Мій конструктор уроку
Етапи уроку
|
Педагогічні прийоми
|
Час |
Організаційна частина
|
Створення позитивного настрою |
2хв |
Актуалізація опорних знань |
Бесіда |
2хв |
Повідомлення теми і мети уроку |
Постановка проблемного питання |
2хв |
Вивчення нового матеріалу: |
1.Мотивація «Коло ідей» 2.Прийом « звичайна незвичайність»
|
2хв 1хв |
а) первинне засвоєння нових знань |
|
1хв 2хв
3хв
7хв |
б) вторинне засвоєння і осмислення нових знань |
1.Презентація груп 2.Інформаційне повідомлення |
7хв 3хв |
Фізкультхвилинка
|
Виконання вправ |
2хв |
Узагальнення матеріалу |
Виконання тестових завдань |
3хв |
Підсумок уроку |
Рефлексія.
|
2хв |
Оцінювання роботи учнів |
Самооцінювання |
4хв |
Домашнє завдання |
Повідомлення, інструктаж |
1хв
|
Конспект уроку у 9 класі
Тема. Дихання – одна з умов життя людини. Верхні дихальні шляхи, їх будова і функції.
Мета : сформувати в учнів поняття про суть дихання , як процесу, властивого всій живій природі; показати особливості та взаємозв’язок будови та функцій органів дихання; розвивати пізнавальний інтерес, інтелектуальні здібності учнів, використовуючи завдання, що вимагають логічного мислення; виховувати працьовитість, допитливість, бажання глибше пізнати свій організм; здійснювати гігієнічні навички і естетичне виховання
Основні терміни і поняття: дихання, зовнішнє і внутрішнє дихання, носова порожнина, носоглотка, глотка.
Обладнання: таблиці « Органи дихання», схеми, тестові завдання, мультимедійна презентація уроку.
Тип уроку: засвоєння нових знань
План уроку
І. Організаційна частина. Психологічне налаштування. ІІ. Актуалізація опорних знань. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. ІV. Вивчення нового матеріалу.
1) Мотивація « Коло ідей»
2) Робота з підручником.
3) Складання схеми « Процес дихання».
4) Робота з малюнком і схемою « Органи дихання».
5) Робота в групах.
6) Повідомлення груп.
7) Інформаційне повідомлення « Гігієна дихання».
V. Фізкультхвилинка.
VI. Узагальнення матеріалу. Виконання тестових завдань.
VII. Рефлексія.
VIII. Підсумок уроку.
IX. Повідомлення домашнього завдання.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Психологічне налаштування.
- Добрий день! Подивіться на мене, один на одного, посміхніться. Адже нічого так не привертає увагу один одного, як усмішка. А нас сьогодні дійсно очікує дуже багато роботи – вивчити нову систему органів людини.
- Епіграфом до нашого уроку ми візьмемо слова відомого американського підприємця Генрі Форда.
- Що відомо вам про цю людину? ( слайд)
Зібратися разом – це початок,
триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (слайд)
( на дошці завдання уроку)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
« Коло ідей» - коли ви чуєте слово « дихання», які асоціації у вас виникають?
2.Розповідь вчителя (слайд)
3.Робота з підручником.
4.Робота над схемою « процес дихання» ( слайд)
5.Робота з малюнком і схемою « органи дихання» (слайд)
6.Робота в групах.
Завдання групам ( слайд) ( 7 хв )
І група – дослідити будову і функції носової порожнини;
ІІ група дослідити будову і функції носоглотки і глотки;
Назва органів дихання |
Особливості будови |
Функції |
Носова порожнина
|
|
|
Носоглотка
|
|
|
Глотка
|
|
|
7.Звіти груп.
8. Інформаційне повідомлення « Гігієна дихання»
V. Фізкультхвилинка.
Підведіться і відреагуйте:
VI. Узагальнення матеріалу (слайд )
Виконання тестових завдань ( додаток до уроку).
Взаємоперевірка.
VII. Рефлексія. (слайд)
VIII. Підсумок уроку. Оцінювання.
ІХ. Інструктаж до виконання домашнього завдання ( слайд)
Література
Додаток 1
Будова верхніх дихальних шляхів
Назва органів дихання |
Особливості будови |
Функції
|
Носова порожнина
|
|
|
Носоглотка
|
|
|
Глотка
|
|
|
Додаток 2
Тестові завдання
Вибрати одну правильну відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
1. Функція верхніх дихальних шляхів:
А) зволоження, очищення, нагрівання повітря;
Б) підтримання постійного складу альвеолярного повітря;
В) регуляція співвідношення між глибиною і частотою дихання.
2. Що називають « внутрішнім диханням»
А) обмін газами між кров’ю і альвеолярним повітрям;
Б) обмін газами між кров’ю і тканинами;
В) обмін газами між кров’ю і атмосферним повітрям
3. Речовина, яка здатна знезаражувати хвороботворні речовини:
А) гірудин ; Б) амілаза; В) лізоцим
4. Орган, в якому перетинаються дихальні і травні шляхи:
А) легені; Б) трахея; В) глотка; Г) носоглотка
5. Сильний рефлекторний видих через ніздрі:
А) кашель; Б) чхання
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
Правила роботи в групі :
Додаток 3
Вправа « Коло ідей»
Дихання
Інформаційне повідомлення на тему:
«Дихальна гімнастика»
Підготувала: учениця 9 класу
Богданівського НВК
Захарченко Анастасія
Вчитель: Овсієнко О.М.
Богданівка - 2011
Дихання – основа нашого життя. Але ми не замислюємося над тим, чи правильно дихаємо? Але ж навіть в цьому нехитрому справі є свої тонкощі. Дихальна гімнастика допомагає поправити здоров’я і помітно поліпшити психологічний настрій. Як же дихати з користю для душі і тіла?
Часто можна почути думку, що єдино правильне і здорове дихання – це дихання через ніс. У спокої, в стані сну або мовчазної роботи людина дійсно дихає носом. Тут невелика частка вдихуваного повітря потрапляє на нюхові рецептори, що обумовлюють сприйняття запаху. Однак при розмові, співі, значних фізичних навантаженнях ми активно дихаємо ротом.
Для підтримки гарного самопочуття важливо, щоб інтенсивність та якість дихання відповідали поведінці організму, задовольняли його потреби не тільки в спокої, а й під час інтенсивних фізичних навантажень або стресу, коли потреба в надходженні кисню підвищена. З медичної точки зору здорове дихання через ніс – практично безшумне, з м’яким шепелявим звуком. При диханні через рот також не повинно бути чутно сторонніх шумів, тільки якусь подобу звуку «х». Якщо дихання носом не вистачає для відчуття насиченості киснем тіла, або якщо дихальні рухи супроводжуються сторонніми звуками (надто гучне шипіння, бурління і т.д.), то слід звернутися до лікаря для перевірки функцій дихальних органів. З фізіологічної і більше прикладної точки зору правильне дихання повинно бути, перш за все, сильним, з добре розвиненою ємністю легень і силою дихальних м’язів. З віком ці показники знижуються в силу зменшення тонусу м’язів і втратою легкими еластичності. Щоб перевірити ці показники, досить провести простий тест. Запаліть свічку і постарайтеся задути її спочатку з відстані 1,5 метрів, потім – з 1 метра, 80 см і, нарешті, 50 см. Якщо вам вдалося задути свічку з 1 метра, то ваш подих відповідає здоровому двадцятирічному людині. Якщо ж спроба увінчалася успіхом тільки з 50 см – то такий результат відповідає диханню на 60-му році життя, куріння або наявності захворювань.
Так чи важливо мати здорове, правильне дихання? Якщо без їжі людина може прожити 40 днів, без води – 5 днів, то без кисню рахунок йде лише на хвилини. Якісне дихання має критичне значення для функцій мозку, так як нервові клітини особливо чутливі до нестачі кисню. Інші органи нашого тіла теж негативно відгукуються на недостатню якість дихання, а його хронічне порушення призводить до безлічі захворювань: мозку, легенів, серця і судин. Але перш ніж ми почнемо відчувати фізичний дискомфорт, виявляються психологічні симптоми: дратівливість, безсоння, швидка стомлюваність. Що ж необхідно зробити, щоб дихати правильно?
Основи правильного дихання були закладені в далекій давнині. Дихальні вправи та гігієна дихального процесу оспівані ще в Давньому Римі, вони засновані на загальних уявленнях про подих і доступні у виконанні навіть на робочому місці. Для того щоб дихання принесло максимальну користь, необхідно помістити руки уздовж тіла, розслабити плечовий пояс, м’язи обличчя, трохи відкрити губи і випрямити спину. У такому положенні природно тихе дихання через ніс. Вдих слід робити як можна повільніше, потихеньку втягуючи повітря. Після видиху не варто робити довгої паузи, а відразу приступати до наступного вдих. Цікаво, що заклик «дихати глибше» зовсім не означає здорового дихання. Справа в тому, що при тривалому глибокому вдиху або надто частих вдиху настає гіпервентиляція легень, кров перенасичується киснем, що також недобре для клітин тіла, як і надлишок вуглекислого газу. Зауважте, що якщо глибоко інтенсивно зітхнути кілька разів поспіль, то наступить запаморочення, незручність.
Щоб тренувати дихання, можна використовувати спів, сміх, можна видавати різного роду звуки. Всі ці вправи зміцнюють дихальні м’язи і тренують легені. Однак не слід захоплюватися: виснаження в цьому випадку принесе шкоду.
Оціночний лист
№ |
Прізвище та ім’я учня |
Повторення вивченого |
Коло ідей |
Робота в групі |
Презентація |
Випереджальне завдання |
Тести |
Бал за урок |
1. |
Захарченко Анастасія |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Хрущенко Леонід |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Леоненко Дарія |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Сало Микита |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Лук’яненко Сабіна |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Афонченко Юлія |
|
|
|
|
|
|
|