розширити знання учнів про представників царства Тварини, показати їх різноманітність, особливості будови та способу життя, пристосування до умов середовища; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати любов, дбайливе ставлення до природи, допитливість, екологічний світогляд.
Брейн –ринг «У світі тварин»
Цілі: розширити знання учнів про представників царства Тварини, показати їх різноманітність, особливості будови та способу життя, пристосування до умов середовища; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати любов, дбайливе ставлення до природи, допитливість, екологічний світогляд.
Те, що ми знаємо – обмежене
Те, чого ми не знаємо – нескінчене. (П. Лаплас)
Чим більше людина вивчає природу, тим більше робить для себе відкриттів. І як говорить давньокитайська мудрість : «Вважай нещасливим той день і ту годину, коли ти не засвоїв нічого нового»
Запрошую Вас на брейн – ринг ( з англ. Брейн – мозок, ринг – коло )
Конкурс « Далі….»
І команда
1.Хто тче без станка і рук. ( Павук)
2.Хто на собі кущ носить. ( Олень, лось )
3. Хто хвіст лишає, як від ворога тікає. ( Ящірка )
4.Ця тварина звичайна для нас, але священна в Індії. ( Корова )
5.Птах – запилювач рослин.( Колібрі, нектарниця)
6. Цей черв’як використовується в медицині. ( П явка)
7.Ссавець, який літає. ( Кажан )
8. Ця тварина має дзьоб, відкладає яйця, але не птах. (Качкодзьоб)
9.Найбільший ссавець. ( Синій кит )
10. Найбільший птах.( Страус )
ІІ команда
1.Найбільша риба. ( Китова акула )
2.Друга назва класу плазуни. ( Рептилії )
3. Найбільш розвинута залоза у птахів. ( Куприкова)
4.Нічний хижий птах. ( Сова)
5. Надокучлива комаха – музикант біля вуха. ( Комар)
6. Самець дикої свині. ( Кабан )
7. Виріст грудини у птахів. ( Кіль )
8. І назва птаха і фрукту. ( Ківі)
9. Найхитріша любителька курей. ( Лисиця)
10.Назва птаха і назва танцю.( Чечітка)
Конкурс «Склади прислів’я»
1.Одна ластівка весни не робить.
2.Вовка ноги годують
3. Голий, як миша.
4.Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.
5.Дарованому коню у зуби не заглядають.
6.Яйця курку не вчать.
Конкурс «Зайвий»
1.Кенгуру, опосум, коала, ондатра ( ондатра)
2.Їжак, кріт, хохуля, єхидна ( єхидна )
3.Качкодзьоб, єхидна, бегемот,про єхидна ( бегемот)
4.Кашалот, акула,дельфін, косатка ( акула)
5.Хом як, рись, білка, бобер (рись)
6. Олень,козуля, зубр,кінь ( кінь)
Конкурс «Відгадай птаха»
Перестав літери і ти відгадаєш, який птах вилупиться з яйця.
1.Страус – сатурс
2.Пінгвін – ніпгнів
3.Лелека – келеха
4, Журавель – вужальре
5, Лебідь – беділь
6. Крижень – жрикень
7. Шуліка – лушіка
8.Беркут – те брук
9.Пугач - гучап
10.Дятел – делят
11.Перепілка – келепаріп.
12. Куріпка – рукікап
13. Рябчик – брякич
14.Соловей – войлесо
15.Ластівка – таківсал
16.Синиця – нясици
17. Горобець – боцорегь
18. Глухар – хуралг.
Конкурс «Жартівливий»
1.Коли собака буває зайцем? ( коли їде в автобусі без квитка )
2.Яка голка не тоне в морі? ( Риба – голка)
3.В якій клітці не тримають тварин? ( грудній )
4.На яке дерево сідає птах після дощу? ( мокре)
.5.Від чого пливе качка? ( від берега)
6. Який ключ літає? ( журавлиний)
7.Хто завжди носить гребінець? ( півень)
8. Чи може страус назвати себе птахом? ( ні ,тому, що він не говорить)
Конкурс «Музичний»
По черзі команди називають пісні у яких згадуються тварини.
Підбиття підсумків.