Математичний квест
Позакласний захід з математики
Мета:
- активізація пізнавальної діяльності учнів;
- підвищення інтересу до математики;
- розвиток комунікативних здібностей учнів;
- розвивати вміння швидко та раціонально приймати рішення;
- формування навичок роботи в групах .
Обладнання:
- картки із завданнями;
- маршрутні листи для команд;
- відповіді для перевіряючих на контрольних пунктах.
Правила проведення квесту:
Хід квесту
Вчитель. Добрий день, дорогі учні, вчителі та гості! Запрошуємо Вас бути присутніми на нашому цікавому математичному квесті. «Quest» – в перекладі з англійської мови – тривалий пошук, який може бути пов’язаний з пригодами або грою. Зараз кожний з вас зможе перевірити свою увагу, пам'ять, уміння мислити, вміння працювати в команді. Хотілося б, щоб після сьогоднішньої зустрічі ви інакше подивилися на математику, відчули її красу і більш глибоко усвідомили необхідність її вивчення.
Це інтелектуально-динамічна гра, яка полягає у проходженні командою вказаного маршруту і передбачає виконання спеціальних завдань. Математичний квест – це командна гра в якій задіяні не лише математичні знання та ерудиція, але і кмітливість, креативність і нестандартне мислення. Ідея нашої гри проста – команди переміщаючись по станціях виконують різні завдання. Гра є гра. І як у кожній грі будуть сьогодні переможці і переможені. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб доброта і взаємопідтримка допомагала вам у цій грі.
Головне правило проходження „квесту“ командою: працювати всім, розподіливши завдання, бути уважними, зібраними, мати позитивний настрій та бажання досягти мети. Памятайте: від вашої згуртованості, вміння працювати разом у команді залежатиме кінцевий результат кожного етапу, гри в цілому. Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість балів.
Бажаю всім командам цікавого змагання. І нехай переможе сильніший!
А зараз виберіть капітанів своїх команд та придумайте назву команди, щоб вона була математичною.
На кожному пункті є мій помічник – вчитель, який перевірить правильність виконання завдання, поставить бали у ваш маршрутний лист та надасть потрібні консультації.
Станція Розминка
Відповідати на питання потрібно швидко і чітко, не знаючи відповіді командир говорить «далі». За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
(поза позавчора, позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра, після післязавтра)
Станція «Веселий рахунок»
Знайти і порахувати підряд числа від 1 до 90.
Станція «Загадкова»
І вона важлива дуже,
Бо вона – даю вам слово –
Арифметики основа
Щирі вам вітання
Від дії… додавання
Можна результат дістати.
Зовсім це не таємниця,
Зветься результатом… різниця
Можна обчислити швидше,
Слід нам лише додавання
Замінити дією іншою
Спростити обчислення можемо
І це завдяки дії … множення
Різних багато,
Учні старших класів
Їх повинні знати
Учать тангенс і синус.
А у нас є плюс і … мінус
Пишеться то так, то тож:
Крапкою , хрестом косим –
Час від часу зміни з ним
А до букв як потрапляє,
Там і зовсім він зникає,
Але ми не стривожені –
Це вдача знака… множення
Бо роль у неї особлива:
Вона ім’я дає,
Його сторін початком є,
Ця точка для кута єдина
І називається… вершина
Про числа він розповідає,
Відрізки формули кути…
Його нам требі берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник – підручник.
Більший кут обмалювати,
Вийде результат такий:
Кут дістанемо… Прямий.
Дій порядок визначають.
А якщо про них забудеш,
Вийде зовсім навпаки.
Пам’ятай же про… Дужки.
Нам про все доповідає.
Масу, довжину і час –
Все показує для нас.
І велика, і мала
Є на приладах… Шкала.
Калькулятор має нині,
А були часи давніші –
Вид має прилад зовсім інший
І була ця помічниця
Та, що зветься… Рахівниця.
Без нього дехто – як без рук.
І кнопки, і екран він має,
Нам результат доповідає.
Обчислить він організатор,
Чудовий прилад - … Калькулятор.
Там де треба – знак міняли,
Різні спрощення робили,
Корені знайти зуміли.
Ось і зроблене завдання –
Розв’язали ми… Рівняння.
Кожну треба розв’язати
Не будьте ви ледачі –
Розв’язуйте… Задачі.
Кінця – краю не знайти,
Початку теж нема,
Бо це лінія - … Пряма.
І далеко в нескінченість простягається
Кожен з хлопців і дівчаток
Скаже: точка ця - … Початок.
Далеко простягається,
В загадках є і там, і тут
А називається він… Кут.
Що є меншим, ніж прямий?
Відгадати дуже просто:
Називається він… Гострий.
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
Відповість, що це… Рівняння.
До тупого не доріс.
Як відомо, кут такий
Називається… Прямий.
Нам його потрібно мати.
І щоб вимірять кути,
Кращий прилад не знайти.
Всім кутам він командир –
Помічник наш… Транспортир.
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму,
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться… Лінійка.
Є і кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд,
Що фігура ця - … Квадрат.
Називається він… Круг.
Відрізок ділить пополам.
І неповторна, і єдина,
Вона – відрізка… Середина.
27. Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини.
(Квадрат)
Станція «Продовжіть ряд. »
Цей тур письмовий. Команди отримують по 20 послідовностей слів, до кожного з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом і є узагальнюючим.
1. Доба, година, хвилина …
2. Квадрат, трапеція, прямокутник …
3. 25, 36, 49 …
4. Дробові, цілі, дійсні, …
5. Тонна, кілограм, грам …
6. Лінійка, косинець, циркуль …
7. Гострий, тупий, прямий …
8. Діаметр, радіус, центр …
9. Арифметика, геометрія, алгебра …
10. Клавіатура, мікрофон, миша …
11. Гострокутний, прямокутний, рівнобедрений…
12. Додавання, віднімання, ділення, множення …
13. Переставна, сполучна, розподільна …
14. Понеділок, вівторок, середа …
15. Альбом, олівці, фарби…
16. Класна кімната , спортзал, актовий зал…
17. Борщ, котлета, каша, компот…
18. Батько, мати, брат, бабуся…
19. Села, міста, райони, області…
20. Директор, завуч, класний керівник…
Відповіді
1. Час
2. Чотирикутники
3. Квадрати чисел
4. Числа
5. Маса тіла
6. Креслярський набір (прилади для вимірювання)
7. Кут
8. Коло
9. Математика
10. Комп’ютер
11. Трикутник
12. Математичні дії
13. Властивості
14. Дні тижня
15. Малювання
16. Школа
17. Обід
18. Сім’я
19. Країна
20. Учителі
Завдання №5. Станція «Уважність»
За 4 хв
Підкреслити в кожному рядкові такі дві цифри, які стоять рядом і в сумі дають 10. Приклад: 891347362553254692.
А |
4 8 7 5 6 3 9 4 6 7 8 8 3 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Б |
6 5 4 3 2 1 9 8 7 6 5 4 3 1 4 2 1 6 2 1 7 |
В |
4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 1 6 3 1 7 4 6 1 |
Г |
2 8 6 1 7 3 5 4 1 9 7 2 5 5 1 6 4 3 9 1 7 |
Д |
8 2 7 7 4 6 7 5 3 7 5 3 7 0 9 8 8 0 2 8 3 |
Е |
6 3 7 7 0 8 9 5 7 4 9 7 4 5 5 0 5 5 3 3 5 |
Ж |
2 8 9 7 6 3 7 8 2 0 9 3 8 2 4 3 2 8 4 2 7 |
З |
6 3 7 4 4 4 6 6 6 8 8 8 3 1 3 4 5 1 7 8 9 |
И |
3 2 1 1 2 3 1 2 3 5 4 3 5 4 3 7 8 2 3 9 2 |
К |
9 7 8 7 8 6 8 2 6 7 2 8 6 7 6 5 7 0 1 9 8 |
Л |
3 7 2 8 6 4 5 5 9 1 0 8 8 4 2 3 4 5 6 8 3 |
М |
8 5 4 6 8 3 6 9 1 1 8 1 9 4 4 5 5 6 6 6 7 |
Н |
8 3 6 5 9 1 7 2 3 7 5 9 4 3 7 6 7 7 6 5 5 |
О |
1 8 2 7 3 6 4 5 3 8 1 8 3 7 7 3 8 1 9 4 7 |
П |
6 3 8 6 0 9 2 8 3 3 7 9 0 1 2 4 9 6 3 3 7 |
Р |
4 4 0 3 9 3 4 3 8 9 3 4 5 8 2 3 7 6 4 5 0 |
С |
6 2 4 8 2 7 8 7 2 5 6 7 3 8 3 7 5 3 7 6 8 |
Т |
4 8 2 9 5 1 6 3 8 3 7 8 4 6 7 5 2 2 6 6 3 |
У |
6 4 2 8 4 9 7 6 2 8 0 1 8 3 6 5 2 8 4 3 7 |
Ф |
8 9 5 7 3 8 6 9 0 1 0 2 8 5 3 7 8 2 3 2 8 |
Завдання №6. Станція «Головоломки»
Спробуйте знайти значення фігур, використовуючи підказки.
Відповіді
Коло –2
Квадрат - 8
Яблуко – 7
Полуниця – 1
Відповідь - 3
Трикутник – 1
Коло -6
Виноград – 7
Вишні -2
Відповідь -5
Гамбургер – 5
Квас -1
Відповідь 15
Полуниця – 4
Вишні –10
Результат –1
Корова - 10
Кіт -2
Відповідь - 52
Шоколад –4
Кільце –5
Відповідь -58
Банани -4
Годинник – 3
Відповідь -67
Підкова – 4
Чобіт – 2
Відповідь –82
Знак опери – 2
Знак хром – 8
Відповідь -11
Персик –3
Полуниця –2
Яблуко –4
Груша -5
А це що за єралаш?
Тут із слів зварили кашу
Я наказую всім вам
Все розставить по місцям
Піфагор
Магеллан
Марк Твен
Граніт
Рівняння
Псевдонім
Екватор
Задача
Котляревський
Опади
Колискова
Дріб
Міф
Карта
Умова
Енергія
Казка
Остроградський
Пржевальський
Хорей
Глобус
Мінус
Дума
Клімат
Поема
Шкала
Рифма
Меридіан
Сума
Масштаб
Байка
Компас
«Кенгуру»
Степінь
Клітина
Вірш
Першопроходець
Калькулятор
Сторона світу
Автор
Невідоме
Оповідання
Пісня
Вираз
Зменшуване
Математика |
Література |
Природознавство |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Станція «Спостережливість»
Вибери потрібну фігуру з 6 пронумерованих
_____
Вибери потрібну фігуру з 6 пронумерованих
Якої фігури не вистачає?
Якої фігури не вистачає?
Станція «Логічна»
За 4 хв дати найбільшу кількість правильних відповідей.
(Вона стане мокрою.)
Станція Ребусна
Відповіді
ФІНІШ
Вчитель математики перевіряє останнє завдання та визначаються переможці. Ці команди отримують нагороди.
Назва команди _______________________________________
Назва станціії |
Станція Розминка |
Станція Веселий рахунок |
Станція Загадкова |
Станція Продовжи-ти ряд |
Станція Уважність |
Станція Голово-ломки |
Станція Сорту-вальна |
Станція Спосте-режливість |
Станція Логічна |
Станція Ребусна |
Підсу-мок |
Оціню-вання |
1питання- 1 бал |
1 число-0.1 бал |
1 загадка 1 бал |
1 питання 1 бал |
1 пара 1 бал |
1 голо-воломка 2 бали |
1слово - 0.2 бали
|
1 завдання 2 бали |
1 питання 1 бал |
1 ребус – 1 бал |
|
Час виконання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кількість балів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підпис коорди-натора |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
На виконання кожного завдання дається
по 4 хвилини