Позакласний захід "Ми - Україна! "

Про матеріал

Розробка позакласного заходу рекомендована для учнів початкових класів. Мета позакласного заходу: розширити і збагатити знання учнів про свою країну, виховувати патриотів своєї країни.

Перегляд файлу

 Урок

«МИ - Україна!»

Мета уроку:

формувати  ключові компетентності:

- уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;

- соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді;

- громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;

- загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

- інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

- навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

- розвивальна - розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини;

- виховна - виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.

Обладнання: державні та народні символи України, вишитий рушник, гілочка калини, маршрутний лист, вислови про Україну, картки з прислів’ями, презентація , фотографії , картки для роботи в групах, квіточки, кросворд.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання  з Днем знань

- Дорогі діти! Я рада вас вітати у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу вам побажати цікавих подорожей по Країні Знань. Бажаю підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.

- Отже, ми починаємо наш перший урок. Ви сумували за своїми однокласниками, давайте привітаємо усіх з початком навчального року.

2.Гра «Коло компліментів»

Станьте в коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого товариша зліва. Доберіть комплімент товаришу справа. Передайте цей комплімент товаришу справа. (не забувайте дякувати).

Слово вчителя:

-Країна Знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, несподіванок, випробувань. І ось перше випробування – кросворд.

ІІ. Актуалізація знань

  1. Розгадування кросворда
  • Довгастий  шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)
  • Вишита сорочка. (Вишиванка.)
  • Найбільша річка в нашій країні. (Дніпро.)
  • Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

А ну, скажіть хутчіш!.   (Лелека.)

  • Столиця нашої держави.   (Київ.)
  • У вінку зеленолистім, 

  У червоному намисті,

Видивляється у воду    

На свою хорошу вроду. (Калина.)

  • Плаче красуня над річкою:
  • Пов’язала  б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

- Подивіться на кросворд.   Яке  слово  утворилося? ( Україна).

- Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні.

- Тож як ви вважаєте, про що піде мова на нашому першому уроці?

(Діти відповідають.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Так, правильно,  тема нашого уроку «Ми - Україна!».
  • Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину. Прочитайте тему нашого уроку.

-Якими будете сьогодні на уроці?

(К – кмітливими,   В – веселими,   Е – енергійними,  С – старанними, Т –творчими).

-Працювати будете у групах.  У кожної групи на парті лежить маршрутний лист за яким ми будемо сьогодні працювати (12 завдань).

1.Слово вчителя

  • Хто з вас знає, звідки пішла назва нашої країни? Тоді послухайте легенду.

Легенда

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки забарилися, і землі їм уже не дісталося. От вони прийшли до Бога, а він у цей час саме молився, і вони не посміли йому щось сказати. Стали чекати. Дочекавшись Бога, вони пояснили причину свого візиту. Бог запропонував їм чорну землю. "Ні, — відповіли наші предки, — там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці". "Ну, тоді я вам дам ту землю, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо її берегтимете, то вона буде ваша, а коли ні — ворога". Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. Країну свою назвали Україною, а людей - українцями. Ось так утворилася наша держава.

 

 

2.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

А яка вона наша Україна?

 

 

 

                мелодійна гостинна

                 чарівна                                                                           красива                                   

                                                                                                                   дружелюбна                                         

                      мила                   рідна                                              співуча

 

3.Слово вчителя

Щоб наша Україна була найкрасивішою, давайте сьогодні на уроці сплетемо для неї з квітів віночок.

Український віночок – не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така сила, що болі знімає і настрій піднімає. А щоб він був різнобарвним, необхідно подолати всі перешкоди, виконати завдання, швидко пройти всі етапи уроку. Таким чином, начебто, гортаючи сторінки книги, ми будемо якомога більше дізнаватися про нашу Батьківщину – Україну. У повному українському вінку має бути 12 квіток, тому і завдань слід виконати якомога більше. Під час виконання завдань ви отримуєте квітку, яку вплітаємо у віночок. Ви готові? Тож починаймо.

(Після кожного завдання вивішується квітка і створюється віночок)

Маршрутний  лист

Пункт 1. Вікторина «Чи знаєш ти свою країну?»

Пункт 2. Що в Україні най-най…

Пункт 3. Народ скаже - як зав’яже

Пункт 4. «Вірю, не вірю»

Пункт 5. Розважальна (фізхвилинка).

Пункт 6 . Обереги рідної землі.

 Пункт 7. Мудре слово.

Пункт 8. Скринька-берегиня.

Пункт 9.Смаколики.

Пункт 10. Славетні українці.

Пункт 11. Ми патріоти.

Пункт 12. Музична.

ІУ. Робота над темою уроку.

1.Завдання: вікторина «Чи знаєш ти свою країну?»

- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

  1. Назва нашої держави? (Україна)
  2. Державна мова України (Українська)
  3. Столиця України? (Київ)
  4. Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
  5. Назвіть державні символи України. ( Герб, Гімн, Прапор України)
  6. Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
  7. Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле.)
  8. Швидкий український танок. (Гопак)
  9. Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
  10. З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
  11. Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)
  12. Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)
  13.  Як звати президента України? (П.Порошенко)

-Ось і з’явилася у нашому віночку перша квіточка – барвінок. Це дивна квітка. Вона зберігає свій синій колір навіть під снігом. Цілий рік люди шанують барвінок, тому вважають символом життя, оберіг від злих. (вчитель вішає малюнок барвінка).

2.Завдання: «Що в Україні най-най…»

- найбільша річка (Дніпро)

- найвища гора (Говерла)

- найбільший звір (зубр)

- найкрасивіше і найглибше озеро (Синевір)

- найбільше місто (Київ)

- найбільше море, що омиває Україну (Чорне)

- найвищий птах (журавель сірий)

- Вплітаємо у вінок ще одну рослину – хміль. Вона є символом розуму та гнучкості.. (вчитель вішає малюнок  рослини – хмелю)

3.Завдання: «Народ скаже – як зав’яже».

Український народ має свої традиції, культуру. Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Тож зараз попрацюєте в групах. Необхідно правильно з’єднати  прислів’я і пояснити його зміст.

Без верби і калини … (нема України).

За рідний край … (життя віддай).

Кожному мила … (своя сторона).

Де рідний край, там….( і під ялиною рай).

Кожному птаху своє … (гніздо миле).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

Та земля мила, … (де мати народила).

За морем тепліше…(,а вдома миліше).

- Перевіряємо та пояснюємо зміст прислів’я.  Молодці!

- А хто з вас може  пригадати інші прислів’я про Україну? 

  Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї  держави, для її слави, свободи, незалежності.

Молодці! Ви отримуєте другу квіточку –  символ краси та дівочої вроди, символ України. Як він називається? (Калина) (вчитель вішає малюнок калини)

4.Завдання: «Вірю-не вірю»

Діти, ви повинні уважно вислухати запитання і відповісти  «вірю», або «не вірю».

1.Чи правда, що Україна включає 24 області? (+)                                                       2.Чи правда, що долар – грошова одиниця України? ( - )                                         3.Чи правда, що спочатку в школах навчали тільки хлопчиків? ( + )                                                   4. Чи правда, що Т. Г. Шевченко — це великий український поет і художник?( +)  5.    Чи правда, що українські береги омивають три моря: Азовське, Балтійське, Чорне? ( - )                                                                                                                               6.Чи правда, що  «Ще не вмерла України» – це назва гімну України? ( + )                       7.Чи правда, що Т. Шевченко народився у сім'ї кріпаків? (+)

Молодці, нарешті, ми вплетемо у вінок квітку – соняшник. Це символ відданості і вірності. (вчитель вішає малюнок квітки – соняшника)

5.Завдання: розважальна (фізхвилинка)

Фізкультхвилинка на мотив «Гопака»

Раз, два, три, чотири, п’ять                                                                                                     Ми танцюємо  гопак.                                                                                          Український наш танок –                                                                                                Наш веселий гопачок.                                                                                               Ставим ніжку на носок,                                                                                              Потім аж на каблучок.                                                                                                     Раз, два три, чотири, п’ять                                                                                               Як нам любо танцювать.

Вплітаємо м’яту – оберег дитини та її здоров’я. (вчитель вішає малюнок рослини – м’яти)

6.Завдання: «Обереги рідної землі»

За описом предмета вказати його назву.

1.Вишита сорочка писанка (вишиванка)

2.Квіти, листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову. (вінок)

3.Розмальоване куряче або декоративне, звичайно дерев’яне яйце, призначене для Великодніх свят.  ( писанка)

4. Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. (рушник)

5.Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом (лелека)

6. Кущова рослина з білими невеликими квіточками та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг. ( калина)

7.Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок. ( верба)

Вплітаємо цвіт яблуні. У віночку це символ материнської відданості та любові. (вчитель вішає малюнок - цвіт яблуні)

7.Завдання: «Мудре слово»

Щоб переконатися, яка прекрасна кожному з нас рідна Батьківщина

спробуємо відредагувати строфи у вірші. Я буду читати рядки вірша, а ви, діти, спробуйте підібрати риму.

 

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна - найкраща………..(у світі)

Моя Україна - це ліс і озерця,

безмежні степи і чарівні……….(джерельця)

Красиві пейзажі і гори високі, маленькі

Струмочки і ріки……………..(глибокі)

Сади чарівні, мальовничі села,

Моя Україна - це пісня…………..(весела)

Це щира, багата, як світ, її мова,

Така мелодійна, крилата,…………(чудова)

Її обереги - верба і калина,

Найкраща у світі-моя……………(Україна)

Бо нам найрідніша Вітчизна і мати,

То як же нам, дітям, її…………….(не кохати)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати…………(відкрила)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі………… (єдина)

Саме материнка – символом материнської любові, тож давайте  додамо її до нашого віночку. (вчитель вішає малюнок квітки – материнки)

8.Завдання: «Скринька- берегиня»

- Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна

скриня – це символ достатку. (вішаю малюнок скрині) У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.

- Я буду називати речі, а виберіть ті, якими славляться українці.

  • Пальма, калина, ялина;
  • Лелека, слон, мавпа;
  • Плов, вареник , драник;
  • Вишитий рушник , віяло, матрьошки;
  • Береза, клен, верба ;
  • Місяць, зірка, тризуб;
  • Чорнобривці, кактус, гвоздика.
  • Хустинка, шапка, віночок

У  наших серцях завжди буде панувати віра, надія, любов. Бо саме мальва є символом віри, надії, кохання. (вчитель вішає малюнок квітки – мальви)                                 

9.Завдання:  «Смаколики»

Прочитати слова-анаграми, пояснити, що об’єднує усі ці слова.

(Ваникре,  лоса,  щбор, лубціго,  пушпамки, нисирки,  біхл, шкилуга,никичагре, одкила, рогипи, каюш.

Вареники, сало, борщ,   голубці, пампушки, сирники ,хліб, галушки, гречаники, оладки, пироги, юшка        українські страви).

Ось і волошки з’являються у нашому віночку, вони є символом людяності. (вчитель вішає малюнок волошок)

10.Завдання: славетні українці.

«Славні сини та дочки України»

Україна – це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Це імена славних звитяжців – героїв, які віддали своє життя за щастя народу: Байда Вишневецький, Іван Сірко, Петро Конашевич-Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Іван Гонта, Максим Залізняк, Олекса Довбуш, Устим Кармелюк та інші.

Які діячі науки, культури і мистецтва  звеличили нашу державу своїм талантом? (Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Соломія Крушельницька (оперна співачка), Іван Козловський (оперний співак), Оксана Петрусенко (співачка), Михайло Грушевський (історик) та інші).

Які видатні спортсмени своїми рекордами прославили Україну? (Брати Клички (боксери), Яна Клочкова (плавчиня), Юрій Вірастюк (важкоатлетик), Андрій Шевченко (футболіст) та інші). (вчитель вішає портрети)

Ось ще одну квіточку вплетемо у наш віночок - безсмертник, бо він дарує людям здоров’я. У віночку – це символ довголіття. (вчитель вішає малюнок квітки – безсмертника)

11.Завдання: «Ми патріоти»

-Діти, так хто такий патріот ? (Відповідають.)

Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.

Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.

 -Отже, патріоти – це люди, які дуже люблять свою країну і роблять все, щоб вона розвивалася і процвітала.

-Підніміть руки хто себе вважає патріотом?

-А чому? Прокоментуйте? (Діти відповідають.)

Я – не просто українець!

Я – великий патріот!

Я люблю, як тата й маму,

Український весь народ.

-Молодці! Усі ми любимо свою Вітчизну.

-А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. Виконаємо це завдання в групах.

Робота в групах. 

П – привітність, працьовитість …

А – активність …

Т – терплячість, толерантність…

Р – радісний , рішучість…

І – ініціативність …

О – організованість, обов’язковість …

Т – творчість, товариськість.

Перевірка виконаного завдання.

-Я впевнена, що ви всі наділені такими рисами, тому всі патріоти  нашої України.

Ось і ромашка у нашому віночку. (вчитель вішає малюнок  квітки – ромашки)

 

12.Завдання: музична

Пісні про Україну. Флешмоб під пісню Гайтани «Сонце нам сяє».

Вплетемо у віночок польові дзвіночки – символ вдячності. (вчитель вішає малюнок польових дзвіночків)

Подивіться, який гарний віночок ми сплели! Він уквітчав нашу країну.

 Слово вчителя.

Любов до мами і тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна.

Ви, діти, маєте у своєму серці це високе почуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб Україна і надалі ставала квітучою державою, єдиною, сильною і багатою.

 Ви майбутнє України. То ж своїми  знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її.

Дякую вам за чудову роботу!

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Всім серцем любіть Україну свою –

І вічно ми будемо з нею!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Без верби і калини … (нема України).

За рідний край … (життя віддай).

Кожному мила … (своя сторона).

Де рідний край, там….( і під ялиною рай).

Кожному птаху своє … (гніздо миле).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

Та земля мила, … (де мати народила).

За морем тепліше…(,а вдома миліше).

 

 

 

 

 

 

 

 

Ваникре,  лоса,  щбор, лубціго,  пушпамки, нисирки,  біхл, шкилуга,никичагре, одкила, рогипи, каюш.

Ваникре,  лоса,  щбор, лубціго,  пушпамки, нисирки,  біхл, шкилуга,никичагре, одкила, рогипи, каюш.

 

Ваникре,  лоса,  щбор, лубціго,  пушпамки, нисирки,  біхл, шкилуга,никичагре, одкила, рогипи, каюш

 

П -

А -

Т -

Р -

І -

О -

Т -

 

П -

А -

Т -

Р -

І -

О -

Т -

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку