Позакласний захід "Математичний калейдоскоп"

Про матеріал
Інтерактивна гра з математики для дітей з особливими освітніми потребами, яка допоможе закріпити навички рахунку, навчить складати та розв'язувати математичні задачі, сформує геометричні уявлення.
Перегляд файлу

Інтерактивна гра між учнями  6 класів

«Математичний калейдоскоп»

Мета:

- розвивати і поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; розвивати логічне мислення, активність,бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети;

- виховувати пізнавальний інтерес до предмету; виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їх думки.

Клас прикрашений висловлюваннями відомих людей про математику.

Хід заходу:

Учитель.

Доброго дня усім присутнім! Ми раді вітати вас в чарівному світі математики. Чи ви знаєте слово «математика» виникло в Стародавній Греції , походило воно від слова «матема», що означало «знання отримані через роздуми». Наш захід недаремно називається «Математичний калейдоскоп» - програма передбачається пізнавальною, повчальною і насиченою.  А учні 6 класу, які знають і люблять математику, сьогодні продемонструють свої знання. Тож привітаємо їх оплесками!

Учитель.

Зібрались у нас тут

Розумники-знавці,

Хоч досвіду не мають

Вони всі - молодці.

Учням - учасникам успіхів

В змаганнях побажаєм

І відповідей правильних

Від них усіх чекаєм.

 

Учитель.

За кожен конкурс, або правильну відповідь учасники нагороджуються певною кількістю цукерок, і нехай ваші знання приведуть вас до перемоги.

  • А девіз наших змагань «Сім раз подумай, один раз розв’яжи».

І конкурс. «Країна ребусів».

 

3 + тон                                І 100 ріяАк 3 са

(тритон)                             (історія)                       (актриса)

 

Г 1 а                                  3      никЛи 100 пад

(година)                             (трикутник)                   (листопад)

 

    7                                        

цять                                        40 а                              100 рона

(сімнадцять)                                (сорока)                       (сторона)

ІІ конкурс.«Математичне лото»
Ось перед вами картки, на яких у таблиці записано числа від 1 до 30. Я  називатиму числа 1, 5, 2, 10, 3, 15, 4, 20, 17, 25, 6, 30, 27, 7, 18, які вам слід закреслювати у таблиці. Виграє той, хто закреслитьбільше чисел.

 

13

27

4

20

1

28

16

22

26

19

7

21

30

8

6

29

23

11

14

24

3

18

2

25

15

9

10

17

12

5

 

Учитель.

А зараз  у нас поетична хвилинка.

Учень.

Вірш "Нуль" С. Маршака

Ось круглий нуль або нічого.

Послухай казочку про нього.

Веселий нуль прошепотів

Сусідці - одиничці.

З тобою поруч я б хотів

постояти, сестрице!

Та одиниця каже: - Ні,

Ти нуль, число нікчемне.

Не стій зі мною, бо мені

це зовсім неприємно! –

А нуль на це: - Я знаю сам,

що в світі значу мало...

Та якби поруч стати нам,

Десятка б з тебе стала!

Поглянь на себе і ти ж у нас

мала та худорлява,

ти станеш більша в десять раз,

коли я стану справа!

Нехай не кажуть, що нулі

такі нікчемні та малі:

із двійки-двадцять робим ми,

із трійки-зробим тридцять

із четвірки – cорок, а з семи –

аж сімдесят, дивіться!

Отож, хоч нуль-ніхто й ніщо,

Та два нулі на місці

із одиниці зроблять сто,

а з двійки-цілих двісті.

 

ІІІ конкурс. «Знайдіть числа»

Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту, та знайти їх суму.

 

          «НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

 

   ( 7+100+1+100+3+ 3+100+100+100+100+100 = 714)

 

Учитель.

А поки учасники працюють, пропонуємо вашій увазі математичний фокус «Де олівець?»

Дев’ять присутніх гостей отримують порядкові номери. Один з них ховає у кишені олівець і всі виконують такі обчислення:

1) помножити порядковий номер того учня, що взяв олівець на 2;

2) до добутку додати три;

3) знайдену суму множимо на 5;

4) якщо олівець у правій кішені, то до добутку додати 8, а якщо у лівій, то 9.

Фокусник заходить після обчислень і називає у кого, в якій кішені олівець.

(дізнавшись про результат, фокусник віднімає 22. у різниці цифра злівва відповідає номеру того, хто взяв олівець. Якщо другою буде цифра 1, то олівець у правій кішені, а 2 – у лівій)

Учитель.

І знову поетична хвилинка.

Учень:

Хоч сідай і гірко плач -

Не люблю я тих задач!

Ох! Замучили задачі,

Через них одні невдачі.

Чи підручники погані,

Чи такий я безталанний?

Та усіх я обдурю -

В книжці відповідь знайду!

Учитель:

Скільки чашок , скільки ложок -

Це ж простеньке завдання.

Ти додав слонів до кішок,

Перемножив на коня.

Справді, нескладна наука -

Була б відповідь як слід!

Вийшло: дід молодший внука

Аж на 49 літ!

А друкарські дві машини

Косять жито 8 днів.

Проїжджають щохвилини

Три десятих поїздів.

А до - Марса - метрів 300

(мудра в хлопця голова!).

 

Учитель.

Як ви вже здогадались наступний наш конкурс буде присвячено задачам. Їх ми будемо розв’язувати ланцюжком, якщо відповідь не вірна, право на правильну відповідь отримує хтось інший. Тому будьте уважні і удачі вам!

 

ІV конкурс.«Логічні задачі».

1. Гусак важить два кілограми. Скільки він важитиме, якщо стане на одну ногу? (Два кілограми.)

2. Сашко і Сергійко гралися у дворі. Під цеглиною вони знайшли дві копійки. Скільки копійок знайшов один хлопчик? (Такождвікопійки.)

3. У тварини дві праві ноги, дві ліві ноги, дві задні та дві передні. Скільки ніг разом? (Чотири ноги.)

4. Матуся розрізала шоколадний батончик на три частини. Скільки розрізів їй довелося зробити? (Два розрізи.)

5. Щостанеться з білою хусткою, якщо її занурити в Чорне море? (Вона стане мокрою.)

6. На ганку гралися п’ять мишенят. Прибігла кішка і сіла на ганку. Скільки звірів стало на ганку? (Одна кішка, мишенята повтікали.)

7. Андрійкозсипав разом три купки піску, а потім висипав тудище одну. Скільки стало купок? (Одна велика купка.)

8. Бабуся зв’язала онукам на зиму шарфи та рукавички – всього три шарфи і шість рукавичок. Скільки онуків у бабусі? (Троєонуків.)

9. Скільки кінців у однієї палиці? А в половини палиці? (Два кінці.)

10.  Йшли пустелею два віслюки. Один ніс мішок – 5 пудів солі (пуд – це 16 кг), другий – 5 пудів вати. Було дуже жарко. Вони втомилися і побачивши річку, разом із мішками полізли у воду. Після купання віслюки пішли далі. В одного з них поклажа стала легшою, а в другого – важчою. Чому?

(Сіль розчинилася у воді, а вата увібрала в себе вологу).

 

 

V конкурс.Сірникові чудеса

Задача 1.

Фігура із 24 сірників містить 9 квадратів. Вилучи 4 сірники так, щоб залишилося 5 квадратів.

 

 

 

 

 

 

Задача 2.

   З 10 сірників складіть три квадрати двома способами.

Відповідь:

 

 

 

Учитель.

А поки учасники  працюють, ми теж не будем сумувати гра «Сила думки»

 

1. Задумайте число, додайте до нього 3;

2. Помножте отриману суму на 6;

3. Відніміть від добутк узадумане число;

4. Потім відніміть ще 8 і, нарешті;

5. Поділітьрезультат на 5.

Тепер скажіть результат, а я скажу, яке число ви задумали.(Для того, щоб відгадати задумане число, потрібно від отриманого результату відняти 2.)

 

VІ конкурс.« Геометричнамозаїка»

А зараз я попрошу вас вийти із-за парт, поділитися умовно на дві команди, взятися за руки і по команді утворити ту, геометричну фігуру, яку я називатиму. Оцінюється швидкість та точність виконання завдання. ( Коло, відрізок, трикутник, прямокутник, ламана лінія, замкнена ламана лінія).

 

V конкурс «Танграм»

Утворити з геометричних фігур малюнок.

 

Учитель.

Ось і підійшов час підвести підсумки нашого заходу. Порахуйте в кого найбільша кількість цукерок. Що сподобалось найбільше?

Учень.

Вірш “Математика”

Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе – рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактіввизнаєм причини.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою – підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо Українського  народу.

Учитель.

Всі добре працювали,

Старались, як могли.

Немає переможених -

Тут всі перемогли.

Бажаю математику

Вам вчити добре й далі

Так, щоб лиш дванадцятки

Рябіли у журналі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТАВРІЙСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

 

 

Інтерактивна гра між учнями  6 класу

 

 

 

Вчитель-дефектолог                                                                      Лапусто С.О.

 

 

 

 

 

 

 

05.03.18 р.

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Позакласні заходи
Інкл
Додано
24 травня 2020
Переглядів
1572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку