До розіграшу
залишилось:
12 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Позакласний захід на тему "Свято зустрічі птахів".

Про матеріал

Ведуча:

Гуляють білі сніговиці

Тріщить мороз, гудуть вітри.

Сидять зажурені Синиці,

І Повзики, і Снігурі.

Зима! Зима... Не те, що влітку,

Біліє далеч снігова.

І на малесеньку Чечітку

Колючий острах навіва.

Дзьобатий Дятел працьовито

У кору стука – не дріма.

Але йому тепер не сито –

Кругом зима, кругом зима!

А сніг летить, а вітер злиться,

І навіть Щиглик, на біду,

Хоч звичка в нього – бадьоритись,

Притих під кущиком в саду.

Сніжинки білі – не комахи,

А ковдра біла – не тепло.

І повели розмову птахи
Про те, що буде, що було...

Танець “Галки”.

Ведучий: А тепер закінчується зима, і у школярів нові турботи: приготуватись до зустрічі перелітних птахів.

Весна:

Ось іде весна ланами,

Перелогами, лісами.

Де не ступить – з-під землі

Лізуть проліски малі. Як опустить вниз правицю –

Зеленіє скрізь травиця.

Як лівицю підведе –

Всюди листя молоде.

На берізку гляне зблизька –

У сережках вся берізка,

До верби підійде – ба!

В білих котиках верба.

А як здійме руки вгору

До блакитного простору –

З кожним помахом руки

Линуть з вирію пташки.

Птахи справжня окраса природи,

Що чарують оперенням світ,

Споконвіку трудящі народи

Склали птахам весняний привіт.

Як надходить весна в нашім краї,

Повертаються з вирію ті,

Що на крилах весну зустрічають,

Їй несуть голоси молоді.

Славен спів їх розкутує ріки,

Одягає у зелень сади,

І карбуються в пам”ять навіки,

Неповторного співу сліди,

Ластівки, журавлі, дикі гуси,

Горобці і шпаки, й солов”ї,

Їхній голос дзвенить стоголосо

І приносить наснагу землі,

Заходить поштар.

Поштар: Добрий день! Це двадцять друга школа?

Ведучий: Так.

Поштар: Я приніс телеграми, що надіслали ваші пернаті друзі.

Поштар зачитує тексти телеграм.

Телеграма 1.

“Тернопіль, ЗОШ № 22. Всім друзям птахів, оглянули шпаківні, які розвішані біля вашої школи, залишились ними задоволені. Дякуємо за турботу, Влітку віддячимо – знищимо всіх шкідників дерев. З привітом Шпак”.

Телеграма 2.

“Учасникам свята зустрічі птахів. Вилітаємо з Африки. Терміново повідомте, чи вже є у нас комахи. Якщо немає, ми ще затримаємось в дорозі. Ластівки”.

А третю телеграму допоможіть мені розшифрувати:

Якщо розставити птахів в порядку їх прильоту на Україну, можна прочитати телеграму: ”З весняним привітом, дорогі пернаті друзі!”.

Ластівка

пер

Грак

З вес

Шпак

ня

Зозуля

рогі

Іволга

Друзі!

Крижень

ним

Бекас

до

Вальдшнеп

вітом

Плиска

при

Соловейко

наті

Ведуча: Дорогi нашi друзi! Наша сьогоднiшня зустрiч є не звичайною, але й не

випадковою. Адже за вiкном_ весна, i незважаючи на впертiсть цьогорiчної зими, вона приносить з собою веселе щебетання птахiв, якi повертаються з теплих країв, долаючи далеку путь через моря i гори. Летять птахи додому, сподiваючись знову стати повновладними господарями на своїй землi. Хоча на снiгових проталинах розцвiли першi квiти: зрiдка заглядає тепле сонечко, нiщо так яскраво не свiдчить про пробудження весни, як радiснi голоси наших крилатих друзiв.

(чути стукiт у дверi i чути голоси птахiв: шпаки, лелеки, жайворонки, зозулi,

соловейки, ластiвки).

А ось i вони!

Ведучий: То ж привiтаємо наших друзiв!

(включити спiв птахiв)

Всi: Здрастуйте!

(птахи кланяються).

Вдуча: А чи ви впiзнали сьогоднiшнiх гостей?

Всi: Впiзнали.

Веедучий: А це ще треба перевiрити. А скажiть но менi:

Хоч пiсня в нього є своя

Наслiдувати може й солов`я

На рiзнi голоси мастак

Зовуть оцю пташину...(шпак).

(вiдводить шпака до столу ).

Ведуча: Молодцi!

А чи впiзнаєте ви ще одного гостя?

Непримiтний вiн на вроду

Любить пити талу воду

кличе спiв його в танок

хто ж вiн?... (Жайворонок)

Ведучий: А це хто?

Хто має чудову "звичку":

Приносити братика чи сестричку,

Хто смачно жаби поїдає

Й довжилезнi ноги має? ( лелека )

Ведуча: Я впевнена , що й ця пташина вам добре вiдома .

Ви повиннi її знати

Нiкудишня з неї мати ,

Хоч i яйця свої має

В чужi гнiзда пiдкидає . ( зозуля )

Ведучуй: Мабуть, i цього разу ви нее помилитесь !

Хто найкраще всiх спiває

Все довкола звеселяє

Вiн найлегший iз гостей

Його звати ... ( соловей )

Ведуча: А хто ця привiтна i мила гостя ?

В квiтнi _ травнi прилiтає

Багато комах з"їдає.

А як при землi летить

Про негоду хоче сповiстить. ( ластiвка )

Ведучий: Менi дуже приємно дiти , що ви так добре знаєте наших

пернатих друзiв . Думаю , що ви про них не лише багато знаєте ,

а й охоче допомагаєте їм , коли вони повертаються додому .

Ведуча: , птахи, як i люди, радiють веснi,сонечку,поверненню

до рiднної оселi. Про наших пернатих друзiв є багато пiсень i вiршiв, та

й самi вони могли б чимало розповiсти про себе. Будьте дуже уважнi, щоб

потiм ви змогли дати вiдповiдi на запитання вiкторини.

Вірш Агнії Барто “Шпаки прилетіли”

Ось на дереві старім

Для гостей готовий дім.

Пофарбований, як треба,

Ганок є для співаків...

Долинає щебіт з неба –

Це летить сім”я шпаків.

Ми на них чекали вчора,

Нині встали до зорі,

Всіх котів прогнали з двору,

Всі вартуємо в дворі.

Ми махаємо руками,

Ми чекаємо весь час:

Просим, просимо ласкаво!

Дуже добре буде в нас!

Долетіли вже до двору,

Вже й спускатися пора.

Ми не вдержались і хором

Гучно крикнули “Ура!!!”

Сталось щось незрозуміле:

Геть вся зграйка полетіла!

Ведучий: Ми спитали у шпака, Де земля є ще така?

Ну, а шпак вiдповiдає:

ШПАК: Краще рiдної немає!

Я - один з перших вiсникi весни. У березнi-квiтнi повертаюся iз зимiвлi на

середземноморському узбережжi Африки, а мої родичi- з малої Азiї або з

Пiвденної Європи. Любимо наслідувати голоси інших птахів і тварин,охоче поселяюся у ваші шпаківні, де будую гніздо з сухоі трави і пір”я. Приношу велику користь лукам, городам, садам, знищуючи гусінь метеликів, жуків, слимаків, хрущів і довгоносиків.

ВЕДУЧА: Ну що, друзi, вам цiкаво?

УСI: Так!

ДИТИНА: А я хочу розповiсти про лелек ( читає вiрш В. Перебийкоса.)

" До отчого дому"

По зелених маршрутах весни

Повернулись лелеки в негоду

I на крилах своїх принесли

Запах сонця i теплу погоду.

Їм же завжди свiтить яснодень.

Та лелеки в путi не пристали

Видно, вчились вони у людей,

Пам`ятали зеленi причали.

Видно це у людей вiд птахiв

Через вiдстанi, бурi i втому,

Повертались до рiзних дахiв,

До знайомого отчого дому.

ЛЕЛЕКА: До отчого дому я повертаюся досить рано - починаючи iз седини березня у мiсяць зимiвлi в Африцi. Будую великi; майже плоскi гнiзда на дахах будiвель i на старих деревах, у яких живу багато рокiв.Живлюся жабками, мишками,полiвками, ховрахами рiзними комахами. Я приношу велику користь рибному i сiльському господарствi.

Вчитель: на жаль останiми роками кiлькiсть лелек помiтно зменшилась. При-

чиною цього є застосування отрутохiмiкатiв на полях, осушеня болiт, перiодич-

нi засухи, вiдстрiл птахiв на мiсцях зимiвлi в Африцi. Тому лелек треба

всiляко оберiгати, не можна турбувати їх у гнiздi, слiд створювати основи

для будування гнiзд.

ДIВЧИНА: А ми хочемо заспiвати пiсню про ластiвку.

До вiкна моєго теплий промiнь лащиться

Синьооке небо в глибину загляда

Прилетiла ластiвка з голубою ласкою

До моєї хати, до свого гнiзда.

Ластiвка щебече пiд моєю стрiхою

Вiд зорi до ночi човником снує

Весняною втiхою i любовю тихою

Огортає серце молоде моє.

ЛАСТIВКА: Я повертаюсь на Україну з Африки, Iндостану, Iндо-китаю та островiв

Малайського архiпелагу в квiтнi травнi.Відразу починаю ліпити гніздо з глини. або з землі, змоченою слиною перед вікнами: під карнизами дахів, балконами. Живлюся комахами, мушками, шкідниками полів, садів, лісів,яких з”ідаю за літо до 1 млн. штук.

Зозуля: А я теж поїдаю багато рiзних шкiдливих комах i волохату гусінь, яку iншi птахи не їдять. Прилітаю з Африки, Південноі Азіі і Малайського архіпелагу у кінці квітня на початку травня. Яйця відкладаю у чужому гнізді, або приношу його туди у дзьобі. Зозуленята виростають дуже швидко за 20 днів і покидають гніздо.

Ведуча : А чи знаєте ви ,що зозуля поки росте вилiтає з гнiзда усiх

iнших пташинят. Але не зважаючи на напаразитичний спосiб життя зозулю слiд вiдносити до корисних птахiв, адже, як ви чули, вона поідае таких птахів, які не ідять інші птахи.

Ведучий: Ще поля вкритi снiгом вже з`явились першi таловини, а вже чути дзвiнку життєрадiсну пiсню цього маленького птаха, який десь високо в повiтрi "висить" над полем, трiпочучи крилами. Ви вже напевно здогадались, що це жайворонок.

Жайворонок: Оселяюся я у полях, на степових i сухих дiлянках лук, живлюся комахами, бiльшiсть з яких є шкiдниками. Часто нашi гнiзда руйнуються пiд час с/г польових робiт.

Поле ще дрімає під снігом,

А жайвір чарує всіх співом,

Високо в повітрі “зависає”,

Мелодійні пісні розсипає,

“Польовий соловейко” співом заллється,

І сонечко зійде, йому усміхнеться.

Ведуча: Жайворонка за його чудовий спiв називають польовим соловейком.Iнколи через це його хочуть позбавити волi i посадити у клiтку.

Лебідь:

Горду маю я поставу,

Шию довгу також маю,

Пару один раз лиш обираю

І вірно її кохаю.

Відомо 6 видів лебедів. Відкладають 5-7 яєць, які висиджують 32-36 днів. Пташенята вилуплюються некрасивими – сірого кольору, а білими стають на 4-му році життя.

Ведуча: Послухайте, яку цікаву історію розповів боцман підводного човна про переліт птахів:” Одного разу восени 1942 року посеред Чорного моря моряки побачили безліч гусей-гуменників, які сиділи на воді. Птахи стомилися і вирішили відпочити. Море було настільки спокійним, що птахи відбивались у воді. Як у дзеркалі. Але найдивнішим було те, що на кожному гуменнику сиділо по... перепелику! Птахи стомилися. Побачивши на воді велику зграю плаваючих гусей, перепели сіли їм на спини і не покидали свої надійні “острівці спасіння”. Цікаве було те, що гуси вели себе зовсім мирно і не виявляли ні хвилювання, ні незадоволення, не намагалися пірнати або скидати незваних наїзників. Стомленим гуменникам, видно, було не сварки з перепеличками”...

Пісня “Перепілочка

Ведуча: Ворогами пташок можуть бути не лише люди, якi хочуть посадити їх у клi тку, а й коти, тхорi, якi виловлюють дорослих птахiв i пташенят,

а також руйнують гнiзда.

Соловей: Так. I з нами, солов`ями, часто це трапляється ,ось чому ми

гнiздимося не в усiх садах i парках.Хоч ми й невеличкi, але приносимо багато

користi, поїдаючи гусiнь i черв`якiв, а також звеселаючи вас своєю чудовою

пiснею.

У підліску із ліщини соловей співає,

Пісні кращої за цю в світі не буває,

Виводить ніжно і чарівно, розбуджує сонце.

Ось заглянув перший промінь у моє віконце.

Ці прикмети знайте і перевіряйте:

Соловей вже співає –

То вода в річках спадає.

Соловей витьохкує всю нічку без упину –

То чекайте жарку днину.

Пiсня солов`я:"Не щебечи, соловейку"(Сл.В.Забiли, муз.М.Глiнки)

Конкурс вiршiв про птахiв.

Ведучий: Я сподiваюся, що вам усе сподобалося i ви були дуже

уважнi , бо вже прийшов час нашої вiкторини:

1.На якому материку нашi птахи найчастiше зимують?

2.Скiльки комах поїдає за лiто ластiвка?

3.За скiльки днiв виростають зозуленята?

4.Яких гнiзникiв поїдає лише зозуля?

5.Кого називають польовим соловейком?

6.Чим живляться лелеки?

7.Який птах любить наслiдувати голоси iнших птахiв?

8.Чи будують гнiзда птахи?

9.Чому солов"ї оселяються не у всiх садах i парках?

10.Яку користь приносять птахи?

Ведуча: Сподiваюся, що ви справдi були уважними. Ви дiзналися багато нового i цiкавого про наших пернатих друзiв. А який висновок напрошується?

Дiти!

Нiколи не зробимо шкоди

Ми пташцi у рiднiм краю

.Хай лине в гаю і на води,

Спiвають для нас у маю.

3.Ми друзi, i вiрнi, i щирi,

Бо ми бережем повсякчас.

4.Пташок що лiтають у вирiй,

У тих, що зимують у нас.

5.I знову пташина маленька,

До рiдного краю спiшить.

6.Краса i тепло на чужинi

не може її зупинить

7.Нелегко пташкам перелiтним

Бояться лихої зими,

8.I змушенi вдаль вiдлiтати,

Й чекати приходу весни.

Зустрінуться в рідному краї

З ключем журавлиним вгорі

Синичок і щигликів зграї,

І повзики, і снігурі.

У кору застукає дятел

Сигналом робочого дня,

І знову почне працювати

Корисне мале пташеня.

Тримайтеся, жуки і комахи,

Де сад або нива цвіте.

Там скрізь наші друзі пернаті,

Ми договір склали про те.

Поки жити планета ця буде,

Поки світ ще в полоні краси,

Бережіть птахів, людоньки-люди,

Хай чарують нас їх голоси,

Не стріляйте у лебедів білих,

Не вбивайте синичок малих,

Вони менші брати і несмілі,

То ж давайте полюбимо їх.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
rtf
Додано
4 лютого
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку