Позакласний захід "Математичний експрес"

Про матеріал
Захід допоможе учням розвинути логічне мислення, пам’ять, творчі здібності, інтерес до математики, поглибити знання з предмету
Перегляд файлу

 

МЕТА ПРОВЕДЕННЯ: розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих

здібностей, інтересу до математики, поглиблення    знань з предмету

ОФОРМЛЕННЯ: плакати з висловами про математику, малюнки, кросворди,

   математичні ланцюжки.

ПІДГОТОВКА: У грі беруть участь дві  команди по шість  чоловік.

Для проведення гри готуються картки із завданнями (питання підбираються відповідно до програми математики), чисті  листи паперу і фломастери для виконання завдань (або відповіді на питання пишуться на картках із завданнями), кольорові картки

 

ХІД ГРИ

Вчитель: Добрий день шановн гості, учителі, шановні учасники, шановні вболівальники!

Ведучий 2: Сьогодні в цей світлий день і святковий час запрошуємо Вас на «Математичний експрес».

Ведучий 1: Тобі, математико, наші вітання,

Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

Ведучий 2: Тим, хто вчить математику,

Ведучий 1: Тим, хто вчить математиці,

Ведучий 2: Тим, хто любить математику,

Ведучий 1: Тим, хто не знає, що може любити математику

Ведучий 2: Цей експрес присвячується.

Ведучий 1: Заповіді нашої поїздки такі:

Ведучий 2: Програли - не турбуйтеся: наступного разу виграєте.

Ведучий 1: Виграли - не спокушайтеся: наступного разу можете програти.

Ведучий 2: Вірте у справедливість журі і пам'ятайте: члени журі завжди справедливі.

Вчитель. Наш конкурс оцінюють_____________________________________________

__________________________________________________________________________

 

Ведучий 2: Святковий цей зал хай вас всіх об’єднає,

В змаганнях він нині ареною стане.
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
Девіз гри «Експрес»— це радість і сміх.

Ведучий 1: Чекають тут різні

На вас запитання,

І хитрі задачі,

Й цікаві завдання.

Питання серйозні

Та є й жартівливі,

Тож будьте уважні

І будьте кмітливі.

Обдумайте відповідь

Ви неодмінно,

На справу таку

Вам дається хвилина.

Лишилось питання

Одне з'ясувати:

Хто нині у конкурсах

У нас буде грати?

Вчитель. Давайте познайомимося з нашими учасниками у першому конкурсі «Привітання», який оцінюється в 3 бали.

 

Команда 1

Вас вітають пасажири першого вагону(всі разом) «Ерудити».

Наш девіз: (разом) «Важких завдань для нас немає, сьогодні ми перемагаєм».

1) Поважне журі!

Ми хочемо дуже сподобатись Вам

І віримо, Ви допоможете нам!

2) І просимо: строго Ви нас не судіть

І до перемоги Ви нас приведіть.

3) Дорогі суперники, нехай наші змагання відчиняють двері розуму та кмітливості.

4) Дорогі уболівальники! Від вас ми чекаємо аплодисментів, активності, підтримки і побажайте нам перемоги!

 

Команда 2 Вас вітають пасажири другого вагону (всі разом) « Розумники».

Наш девіз: (разом) «Ми перші будемо завжди, під силу нам перемогти ».

1) Журі, шановне й справедливе!

Нас дуже строго не судіть.

2)За кожен промах й перемогу

Ви бали й усмішки даріть.

3) Суперникам – лише удачі і терпіння

А нам – перемоги, наснаги й розуміння

4)Ми вітаємо всіх присутніх на цьому змаганні,

І бажаємо їм азарту, крику й хвилювання! Нехай виграють розумніші!

 

«Ерудити».  Шановне журі! Ми за справедливий чесний конкурс, у якому перемагають знання та дружба.

«Розумники».  Тому дозвольте передати вам: терези для зважування наших сил;

«Ерудити».  Рахівницю-для підрахунку балів;

«Розумники».  Лупу, щоб краще побачити наші позитивні якості

«Ерудити».  Окуляри, щоб пильнувати справедливість.

«Розумники».  А ще ми хочемо підкупити вас своїми усмішками та жартами.

 

Вчитель. Оскільки наша гра називається «Математичний експрес»,то для того, щоб знати на якій станції ми знаходимося, треба розв’язати кросворд. (для вболівальників і всіх присутніх)

 

2П

 

 

5Ч

6Г

 

8С

 

Р

 

4М

И

О

 

У

 

Я

3Р

А

С

Д

 

М

1К

М

І

Т

Л

И

7В

А

У

А

З

Е

О

Н

І

 

Т

 

Н

М

 

А

Д

 

 

 

И

А

 

 

Р

 

 

 

Ц

Т

 

 

І

 

 

 

Я

И

 

 

З

 

 

 

 

К

 

 

О

 

 

 

 

А

 

 

К

 

 

  1. Фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки
  2. Лінія, що не має ні початку , ні кінця.
  3. Результат віднімання.
  4. Цариця всіх наук.
  5. Буває одноцифрове, буває багатоцифрове.
  6. Містить 60 хвилин.
  7. Частина прямої, обмежена двома точками.
  8. Результат додавання.

Вчитель. Отже, ми знаходимося на станції «Кмітлива» і тут нас чекають такі конкурси: «Розминка», «Хто швидше?», «Розумник».

І. СТАНЦІЯ «КМІТЛИВА»

Конкурс «РОЗМИНКА».

(за кожну правильну відповідь команда отримує по 1 бал)

 

1.1. Раз, два, три, чотири, п’ять - вийшов зайчик погулять, лап у зайця

рівно… (не п'ять, а чотири)

1.2. Ходить між нами така молва: шість мінус три дорівнює... (не два, а три)

1.3. Говорив учитель Ірі, що два більше, ніж... (один, а не чотири)

1.4. Менше в десять раз, ніж метр, всім відомо… (дециметр)

1.5. Ти на пташку подивись: лап у птаха рівно . (дві, а не три)

1.6. У мене є собачка в хаті, у неї хвостів аж|…(один, а не шість)

1.7. Біля дошки говорив, що кінців у палки… (два, а не три)

1.9. Ми рахуєм дірки в сирі: три плюс дві – всього. (п'ять, а не чотири).

1.10.Ось|от| п'ять ягідок в траві. З'їв одну, лишилось -. (не дві, а чотири)

 

КОНКУРС «ХТО ШВИДШЕ?»

(кожне завдання оцінюється в 2 бали)

3.1. У якому гаманці більше грошей? Хто швидше?    (В гаманці №3.  № 1- 43,         № 2-42.  № 3- 52)

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Tov_gambig.jpg    C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Tov_gambig.jpg

                            № 1                                                                № 2

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Tov_gambig.jpg   

                              № 3

3.2. Слоненя грало в кільця  .

Скільки очок він набрав?  (105 очок.)

 

3.3. Допоможіть спортсмену знайти такий шлях, щоб сума всіх чисел від

старту до фінішу дорівнювала 20 (3+9+7+1)

(3+5+4+8) і т.д.

 

 

 

КОНКУРС «РОЗУМНИК»

(кожне завдання оцінюється в 1 бал)

1.Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1).            

2.Вікно має 4 кути|кутки|. Один з них відпиляли. Скільки кутів|кутків| стало? (5)

3.У одній сім'ї в|у| кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї?    ( 4)

4.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги?  ( 5)

5.Є дві сковорідки. На кожній поміщається один млинець. Треба посмажити три млинці з двох сторін. Кожна сторона смажиться 1 хв. За який найменший час

можна це зробити?( 3)

6. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10)

7.Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? ( 4 години)

8.Що легше: кілограм вати або кілограм заліза? ( однаково)

10.Автор підручника з математики, за яким ви навчаєтеся. (Тарасенкова, Богатирьова, Бочко, Коломієць, Сердюк)

11.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)

12.Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні чисел, ні місяців. (Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.)

13.Горіло 5 свічок, дві згасли|погасали|. Скільки свічок залишилося? (2)

14.Скільки вийде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки? (40 десятків).

15. Настав|наступив| довгоочікуваний| грудень. Погода була чудова. У нас в саду спочатку зацвіли дві сливи, а потім три яблуні. Скільки дерев зацвіло? (Ніскільки|аніскільки|, в грудні дерева не квітнуть.)

16. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12)

17. Дід, баба, внучка, Жучка, кішка, і мишка тягнули-тягнули ріпку і нарешті|урешті| витягнули. Скільки очей побачили ріпку. (12)

18.Над рікою летіли птахи: один голуб, одна щука, дві синиці, дві ластівки і п'ять котів. Скільки птахів тут усіх? Ти скоріше порахуй !(5 птахів)

Вчитель. А як же називається наступна станція? Про це ми дізнаємося, розв’язавши кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

2К

 

 

 

 

 

8Д

 

В

 

4З

5Ч

 

В

1Ш

А

3Х

М

А

6Т

7Н

А

К

Д

В

Е

С

О

У

А

Р

И

Н

Т

Ч

Л

Л

А

Л

Ш

К

К

Ь

 

А

Т

И

У

А

А

 

 

 

 

Н

В

 

 

А

А

 

 

 

Н

 

 

 

Е

1. Прилад  з ціною поділки

2. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні.

3. 60 секунд

4. Один із компонентів віднімання.

5. Результат ділення.

6. Давньогрецький математик Евклід дав їй таке пояснення у своїй фундаментальній книзі із математики «Початки»: «_____ — це фігура, що не має ні довжини, ні ширини, ні висоти».

7. 5(х + 7 ) + 25. На один менше, ніж один.

8. Всі парні числа діляться на __

 

 

Отже ми переходимо до  наступної станції, яка називається «Шахматна»

ІІ. СТАНЦІЯ «ШАХМАТНА»

 

Ведучий:

 

   Тур другий починаємо

Хай гумор на хвилях злітає дзвінких,
І сміх щиросердний єднає усіх!
Зловіть сьогодні рибку золоту удачі,
Вона вам допоможе розв'язати задачі

 

Завдання. Кожна команда отримує пакет з пазлами. Необхідно з цих пазлів зібрати шахматну дошку(завдання оцінюється в 5 балів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Вчитель. А як же називається наступна станція? А про це ми дізнаємося, розв’язавши кросворд.

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

Д

 

О

 

 

 

О

 

В

 

 

 

Д

 

Ж

 

 

 

А

Р

И

Р

 

П

Н

І

Н

І

Г

Р

О

В

А

В

Р

О

К

Н

 

Н

А

М

 

О

 

Я

Д

І

 

Б

 

Н

У

Н

 

Е

 

Н

С

Ь

 

Д

 

Я

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

Й

 

  1. Вираз (х – 124) + 316 = 900 називається …
  2. Одиниця вимірювання кутів.
  3. Частина прямої, що має початок, але не має кінця.
  4. Один з компонентів додавання.
  5. Трикутник, у якого дві сторони рівні .
  6. Що таке відстань?


Ведучий: Отже ми знаємо, що наступна станція називається «Ігрова»

 

ІІІ. СТАНЦІЯ «ІГРОВА»

(в 5 балів)

 

 

 

Давайте перейдемо до наступної станції.

 

 

 

 

Ш

 

П

 

 

 

Н

 

И

 

Я

У

 

 

Е

 

Р

 

Т

Р

 

 

Д

 

И

Л

И

О

К

П

І

З

Н

А

Й

К

О

Е

Л

Н

А

М

 

 

Л

Р

Я

А

 

А

 

 

О

И

 

Н

 

Н

М

 

Н

 

А

Е

 

Я

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Довжина всіх сторін многокутника.
  2. Сьомий день тижня.
  3. Без них не можна розуміти математику.
  4. Одна із сторін прямокутника.
  5. Буває замкнена і незамкнена.
  6. Який клас сьогодні грає.
  7. Триває 45 хвилин.
  8.  Що будуємо циркулем?

 

 

 

 

 

ІV. СТАНЦІЯ «ПІЗНАЙКО»

Ведучий:

Четвертий тур веселим стане

Мову рідну ми згадаєм

Хто не знає, той програє

Ну а всім цікаво стане

 

4.1. Перше завдання полягає в тому, хто з вас більше за одну хвилину запише прислів’я, яке містить число. Наприклад  «Один  в полі не воїн» …(5 балів)

 

4.2. Друге завдання полягає в тому, щоб по черзі команди називали казку у назві якої зустрічається число. Повторювати назву не можна. Команда, яка не зможе назвати казку вибуває з гри.(5 балів)

 

Ведучий:

 

Всі ви  потомилися

     Багато думали, лічили.

      Відпочити вже пора!

       Так у п’ятий тур - ? Там гра ?!

 

Але спочатку визначимо, де знаходиться наступна станція і яка її назва.

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

К

 

 

Е

П

 

Ш

 

О

 

М

Р

Р

 

Л

 

О

 

Н

Ш

Я

 

Я

Н

Р

Д

О

И

М

 

Х

У

Д

О

Ж

Н

И

К

 

Л

И

Б

Е

А

Й

В

 

Ь

Н

У

Н

 

 

А

 

 

А

Т

Н

 

 

Д

 

 

Т

О

Я

 

 

Р

 

 

А

К

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

  1. Що потрібно знайти за формулою

      S = v · t.

  1. На два менше, ніж два.
  2. Число, що відповідає точці на координатному промені.
  3. Результат множення.
  4. Дія, що позначається крестиком або точкою.
  5. Точка кута з якої виходять два промені.
  6. Кут, який дорівнює 900.
  7. В якої фігури всі сторони і всі кути рівні.

 

V. СТАНЦІЯ «ХУДОЖНИК»

5.1. Перший конкурс. Запрошуються по одному представнику від кожної команди. Кожному гравцю необхідно одночасно лівою рукою малювати коло, а правою трикутник(3 бали).

5.2. Другий конкурс «Інтелектуал»

Запрошуються по одному представнику від кожної команди.  Гра полягає в тому, щоб швидше порахувати за картинкою (5 балів).

 

 

VI станція – МУЗИЧНА

Пісня „ЗАДАЧА" (на мотив пісні „Смерека")

ДІВЧИНА: Всі задачі розв’язали

І зошити поздавали.

Я сиджу і ледь не плачу –

Не змогла зробить задачу.

 

Приспів: Ой, задачо!

Розв’яжись мені задачо!

Чом я над тобою плачу?

Ох важка ж оця задача! (2 рази)

 

Чи у хлопців запитати,

Чи в дівчат її списати,

Як же мені з нею бути

Ви nopaдьте, менi люди!

 

Приспів:

Ой, юначе!

Розв'яжи мені задачу!

Бо сиджу і ледь не плачу

Ох важка оця задача!

 

ЮНАК:                         

Свого лоба я напружив

В голові усе там збудив

І мені тут прояснилось

Чом раніше не ділилось.

 

Приспів разом:

Ой задачо!

Розв'язали цю задачу!

І тепер ми вже не плачем:

Бо  зовсім легка задача

 

А тепер похвалимося,

Що задач не боїмося,

Що усіх ми їх рішаєм

І 12 балів маєм.

 

Приспів:

Ой, задачі!

Ви такі легкі, задачі,

І коли вас знову бачим,

То ніхто з нас вже не плаче!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва конкурсів (максимальна к-сть балів)

Команда

«ЕРУДИТИ»

Команда «РОЗУМНИКИ»

Привітання

 (3 бали)

 

 

                                                 I станція

Розминка

 (10 завдань по 1 балу)

 

 

Хто швидше?

(3 завдання по 2 бали)

 

 

Розумник

(18 запитань по 1 бал)

 

 

                                               II станція

Пазли

(5 балів)

 

 

                                             III станція

Математичний ланцюжок

(5 балів)

 

 

                                              IV станція

Прислів’я (5 балів)

 

 

Казки (5 балів)

 

 

                                                V станція

Художник (3 бали)

 

 

Інтелектуал (5 балів)

 

 

                                              VI станція

Музичний(не оцінюється)

-------

-------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАНЦІЯ «КМІТЛИВА»

 

2

 

 

5

6

 

8

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки
  2. Лінія, що не має ні початку , ні кінця.
  3. Результат віднімання.
  4. Цариця всіх наук.
  5. Буває одноцифрове, буває багатоцифрове.
  6. Містить 60 хвилин.
  7. Частина прямої, обмежена двома точками.
  8. Результат додавання.

 

 

Станція «Шахматна»

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

8

 

 

 

4

5

 

 

1

 

3

 

 

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Прилад  з ціною поділки

2. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні.

3. 60 секунд

4. Один із компонентів віднімання.

5. Результат ділення.

6. Давньогрецький математик Евклід дав їй таке пояснення у своїй фундаментальній книзі із математики «Початки»: «_____ — це фігура, що не має ні довжини, ні ширини, ні висоти».

7. 5(х + 7 ) + 25. На один менше, ніж один.

8. Всі парні числа діляться на __

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Ігрова»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вираз (х – 124) + 316 = 900 називається …
  2. Одиниця вимірювання кутів.
  3. Частина прямої, що має початок, але не має кінця.
  4. Один з компонентів додавання.
  5. Трикутник, у якого дві сторони рівні .
  6. Що таке відстань?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Пізнайко»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Довжина всіх сторін многокутника.
  2. Сьомий день тижня.
  3. Без них не можна розуміти математику.
  4. Одна із сторін прямокутника.
  5. Буває замкнена і незамкнена.
  6. Який клас сьогодні грає.
  7. Триває 45 хвилин.
  8. Що будуємо циркулем?

 

 

 

 

Станція «Художник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Що потрібно знайти за формулою

      S = v · t.

  1. На два менше, ніж два.
  2. Число, що відповідає точці на координатному промені.
  3. Результат множення.
  4. Дія, що позначається крестиком або точкою.
  5. Точка кута з якої виходять два промені.
  6. Кут, який дорівнює 900.
  7. В якої фігури всі сторони і кути рівні?

 

doc
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку