Позакласний захід «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття!» (Шевченківські читання)

Про матеріал
Ознайомити учнів з життєписом великого сина українського народу Т. Г. Шевченка. Виховувати любов і повагу до спадщини, яку нам залишив поет, удосконалювати навички «прочитання» поетичних творів митця. Сприяти розвиткові творчих здібностей, бажанню берегти свою національну культуру. Виховувати потребу зберігати, як святиню, все те, що пов'язує нас із рідною землею; повагу до людей, які стали гордістю нації, любов до краси і гармонії рідного слова.
Перегляд файлу

 

             Тема «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття!»
                                 (Шевченківські читання)

 

Мета: Ознайомити студентів з життєписом великого сина українського народу Т. Г. Шевченка. Виховувати любов і повагу до спадщини, яку нам залишив поет, удосконалювати навички «прочитання» поетичних творів митця. Сприяти розвиткові творчих здібностей, бажанню берегти свою національну культуру. Виховувати потребу зберігати, як святиню, все те, що пов'язує нас із рідною землею; повагу до людей, які стали гордістю нації, любов до краси і гармонії рідного слова.

Методи: Розповідь, декламація, художнє читання, прослуховування.

Художнє оформлення літературної вітальні: портрет Т. Г. Шевченка, посередині залу - стіл з виставкою творів письменника, справа, зліва - столи, застелені вишиваними рушниками, вислови відомих людей про

Т. Шевченка, стінгазети. 

Презентація Power Point «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття», відеокліп  «Реве та стогне Дніпр широкий», буктрейлер «Жінки в житті Т. Шевченка»; музичний твір «Одна калина», відеофільм «Великий Кобзар».

 

План

  1.  Вступне слово викладача.
  2.    Слово ведучих.
  3.    Відеокліп на слова Т. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий».
  4.    Відеоролик пісні С. Ротару «Одна калина».
  5.    Буктрейлер «Жінки в житті Т. Шевченка». 

6.  Читання поезій студентами.

7.  Відеофільм «Великий Кобзар».

8.  Вікторина «Відомий та невідомий Шевченко».

9.  Колективне читання поезії «Заповіт».

      10. Заключне слово викладача.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Тема «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття»

                                      (Шевченківські читання)

Мета ознайомити студентів із життєписом великого сина українського народу Т.Г.Шевченка; виховувати любов і повагу до спадщини, яку залишив нам поет, удосконалювати навички «прочитання» поетичних творів митця. Сприяти розвиткові творчих здібностей, бажанню берегти свою національну культуру.

Виховувати потребу зберігати, як святиню, все те, що пов’язує нас із рідною землею; повагу до людей, які стали гордістю нації; любов до краси і гармонії рідного слова.

Методи: Розповідь, декламація, художнє читання, прослуховування.

Художнє оформлення літературної вітальні: портрет Т. Г. Шевченка, посередині залу - стіл з виставкою творів письменника, справа, зліва - столи, застелені вишиваними рушниками, вислови відомих людей про Т. Шевченка, гінгазети.

Презентація Power Point «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття», відеокліп «Реве та стогне Дніпр широкий.», буктрейлер «Жінки в житті Т. Шевченка»; музичний твір «Одна калина», відеофільм  «Великий Кобзар» .

 

                                           Хід  заходу

 

       (Вступне слово викладача)

       Кожний народ має митців, серця яких палають великою і чистою любов’ю, і вона дає їм Космічне право на дотик до істини.

     Любов і мудрість дарують крила натхнення, і ці крила підіймають нашу спільну Вітчизну, бо всі ми звідти. В такі хвилини вони бачать, чують і відчувають на багато більше за інших. їм відкривається минуле і вони спроможні провіщати майбутнє.Таким для України є Тарас Григорович Шевченко.

      Шевченкове свято – то кришталеве чисте  свічадо. 204 роки минуло від  того  дня, коли українка – кріпачка дала світові генія, але він не віддаляється, а наближається. Тож слухаймо Кобзареве слово!

 

   Ведучий І. (Костюк К.) Шановні гості! Запрошуємо вас у царство мудрого й красивого, правдивого й цінного, сильного й ласкавого, доброго й мужнього слова. Поезія - це вогник, схожий на полум’я свічки, що запалює душу людини.

           (Запалює свічку.)

 

Ведучий II. ()

                                              Хай палає свічка.

                                              Хай палає,

                                              Поєднає нас вона в цей час.

                                              Друзів голоси нехай лунають,

                                              Слово й музика нехай єднають нас.

 

Звучить музика «Реве та стогне Дніпр широкий»

 

   Ведучий І.

     Дякуємо Богу святому, що живемо не в такий вік, коли за слово правди людей на хрестах розпинали або на кострах палили. Не в катакомбах, не в вертепах зібралися ми славити великого чоловіка за його науку праведну: зібрались ми серед білого дня і всією громадою складаємо йому щиру дяку за його животворне слово.

 

 

 

 

 

 

Ведучий ІІ

Щовесни, коли тануть сніги

І на рясті засяє веселка,

Повні сил і живої снаги

Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

Ти, Тарасе, сьогодні

Нас зібрав докупи.

І зійшлися у цій залі

Шевченка онуки.

 

Відеоролик пісні “Одна калина”

 

Ведучий І

Ти зорею сіяєш у прийдешнім віку,

 Сходиш хлібом духовним на яр-рушнику.

У розкриллі земних і заобрійних трас

Височієш над світом, великий Тарас.

Твій голос - повнить пшеничний колос,

 Бо те, за що ми жили й боролись,

Твій сон щасливий, зоря твоя,

Велика, вольна, нова сім’я...

 

Ведучий II

Шевченко жив у похмуру епоху. Тяжким і тернистим було життя і творчий шлях поета. Та незламною була сила його духу. Він писав вірші, малював картини і назавжди залишиться, як у своїх творах, так і в пам’яті людства. Ми відчуваємо Т.Г.Шевченка своїм сучасником. Душа його невмируща. Він дарував вічність українському слову, передбачив наше майбутнє відродження.

 

Оголошення ведучими читців.

 

 

Ведучий  І

 Поезія «Мені однаково.,,» читає  студентка БО – 12 Бабіля Ангеліна

 

Ведучий ІІ

 

«...весело подивиться на сліпого кобзаря, як він сидить собі з хлопцем, сліпий, під тином, і весело послухать його, як він заспіває думу про те, що давно діялось, як боролися ляхи з козаками; весело...  а все таки скажеш: «Слава богу, що минуло, - а надто як згадаєш,  що ми одної матері діти, що всі ми слав’яне. Серце болить, а розказувать треба: нехай бачать сини і внуки, що батьки їх помилялись, нехай братаються знову з своїми ворогами. Нехай житом-пшеницею, як золотом, покрита, не розмежованою останеться навіки од моря і до моря - слав’янська земля...»


 

Ведучий І

Уривок з поеми «Катерина» читає студентка групи ПВ – 18 Шершун Руслана.

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий II

Відкриваючи в Шевченкові все більше земного, людяного, ми дедалі глибше осягаємо його геніальність, наближаємося до пізнання філософії його впливу на долю України. По життю поета вело велике почуття любові, окрилювало, надихало на творчість.

Ведучий І

Будуче емоційною й чутливою натурою, Тарас Шевченко, як і кожен поет, закохувався часто. Маючи унікальні таланти, гострий розум, товариську вдачу, привабливу зовнішність, він, здавалось би, був приречений на успіх у жінок. Однак лиха недоля переслідувала його все життя, не даючи йому щастя жити у шлюбі, у любові з дружиною, про яку мріяв...

 

Ведучий II

Хто ж вони, ті Музи, які надихали поета, які давали йому втіху і навівали смуток, яких любив він, і любили його...

 

Буктрейлер «Жінки вжитті Шевченка.

 

 

Ведучий І

   Читає поезію «Минають дні…» студентка групи ФК – 11 Сіткар Валерія.

 

Ведучий ІІ

   Поезія  «Лілея» читає студентка ВМ -14 Штемак  

 

Ведучий  І

  Поезія «Сон» читає студентка БО – 13 Савка Катерина

 

Ведучий ІІ

   Читає поезію «Думка» студентка групи ОФ – 17 Орос Дарина.

 

Ведучий  І

   Поезія                                 у виконанні студента групи ПВ -19 Зарева Володимира.

 

Ведучий ІІ

   Поезія  «Садок вишневий коло хати» читає студент групи ЗП – 11 Сийплокі Юрій.

 

Ведучий І

   Читає поезію «Віють вітри, віють буйні…» студентка групи  ВМ – 15

 

Ведучий ІІ

    Поезія «Думка» читає студентка групи ФГ – 11 Фулей Ангеліна.

 

(Показ відеофільму «Великий Кобзар»)

Ведучий І Ми, нащадки великого Кобзаря, вивчаємо його безцінні скарби, захоплюємося його щирістю, людяністю, незламною волею, почуттям патріотизму. Людина жива, поки про неї пам’ятають, а Шевченко живе в серцях мільйонів українців.

 

 

Вікторина «Відомий та невідомий Шевченко»

  1. Де і коли народився Т. Г. Шевченко? (9 березня 1 814 р. у селі Моринці)
  2. Як звали пана, у якого Т. Г. Шевченко служив козачком? (Енгельгардт)

 

 

 

 

  1. Чиї твори «списував» у маленьку саморобну книжечку в дитячі роки Т. Г. Шевченко? (Г. Сковороди)
  2. Назвіть перший надрукований твір Шевченка? (балада “Причинна”)
  3. Чим знаменний у житті Т. Г. Шевченка день 22 квітня 1838 року? (день викупу з кріпацтва)
  4. За скільки рублів Шевченка викупили з кріпацтва? (2500)
  5. Чий портрет намалював К. Брюллов, щоб викупити Т. Г. Шевченка з кріпацтва? (В. Жуковський)

 

  1. З якого часу Т. Г. Шевченка стали називати Кобзарем? (1840 р.)
  2. Скільки поезій увійшло до першого «Кобзаря»? (8)
  3. У якому році був написаний «Заповіт»? (1845 р.)
  4. Яким псевдонімом підписував свої повісті Шевченко? (Кобзар, Дармограй).
  5. Яку поему написав Шевченко на згадку про день викупу з кріпацтва? («Катерина»)
  6. Де Шевченко навчався живопису? ( Петербурзька Академія мистецтв)

 

14.Яке звання отримав Шевченко після закінчення Академії мистецтв? (Вільний художник)

15.Скільки років перебував Т. Шевченко у засланні? (10 років)

16.Яка з поезій Т. Г. Шевченка дала назву одному з періодів його творчості? («Три літа»)

17.Що стало безпосереднім поштовхом до написання поеми «Кавказ»? (звістка про загибель у бою з горянами поетового друга Якова де Бельмана).

18.Який твір Т. Г. Шевченка завершується післямовою, що має назву «Передмова»? («Гайдамаки»)

19.У якому творі Т. Г. Шевченко звертається до античного образу Прометея? (поема «Кавказ»)

20.Значна частина поезій Шевченка не мають авторської назви, а ті, що мають, то, як правило, коротку — в 1—2 слова. Але один твір Шевченка має дуже великий авторський заголовок, аж з 17 слів. Що це за твір? («І мертвим, і живим, і ненарожденим землякам моїм в Украйні і не в Украйні моє дружнєє посланіє»)

 

 

21.До якої таємної політичної організації належав Тарас Шевченко? ("Кирило- Мефодіївське товариство”)

22.Яку назву має серія картин, намальованих після подорожі Шевченка Україною? («Живописна Україна»)

23.Який твір написав Т.Г. Шевченко за 10 днів до смерті? («Чи не покинуть нам, небого»)

24.У якому відомому творі Т. Г. Шевченко просить співвітчизників пом’янути його «незлим тихим словом» у вільній , оновленій Україні? («Заповіт»)

25. На якому році життя помер Шевченко, і де його було поховано? (Шевченко помер 10 березня 1861 року, проживши 47 років і 1 день. Поховали його в

 

Петербурзі на Смоленському кладовищі. Через 40 днів труну перевезли на Україну і перепоховали в Каневі на Чернечій горі)

26.Річка, біля якої похований поет (Дніпро)

27. Яким твором Т. Г. Шевченко започаткував новий для української літератури образ матері-покритки? («Катерина»)

  1. На якій грошовій купюрі зображено портрет Шевченка?( 100 грн.)
  2. Зараз ця гора називається Тарасова. Яка її попередня назва? (Чернеча)
  3. Цей список розпочато в 1962 р. і щорічно поповнюється. До нього потрапили П. Тичина, О. Гончар, П. Загребельний, В. Сосюра, Г. Тютюнник, М. Бажан, А. Малишко, В. Симоненко, І. Драч, Д. Павличко та інші. Що це за список? (Лауреати літературної Національної (раніше Державної) премії імені Т. Г. Шевченка)

Колективне читання поезії «Заповіт»(Звучить запис «Заповіт» Т. Шевченка. На фоні музики звучать слова).

Заключне слово викладача

 Минатимуть роки, спливатимуть віки, а Т. Г. Шевченко залишатиметься у пам'яті нащадків, бо є й буде Україна і народ український, який пам'ятає його заповітні слова:

«І мене в сім’ї великій,

В сім’ї вольній, новій Не забудьте пом'янути Незлим тихим словом…»

      Хотілося б висловити слова подяки юним поетичним даруванням за ті почуття й думки, які пробудили вони в нас. І, мабуть, усі присутні у цій залі погодяться з нами, що «якщо і є на світі Бог, то це поезія», це слово, це наша мова, це генетичний код нації.

 

docx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку