Позакласний захід "Математичний квест"

Про матеріал
Математичний квест це підбір завдань, які дозволяють не тільки розвивати логічне мислення, а й зацікавити учнів і спонукати їх до вивчення нелегкого предмету - математика
Перегляд файлу

Математичний квест

Позакласний захід з математики

Мета:

- активізація пізнавальної діяльності учнів;

- підвищення інтересу до математики;

- розвиток комунікативних здібностей учнів;

- розвивати вміння швидко та раціонально приймати рішення;

- формування навичок роботи в групах .

 

Обладнання:

-  картки із завданнями;

- маршрутні листи для команд;

- відповіді для перевіряючих на контрольних пунктах.

 

Правила проведення квесту:

  1. Учні класу об’єднуються у 3-4 команди (в залежності від кількості учнів).
  2. Вчитель роздає командам маршрутні листи.
  3. Перша команда іде на першу станцію, а інші команди чекають своєї черги  і готують назву команди і девіз. Перша команда при закінченні проходження маршруту, чекаючи  інші команди, буде вибирати собі назву і девіз.
  4. На кожну станцію команди отримують по 4 хвилин.
  5. Вчитель або учень на контрольному пункті перевіряє завдання, ставить бали  в маршрутному листі і направляє на слідуючу станцію.
  6. Таким чином учні мають пройти всі контрольні пункти.
  7. Виграє команда, яка набере більше балів.

 

Хід квесту

 

Вчитель. Добрий день, дорогі учні, вчителі та гості! Запрошуємо Вас  бути присутніми на нашому цікавому математичному квесті. «Quest» – в перекладі з англійської мови – тривалий  пошук, який може бути пов’язаний з пригодами або грою. Зараз кожний з вас зможе перевірити свою увагу, пам'ять, уміння   мислити, вміння працювати в команді. Хотілося б, щоб після сьогоднішньої зустрічі ви інакше подивилися на математику, відчули її красу і більш глибоко усвідомили необхідність її вивчення.

Це інтелектуально-динамічна гра, яка полягає у проходженні командою вказаного маршруту і передбачає виконання спеціальних завдань. Математичний квест – це командна гра в якій задіяні не лише математичні знання та ерудиція, але і кмітливість, креативність і нестандартне мислення.  Ідея нашої гри проста – команди переміщаючись по станціях  виконують різні завдання. Гра є гра. І як у кожній грі будуть сьогодні переможці і переможені. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб доброта і взаємопідтримка допомагала вам у цій грі.

 Головне правило  проходження „квесту“ командою: працювати всім, розподіливши завдання, бути уважними, зібраними, мати позитивний настрій та бажання досягти мети.   Памятайте: від вашої згуртованості, вміння працювати разом у команді залежатиме кінцевий результат кожного етапу,  гри в цілому. Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість балів.

 

Бажаю всім командам цікавого змагання. І нехай переможе сильніший!

А зараз виберіть капітанів своїх команд та придумайте назву команди, щоб вона була математичною.

На кожному пункті є мій помічник – вчитель, який перевірить правильність виконання завдання, поставить бали у ваш маршрутний лист та надасть потрібні консультації.

 

Станція Розминка

Відповідати на питання потрібно швидко і чітко, не знаючи відповіді командир говорить «далі». За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

  1. Як називаються числа, що використову­ються для лічби предметів? (натуральні)
  2. Скільки сантиметрів у одному дециметрі? (10)
  3. Яка найменша геометрична фігура? (точка)
  4. Яка градусна міра розгорнутого кута? (1800)
  5. Скільки кольорів має веселка? (7)
  6. Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте? (транспортир)
  7. Скільки годин має доба? (24)
  8. Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця? (пряма)
  9. Скільки повітряних кульок було у П'ятачка з казки про Вінні-Пуха? (2)
  10. За допомогою якого приладу можна по­будувати коло? (циркуль)
  11. Всі знають, що два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. А чому дорівнює кут в квадраті? ( 90)
  12. Кришка столу має 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів стало в столі? (5 кутів)
  13. Яким числом починається четвертий десяток? (31)
  14. Що важче 2кг цукру чи 2 кг пір’я? (однакова вага)
  15. Цифра, що звучить як команда? ( 3 (три))
  16. Скільки часу Шахеризада розповідала казки? ( 1001 ніч).
  17. Скільки зубів у людини? (32).
  18. Скільки існує чудес світу? ( 7).
  19. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)
  20.  Що без кінця? ( кільце).
  21. Як називається цифра в класному журналі? (оцінка)
  22. Що є в кожному слові, рослині та рівнянні? (корінь)
  23. На вивісці якого підприємства можна прочитати цифру «сто»? (станція технічного огляду)
  24. Яка домашня птиця добре знає і постійно повторює одиницю виміру землі рівну 10 000 квадратних метрів? (га, гуси)
  25. Яка цифра красується в центрі кожної вітрини? (три)
  26. Які цифри «пишуть» льотчики в небі? (вісімки)
  27. Яка цифра відома у світовій політиці – та ще з епітетом «велика»? (сімка)
  28. Який математичний закон, відомий всім з молодших класів, став популярною прислів’ям? (від перестановки доданків сума не змінюється)
  29. На який кут повертається солдат за командою «кругом»? (1800)
  30. Ім’я який казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини? (дюймовочка)
  31. Назвати 7 днів підряд, не називаючи ні числа, ні дня тижня.

(поза позавчора, позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра, після післязавтра)

  1. Чи може дощ іти 7 днів підряд? (ні, бо між ними ніч)

 

Станція «Веселий рахунок»

Знайти і порахувати підряд числа від 1 до 90.

D:\observation-table-1-1.jpg

 

 

Станція «Загадкова»


  1. Дія ця із плюсом дружить,

І вона важлива дуже,

Бо вона – даю вам слово –

Арифметики основа

Щирі вам вітання

Від дії… додавання

 

  1. Від числа число відняти –

Можна результат дістати.

Зовсім це не таємниця,

Зветься результатом… різниця

 

  1. Суму однакових чисел чисел

Можна обчислити швидше,

Слід нам лише додавання

Замінити дією іншою

Спростити обчислення можемо

І це завдяки дії … множення

 

  1. Знаків у математиці

Різних багато,

Учні старших класів

Їх повинні знати

Учать тангенс і синус.

А у нас є плюс і … мінус

 

  1. Є в нас знак – такий дивак,

Пишеться то так, то тож:

Крапкою , хрестом косим –

Час від часу зміни з ним

А до букв як потрапляє,

Там і зовсім він зникає,

Але ми не стривожені –

Це вдача знака… множення

 

  1. Це точка горда та щаслива,

Бо роль у неї особлива:

Вона ім’я дає,

Його сторін початком є,

Ця точка для кута єдина

І називається… вершина

 

  1. В навчанні допомагає,

Про числа він розповідає,

Відрізки формули кути…

Його нам требі берегти.

Повинен знати кожен учень:

Наш друг і помічник – підручник.

 

  1. Якщо в руки кутник взяти,

Більший кут обмалювати,

Вийде результат такий:

Кут дістанемо… Прямий.

 

  1. Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки.

Пам’ятай  же про… Дужки.

 

  1. Поділки з штрихами має,

Нам про все доповідає.

Масу, довжину і час –

Все показує для нас.

І велика, і мала

Є на приладах… Шкала.

 

  1. Продавець у магазині

Калькулятор має нині,

А були часи давніші –

Вид має прилад зовсім інший

І була ця помічниця

Та, що зветься… Рахівниця.

 

  1. Наш вірний та надійний друг,

Без нього дехто – як без рук.

І кнопки, і екран він має,

Нам результат доповідає.

Обчислить він організатор,

Чудовий прилад - … Калькулятор.

 

 

  1. Ми ділили, додавали,

Там де треба – знак міняли,

Різні спрощення робили,

Корені знайти зуміли.

Ось і зроблене завдання –

Розв’язали ми… Рівняння.

 

  1. Їх в підручнику багато,

Кожну треба розв’язати

Не будьте ви ледачі –

Розв’язуйте… Задачі.

 

  1. По ній довго можна йти,

Кінця – краю не знайти,

Початку теж нема,

Бо це лінія - … Пряма.

 

  1. Від цієї точки промінь починається

І далеко в нескінченість простягається

Кожен з хлопців і дівчаток

Скаже: точка ця - … Початок.

 

  1. З двох променів складається,

Далеко простягається,

В загадках є і там, і тут

А називається він… Кут.

  1. Як назвати кут такий,

Що є меншим, ніж прямий?

Відгадати дуже просто:

Називається він… Гострий.

 

 

  1.  Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це… Рівняння.

 

  1. Гострий кут він переріс,

До тупого не доріс.

Як відомо, кут такий

Називається… Прямий.

  

  1. Щоб кути намалювати,

Нам його потрібно мати.

І щоб вимірять кути,

Кращий прилад не знайти.

Всім кутам він командир –

Помічник наш… Транспортир.

 

  1. Щоб довжини виміряти,

Інструмент цей треба мати.

Як будуємо пряму,

Цей же прилад я візьму.

Вийде не пряма, а змійка,

Як загубиться… Лінійка.

 

  1. Чотири рівні сторони,

Є і кути – прямі вони.

Знають учні всі підряд,

Що фігура ця - … Квадрат.

 

  1. Є у кола вірний друг,

Називається він… Круг.

 

  1. Ця точка, як відомо вам,

Відрізок ділить пополам.

І неповторна, і єдина,

Вона – відрізка… Середина.

  1. Маю я три сторони 
    І три кути. 
    Чи мене назвати 
    Зможеш ти?
    (Трикутник)

 


27. Він давно знайомий мій, 
Кожен кут у нім прямий. 
Всі чотири сторони 
Однієї довжини.
(Квадрат)

  1. Не стоїть і не стрибає
    Жодного кута не має   
    (Круг)

 

  1. Ця дивна постать,
    Ну, зовсім мініатюра!
    І на маленький листочок
    Ми поставимо сотні ...
    (Точок)

 

  1. Він від сонця прилітає,
    Пробиваючи товщу хмар
    І в зошитах буває,
    А зветься просто - ...
    (Промінь)

 

  1. Він і гострий, так не ніс,
    І прямий, та не питання,
    І тупий він, так не ножик, -
    Що ще таким бути може?
    (Кут)

 

  1. Ноги дуже цікаві
    У таємничого друга:
    Якщо перша на місці,
    То інша ходить кругом!
    (Циркуль)

 Станція «Продовжіть ряд. »

 

Цей тур письмовий. Команди отримують по 20 послідовностей слів, до кожного з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом і є узагальнюючим.
1. Доба, година, хвилина … 
2. Квадрат, трапеція, прямокутник … 
3. 25, 36, 49 … 
4. Дробові, цілі, дійсні, … 
5. Тонна, кілограм, грам … 
6. Лінійка, косинець, циркуль … 
7. Гострий, тупий, прямий … 
8. Діаметр, радіус, центр … 
9. Арифметика, геометрія, алгебра … 
10. Клавіатура, мікрофон, миша … 

11. Гострокутний, прямокутний, рівнобедрений…

12. Додавання, віднімання, ділення, множення …

13. Переставна, сполучна, розподільна …

14. Понеділок, вівторок, середа …

15. Альбом, олівці, фарби…

16. Класна кімната , спортзал, актовий зал…

17. Борщ, котлета, каша, компот…

18. Батько, мати, брат, бабуся…

19. Села, міста, райони, області…

20. Директор, завуч, класний керівник…


Відповіді

1. Час

2. Чотирикутники

3. Квадрати чисел

4. Числа

5. Маса тіла

6. Креслярський набір (прилади для вимірювання)

7. Кут

8. Коло

9. Математика

10. Комп’ютер

11. Трикутник

12. Математичні дії

13. Властивості

14. Дні тижня

15. Малювання

16. Школа

17. Обід

18. Сім’я

19. Країна

20. Учителі


 

 

Завдання №5. Станція «Уважність»

За 4 хв

Підкреслити в кожному рядкові такі дві цифри, які стоять рядом і в сумі дають 10. Приклад:  891347362553254692.

А

4 8 7 5 6 3 9 4 6 7 8 8 3 1 2 3 4 5 6 7 8

Б

6 5 4 3 2 1 9 8 7 6 5 4 3 1 4 2 1 6 2 1 7

В

4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 1 6 3 1 7 4 6 1

Г

2 8 6 1 7 3 5 4 1 9 7 2 5 5 1 6 4 3 9 1 7

Д

8 2 7 7 4 6 7 5 3 7 5 3 7 0 9 8 8 0 2 8 3

Е

6 3 7 7 0 8 9 5 7 4 9 7 4 5 5 0 5 5 3 3 5

Ж

2 8 9 7 6 3 7 8 2 0 9 3 8 2 4 3 2 8 4 2 7

З

6 3 7 4 4 4 6 6 6 8 8 8 3 1 3 4 5 1 7 8 9

И

3 2 1 1 2 3 1 2 3 5 4 3 5 4 3 7 8 2 3 9 2

К

9 7 8 7 8 6 8 2 6 7 2 8 6 7 6 5 7 0 1 9 8

Л

3 7 2 8 6 4 5 5 9 1 0 8 8 4 2 3 4 5 6 8 3

М

8 5 4 6 8 3 6 9 1 1 8 1 9 4 4 5 5 6 6 6 7

Н

8 3 6 5 9 1 7 2 3 7 5 9 4 3 7 6 7 7 6 5 5

О

1 8 2 7 3 6 4 5 3 8 1 8 3 7 7 3 8 1 9 4 7

П

6 3 8 6 0 9 2 8 3 3 7 9 0 1 2 4 9 6 3 3 7

Р

4 4 0 3 9 3 4 3 8 9 3 4 5 8 2 3 7 6 4 5 0

С

6 2 4 8 2 7 8 7 2 5 6 7 3 8 3 7 5 3 7 6 8

Т

4 8 2 9 5 1 6 3 8 3 7 8 4 6 7 5 2 2 6 6 3

У

6 4 2 8 4 9 7 6 2 8 0 1 8 3 6 5 2 8 4 3 7

Ф

8 9 5 7 3 8 6 9 0 1 0 2 8 5 3 7 8 2 3 2 8

 

 

Завдання №6. Станція «Головоломки»

Спробуйте знайти значення фігур, використовуючи підказки.

  1.                    Спробуйте знайти значення фігур, використовуючи підказки
  2.                    D:\trouverez-vous-la-solution-de-ces-enigmes-de-maths-jeu.jpg
  3.                    Спробуйте знайти значення фігур, використовуючи підказки
  4.                    D:\1457168245_thumb.jpg
  5.                    D:\images.jpg
  6.                    D:\Без названия (3).jpg

 

  1.                    D:\images (4).png
  2.                    D:\images (2).png
  3.                    D:\images (2).jpg
  4.           D:\images (1).jpg
  5.                D:\chrome-puzzle-image.jpg
  6.            D:\math-au-marcheCM1.jpg

Відповіді


  1. Трикутник-6

Коло –2

Квадрат - 8

  1. Лимон-1

Яблуко – 7

Полуниця – 1

Відповідь - 3

  1. Зірка – 6

Трикутник – 1

Коло -6

  1. Яблуко –10

Виноград – 7

Вишні -2

Відповідь -5

  1. Пляшка  – 10

Гамбургер – 5

Квас -1

Відповідь 15

  1. Лимон – 5

Полуниця – 4

Вишні –10

Результат  –1

  1. Курча – 8

Корова - 10

Кіт -2

Відповідь - 52

  1. Парашут –10

Шоколад –4

Кільце –5

Відповідь -58

  1. Многокутник – 15

Банани -4

Годинник – 3

Відповідь -67

  1. Кінь – 20

Підкова – 4

Чобіт – 2

Відповідь –82

  1. Знак яндекса – 6

Знак опери – 2

Знак хром – 8

Відповідь -11

  1. Банан –1

Персик –3

Полуниця –2

Яблуко –4

Груша -5


 

 

 


 

А це що за єралаш?

Тут із слів зварили кашу

Я наказую всім вам

Все розставить по місцям

 


Піфагор

Магеллан

Марк Твен

Граніт

Рівняння

Псевдонім

Екватор

Задача

Котляревський

Опади

Колискова

Дріб

Міф

Карта

Умова

Енергія

Казка

Остроградський

Пржевальський

Хорей

Глобус

Мінус

Дума

Клімат

Поема

Шкала

Рифма

Меридіан

Сума

Масштаб

Байка

Компас

«Кенгуру»

Степінь

Клітина

Вірш

Першопроходець

Калькулятор

Сторона світу

Автор

Невідоме

Оповідання

Пісня

Вираз

Зменшуване


 

 

Математика       

Література      

Природознавство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Станція «Спостережливість»

Вибери потрібну фігуру з 6 пронумерованих

 

36

_____

37

Вибери потрібну фігуру з 6 пронумерованих

 

38

 

39

Якої фігури не вистачає?

40

 

Якої фігури не вистачає?

2

 

Станція «Логічна»

За 4 хв дати найбільшу кількість правильних відповідей.

  1. Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз? (на 5 день)
  2. У кошику лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне яблуко залишилося в кошику? (так, останнє яблуко віддати 5 товаришеві)
  3. Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць? (за 4 хв)
  4. Двоє грали у шахи 2 години. Скiльки часу грав кожен шахiст? (2 години)
  5. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?  (50)
  6. Назвіть п’ять днів підряд, не вживаючи чисел та назв днів тижня. (Вчора, позавчора, сьогодні, завтра, післязавтра.)
  7.  Що легше: 2 кг заліза чи дві пухові подушки по кілограму кожна? (Вага однакова.)
  8.  Скільки треба цифрових знаків, щоб пронумерувати зошит у 100 сторінок? (10.)
  9. Гусак важить два кілограми. Скільки він важитиме, якщо стане на одну ногу? (Два кілограми.)
  10.  Сашко і Сергійко гралися у дворі. Під цеглиною вони знайшли дві копійки. Скільки копійок знайшов один хлопчик?  (Також дві копійки.)
  11.  Матуся розрізала шоколадний батончик на три частини. Скільки розрізів їй довелося зробити? (Два розрізи.)
  12.  Що станеться з білою хусткою, якщо її занурити в Чорне море?

(Вона стане мокрою.)

  1.  Із якого посуду неможливо нічого з’їсти? (Із порожнього.)
  2.  Скільки кінців у однієї палиці? А в половини палиці? (Два кінці.)
  3. Три чаплі стали в ряд. Відстань між сусідніми чаплями 5 кроків. Яка відстань між крайніми? (Відповідь.10 кроків.)
  4.  На груші виросло 5 яблук, а на ялинці – лише 2. Скільки всього яблук виросло? ( Відповідь. Жодного. На цих деревах яблука не ростуть.)
  5. Щоб зварити один кілограм буряків, потрібна одна година. Скільки потрібно часу, щоб зварити два кілограми буряків? (1 год)
  6. Два учні грали в шахи 40 хв. Скільки хвилин грав кожний? (40 хв)

 

 

Станція Ребусна

  1.                     http://mim58.ucoz.ru/_tbkp/pifagor.png

 

  1.                     http://ist-matemat.at.ua/reb5klas/figuri/piramida.png

 

  1.                     http://ist-matemat.at.ua/reb5klas/figuri/paralelepiped.png

 

  1.                    Ребуси з математики з відповідями_Страница_14
  2.                    D:\відрізок.png

 

  1.                    D:\ділення 11.png
  2.                    Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_07
  3.                    Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_09
  4.                    D:\лічба.png
  5.        D:\корінь.png
  6.        D:\квадрат 11.png
  7.        D:\мінус.png
  8.        Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_12

 

  1.       

 

 Відповіді


  1. Піфагор
  2. Піраміда
  3. Паралелепіпед
  4. Квадрат
  5. Відрізок
  6. Ділення
  7. Дроби
  8. Задача
  9. Лічба
  10. Корінь
  11. Квадрат
  12. Мінус
  13. Транспортир
  14. Остроградський

 

 ФІНІШ

Вчитель математики перевіряє останнє завдання та визначаються  переможці. Ці команди отримують нагороди.

 


 


Назва команди _______________________________________

 

Назва станціії

Станція Розминка

Станція Веселий рахунок

Станція Загадкова

Станція Продовжи-ти ряд

Станція Уважність

Станція Голово-ломки

Станція Сорту-вальна

Станція Спосте-режливість

Станція Логічна

Станція Ребусна

Підсу-мок

Оціню-вання

 

1питання- 1 бал

 

1 число-0.1 бал

 

1 загадка

1 бал

 

1 питання

 1 бал

 

1 пара

1 бал

 

1 голо-воломка

2 бали

 

1слово -

 0.2 бали

 

 

1 завдання

2 бали

1 питання   1 бал

1 ребус – 1 бал

 

Час виконання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підпис коорди-натора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На виконання кожного завдання дається

   по 4 хвилини

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Циба Світлана Миколаївна
    дякую за розробку. скажіть, яким чином використати "Веселий рхунок"? длля скілкох учасників?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
2252
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку