«МАТЕМАТИЧНИЙ РАНОК»
Мета: - познайомити учнів з історією чисел, їх написанням; вчити розв’язувати завдання з логічним навантаженням, застосовуючи знання з математики;
Обладнання: таблиці до завдань 2, 4.
Хід заняття
Решта чисел – похідні й утворюються шляхом додавання і віднімання основних знаків. Наприклад, VI = 5 + 1 =6, XV = 10 + 5 = 15, MCXI = 1000 + 100 + 10 + 1 = 1111.
Якщо перед символом більшим стоїть символ менший, то він зменшує величину. Наприклад, IV = 5 - 1 = 4, CD = 500 – 100 = 400, XC = 100 – 10 = 90.
Чимало людей намагалися пояснити форму арабських цифр. А О.С.Пушкін висунув здогад, що в основу форми цифр покладено елементи чотирикутника. (Додаток 2)
Завдання 1. У народності майя існував дуже цікавий спосіб запису чисел. Спробуйте самостійно заповнити порожні клітинки для чисел другого десятка. (Додаток 3)
Завдання 2. Порахувати приклади, користуючись записами народів майя. (Додаток 4)
Завдання 3. Ми щодня користуємося знаннями математики. Щодня називаємо числа, пишемо цифри. Користуючись щоденними спостереженнями і знаннями дайте відповіді на питання веселого рахунку.
«Веселий рахунок»
«Гра на увагу»
Парне число – оплеск у долоні. Непарне число – тиша.
«Математична вікторина»
40а |
100рож |
ті100 |
пі100лет |
|
100лик |
100ляр |
100рінка |
|
начи100 |
ли100пад |
ли100ноша |
ПИРІГ |
5 + 7 = 12 |
_РІГ_ |
СТАНОК |
79 – 64 = 15 |
ТАНК_ |
ШПИНАТ |
70 – 44 = 26 |
ШИНА_ |
КОСА |
90 – 89 = 1 |
ОСА_ |
Завдання 4. Із закритими очами намалювати за допомогою геометричних фігур веселе поросятко (Додаток 7):
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
40а |
100рож |
ті100 |
пі100лет |
|
100лик |
100ляр |
100рінка |
|
начи100 |
ли100пад |
ли100ноша |
Додаток 6
ПИРІГ |
5 + 7 = |
|
СТАНОК |
79 – 64 = |
|
ШПИНАТ |
70 – 44 = |
|
КОСА |
90 – 89 = |
|
Додаток 7