкурсів. Група хлопчиків (різних класів) виконують «Брейк». Після танцю виходить Талісман із ма­ленькою дівчинкою.)

Талісман. До нас завітала дівчин­ка Вікторинка. Вона хоче поставити вам кілька питань про Олімпійські ігри.

(Вікторинка проводить вікторину. За кожну правильну відповідь діти отримують солодку медальку.)

Олімпійська вікторина

  1.    Колі і де відбулися перші Олім­пійські ігри?
  2.    Коли і де відбулися перші сучас­ні Олімпійські ігри?
  1.    Чому на прапорі Олімпіади п'ять кілець?
  2.    Які слова стали гаслом Олім­піади?
  3.    На якій Олімпіаді вперше брали участь жінки?

6.Коли і де відбулася остання Олімпіада?

  1.    Що таке параолімпійські ігри?
  1.    Як часто проводять Олімпійські ігри?

(Звучать фанфари. Виходить учи­тель фізкультури.)

Учитель фізкультури. Шановна громадо!

А чи звернули ви увагу на фізич­ну підготовку спортсменів, які бе­руть участь у спортивних змаган­нях? Вони постійно займаються фізичними вправами, тренуються, вдосконалюють свою спортивну майстерність. Ці люди сміливі, на­полегливі, мужні, сильні, спритні та швидкі. Своїми спортсменами пи­шається кожна країна. Вони є на­ціональними героями своїх держав. Таких героїв-олімпійців має і наша держава.

(Виходить жива алея героїв-олім­пійців діти виносять портрети спортсменів і стають із ними в одну шеренгу. Кожен «портрет» робить крок уперед і розповідає про свого героя.)

 (З'являється Талісман.)
Талісман. Скоро завершиться наше свято —

Судцям треба слово дати!

Головний суддя.

1,2,3,4,5... Важко бали рахувать.

Всі команди спритні дуже,

Як одна вперед піде,

Друга зразу ж дожене.

Що ж тут нам було робити?

Треба всіх нагородити!

Капітанів викликаємо,

З перемогою вітаємо,

Подарунки всім вручаємо!

(Команди нагороджуються (за пер­шість у командному заліку):

  1.      місце — 2 футбольні м'ячі;
  2.      місце — 2 обручі;
  3.      місце — 3 скакалки;
  4.      місце — солодкий приз.

Головний суддя.

Всім, хто бігали, змагались,

Ще й в атракціони грались

Та стрибали залюбки —

Ми вручаємо значки!

(Значки, виготовлені на уроках пра­ці, вручаються всім учасникам. Зву­чать фанфари. Виходять четверо учнів, які відкривали свято.)

Учень І.

Спорт—краса, здоров'я — сила,

Фізкультура теж нам мила.

Геть від нас, «хвороби віку», —

Жити хочемо без ліків.

Учень 2.

Хай не буде суперечок

Серед нас ніколи!

Нехай спорт нас об'єднає

В нашій рідній школі.

Учень 3.

 Будьте радісні й здорові,

Спритні, дужі і бадьорі!

Учень 4.

Здорові діти — нація здорова,

 Багата Україна наша і чудова.

Тож здоровими ростіть,

У майбутнє загартованими йдіть!

(Звучить пісня «Вперед до перемо­ги» — на її фоні гасне олімпійський во­гонь (факел), гримить салют із феєр­верків.)

Література

1.  Гра в початковій школі / уклад. О. М. Ворожейкіна. — X.: Вид. група
«Основа», 2009.

2. Зарудтй Є.О. Усі міфи (за шкільною програмою). — X" ТорсінН-, 2008.

3  .   КовалькоВ.И. Здоровьесберегаюшие технолога в начальной школе. 1—4 классн. — Мл «ВАКО», 2004.

  1.             Козуб О.В., Могорижа АІ. Фізкультхвилинки та ігри в 1 —4 класах.—Терно­піль: Навчальна книга — Богдан, 2001.

5.Шгович М.В. Позакласні заходи. 1— 4 класи. — Тернопіль: Мандрівець, 2006

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку