Позакласний захід на тему "Найрозумніший"

Про матеріал
Позакласний захід з біології Тема. «Найрозумніший!» Мета: розширити знання дітей про різноманітність рослин та тварин нашої планети, виховувати любов до природи, розвивати кмітливість, логічне мислення, уміння працювати у групі, здійснювати екологічне виховання. Вид діяльності: ігровий. Форма проведення заходу: розважально-ігрова між командами. Клас: 8. Матеріально-технічне забезпечення: картки із завданнями, зображення рослин, тварин та явищ природи. Хід заходу Вчитель. Добрий день, шановні друзі! Ми раді вітати вас на нашому заході. Вітаю всіх, хто сьогодні подорожуватиме разом з нами незвичайною країною Знань! Щоб потрапити до неї, треба гарно вчитися. Питання, які я запропоную, допоможуть вам з’ясувати свої сили, дізнатись нове та цікаве. Учасники зможуть продемонструвати рівень своїх знань. Сьогодні вирушають дві команди, а вболівальники (журі) будуть їм допомагати вибороти перемогу. Сьогодні ми побачимо – Хто швидший і спритніший, А також всі дізнаємось Хто тут найрозумніший! Нехай обом командам Удача посміхається, Сідайте всі зручненько, Вікторина починається! Правила гри: клас учнів ділиться на дві команди жеребкуванням. Їм пропонується пройти 5 раундів, кожен оцінюється в 1 бал. Після кожного раунду, команда яка отримала перемогу може отримати додатковий бал за відповідь на «бонусне запитання». В разі нічиї – буде об’явлено конкурс «дивоглядки». Максимальна кількість балів – 10. Судити вас сьогодні буде наше журі _____________________________________ Розпочинаємо! Бажаю командам успіху! I раунд. Розминка (1б) Командам пропонується за 5 хв висунути свою версію для завершення речення. 1. Півень, коли співає, заплющує очі, тому що… (Версія вчителя: «... боїться побачити тих, кого він розбудив» або «...уявляє себе солов'єм».) 2. Про те зозуля і кує, що...(Версія вчителя: «...в неї немає гнізда».) 3. Хто б того дятла й знав, якби він... (Версія вчителя: «...носом не стукав».) 4. Першими восени відлітають на південь птахи, які харчуються комахами, тому що … (Версія вчителя: «...комахи ховаються і їм нічим харчуватися».) - Визначення переможця I-го раунду. Бонусне запитання - Як краплю перетворити в чаплю? (Поміняти букви «кр» на «ц»). ІІ раунд. «Рослинний світ» (1б) Командам пропонується за 2-5 хв відповісти на запитання. 1. Вони стійкі до хвороб та шкідників, не бояться посухи. Цвітуть довго й рясно. У народі їх називають жовтяки, оксамитки, бархатки. А якою є їх найбільш поширена назва. (Чорнобривці) 2. Назва квітки Венерина туфелька або туфелька Кіприди присвячена Афродіті (Кіприді). А як ми зазвичай називаємо цю квітку? (Орхідея) 3. Яка ягода найбільша? (Гарбуз) 4. Які овочі раніше називали “червоною сіллю”? (Перець) 5. Цю рослину культивували у монастирських садах з ХІ століття. Походження назви йде від сильного аромату її листя. Ця рослина – рекордсмен за вмістом вітаміну С. (Смородина. Від слова “сморід”, “смрад”) 6. Який найпоширеніший та найважливіший пігмент рослин? (Хлорофіл) 7. Як називаються клітини, з допомогою яких здійснюється нестатеве розмноження? (Спори) 8. Яку злакову рослину використовують як будівельний матеріал? (Бамбук) 9. Рослина, яка «пече вогнем»? (кропива) 10. Яку водорість називають «морською капустою»?( ламінарія) 11. Які листки на стеблі, верхні чи нижні, восени опадають раніше?(нижні). 12. Злакова рослина росте у воді? (рис). 13. Якого елементу багато у бурих водоростях? (йоду) - Визначення переможця ІI-го раунду. Бонусне запитання - Чому білі ведмеді не їдять пінгвінів? (Ареал проживання білих ведмедиків — Північний полюс, а для пінгвінів будинком є Південний полюс.) ІІІ раунд. «Тваринний світ» (1б) Вчитель: У світі так багато тварин, і всі такі чудернацькі! Ті змінюють колір, ті втрачають хвіст, ті повзають по горах, як справжні альпіністи… А що, Вам, відомо про тваринний світ? Завдання командам: дати відповіді на запитання. 1. Яких птахів найбільше у світі? (Курей) 2. Які птахи літають на висоті реактивного літака? (Гуси) 3. Нелітаючий птах, якого штучно розводять на території України? (Страус) 4. Хижа риба наших водойм? ( Щука) 5. Яка температура тіла птаха? ( +42) 6. Частина тіла птаха між головою і тулубом? ( Шия) 7. Які птахи не вміють літати? ( Пінгвіни, страуси) 8. Стрій, яким летять журавлі? ( Ключ) 9. Які наші перелітні птахи прилітають пізніше всіх, а відлітають раніше всіх? ( ластівки) 10. Як птахи орієнтуються під час перельотів?( За сонцем) 11. Скільки ніг у тварини, якщо у неї дві праві ноги і дві ліві ноги, дві ноги спереду і стільки ж ззаду? (Чотири) 12. У якого велетня ніс довший, ніж хвіст? (Слона) 13. Великий домашній птах родини фазанових, його батьківщина – Північна Америка. (Індик) - Визначення переможця ІIІ-го раунду. Бонусне запитання - Який овоч необхідний для перевірки принцес на чистоту королівської крові? (Горох, горошина) ІV раунд. «Біологічні ребуси» Представлено 6 ребусів по 2 на тему рослини, тварини та анатомія людини. Команди за відведений час вирішують ребуси. (Листок) (Насіння) (Скат) (Лелека) (Трахея) (Ніс) - Визначення переможця ІV-го раунду. Бонусне запитання - Який злак може рости ... на людину? (Ячмінь, запалений горбок біля коренів вій.) V раунд. «Біологічний кросворд» Перед вами вирішальне завдання. Кожній команді надається кросворд, для вирішення якого є 5 хвилин. Основне завдання - віднайти «ключове слово» заховане в кросворді. 1 Б А к Т е р і я 2 В І Р у С 3 Р О С л И н и 4 Л Ю д И н а 5 О Р г А н і з м 6 Г Р и Б 7 М І к р О б и 8 Ж И т т Я Запитання: 1. В перекладі з давньогрецької ці організми «палочки», найменші істоти нашої планети. Прокаріотичні мікроорганізми, які не мають оформленого ядра. (Бактерія) 2. Класичні паразити, оскільки для їх подальшого існування та відтворення необхідна чужа клітина. (Вірус) 3. Царство живих організмів, що живиться неорганічними речовинами повітря й грунту . Притаманна наявність зеленого пігменту – хлорофілу.(Рослини) 4. Жива, наділена високорозвиненим мозком, що визначає її приналежність до виду homo sapiens. (Людина) 5. Будь-яка жива особина, рослина чи тварина. Частини якої впливають одна на одну так, що вони функціонують разом як біологічна система. (Організм) 6. Гетеротрофний організм, що має форму шапки, надітої на ніжку, і розмножується головним чином спорами.(Гриб) 7. Живі організми, які ми не можемо побачити неозброєним оком. (Мікроби) 8. Сукупність загальнобіологічних ознак, які характеризують живих істот, відрізняючи їх від неживих об'єктів. (Життя) - Визначення переможця V-го раунду. Бонусне запитання - Її голова плавно переходить у хвіст, навіть шиї немає. Хто це? (Змія) Журі підводить підсумок, рахує кількість зароблених балів. Переможці нагороджуються грамотами та солодкими подарунками. Вчитель: : вітаємо переможців! Бажаємо всім бути добрими, розумними, знати багато цікавого. Кожен може бути переможцем, а – тому до наступних зустрічей!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Найрозумніший!

Номер слайду 2

I раунд. Розминка (1б)Командам пропонується за 5 хв висунути свою версію для завершення речення.

Номер слайду 3

Як краплю перетворити в чаплю?Бонусне запитання

Номер слайду 4

ІІ раунд. «Рослинний світ» (1б)Командам пропонується за 2-5 хв відповісти на запитання.

Номер слайду 5

Чому білі ведмеді не їдять пінгвінів?Бонусне запитання

Номер слайду 6

ІІІ раунд. «Тваринний світ»(1б)Завдання командам: дати відповіді на запитання.

Номер слайду 7

Який овоч необхідний для перевірки принцес на чистоту королівської крові? Бонусне запитання

Номер слайду 8

ІV раунд. «Біологічні ребуси»(1б)Представлено 6 ребусів по 2 на тему рослини, тварини та анатомія людини. Команди за відведений час вирішують ребуси.

Номер слайду 9

Який злак може рости ... на людину?Бонусне запитання

Номер слайду 10

V раунд. «Біологічний кросворд»Перед вами вирішальне завдання. Кожній команді надається кросворд, для вирішення якого є 5 хвилин. Основне завдання - віднайти «ключове слово» заховане в кросворді.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Її голова плавно переходить у хвіст, навіть шиї немає. Хто це?Бонусне запитання

Номер слайду 13

Вітаємо переможців! Бажаємо всім бути добрими, розумними, знати багато цікавого. Кожен може бути переможцем, а – тому до наступних зустрічей!

pptx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку