МЕТА ПРОВЕДЕННЯ: розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих
здібностей, інтересу до математики, поглиблення знань з предмету
ОФОРМЛЕННЯ: плакати з висловами про математику, малюнки, кросворди,
математичні ланцюжки.
ПІДГОТОВКА: У грі беруть участь дві команди по шість чоловік.
Для проведення гри готуються картки із завданнями (питання підбираються відповідно до програми математики), чисті листи паперу і фломастери для виконання завдань (або відповіді на питання пишуться на картках із завданнями), кольорові картки
ХІД ГРИ
Вчитель: Добрий день шановн гості, учителі, шановні учасники, шановні вболівальники!
Ведучий 2: Сьогодні в цей світлий день і святковий час запрошуємо Вас на «Математичний експрес».
Ведучий 1: Тобі, математико, наші вітання,
Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
Ведучий 2: Тим, хто вчить математику,
Ведучий 1: Тим, хто вчить математиці,
Ведучий 2: Тим, хто любить математику,
Ведучий 1: Тим, хто не знає, що може любити математику
Ведучий 2: Цей експрес присвячується.
Ведучий 1: Заповіді нашої поїздки такі:
Ведучий 2: Програли - не турбуйтеся: наступного разу виграєте.
Ведучий 1: Виграли - не спокушайтеся: наступного разу можете програти.
Ведучий 2: Вірте у справедливість журі і пам'ятайте: члени журі завжди справедливі.
Вчитель. Наш конкурс оцінюють_____________________________________________
__________________________________________________________________________
Ведучий 2: Святковий цей зал хай вас всіх об’єднає,
В змаганнях він нині ареною стане.
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
Девіз гри «Експрес»— це радість і сміх.
Ведучий 1: Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.
Обдумайте відповідь
Ви неодмінно,
На справу таку
Вам дається хвилина.
Лишилось питання
Одне з'ясувати:
Хто нині у конкурсах
У нас буде грати?
Вчитель. Давайте познайомимося з нашими учасниками у першому конкурсі «Привітання», який оцінюється в 3 бали.
Команда 1
Вас вітають пасажири першого вагону(всі разом) «Ерудити».
Наш девіз: (разом) «Важких завдань для нас немає, сьогодні ми перемагаєм».
1) Поважне журі!
Ми хочемо дуже сподобатись Вам
І віримо, Ви допоможете нам!
2) І просимо: строго Ви нас не судіть
І до перемоги Ви нас приведіть.
3) Дорогі суперники, нехай наші змагання відчиняють двері розуму та кмітливості.
4) Дорогі уболівальники! Від вас ми чекаємо аплодисментів, активності, підтримки і побажайте нам перемоги!
Команда 2 Вас вітають пасажири другого вагону (всі разом) « Розумники».
Наш девіз: (разом) «Ми перші будемо завжди, під силу нам перемогти ».
1) Журі, шановне й справедливе!
Нас дуже строго не судіть.
2)За кожен промах й перемогу
Ви бали й усмішки даріть.
3) Суперникам – лише удачі і терпіння
А нам – перемоги, наснаги й розуміння
4)Ми вітаємо всіх присутніх на цьому змаганні,
І бажаємо їм азарту, крику й хвилювання! Нехай виграють розумніші!
«Ерудити». Шановне журі! Ми за справедливий чесний конкурс, у якому перемагають знання та дружба.
«Розумники». Тому дозвольте передати вам: терези для зважування наших сил;
«Ерудити». Рахівницю-для підрахунку балів;
«Розумники». Лупу, щоб краще побачити наші позитивні якості
«Ерудити». Окуляри, щоб пильнувати справедливість.
«Розумники». А ще ми хочемо підкупити вас своїми усмішками та жартами.
Вчитель. Оскільки наша гра називається «Математичний експрес»,то для того, щоб знати на якій станції ми знаходимося, треба розв’язати кросворд. (для вболівальників і всіх присутніх)
|
2П |
|
|
5Ч |
6Г |
|
8С |
|
Р |
|
4М |
И |
О |
|
У |
|
Я |
3Р |
А |
С |
Д |
|
М |
1К |
М |
І |
Т |
Л |
И |
7В |
А |
У |
А |
З |
Е |
О |
Н |
І |
|
Т |
|
Н |
М |
|
А |
Д |
|
|
|
И |
А |
|
|
Р |
|
|
|
Ц |
Т |
|
|
І |
|
|
|
Я |
И |
|
|
З |
|
|
|
|
К |
|
|
О |
|
|
|
|
А |
|
|
К |
|
Вчитель. Отже, ми знаходимося на станції «Кмітлива» і тут нас чекають такі конкурси: «Розминка», «Хто швидше?», «Розумник».
І. СТАНЦІЯ «КМІТЛИВА»
Конкурс «РОЗМИНКА».
(за кожну правильну відповідь команда отримує по 1 бал)
1.1. Раз, два, три, чотири, п’ять - вийшов зайчик погулять, лап у зайця
рівно… (не п'ять, а чотири)
1.2. Ходить між нами така молва: шість мінус три дорівнює... (не два, а три)
1.3. Говорив учитель Ірі, що два більше, ніж... (один, а не чотири)
1.4. Менше в десять раз, ніж метр, всім відомо… (дециметр)
1.5. Ти на пташку подивись: лап у птаха рівно . (дві, а не три)
1.6. У мене є собачка в хаті, у неї хвостів аж…(один, а не шість)
1.7. Біля дошки говорив, що кінців у палки… (два, а не три)
1.9. Ми рахуєм дірки в сирі: три плюс дві – всього. (п'ять, а не чотири).
1.10.Ось п'ять ягідок в траві. З'їв одну, лишилось -. (не дві, а чотири)
КОНКУРС «ХТО ШВИДШЕ?»
(кожне завдання оцінюється в 2 бали)
3.1. У якому гаманці більше грошей? Хто швидше? (В гаманці №3. № 1- 43, № 2-42. № 3- 52)
№ 1 № 2
№ 3
3.2. Слоненя грало в кільця .
Скільки очок він набрав? (105 очок.)
3.3. Допоможіть спортсмену знайти такий шлях, щоб сума всіх чисел від
старту до фінішу дорівнювала 20 (3+9+7+1)
(3+5+4+8) і т.д.
КОНКУРС «РОЗУМНИК»
(кожне завдання оцінюється в 1 бал)
1.Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1).
2.Вікно має 4 кути. Один з них відпиляли. Скільки кутів стало? (5)
3.У одній сім'ї в кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї? ( 4)
4.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги? ( 5)
5.Є дві сковорідки. На кожній поміщається один млинець. Треба посмажити три млинці з двох сторін. Кожна сторона смажиться 1 хв. За який найменший час
можна це зробити?( 3)
6. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10)
7.Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? ( 4 години)
8.Що легше: кілограм вати або кілограм заліза? ( однаково)
10.Автор підручника з математики, за яким ви навчаєтеся. (Тарасенкова, Богатирьова, Бочко, Коломієць, Сердюк)
11.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)
12.Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні чисел, ні місяців. (Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.)
13.Горіло 5 свічок, дві згасли. Скільки свічок залишилося? (2)
14.Скільки вийде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки? (40 десятків).
15. Настав довгоочікуваний грудень. Погода була чудова. У нас в саду спочатку зацвіли дві сливи, а потім три яблуні. Скільки дерев зацвіло? (Ніскільки, в грудні дерева не квітнуть.)
16. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12)
17. Дід, баба, внучка, Жучка, кішка, і мишка тягнули-тягнули ріпку і нарешті витягнули. Скільки очей побачили ріпку. (12)
18.Над рікою летіли птахи: один голуб, одна щука, дві синиці, дві ластівки і п'ять котів. Скільки птахів тут усіх? Ти скоріше порахуй !(5 птахів)
Вчитель. А як же називається наступна станція? Про це ми дізнаємося, розв’язавши кросворд.
|
|
|
|
|
|
||
|
2К |
|
|
|
|
|
8Д |
|
В |
|
4З |
5Ч |
|
В |
|
1Ш |
А |
3Х |
М |
А |
6Т |
7Н |
А |
К |
Д |
В |
Е |
С |
О |
У |
|
А |
Р |
И |
Н |
Т |
Ч |
Л |
|
Л |
А |
Л |
Ш |
К |
К |
Ь |
|
А |
Т |
И |
У |
А |
А |
|
|
|
|
Н |
В |
||||
|
|
А |
А |
||||
|
|
|
Н |
||||
|
|
|
Е |
||||
1. Прилад з ціною поділки
2. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні.
3. 60 секунд
4. Один із компонентів віднімання.
5. Результат ділення.
6. Давньогрецький математик Евклід дав їй таке пояснення у своїй фундаментальній книзі із математики «Початки»: «_____ — це фігура, що не має ні довжини, ні ширини, ні висоти».
7. 5(х + 7 ) + 25. На один менше, ніж один.
8. Всі парні числа діляться на __
Отже ми переходимо до наступної станції, яка називається «Шахматна»
ІІ. СТАНЦІЯ «ШАХМАТНА»
Ведучий:
Тур другий починаємо
Хай гумор на хвилях злітає дзвінких,
І сміх щиросердний єднає усіх!
Зловіть сьогодні рибку золоту удачі,
Вона вам допоможе розв'язати задачі
Завдання. Кожна команда отримує пакет з пазлами. Необхідно з цих пазлів зібрати шахматну дошку(завдання оцінюється в 5 балів)
Вчитель. А як же називається наступна станція? А про це ми дізнаємося, розв’язавши кросворд.
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
Д |
|
О |
|
|
|
О |
|
В |
|
|
|
Д |
|
Ж |
|
|
|
А |
Р |
И |
Р |
|
П |
Н |
І |
Н |
І |
Г |
Р |
О |
В |
А |
В |
Р |
О |
К |
Н |
|
Н |
А |
М |
|
О |
|
Я |
Д |
І |
|
Б |
|
Н |
У |
Н |
|
Е |
|
Н |
С |
Ь |
|
Д |
|
Я |
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
Й |
|
Ведучий: Отже ми знаємо, що наступна станція називається «Ігрова»
ІІІ. СТАНЦІЯ «ІГРОВА»
(в 5 балів)
Давайте перейдемо до наступної станції.
|
|
|
Ш |
|
П |
|
|
|
Н |
|
И |
|
Я |
У |
|
|
Е |
|
Р |
|
Т |
Р |
|
|
Д |
|
И |
Л |
И |
О |
К |
П |
І |
З |
Н |
А |
Й |
К |
О |
Е |
Л |
Н |
А |
М |
|
|
Л |
Р |
Я |
А |
|
А |
|
|
О |
И |
|
Н |
|
Н |
|||
М |
|
Н |
|
А |
|||
Е |
|
Я |
|
|
|||
Т |
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
ІV. СТАНЦІЯ «ПІЗНАЙКО»
Ведучий:
Четвертий тур веселим стане
Мову рідну ми згадаєм
Хто не знає, той програє
Ну а всім цікаво стане
4.1. Перше завдання полягає в тому, хто з вас більше за одну хвилину запише прислів’я, яке містить число. Наприклад «Один в полі не воїн» …(5 балів)
4.2. Друге завдання полягає в тому, щоб по черзі команди називали казку у назві якої зустрічається число. Повторювати назву не можна. Команда, яка не зможе назвати казку вибуває з гри.(5 балів)
Ведучий:
Всі ви потомилися
Багато думали, лічили.
Відпочити вже пора!
Так у п’ятий тур - ? Там гра ?!
Але спочатку визначимо, де знаходиться наступна станція і яка її назва.
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
К |
|
|
Е |
П |
|
Ш |
|
О |
|
М |
Р |
Р |
|
Л |
|
О |
|
Н |
Ш |
Я |
|
Я |
Н |
Р |
Д |
О |
И |
М |
|
Х |
У |
Д |
О |
Ж |
Н |
И |
К |
|
Л |
И |
Б |
Е |
А |
Й |
В |
|
Ь |
Н |
У |
Н |
|
|
А |
|
|
А |
Т |
Н |
|
|
Д |
|
|
Т |
О |
Я |
|
|
Р |
|
|
А |
К |
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
Т |
S = v · t.
V. СТАНЦІЯ «ХУДОЖНИК»
5.1. Перший конкурс. Запрошуються по одному представнику від кожної команди. Кожному гравцю необхідно одночасно лівою рукою малювати коло, а правою трикутник(3 бали).
5.2. Другий конкурс «Інтелектуал»
Запрошуються по одному представнику від кожної команди. Гра полягає в тому, щоб швидше порахувати за картинкою (5 балів).
VI станція – МУЗИЧНА
Пісня „ЗАДАЧА" (на мотив пісні „Смерека")
ДІВЧИНА: Всі задачі розв’язали
І зошити поздавали.
Я сиджу і ледь не плачу –
Не змогла зробить задачу.
Приспів: Ой, задачо!
Розв’яжись мені задачо!
Чом я над тобою плачу?
Ох важка ж оця задача! (2 рази)
Чи у хлопців запитати,
Чи в дівчат її списати,
Як же мені з нею бути
Ви nopaдьте, менi люди!
Приспів:
Ой, юначе!
Розв'яжи мені задачу!
Бо сиджу і ледь не плачу
Ох важка оця задача!
ЮНАК:
Свого лоба я напружив
В голові усе там збудив
І мені тут прояснилось
Чом раніше не ділилось.
Приспів разом:
Ой задачо!
Розв'язали цю задачу!
І тепер ми вже не плачем:
Бо зовсім легка задача
А тепер похвалимося,
Що задач не боїмося,
Що усіх ми їх рішаєм
І 12 балів маєм.
Приспів:
Ой, задачі!
Ви такі легкі, задачі,
І коли вас знову бачим,
То ніхто з нас вже не плаче!
Назва конкурсів (максимальна к-сть балів) |
Команда «ЕРУДИТИ» |
Команда «РОЗУМНИКИ» |
Привітання (3 бали) |
|
|
I станція |
||
Розминка (10 завдань по 1 балу) |
|
|
Хто швидше? (3 завдання по 2 бали) |
|
|
Розумник (18 запитань по 1 бал) |
|
|
II станція |
||
Пазли (5 балів) |
|
|
III станція |
||
Математичний ланцюжок (5 балів) |
|
|
IV станція |
||
Прислів’я (5 балів) |
|
|
Казки (5 балів) |
|
|
V станція |
||
Художник (3 бали) |
|
|
Інтелектуал (5 балів) |
|
|
VI станція |
||
Музичний(не оцінюється) |
------- |
------- |
СТАНЦІЯ «КМІТЛИВА»
|
2 |
|
|
5 |
6 |
|
8 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Станція «Шахматна»
|
|
|
|
|
|
||
|
2 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
4 |
5 |
|
|
|
1 |
|
3 |
|
|
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
1. Прилад з ціною поділки
2. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні.
3. 60 секунд
4. Один із компонентів віднімання.
5. Результат ділення.
6. Давньогрецький математик Евклід дав їй таке пояснення у своїй фундаментальній книзі із математики «Початки»: «_____ — це фігура, що не має ні довжини, ні ширини, ні висоти».
7. 5(х + 7 ) + 25. На один менше, ніж один.
8. Всі парні числа діляться на __
Станція «Ігрова»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Станція «Пізнайко»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Станція «Художник»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
S = v · t.