Правила гри:кожна команда виконує 5 «пострілів»(кожен учень по одному «пострілу»)за правильну відповідь учень отримує 2 жетони,неправильну -0,якщо на питання відповів інший член команди,то він отримує 1 жетон.
Якщо член команди «влучає »в літеру ,то він отримує 2жетони без відповіді на запитання. Із літер,які з'являються на гральному полі,команди повинні скласти слово. Команда ,яка першою відгадає слово ,отримає 5 жетонів. Якщо будь-яка команда влучає в
Математична регата
Позакласний захід з математики для учнів 6 класу
Мета:
Обладнання й оформлення залу:
Перед проведенням заходу учні об’єднуються у дві команди(по 5 учнів)разом з уболівальниками.
Правила гри:кожна команда виконує 5 «пострілів»(кожен учень по одному «пострілу»)за правильну відповідь учень отримує 2 жетони,неправильну -0,якщо на питання відповів інший член команди,то він отримує 1 жетон.
Якщо член команди «влучає »в літеру ,то він отримує 2жетони без відповіді на запитання. Із літер,які з’являються на гральному полі,команди повинні скласти слово. Команда ,яка першою відгадає слово ,отримає 5 жетонів. Якщо будь-яка команда влучає вто проводиться конкурс вболівальників,який оцінюються в 5 балів,якщо влучили в цей знак,то команди йдуть на «перерву»- математична пауза(номер від учнів іншого класу).Жюрі підраховують жетони кожного учня,а потім усієї команди. Право почати гру надається тій команді ,яка першою справиться з завданням «де шифрувальник».
Вступне слово:
1.Наук на світі є багато.
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоб Всесвітом оволодіти.
2.Наука-знайдені алмази,
Вугілля,золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
3.Наука-хліб мільйонотонний
Дари розвіданих морів,
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
1.Це-атом,скорений Людині,
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні -
То наш великий славний вік!
2.Наука нам допомагає
Ракети в космос запускають
І будувати всюдиходи,
Щоб грунт на місяці вивчать…
3.Глибини і абстракції сила,
Підрахунок в задачі стрункий
Строга логіка,виклад красивий
1.Математиків ваблять віки.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
математика всіх закликає:
«Ти міркуй,фантазуй і твори!»
Від якого латинського слова походить термін натуральне число?
6 |
6 |
4 |
6 |
6 |
3 |
2 |
1 |
2 АБВГ |
3 ДЕЄЖ |
4 ЗИІЇ |
5 ЙКЛМ |
6 НОПР |
7 СТУФ |
8 ХЦЧШ |
9 ЩЬЮЯ |
п |
р |
и |
р |
о |
д |
а |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
Б |
|
|
|
|
Л |
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ж |
|
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І |
|
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
Завдання для команд
АРИФМЕТИКА
А-1 |
Яка дія є оберненою до дії додавання |
віднімання |
А-2 |
Найбільший спільний дільник числа 24 |
24 |
А-3 |
Два десятка помножили на два десятка. Скільки отримали? |
40 десятків |
А-4 |
Рівність зі змінною |
Рівняння |
А-5 |
Скільки кілограмів в 1т. |
1000кг |
А-6 |
Яке найбільше натуральне число |
Не існує |
А-7 |
Який найдавніший прилад для лічби |
пальці |
А-8 |
Знайдіть добуток 20092010на нуль |
0 |
А-9 |
Літера А |
|
А-10 |
Скільки букв в слові математика |
10 |
БУДЬ УВАЖНИМ
Б-1 |
Що важче :1кг пуху,чи 1 кг заліза? |
Однакові |
Б-2 |
Кришка столу має 4 кути. Один з них відпиляли Скільки стало кутів? |
5 |
Б-3 |
Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин потрібно варити 5 яєць? |
4 |
Б-4 |
Плюс без палички |
мінус |
Б-5 |
Літера Л |
|
Б-6 |
На одній руці 5 пальців,на двох -10,а на десяти скільки? |
50 |
Б-7 |
Двоє хлопчиків грали а шахи 40 хвилин. Скільки хвилин грав кожний з них |
40 |
Б-8 |
Два півні можуть розбудити співом одну людину.Скільки людей розбудять співом 6 півнів? |
1 людину |
Б-9 |
Скільки днів має високосний рік? |
366 |
Б-10 |
|
|
Відсотки
В-1 |
Як інакше називають 25% числа? |
чверть |
В-2 |
Скільки у відсотках становить урок від години? |
75% |
В-3 |
Як інакше називають 50%числа? |
половина |
В-4 |
|
|
В-5 |
Який дріб відповідає 100% |
1 |
В-6 |
Скільки процентів складає один сантиметр від метра |
1% |
В-7 |
Що в перекладі з латинської означає слово «процент» |
«со ста» |
В-8 |
Яке слово заміняє знак «%» |
процент |
В-9 |
Звідки взявся знак «%» |
Виключно,внаслідок опечатки |
В-10 |
Що називається процентом |
Одна сота |
ГЕОМЕТРІЯ
Г-1 |
Який ви знаєте прилад для вимірювання кутів? |
транспортир |
Г-2 |
Скільки ребер має паралелепіпед |
12 |
Г-3 |
Літера Г |
|
Г-4 |
Як називається частина прямої,що має початок,але немає кінця? |
промінь |
Г-5 |
Яка градусна міра прямого кута |
90 |
Г-6 |
Яка фігура утвориться,якщо проведемо два промені із спільним початком? |
Кут |
Г-7 |
Як називаються відрізки,з яких складається ламана? |
ланки |
Г-8 |
Периметр прямокутника дорівнює 20 м чи може його сторона бути 10 м. |
ні |
Г-9 |
Чому дорівнює число |
3,14 |
Г-10 |
Назвіть природні міри довжини |
П’ядь,лікоть,долоня,фут,дюйм,косовий сажень |
Дроби
Д-1 |
Яку частину доби становить 8 годин? |
третю |
Д-2 |
Як називається 1/12 частина року |
Місяць |
Д-3 |
Як називається сота частина числа? |
відсоток |
Д-4 |
Що більше ½ чи ⅓? |
½ |
Д-5 |
Як називається число ,що стоїть під рискою дробу |
знаменник |
Д-6 |
Яку дію позначає риска дробу |
ділення |
Д-7 |
Який зріст мала Дюймовочка? |
2,5 см |
Д-8 |
Літера Р |
|
Д-9 |
Як перетворити звичайний дріб у десятковий? |
Поділити числівник на знаменник |
Д-10 |
Який дріб ? |
неправильний |
ЕРУДИТ
Е-1 |
Що в перекладі з грецької означає слово «матема»,від якого походить назва цілої науки «математики» |
наука |
Е-2 |
У центрі Будапешта стоїть кам’яний пам’ятник цифрі. Якій саме? |
нулю |
Е-3 |
Як грецькі вчені називали вчення про відношення і пропорції? |
музика |
Е-4 |
Назвати місто,у назві якого одне чоловіче ім’я і сто жіночих? |
Севастополь |
Е-5 |
Який рік ХХ століття не зміниться ,якщо його поставити «з ніг на голову»? |
1961 |
Е-6 |
Який математичний термін з латинської перекладається як «спиця в колесі,промінь» |
Радіус |
Е-7 |
Модуль якого числа найменший |
Нуля |
Е-8 |
На глобусі через один градус проведені паралелі. Скільки всього кіл побудовано на глобусі? |
179 |
Е-9 |
У якій країні вперше з’явилися від’ємні числа? |
У давньому Китаї |
Е-10 |
Чому дорівнює 1 пуд? |
Приблизно 16 кг |
ЖАРТОМА
Ж-1 |
Що немає довжини,глибини,ширини,висоти,а можна виміряти |
Час,температура,тиск.. |
Ж-2 |
Що стоїть між вікном і дверима |
Буква «і» |
Ж-3 |
Що може подорожувати по світу,залишаючись на одному і тому місці |
Поштова марка |
Ж-4 |
Що з землі легко піднімеш,але далеко не закинеш |
Пір’я |
Ж-5 |
Скільки кроків зробить горобець за сім років |
Жодного,бо він скаче |
Ж-6 |
Що у людини під ногами ,коли він йде по мосту |
підошви |
Ж-7 |
Літера Е |
|
Ж-8 |
Що всі люди на землі роблять одночасно |
живуть |
Ж-9 |
Чи можна запалити сірник під водою |
Можна,якщо вода в склянці,а сірник під нею |
Ж-10 |
Коли будують новий будинок,у що б’ють перший цвях |
У головку |
ЗАГАДКИ
З-1 |
Чотири рівні сторони, Є й кути-прямі вони. Знають учні всі підряд, Що ця фігура -… |
Квадрат |
З-2 |
Три точки є,три точки. І відмінно Всі між собою з’єднані надійно. Відрізки мають назву сторони. А точки називаються вершини. |
трикутник |
З-3 |
Він у зубів, Він у слів, І в рослиннім полі. Ти здогадатися зумів Що мова йде про… |
Корінь |
З-4 |
Загадав одне число Взяв його третину І побачив, Що всього Вийшла половина |
1,5 |
З-5 |
Є у хаті три кімнати - Прямокутні і квадратні,коридор, І ванна й кухня - Вони теж чотирикутні. Отже ,я хотіла знати Скільки є кутів у хаті |
24 |
З-6 |
Я — тире в грамматике, А кто я в математике? |
мінус |
З-7 |
Не похож я на пятак, Не похож на рублик. Круглый я, да не дурак, С дыркой, но не бублик. |
|
З-8 |
Нет углов у меня, И похож на блюдо я, На тарелку и на крышку, На кольцо и колесо. |
круг |
З-9 |
Проживают в трудной книжке Хитроумные братишки. Десять их, но братья эти Сосчитают всё на свете |
цифри |
З-10 |
|
|
ІСТОРІЯ
І-1 |
Хто з математиків брав участь у кулачному бою на 58-й олімпіаді в 548р.до н.е. |
Піфагор |
І-2 |
Хто з математиків склав таблицю простих чисел |
Ератосфен |
І-3 |
Батьківщина метричної системи вимірювання |
Франція |
І-4 |
Літера Б |
|
І-5 |
Кого з великих математиків називають» батьком алгебри» |
Вієт |
І-6 |
Кого з великих математиків називають «королем математики» |
Гаусса |
І-7 |
Хто з великих математиків першим запропонував метод нумерації крісел у театрі по рядках і місцях |
Декарт |
І-8 |
Назвіть першу жінку-математика |
Гіпатія Александрійська |
І-9 |
Яку назву мав перший підручник написаний слов’янською мовою |
Арифметика |
І-10 |
Де народився російський і український математик Михайло Васильович Остроградський |
С.Пашенне на Полтавщині |
КАЗКИ
К-1 |
Скільки мешканців помістилося у казковій рукавичці |
семеро |
К-2 |
Скільки років спала принцеса із казки Ш.Перро «Спляча красуня» |
Сто |
К-3 |
За скільки сольдо Буратіно продав свою азбуку,щоб купити квиток на циркову виставу |
За чотири сольдо |
К-4 |
Скільки років рибалив старий із казки О.Пушкіна «О Рибаке і рибке» |
33 роки |
К-5 |
У якій українській народній казці мали місце три замахи і одне вбивство |
«колобок» |
К-6 |
Яка основна професія Льюїса Керрола-автора повісті казки «Аліса в Країні Чудес» |
Математик |
К-7 |
Літера А |
|
К-8 |
Який зріст казкової дівчинки,яка народилася з ячмінного зерна |
1 дюйм |
К-9 |
У якому українському детективі розповідається про викрадення семи неповнолітніх |
«вовк і семеро козенят» |
К-10 |
Скільки коштувала книжка,яку розглядала Еліза із казки Г.К.Андерсена «дикі лебеді» |
половину королівства |
Математична перерва
Інсценівка «і таке буває»
На сцену виходятьНезнайко і Пампушка.
Пампушка.Незнайко,хождімо купимо цукерок.Там у парку продають хороші цукерки..По 7 копійок штучка…
Незнайко.А грощі у тебе є?
Пампушка.є… 20 копійок
Незнайко. У тебе 20 копійрк .У мене копійок.Всього 28 копійок(трохи поміркував).добре.Ходімо.А цукерки пополам.
Пампушка.Звичайно…А скільки нам дадуть цукерок на 28 копійок?
Незнайко.(роздратовано)Скільки,скільки?Треба знати ділення…Скільки грошей? 28 копійок! А скільки коштує одна цукерка?7 копійок! Треба ділити 28 копійок на 7.Дивись і вчись!(ділить на дощці).Ділимо 8 на7 .Дістаємо 1.Множимо 1 на 7.Дістаємо ?.Віднімаємо.Дістаємо1.Зносимо 2.Ділимо21 на 7,дістаємо 3.Отже нам дадуть 13 цукерок.Ділимо порівну :7 мені,а 6 тобі.
Пампушка.Гаразд.Та тільки щось цукерок багато виходить…
Незнайко.Багато? Чим більше –тим краще.Давай перевіримо.Ділення перевіряють множенням.А множення можна замінити додаванням.Чи не так ?(пампушка ствердно киває головою).отже ділення перевіряємо додаванням.Дивись!записую 13 сім раз.Додаю :3 та 3.Шість.Ще 3.Девять.Ще 3.Дванадцять.Ще3.Пятнадцять.Ще 3 .Вісімнадцять.Ще3.Двадцять один..Одиниці я вже склав.
Тепер продовжую складати десятки.скільки в нас було ?
Пампушка :21
Незнайко.Далі21 та один-двадцять два!Ще 1-23!Ще 1-24!Ще1-25!Ще1-26!Ще1-27.Ще1-28!ось бачиш?Перевірка виходить.Отже нам дадуть 13 цукерок.
Ми їх поділимо пополомю7мені,а 6-тобі.
Пампушка.А чому тобі 7,а мені 6?хіба ж це пополам?
Незнайко Звичайно пополамтПоділи 12 на 2.Скільки отримаємо?Шість?.Отже ,тобі 6 цукерок.Ну,а мені –що залишається.Тому мені 7 цукерок.Математика,дуже ,наука точна.Ходімо швидше.
Пампушка.Так,так,ходімо.
Конкурс для вболівальників.
Ребуси
1. 2.
3. 5, “
4. ,
, , И ,, Ь